Wahacze przod ... dlaczego tak szybko sie psuja ? |
Autor |
Wiadomość |
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-03-2005, 22:16 Wahacze przod ... dlaczego tak szybko sie psuja ?
|
|
|
Czesc...
Problem takiej wagi.. nie przejade calych 5.000 km i kurcze juz cos stuka na dolkach ... jak by auto mialo sie rozpasc... dlaczego to tak szybko sie psuje ? co jest przyczyna tego wszystkiego |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2005, 22:25
|
|
|
Fiat jak wiadomo ma kiepskie zawieszenie ale nie oszukujmu cię mało kto dziś stosuje oryginalne części a fabryka to febryka. |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-03-2005, 22:28
|
|
|
no tak zgadzam sie... coz takie nasze drogi ... |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2005, 22:46
|
|
|
Tak nasze drogi nadają się jako testery zawieszeń. Na polskie drogi powinni wykonywać specjalne zawieszenia.
Ja rok temu wymieniałem wahacz i od kilku dni słyszę że coś stuka i podejżewam że to gałka.
Ręce opadają.
Kolega ma golfa II ja 3 razy robiłem z zawieszeniem bo to tu stuka to tam stuka a on nawet niewie co to jest stukanie zawieszenia. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-03-2005, 23:03
|
|
|
Fiat ma zawieche na dobre drogi ,a u nas są drogi na Hamera w wersji wojskowej |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2005, 23:17
|
|
|
Ciekawe dlaczego niemcy potrafią coś zrobić a włosi niepotrafią.
Tipo miało być w pewnym sensie konkurencją dla golfa II |
|
|
|
|
Radzio_wawa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 141 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-03-2005, 01:01
|
|
|
Aż mi się wierzyć nie chce, że po 5 tys km już coś stuka. Może tym razem inny element się zepsuł?
Poza tym nie ma się co oszukiwać - fiatem trzeba omijać dziury wielkim łukiem. |
_________________ '02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun
Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-03-2005, 11:48
|
|
|
he nieraz nie da sie ominac dziurki |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-03-2005, 12:45
|
|
|
Zawieszenie Fiatów jest generalnie bardzo kiepskie i nieporównalnie niskiej jakości do aut np niemieckich. Rzeczywiście jak pisze Arek zawieszenie VW czy Opli wytrzymuje na naszych drogach dwa lub trzy razy dłużej niż Fiatów... Smutna prawda.
U mnie po sprowadzeniu już obie gumy na wahaczach są luźne i stukają. Zaczęły stukać po jakiś 500km. Fakt, że sama guma jeśli się nie uszkodzi to się utlenia, więc niedlugo będę wymieniał gumy i zobaczymy.
A tak poza tym to co właściwie jest winne że zawieszenie jest tak kiepskie? Jakość gumy czy rozwiązania technologiczne? Jeśli jakość materiałów to winne są części, a więc można zrobić lepiej!! |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-03-2005, 15:47
|
|
|
albo zamontowac z innego auta moze ? strzelam w tym momencie moze mozna zamontowac z jakiegos innego auta wahacz ? |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-03-2005, 19:35
|
|
|
Sensownym rozwiązaniem była by możliwość wymiany samej "gałki" tak jak np. w niezniszczalnym zawieszeniu Poldka wykręcić starą i wkręcić nową.
Jeżeli ci co robią podróbki wahaczy do tipo nadlali trochę więcej żeliwa to by się dało tak zrobić |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-03-2005, 22:24
|
|
|
Przedewszystkim szybkie oberwanie gum zależy od amortyzatorów .
I piszcie co chcecie ja wymieniam raz na 60-100 tyś wachacze ,tylko amortyzatory moje są zawsze w dobrej kondycji.Zakładam podróbki i jest na jakiśczas spokój.
Zawieszenie jako wada to to że jest głośne i przy minimalnym luzie jest dotkliwie słyszalne.
Czego nie mają ople czy też vw ale zużywają się jednakowo szybko .Nie czarujcie sie to są takie same rozwiązania tylko troszkę innych kształtów .Guma na podróbkach jest taka sama.
