Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Korozja
Autor Wiadomość
Tomek 



Dołączył: 14 Lut 2005
Posty: 36
Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-03-2005, 09:27   Korozja

Jak zabezpieczyć skutecznie przednią belkę przed dalszą korozją.
Jest niby z grubej blachy ale na krawędziach, miejscami już przypomina ciasto francuskie. Na dodatek jest zrobiona chyba ze zgrzanych 2 połówek. Dolna ma taki kształt, że pięknie zatrzymuje wodę.

Druga sprawa to przewody hamulcowe, na zgięciach w kilku miejscach zeszła warstwa ochronna.

Jak sobie radzicie z takimi zjawiskami. Jak to zabezpieczać, czyścić do żywego, czy może jakąś farbą co się wgryza w korozję?
  
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-03-2005, 17:17   

Wiertarka ze szczotą metalową i czyścimy. Super sprawa by była jakbyś ją zdemontował ale to dużo roboty. Potem konserwacja pistoletem. Po wyschnięciu ja dałem jeszcze pendzlem grubą warstwę bitexu.
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-03-2005, 18:06   

Przewody hamulowe - wymianka na miedziane! Polecam!

Co do korozji - tak jak kol. Arek pisze , wyczysc wietrarka z szczotka druciana + srodek konserwujacy do podwozi - cena puszki niecale 20zl. Mi 1 puszka starczyla na zakonserwowanie tylnich nadkoli (nie zalowalem "glutu")
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-03-2005, 18:36   

szczotka druciana jest niedokładna, najlepiej było by piaskować.
Można tez kupic takie urządzenie elektroniczne co niby zabezpiecza przed korozją
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-03-2005, 22:03   

Bo ja wiem czy niedokładna??? Ostatnio zajmuje się konserwacją tylniej belki. Mam ją wymontowaną i czyszcze ją wiertarką i możesz niewierzyć ale lśni jak lustro tylko ją odtłuścić i malować.


Piaskowanie to droga zabawa. Oczywiście trzeba by było wymontować element.

Co do tej ostatniej metody to pierwsze słysze.
Chyba nie myślisz o galwanizacji.
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-03-2005, 22:06   

Ja też robie ;farba antykor,i grubo!!!!!!! bitex co dwa lata całość tzn cały spód ,co rok wrażliwe miejsca.Rurki przód też musze na miedziaki zastąpić na zawijasie za kołami przód zeszła powłoka i gnije.Gumowe 4 szt do wymiany mam rownież kruszeją sobie ! hehe
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Tomek 



Dołączył: 14 Lut 2005
Posty: 36
Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-03-2005, 15:19   

A jak wyczyścić belkę w środku, bo jak pomaluje ją tylko po wierzchu to nie będę wiedział kiedy mi silnik wypadnie :( . Czy są jakieś cienkie 'wyciorki' żeby przez dziurki się do korozji dostać?
  
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 08-03-2005, 17:56   

dziura.arek napisał/a:
Wiertarka ze szczotą metalową i czyścimy.


Ja polecam zamiast wiertarki , która ma raczej małe obroty , szlifierke kątową :) ta dopiero zdziera wszystko , przy miękkiej szczotce można nawet polerować metal.
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 08-03-2005, 19:47   

Prawdziwe konserwacje robi sie piaskowaniem lub śrutowaniem bo wtedy nie ma żadnej rdzy a przy szczotkach druciakach zawsze w kantach zagięciach coś zostanie.
są urządzenia elektroniczne które się podpina do akumulatora i na masę - stosowane pierwotnie na okrętach/statkach. Kiedyś FSO wypuszczało poldki z takim urządzeniem bo ludzie za dużo wymyślali o korozji, urządzenia działa dobrze do czasu gdy nie zaśniedzieją połączenia - to jest tzw. zabezpieczenie czynne a nie bierne to się jakoś nazywa rustcontrol - coś koło tego :-k
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load