Tipek nie che oddychac :( |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 04-12-2009, 12:30 Tipek nie che oddychac :(
|
|
|
Panowie pomozcie, autko wczoraj normalnie jezdzilo, ale dzis ide do autka i krece i krece i krece i nic, pod sam koniec juz prawie wogole nie kreci. Akumaulator nie rozladowany bo sprawdzilem i ma 12,4 V. Szczotki na rozruszniku nie zawieszone, a pozatym byly wymieniane okolo 3 miesiescy wstecz. Co to do cholery jest. |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-12-2009, 12:39
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | Akumaulator nie rozladowany bo sprawdzilem i ma 12,4 V. | czyli rozładowany Po co kręcisz, kręcisz i kręcisz??? Podładuj aku a potem zakręć i sprawdź czy masz iskrę i czy paliwo dochodzi do wtrysku! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-12-2009, 12:57
|
|
|
mnie sie ostatnio podobna rzecz przydazyla. podosciskaj kable na swiecach i kopulce, moze pomoze |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-12-2009, 12:59
|
|
|
krzychTIPOspeed,
Rozładowany akumulator ma napięcie bez obciążenia poniżej 12,5V |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-12-2009, 13:06
|
|
|
12,6, bo 6 x 2,1. Mój 11,9 i kręcił więc nie przsadzajcie z tym rozładowanym, ale warto naładować może wtedy zaskoczy. Ale jak nie kręci to nie wiem. |
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-12-2009, 13:10
|
|
|
naladowany aku ma od 12.5 i więcej. Przy 12,4 będzie kręcił ale już wolniej |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-12-2009, 13:11
|
|
|
to zależy właśnie od rozrusznika ile prądu bierze, u mnie jakbym targał tak z 8 pokręceń to juz by aku nie było.Ale czasami tak jest wydaje się naładowany, ale moc rozruchu za słaba jednak i nie rusza.
Luczu, naładowany aku nie utrzyma Ci więcej niż 12,6 długo, ta wartość dużo szybciej spadnie niż od 12,6 w dół, bo nie jest do tego przystosowany. Sprawdz tak, ja mam woltomierz w aucie i widać, jak łduje jest 13-14 V a jak wyłącze silnik i ładowania nie ma spada od razu na 12,6 - 13,a przecież ładowanie było 14 to Twoim zdaniem tyle powinno być na aku. Mówię tu o ładowaniu bez obciążeń. |
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-12-2009, 13:17
|
|
|
możesz też spróbować na kablach i u kogoś, ale pamiętej żeby sobie lepiej nie wyłączał silnika przy tym jak ma słaby aku bo mu też padnie. A wtedy przy bezpośrednim ładowaniu będzie większa moc aku. i może ruszy. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-12-2009, 13:20
|
|
|
Endriu64 napisał/a: | jak łduje jest 13-14 V |
Masz za małe ładowanie jak bez obciążenia |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-12-2009, 13:28
|
|
|
Cytat: | "przy uruchomionym silniku na biegu jalowym powinno byc 14,3-14,5V. Po wlaczeniu wszystkich odbiornikow naraz nie powinno spasc ponizej 13,8V"
Kod:
Typowy akumulator samochodowy, złożony z 6 ogniw posiada:
siłę elektromotoryczną = 12,6 V
Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) - 11,8 V
Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V
Napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14,7 V
W przypadku rozładowania akumulatora celowe jest ładowanie go niskim stałym prądem do napięcia nawet 16,5 V
Kod:
Napięcie w instalacji elektrycznej powinno wynosić 14-14,4 V dla akumulatorów 12 V w celu zapewnienia odpowiedniego ładowania akumulatora.
