świecąca sie kontrolka ładowania |
Autor |
Wiadomość |
Jerzy
witamy nowego
Wiek: 77 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 7 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-11-2005, 18:35 świecąca sie kontrolka ładowania
|
|
|
U mnie równiez wystąpiły jakies nieznane problemy ze świecącą się czasami kontrolka ładowania. Dzis np. cały dzien kontrolka sie nie świeciła , a po próbie manipulacji z kostkami lapm przednich / kostki nowe / kontrolka rozjasniala prawie pełnym blaskiem. poczym po chwili kontrolka sama zgasła . Pomiary alternatora wykazują prawidłowe prądy ładowania . Jakby kto rzucił jakies światło i rozjaśnił mi nieco w głowie byłbym niezmiernie wdzięczny |
_________________ jerzy
w naszych czasach auto musi być duże i ciężkie
www.azt.tarman.pl
www.avia.tarman.pl |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-11-2005, 19:05
|
|
|
Hmm moze ci gdzies ktoras dioda w mostku pada mialem podobny problem najpierw zadko a pozniej coraz czesciej pozneij sie zarzyla caly czas i w koncu kiedys pieknego dnia auto mi umarlo w krakowie ... oj pamietny wypad :-)
Sprawdz to dokladnie |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Jerzy
witamy nowego
Wiek: 77 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 7 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2005, 19:45
|
|
|
"Podejrzuje" że masz 100 proc. rację - wielkie dzięki |
_________________ jerzy
w naszych czasach auto musi być duże i ciężkie
www.azt.tarman.pl
www.avia.tarman.pl |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2005, 20:08
|
|
|
no, diódki mogą szwankować, a to się mogle nagle zonk'iem skończyć.... jak grzebiesz przy żarówkach to mogą przez nie pewne prądy sobie wracać/wędrować lub nie zamiast przez uszkodzoną diodę... to takie gdybanie, bo nie pamiętam teraz schematu, ale to b. prawdopodobne; diody same nie są takie drogie; dostać się można i wymienić samemu, ale wypada mieć kanał by się nie męczyć |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Witek
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 04 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-11-2005, 04:08
|
|
|
Panowie stawiam na wymianę diód w alternatorze bo w swojej Temperce też to miałem.
Panowie po naprawie alternatora nie zapominajcie u zalożeniu dolnej oslony tej plastikowej pod alternator a w zasadzie pod silnik. Brak tej osłony i wyjazd na nasze krajowe bezdroża pierwsza kałuża chlup i znowu alternator jest do roboty.
Pozdrawiam Witek. |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2005, 14:57
|
|
|
Hmm witek jakiej oslony??
Ja z tego co pamietam to niemam zadnej oslony pod silnikiem :/
Dyskusja chyba byla na forum juz to gdzies widizalem... ale wiekszosc nie ma |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-11-2005, 16:31
|
|
|
Ja mam całkiem nowy regulator napięcia wraz ze szczotko-trzymaczem.
A dioda dalej się żarzy (gaśnie dopiero przy ok 6000rpm).
Ładowanie jest ok.
Co robić? |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2005, 18:22
|
|
|
JA tez tak mialem wymienilem regulator po czym sie okazalo ze 1 didoa w mostku juz praktycnzie nie zyje :/ wymiana zalatwila sprawe i nic sie juz nie zarzy mialem dokaldnie ten sam objaw jak ty radke przy wyzszych obrotach czasem gaslo.
Panowie te kontrolki po to sa czerwone zeby gasly i sie nie swiecily jak sie zarzy to znaczy ze cos jest nie tak i nie zaniedbujcie tego bo powiedzmy dizala przez tydizen dwa albo miesiac w najbardziej nieoczekiwanej sytuacji moze wam wysiasc :/ |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-11-2005, 10:35
|
|
|
Radke mialem tez tak jak Mupik walnieta diode'y w mostku.
Pewnie masz to samo
Najgorsze jest to ze jak podjechalem do znajomych elektromechanikow to tez mierzyli i wszystko bylo OK ale w koncu sie wqrzylem bo mnie denerwowalo to zarzenie.
Po wymianie mostka przestala. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
wojcioo
Wiek: 49 Dołączył: 20 Lut 2005 Posty: 30 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-11-2005, 18:48
|
|
|
Wymiana diody w alternatorze na bank (można zlutować) poza tym życzę powodzenia wszystkim którzy mają tempę 1.9 tds kupa roboty aby wyjąć alternator. |
_________________ wojcioo |
|
|
|
|
beatalaska
Dołączyła: 05 Sty 2006 Posty: 10 Skąd: Starogard Gdański
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-01-2006, 11:24
|
|
|
A u nas to jest bardziej skomplikowane. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pozycję grzania (1,9 TDS) nie pali się kontrolka ładowania. Po odpaleniu nie gaśnie kontrolka ABS. Przy obrotach powyżej 4000 gaśnie ABS i jest ładowanie (sprawdzone u elektryka). Podobno coś z deską. Ale co to? |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-01-2006, 18:07
|
|
|
No i alternator wymieniony na nowy (tzn. używany).