Kup orginał i bedziesz zadowolony.Lecz przed założeniem sprawdż amortyzatory . |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2005, 08:12
|
|
|
dziura.arek napisał/a: | Fiat jak wiadomo ma kiepskie zawieszenie ale nie oszukujmu cię mało kto dziś stosuje oryginalne części a fabryka to febryka. |
Otoz to. Malo kto uzywa oryginalnych czesci zamiennych, a tylko w przypadku stosowania takich mozna realnie okreslic zywotnosc jakiegos zespolu elementow.
Ktos stwierdzil, ze zawieszenie T/T jest wadliwe. Gdyby tak bylo to pewnie w nastepcy Tipo - Bravo/Brava pojawiloby sie calkiem nowe, a jak wiadomo zawieszenie w tych autach jest praktycznie takie samo...
Pies zapewne pogrzebany jest w jakosci gumy - gdyby siedalo zastapic ja np. polimerem? |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
vonwerner
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sty 2005 Posty: 125 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-03-2005, 10:45
|
|
|
moze troche zależy od jakości wachacza ... ja zrobiłem już 11.389 na moich i nic nie stuka ...i byłem kilka razy na ukrainie a nasze drogi w porównaniu z ich to są szklane powerzchnie ... a mam wachacz też nie orginalny ... więc może to to |
_________________ "tempromani wszystkich krajów łączcie sie"
Tempra 95 1.6 gaźnik + LPG LOVATO
(ze stadniny MSWiA) 217.897km + Mercedes 200E LPG
Motto:
"masz taki samochód na jaki zasługujesz"
tel. 887500219 |
|
|
|
|
memo
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 74 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 18-03-2005, 16:34
|
|
|
Proponuję zorganizować jakąś statystykę np: ile km na jakich wahaczach/amortyzatorach jakie ładunki są wożone i jakość dróg (miasto/trasa) i wtedy może będą jakieś sensowne wnioski. Dobrze jest dodać tez objawy np. urwany silent-blok, luz na przegubie wahacza. luz na końcówce stabilizatora, nietłumiące amortyzatory, uszkodzona poduszka mocowania amortyzatora itp.
Inaczej wątek będzie kolejnym w stylu powielania jakichś tam opinii i ekstrapolowania ich na inne fiaty o takich samych rozwiązaniach zawieszenia.
P.S
W tym tygodniu jechałem polską drogą Zgorzelec-Bogatynia i proszę mi wierzyć żadne zawieszenie nie wytrzyma drogi jak po nalocie dywanowym. Nie wyobrażam tam sobie jazdy nocą to pop prostu horror ! |
_________________ Tipo 1.4 (gażnik) |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-03-2005, 17:59
|
|
|
memo napisał/a: | Proponuję zorganizować jakąś statystykę np: ile km na jakich wahaczach/amortyzatorach jakie ładunki są wożone i jakość dróg (miasto/trasa) i wtedy może będą jakieś sensowne wnioski. Dobrze jest dodać tez objawy np. urwany silent-blok, luz na przegubie wahacza. luz na końcówce stabilizatora, nietłumiące amortyzatory, uszkodzona poduszka mocowania amortyzatora itp.
Inaczej wątek będzie kolejnym w stylu powielania jakichś tam opinii i ekstrapolowania ich na inne fiaty o takich samych rozwiązaniach zawieszenia.
