Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ładowania na niskich obrotach
Autor Wiadomość
next 
witamy nowego



Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-05-2007, 20:22   Brak ładowania na niskich obrotach

od pewnego czasu lekko świeciła mi sie kontrolka od ładowania (widać t było tylko w nocy, bo świeciła słabo) a dziś na niskich obrotach świeci sie cały czas... przy większych znika. Czy miał na to deszcz (padało cały dzień mocno) a może słaby akuś ? (po tym zdarzeniu po pewny czasie odpalałem auto to ledwo kręcił i jak by właśnie akumulator był słaby.
  
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 17-05-2007, 20:25   

Sprawdź naciąg paska od alternatora. Najprędzej wymaga już wymiany.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
next 
witamy nowego



Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-05-2007, 20:37   

a w jaki sposób sie go sprawdza
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-05-2007, 20:41   

Jak by pasek się ślizgał to byś słyszał pisk.

Zapewnie szczotki Ci się już zużyły. Koszt wymiany nie duży, możesz odrazu kupić z regulatorem napięcia (koszt całości około 30-40zł nie oryginalny).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-05-2007, 21:09   

ale z drugiej strony (szczotki oczywiście warto obejrzeć!) pasek może się nieco ślizgać bez słyszalnego pisku....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-05-2007, 09:32   

ja sobie wczoraj sciagnalem nowy regulator napiecia Magneti Marelli.. w sumie nie wiem po co ale kiedys sie napewno przyda ;)


_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-05-2007, 15:04   

to jest tak, że jak masz, to będzie działać długo, chyba że go w trasę nie weźmiesz :badgrin: a jak nie masz to padnie w najgorszym momencie... to elementarne :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-05-2007, 15:36   

unknown, hehe cos w tym jest ;) ja niedawno wymienialem lozyska na alternatorze i odrazu zrobilismy tez drugiego altka ktory tez mial lozyska padaniete, teraz mam na zapasie jeszcze 100% sprawny aternator i nowy regulator napiecia ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Woks 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 217
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-05-2007, 22:40   

akurat mialem pisac z tym samym problemem ale juz wszystko wiem tylko mnie ciekawi pasek jak sie slizga ze go nie slychac
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-05-2007, 22:55   

Jak by się ślizgał to byś go słyszał, jak go nie słyszysz to ... pewnie szczotki w alternatorze.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-05-2007, 05:27   

Czasami jak pasek będzie już tak rozwalony że słabo całkiem jest naciagnięty to wcale nie musi piszczeć bo zywcem bedzie sie wycierał. Ale sprawdzać trzeba po kolei od rzeczy najprostrzych, jesli pasek OK to niestety alternator trzeba wyjąć i sprawdzić szczotki, jeśli te OK to niestety trzeba wybrać się do elektryka. Ewentualnie zmienić jeszcze regulator ale wątpie żeby to pomogło.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
blondyn103 
witamy nowego


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 8
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-05-2007, 22:13   

Doktoratu ciąg dalszy na temat ładowania w Tipku. Zaczęło się niewinnie od świecącej kontrolki ładowania na niskich obrotach. Wystarczy że dodałem gazu, gasła i już się nie zapalała podczas pracy silnika. Po drodze sprawdziłem wszystko w alternatorze (regulator, diody) i nic. Po dokładnych oględzinach okazało się, że jednak alternator ma przegrzane uzwojenia i nie daje pełnego napięcia przy niskich obrotach. Trafił sie alternator praktycznie jak nowy więc szybka wymiana i dalej nic. Jak świeciła na wolnych obrotach tak świeci. Wymiana akumulatora pomogła bo praktycznie była to nówka pożyczona od brata. Mój akumulator co prawda 4- letni ale napięcie nad ranem w granicach ok 12,7, więc przysiadłem do tematu.
I tak: Jeśli mamy słaby akumulator to w chwili zapalania napięcie w instalacji spada dość znacznie do ok 8 - 9V a potem powraca do wartości dostarczanej z akumulatora (alternator się nie wzbudza i kontrolka świeci) ponieważ regulator Magneti ma ograniczenie prądu wzbudzenia a potrzebny do wstępnego wzbudzenia prąd jest sumą prądu z regulatora i prądu płynącego przez żaróweczkę kontrolki ładowania. Przy niskim napięciu jest on po prostu minimalnie za mały. Po wymianie na 2W żarówkę w desce problem kontrolki zniknął jak ręką odjął i ładowanie było ok od wolnych obrotów. Zgłębiłem temat na zagranicznym forum i okazuje się że w alternatorach MM moc żaróweczki zależy od mocy alternatora i tak w skrócie : do 45A - 1.2W, 45-75A - 2W, pow. 75A - 2,3-3W. U nas można pomarzyć w sklepie o żaróweczkach 2W tylko 1,2W ale w desce w podświetleniu są takie i można podmienić.
_________________
Fix It Again Tomorrow - Ale to lubię i ch..!
     assistance
 
 
Woks 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 217
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-05-2007, 22:54   

a mi jak narazie kontrolka sie juz nie zapala zobaczymy co bedzie pozniej
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994
  
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-05-2007, 15:43   

Woks, moze Ci gdzies ta wtyczka przy alternatorze nie laczyla dobrze i dlatego kontrolka czasem sie zapalala ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Woks 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 217
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2007, 21:41   

mam nadzieje ze tak bylo :D
ale narazie wszystko jest ok
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994
  
 
 
andkasz 



Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-11-2007, 21:08   

Witam

Po przeczytaniu "doktoratu" kolegi blondyn 103 doszedłem do wniosku że coś w tym jest... Mianowicie dwa tygodnie temu wymieniłem w tipolku zegary i przy okazji powymieniałem wszystkie żarówki z kontrolek i z oświetlenia ( wsadziłem mieszane 1,2 oraz 2 W) . Od tego czasu po zapaleniu autka świeci mi kontrolka ładowania po przegazowaniu gaśnie i ponownie mimo wolnych obrotów już się nie zapala , akumulator mam 44 A a możliwe że wsadziłem żaróweczkę 2 W :sciana: .Jutro to sprawdzę i wsadzę zgodnie z postem kolegi żaróweczkę 1.2 W.. Dam znać czy pomogło. Pozdro

** Dodano: 30-11-2007, 17:24 **
Witam

Wymiana źaróweczki na 1,2 W pomogło.Dzięki blondyn103 za dokładny opis.
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load