![Tempra Tipo Team Strona Główna](../images/logoforum/logo.jpg) |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
świecąca sie kontrolka ładowania |
Autor |
Wiadomość |
Zbyniu
![.::Przyjaciel TTT::.](../templates/subSilver/images/ranks/przyjaciel.gif)
![](../images/avatars/4424811244ea019a92283.jpg)
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-02-2006, 00:59
|
|
|
beatalaska napisał/a: | A u nas to jest bardziej skomplikowane. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pozycję grzania (1,9 TDS) nie pali się kontrolka ładowania. Po odpaleniu nie gaśnie kontrolka ABS. Przy obrotach powyżej 4000 gaśnie ABS i jest ładowanie (sprawdzone u elektryka). Podobno coś z deską. Ale co to? |
Możliwe, że ABS się czepia o brak ładowania a jeśli tak to jest na to wyjaśnienie - przerwa w obowdzie lampki ładowania (np. przepalona żarówka). Żeby alternator zaczął ładować musi płynąć niewielki prąd wzbudzenia przez wirnik. Początkowego prądu wzbudzenia dostarcza akumulator w obwodzie akumulator-stacyjka-lampka ładowania-szczotki-wirnik-regulator-masa. Po osiągnięciu odpowiedniej (niewielkiej) prędkości obrotowej, wskutek tego początkowego prądu wzbudzenia w wirniku, stojan, poprzez diody wzbudzenia, sam podtrzymuje prąd wzbudzenia (regulowany przez regulator) i teoretycznie lampka jest już wtedy niepotrzebna (tj. jest tylko do sygnalizacji, że coś jest nie tak).
Jeśli pomiędzy stacyjką a "górną" szczotką jest przerwa (np. spalona żarówka) to nie ma tego początkowego wzbuzenia. Nie oznacza to, że alternator nie zacznie ładować - zacznie ale przy dużo wyższej prękości obrotowej, dopiero gdy tylko sam tzw. szczątkowy magnetyzm wirnika wytworzy w stojanie napięcie niezbędne do podtrzymania wzbudzenia.
Innymi słowy, obwód lampki kontrolnej ma duże znaczenie przy rozruchu alternatora, nie sluży tylko do sygnalizowania problemów :-)
Pozdr,
Zbyszek
[ Dodano: 21-02-2006, 19:56 ]
Zbyniu napisał/a: | C
- na zimnym silniku wszystko OK (lampka ładowania świeci się przy zatrzymanym silniku). Po nagrzaniu wyraźny spadek napiecia w instalacji i brak ładowania. Po zatrzymaniu silnika i włączeniu zapłonu lampka się nie świeci (!) -> uszkodzony regulator (elektronika) -> wymiana regulatora.
|
Qrrr... Dziś znów mi się to zrobiło - wczoraj a nawet dziś rano było OK a po południu już nie. Identyczne objawy... Sporo jeździłem po mieście - podejrzewam, że któreś zaliczenie kałuży mu nie pomogło. Pewnie znów regulator do wymiany... Nie kupujcie regulatorów ELMOT - wymieniałem je już 3 razy, tym razem poszukam Magneti - też był wymieniony ale z powodu zużycia szczotek a nie ciągłych usterek....
Pozdr,
Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|