Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
świecąca sie kontrolka ładowania
Autor Wiadomość
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-02-2006, 00:59   

beatalaska napisał/a:
A u nas to jest bardziej skomplikowane. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pozycję grzania (1,9 TDS) nie pali się kontrolka ładowania. Po odpaleniu nie gaśnie kontrolka ABS. Przy obrotach powyżej 4000 gaśnie ABS i jest ładowanie (sprawdzone u elektryka). Podobno coś z deską. Ale co to? #-o


Możliwe, że ABS się czepia o brak ładowania a jeśli tak to jest na to wyjaśnienie - przerwa w obowdzie lampki ładowania (np. przepalona żarówka). Żeby alternator zaczął ładować musi płynąć niewielki prąd wzbudzenia przez wirnik. Początkowego prądu wzbudzenia dostarcza akumulator w obwodzie akumulator-stacyjka-lampka ładowania-szczotki-wirnik-regulator-masa. Po osiągnięciu odpowiedniej (niewielkiej) prędkości obrotowej, wskutek tego początkowego prądu wzbudzenia w wirniku, stojan, poprzez diody wzbudzenia, sam podtrzymuje prąd wzbudzenia (regulowany przez regulator) i teoretycznie lampka jest już wtedy niepotrzebna (tj. jest tylko do sygnalizacji, że coś jest nie tak).

Jeśli pomiędzy stacyjką a "górną" szczotką jest przerwa (np. spalona żarówka) to nie ma tego początkowego wzbuzenia. Nie oznacza to, że alternator nie zacznie ładować - zacznie ale przy dużo wyższej prękości obrotowej, dopiero gdy tylko sam tzw. szczątkowy magnetyzm wirnika wytworzy w stojanie napięcie niezbędne do podtrzymania wzbudzenia.

Innymi słowy, obwód lampki kontrolnej ma duże znaczenie przy rozruchu alternatora, nie sluży tylko do sygnalizowania problemów :-)

Pozdr,
Zbyszek

[ Dodano: 21-02-2006, 19:56 ]
Zbyniu napisał/a:
C
- na zimnym silniku wszystko OK (lampka ładowania świeci się przy zatrzymanym silniku). Po nagrzaniu wyraźny spadek napiecia w instalacji i brak ładowania. Po zatrzymaniu silnika i włączeniu zapłonu lampka się nie świeci (!) -> uszkodzony regulator (elektronika) -> wymiana regulatora.


Qrrr... Dziś znów mi się to zrobiło - wczoraj a nawet dziś rano było OK a po południu już nie. Identyczne objawy... Sporo jeździłem po mieście - podejrzewam, że któreś zaliczenie kałuży mu nie pomogło. Pewnie znów regulator do wymiany... Nie kupujcie regulatorów ELMOT - wymieniałem je już 3 razy, tym razem poszukam Magneti - też był wymieniony ale z powodu zużycia szczotek a nie ciągłych usterek....

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 38 days
Network load