Problemu już nie ma... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2006, 19:00
|
|
|
a ja mam odwrotny problem,jak zapale auto po nocy i dodam gaz to delikatnie sie jarzy kontrolka od ładowania,jak puszcze gaz i jest na wolnych obrotach to sie nie jarzy,jak np wlacze kierunek to w momencie kiedy sie zapala kierunkowskaz to zapala sie delikatnie ladowanie jak zgasnie to ladowanie tez gasnie jak sie rozgrzeje to juz tego nie ma,czyzby to tez byly diody? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-01-2006, 21:04
|
|
|
Hmm diody albo gdzies jakeis zimne luty albo licho wie :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2006, 23:42
|
|
|
MupiK napisał/a: | Hmm diody albo gdzies jakeis zimne luty albo licho wie :-) |
a jak mozna zlokalizowac to licho? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Remi
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 27 Skąd: Slesin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-02-2006, 18:44
|
|
|
a ja bym się zapytał ile żeczone diody kosztują?? bo tez mnie sie żaży i sie zabrac musze, stawiam wiec na regulator, albo diode jakąś... |
_________________ Tipo 1.6 i.e. `94 LPG |
|
|
|
|
Zuzanna82
Wiek: 41 Dołączyła: 10 Paź 2005 Posty: 306 Skąd: Maryport, Cumbria
Województwo: Other
|
Wysłany: 16-02-2006, 11:59
|
|
|
Remi napisał/a: | ile żeczone diody kosztują |
Odpowiedz brzmi 100 zl. |
_________________ Trust The Girl!!
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-02-2006, 14:11
|
|
|
ileeeeeee??
Zuza nie strasz kolegi :-) tyle to caly mostke kosztuje a nawet mniej bo cos kolo 70zł z tego co wiem jak kupisz w elektronicznym i sam polutujesz to zakniesz sie w 50 spokojnie :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Zuzanna82
Wiek: 41 Dołączyła: 10 Paź 2005 Posty: 306 Skąd: Maryport, Cumbria
Województwo: Other
|
Wysłany: 16-02-2006, 16:15
|
|
|
MupiK napisał/a: | ileeeeeee??
Zuza nie strasz kolegi :-) tyle to caly mostke kosztuje a nawet mniej bo cos kolo 70zł z tego co wiem jak kupisz w elektronicznym i sam polutujesz to zakniesz sie w 50 spokojnie :-) |
Tyle usyszalam u elektryka....chodz jest on lekko podejrzany,ale ja sama sobie nic nie bede lutowac wiec umnie zamknie sie pewnie w 100zl. |
_________________ Trust The Girl!!
|
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-02-2006, 16:33
|
|
|
Za wymianę diody u elektryka zapłaciłem 150 zł. |
_________________ Oto moje furki:
- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-02-2006, 16:55
|
|
|
Caly mostek w ASO kosztuje 80zł
regulator napiecia 39zł
wszystko fiatowskie a nie zamiennki pzdr
Patrzcie elektrykom na oczy ;-) kurcze sam bede elektrykiem jzu za roczek caly hehe |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-02-2006, 17:17
|
|
|
MupiK napisał/a: | sam bede elektrykiem jzu za roczek caly hehe |
Ale nie wysokich napięć |
_________________ Oto moje furki:
- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-02-2006, 23:08
|
|
|
Raczej nie chcialbym isc w kierunku miernictwa ew przetwarzania ale to sie okaze :-)
Wysokie napiecia nie maja u nas niestety szans :/ bo linni tkaich malo |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-02-2006, 00:40
|
|
|
Cześć,
Ja miałem różne usterki. Może się przydać:
- cały czas świecąca się lampka ładowania, permanentny brak ładowania -> przetarł się i zwarł do masy przewód łączący mostek (wzbudzenie) z regulatorem -> wymiana przewodu
- lampka świecąca się po uruchomieniu zimnego silnika i gasnąca po jakimś czasie lub po mocniejszym dodaniu gazu -> przebicie uzwojenia stojana do masy (zwarcie się "przepalało") -> wymiana uzwojenia
- okresowe żarzenie się lampki ładowania -> uszkodzona dioda wzbudzenia -> wymiana całego mostka
- po jakimś czasie od ww. znów to samo - zimny lut na łączeniu mostka z uzwojeniami (skutek niefachowego lutowania w punkcie powyżej) -> poprawienie lutowań
- na zimnym silniku wszystko OK (lampka ładowania świeci się przy zatrzymanym silniku). Po nagrzaniu wyraźny spadek napiecia w instalacji i brak ładowania. Po zatrzymaniu silnika i włączeniu zapłonu lampka się nie świeci (!) -> uszkodzony regulator (elektronika) -> wymiana regulatora.
Te same objawy j.w. mogą powodować za krótkie lub wieszające się szczotki (przypadek mojego kolegi). Brak kontaktu szczotek jest szczególnie złośliwy bo nie ma sygnalizacji braku ładowania ale lampka nie świeci się przy włączonym zapłonie a zatrzymanym silniku co (szczególnie w moim przypadku) może być trudne do zauważenia. Jeśli lampka się nie świeci przy włączonym zapłonie to też jest sygnał alarmowy (nie zakładajcie przepalenia żarówki bo staniecie tak jak kolega na środku skrzyżowania z rozładowanym akumulatorem ;-) ).
Pozdr,
Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 19-02-2006, 00:45
|
|
|
U mnie w Temprze świeci się sporadycznie - ładowanie jest.
W Cinquecento to samo.
Koledze w Lanci Y10 świeciło się ciągle, ładowanie było. Ma teraz Dedrę i zaczyna mu się żarzyć... ładuje z dobrymi parametrami.
Ten typ tak ma! (makarony...)
[ Dodano: 19-02-2006, 00:47 ]
Aha w Temprze mam tak od ponad roku, czyli 25 tys km... |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
|