! |
Pomysł bardzo dobry,jestem za Lewy wahacz mam już trzeci z koleji,niestety nie pamiętam nazwy producenta |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-03-2005, 20:01
|
|
|
Ja mam przejechane na wahaczach 10 tys km i nic mi nie stuka, wahacze mam włoskiej firmy Ocap. Amoryzatory też jeszczę są ok mają 75 % tłumienia. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-03-2005, 20:19
|
|
|
Ja mam ok 20tys na samych tulejkach wydają się dobre .Zmieniałem same tuleje |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-03-2005, 13:19
|
|
|
tempra-grafitmetalic napisał/a: | Ja mam ok 20tys na samych tulejkach wydają się dobre .Zmieniałem same tuleje |
Ja wymienialem same tuleje w wahaczu. Po ok. 5 tys. mialem przeglad rejestracyjny i stwierdzono, ze nadaja sie do wymiany (po badaniu na szarpaku). Po kolejnych kilku tysiacach wszystko sie tluklo. Tuleje kupilem w EMF. Wiecej silentblockow solo nie wymienie. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-03-2005, 13:36
|
|
|
Też miałem badania techniczne i było ok .Może to zalezy jaką tuleje kupisz? nie sądze że wahacz za 100zł jest lepszy niż orginał na nowych tulejkach i zregenerownaym sworzniu.chyba że kupisz orginalne wahacze .Ja jestem za regenracją wahaczy ,bo nowe są za drogie w stosunku to tego auta. Cała tempra max 4-5 tys a wahacze takie cenny.Nie wspomne o tylnim zawieszeniu to już tylko zestawy naprawcze jak dla mnie. |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-03-2005, 15:29
|
|
|
tempra-grafitmetalic napisał/a: | Też miałem badania techniczne i było ok .Może to zalezy jaką tuleje kupisz? nie sądze że wahacz za 100zł jest lepszy niż orginał na nowych tulejkach i zregenerownaym sworzniu.chyba że kupisz orginalne wahacze . |
Po regeneracji wahacza oryginalne pozostaje jedynie zeliwo z ktorego zostal odlany. A to sie akurat nie "psuje"...
Wahacz za 100 PLN moze nie byc najlepszy, ale za 150 PLN Tofas, czy Febi moze nie byc zly. Fakt przydaloby sie zebrac informacje, co i jak dlugo wytrzymuje. Taki test konsumencki |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-03-2005, 15:32
|
|
|
tempra-grafitmetalic napisał/a: | nie sądze że wahacz za 100zł jest lepszy niż orginał na nowych tulejkach i zregenerownaym sworzniu |
Tylko, że jak w oryginalnym wymienisz silentbloki i sworzeń to z tego oryginału nie wiele zostaje, kawał żelastwa. Trwałość pomiędzy dobrze zregenerowanym a zamiennikiem pewnie będzie podobna, nie ma co się cudów spodziewać, ani po regenerowanym, ani po zamienniku.
A jak ktoś chce mieć naprawdę wytrzymały wahacz to można zastosować silentbloki z poliuretanu, jedyna wada to cena.
http://www.powerflex.co.u...19&submit1.y=12 |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-03-2005, 16:02
|
|
|
Piekna rzecz |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
memo
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 74 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19-03-2005, 16:21
|
|
|
A może by tak zasięgnąć opinii uzytkowników TT zza garnicy czyli tam gdzie drogi są znacznie lepszej jakosci jak w Polsce. Ciekawe bo wtedy mielibyśmy pewność czy konstrukcja zawieszenia jest bałędnie zaprojektowana czy po prostu winne są nawierzchnie na jakich eksploatuje sią nasze TT
Może jest osoba, która na tyle włada np. niemieckim aby zadać takie pytanie na niemieckim forum o tipo,
pozostawiam to pod rozwagę.... |
_________________ Tipo 1.4 (gażnik) |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-03-2005, 19:07
|
|
|
memo napisał/a: | A może by tak zasięgnąć opinii uzytkowników TT zza garnicy czyli tam gdzie drogi są znacznie lepszej jakosci jak w Polsce. Ciekawe bo wtedy mielibyśmy pewność czy konstrukcja zawieszenia jest bałędnie zaprojektowana czy po prostu winne są nawierzchnie na jakich eksploatuje sią nasze TT
|
Moge Ci odpowiedziec bez zasiegania opinii, ze tam zawieszenia Fiata sprawuja sie przyzwoicie
Takich drog jak w Polsce to juz nie ma chyba w zadnym cywilizowanym kraju :-& |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
|