Ładowanie akumulatora powinno odbywać się prądem o wartości równej 1/10 pojemności akumulatora. Przykładowo, dla akumulatora o pojemności 150 Ah (amperogodzin) należy ładować go prądem wynoszącym 15 A. Gęstość elektrolitu w naładowanym akumulatorze powinna wynosić ok. 1,28 kg/l. Naładowany akumulator powinien mieć napięcie wynoszące 12,6-12,65 V (na tym poziomie napięcie się ustabilizuje po odłączeniu prądu ładowania). |
Co do 13 tak wiem, jest jest za małe ale czasem tak bywa, lecz dla przykładu się nadawało bo i tak więcej od 12. |
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-12-2009, 15:25
|
|
|
krzychTIPOspeed nie tak dawno miałeś te skoki napięcia i miałeś regulator napięcia w alternatorze wymienić - zrobiłeś to Przecież Ty nie tak dawno kupowałeś nowiutki akumulator więc tak bez powodu, z zimna czy z czego się sam nie rozładował Ja miałem roczny akumulator i wadliwy regulator napięcia mi go rozładował - silnik pracował dopóki dopóty był prąd w akumulatorze bo alternator go nie ładował - na całe szczęście zgasł na parkingu a nie w trasie
Jeśli nic nie zrobiłeś z alternatorem to tam szukaj na razie przyczyny i powodzenia
Bo wiesz to że opisałeś problem na forum jeszcze go nie rozwiązuje choć na pewno było by to bardzo fajne rozwiązanie |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-12-2009, 22:24
|
|
|
Panowie dodam tylko od siebie że V nie mają nic wspólnego z możliwością akumulatora.Akumulator sprawdza się pod obciążeniem bo 12.6V to on może mieć prawie zawsze,ale nie będzie miał A i pozamiatane. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-12-2009, 23:17
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | 12.6V to on może mieć prawie zawsze,ale nie będzie miał A i pozamiatane. | dokładnie!!! krzychTIPOspeed, jeśli faktycznie miałeś problem z regulatorem to mogłeś sobie przez niego uszkodzić akumulator (np. przy przeładowywaniu akumulatora) i aku traci swoją wyjściową pojemność. Przerabiałem ten problem u siebie. Miałem akumulator w bardzo dobrym stanie. Regulator miał wadę, tzn. zwykle ładował prawidłowo, ale zdarzało się, że napięcie podskakiwało do 18V. W rezultacie przeładowania akumulator stracił przynajmniej 3/4 swojej pojemności. Naładowany na maksa był w stanie zakręcić rozrusznikiem maksymalnie 10 sekund do rozładowania.
krzychTIPOspeed napisał/a: | jak moze byc rozladowany akumulator skoro ma 12.4 V przezciez tyle ma miec | na ten temat było ostatnio baaaardzo dużo pisane, więc rozejrzyj się trochę na forum! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 04-12-2009, 23:22
|
|
|
i podpialem go pod prostownik i bylo dno ale postepy w ładowaniu sa mam nadzie ze go nie sprzeprzylem, okaze sie rano. A co do regulatora, to go juz mam a w srode pewnie bede wymienial bo bede juz po wyplacie takze mech wtedy sprawdzi caly altek |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-12-2009, 23:24
|
|
|
i ja tez juz to przerobilem jednak nei zjadło aku do konca. jeszcze dycha |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-12-2009, 01:58
|
|
|
A czy żarząca się kontrolka od aku może sygnalizować za duże ładownie czy tylko za małe ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-12-2009, 07:43
|
|
|
Luczu, tylko za małe, jak się żarzy to albo regulator albo stajan, mogło przepalić się jedno uzwojenie, albo diody. Bez sprawdzenia trudno powiedzieć. |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 05-12-2009, 10:31
|
|
|
Zraz ide podpinac aku do autka zobaczymy co bedzie
** Dodano: 05-12-2009, 12:03 **
Noi podpialem autko zaczelo oddychac noi przy okazji udalo sie mi wylapac te skoki napiecia, i doszlo 17.5 na ulamek sekundy, takze w srode lub czw idzie do elektromecha |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-12-2009, 23:13
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | udalo sie mi wylapac te skoki napiecia, i doszlo 17.5 na ulamek sekundy, takze w srode lub czw idzie do elektromecha | Nie zwlekaj z tym. Każdy dzień jazdy niszczy akumulator. Nieodwracalnie! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 10-12-2009, 07:56
|
|
|
Tipek za pol godzinki jedzie do lekarza takze okaze sie czy to sam reg nap padl
** Dodano: 10-12-2009, 13:04 **
I juz Tipek po naprawie I jak narzie jnie widze tych skokow napiecia |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
|