|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Korozja |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Dołączył: 14 Lut 2005 Posty: 36 Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-03-2005, 09:27 Korozja
|
|
|
Jak zabezpieczyć skutecznie przednią belkę przed dalszą korozją.
Jest niby z grubej blachy ale na krawędziach, miejscami już przypomina ciasto francuskie. Na dodatek jest zrobiona chyba ze zgrzanych 2 połówek. Dolna ma taki kształt, że pięknie zatrzymuje wodę.
Druga sprawa to przewody hamulcowe, na zgięciach w kilku miejscach zeszła warstwa ochronna.
Jak sobie radzicie z takimi zjawiskami. Jak to zabezpieczać, czyścić do żywego, czy może jakąś farbą co się wgryza w korozję? |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-03-2005, 17:17
|
|
|
Wiertarka ze szczotą metalową i czyścimy. Super sprawa by była jakbyś ją zdemontował ale to dużo roboty. Potem konserwacja pistoletem. Po wyschnięciu ja dałem jeszcze pendzlem grubą warstwę bitexu. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-03-2005, 18:06
|
|
|
Przewody hamulowe - wymianka na miedziane! Polecam!
Co do korozji - tak jak kol. Arek pisze , wyczysc wietrarka z szczotka druciana + srodek konserwujacy do podwozi - cena puszki niecale 20zl. Mi 1 puszka starczyla na zakonserwowanie tylnich nadkoli (nie zalowalem "glutu") |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-03-2005, 18:36
|
|
|
szczotka druciana jest niedokładna, najlepiej było by piaskować.
Można tez kupic takie urządzenie elektroniczne co niby zabezpiecza przed korozją |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-03-2005, 22:03
|
|
|
Bo ja wiem czy niedokładna??? Ostatnio zajmuje się konserwacją tylniej belki. Mam ją wymontowaną i czyszcze ją wiertarką i możesz niewierzyć ale lśni jak lustro tylko ją odtłuścić i malować.
Piaskowanie to droga zabawa. Oczywiście trzeba by było wymontować element.
Co do tej ostatniej metody to pierwsze słysze.
Chyba nie myślisz o galwanizacji. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-03-2005, 22:06
|
|
|
Ja też robie ;farba antykor,i grubo!!!!!!! bitex co dwa lata całość tzn cały spód ,co rok wrażliwe miejsca.Rurki przód też musze na miedziaki zastąpić na zawijasie za kołami przód zeszła powłoka i gnije.Gumowe 4 szt do wymiany mam rownież kruszeją sobie ! hehe |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Tomek
Dołączył: 14 Lut 2005 Posty: 36 Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-03-2005, 15:19
|
|
|
A jak wyczyścić belkę w środku, bo jak pomaluje ją tylko po wierzchu to nie będę wiedział kiedy mi silnik wypadnie . Czy są jakieś cienkie 'wyciorki' żeby przez dziurki się do korozji dostać? |
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 08-03-2005, 17:56
|
|
|
dziura.arek napisał/a: | Wiertarka ze szczotą metalową i czyścimy. |
Ja polecam zamiast wiertarki , która ma raczej małe obroty , szlifierke kątową ta dopiero zdziera wszystko , przy miękkiej szczotce można nawet polerować metal. |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 08-03-2005, 19:47
|
|
|
Prawdziwe konserwacje robi sie piaskowaniem lub śrutowaniem bo wtedy nie ma żadnej rdzy a przy szczotkach druciakach zawsze w kantach zagięciach coś zostanie.
są urządzenia elektroniczne które się podpina do akumulatora i na masę - stosowane pierwotnie na okrętach/statkach. Kiedyś FSO wypuszczało poldki z takim urządzeniem bo ludzie za dużo wymyślali o korozji, urządzenia działa dobrze do czasu gdy nie zaśniedzieją połączenia - to jest tzw. zabezpieczenie czynne a nie bierne to się jakoś nazywa rustcontrol - coś koło tego |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|