Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
alternator
Autor Wiadomość
Woks 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 217
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-08-2008, 22:13   alternator

wczoraj padl mi juz calkowicie. Wymienilem rozdzielacz wraz ze szczotkami ale nic. Trzeba dac do regeneracji. Niewiecie ile to moze kosztowac??
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994
  
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-08-2008, 22:19   

Woks, wiem bo robiłem niedawno

więc tak z wymianą mostka, łożysk i szczotki z rozdzielaczem zapłaciłem 220 zł u mechanika bo mi się nie chciało robić

a części kosztują:

mostek do MM -> 110 zł
szczotko trzymacz z rozdzielaczem -> 20zł
łożyska koło -> 40zł
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Woks 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 217
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-08-2008, 22:25   

to mi moze wyjdzie ze 150 bo juz mam szczotko trzymacz i ten rozdzielacz
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994
  
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-08-2008, 22:27   

Woks, no jak sam zrobisz :) mi się nie chciało brudzić a poza tym nie miałem lutownicy oddałem do mechanika 50 zeta zapłaciłem i się nie namęczyłem z zakładaniem ani wyjmowaniem
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Woks 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 217
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-08-2008, 22:29   

szczerze ja sie tez nie bede brudzil bo z mechanika u mnie to tak troche kiepsko. Lubie jak wiem ze mam dobrze zrobione i zaraz nie odpadnie mi kolo albo cosik innego. A autko robie u kuzyna. Wiec prawie darmo.

** Dodano: 27-08-2008, 23:30 **
procz doglebnej elektryki :(

** Dodano: 01-09-2008, 22:46 **
tipek naprawiony juz ma ladowanie:D koszr lacznie 195 zl :/
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994
  
 
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-09-2008, 19:41   

Luki21 - strasznie przepłaciłes za częsci :) Ja regenerowałem altek co prawda w Lancii Dedrze 1.6i.e, ale silnik prawie ten sam co tempra/tipo. Zapłaciłem mniej i sam to zrobiłem. Wcale nie trzeba miec jakiejś dużej wiedzy.
  
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-09-2008, 19:46   

aro, silnik może i ten sam ale alternator może być inny ja miałem MM
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-09-2008, 19:57   

hmm.. używany cały alternator qpiłem za 100zł z miesieczna gwarancją. Opłacało się go regenerować? ?

Mój altek jak padł, to go wymieniłem. Nie opłacało mi się go robić, bo raz koszty, a dwa, że zbyt dużo czasu by to zjadło.. kombinowałem co może być przyczyną gdy mi padł.. ale okazało się że uzwojenie ma przebicie i tylko przewinięcie go może uratowac..

Pozdr
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
danek7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-09-2008, 20:10   

jak mi padł altek (z żarzącą diodą ładowania jeździłem chyba rok :lol: ), dałem do takiego spoko elektryka... z częściami + robocizna zapłaciłem 200zł, autko miałem za 4 godziny... szczerze to nie chciało mi się ściągać tego altka bo dostęp taki sobie, a gość zrobił wszystko łącznie z łożyskami...
_________________
Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-09-2008, 20:15   

Woks napisał/a:
Lubie jak wiem ze mam dobrze zrobione i zaraz nie odpadnie mi kolo albo cosik innego.
z tego samego powodu wielu z nas robi sobie auta samemu. dobrze wiedziec na czym sie stoi (czyt. czym sie jezdzi) a wielu mechanikow podchodzi do napraw zbyt rutynowo. :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-09-2008, 23:17   

DARREK napisał/a:
Mój altek jak padł, to go wymieniłem. Nie opłacało mi się go robić, bo raz koszty, a dwa, że zbyt dużo czasu by to zjadło..


dokaldnie, piszecie o kosztach, a na allegro sa regenerowane altki po 150zl...kupilem taki, mam rok gwarancji, nowe lozyska, szczotki, bierznie komutatora, regulator, sprawdzony wirnik i stojan.....no i ksiazkowe ladowanie.....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-09-2008, 09:04   

luki21 napisał/a:
aro, silnik może i ten sam ale alternator może być inny ja miałem MM


Mam ten sam altek, bo też MM. Zresztą na opakowaniu po częsciach pisze, że pasują też do Tipo, Tempry i innych Fiatów. Więc coś w tym musi byc.

Naprawe robiłem sam, ale wyjąc ten altek ti istny horror :o
  
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-09-2008, 09:07   

aro, ja nie miałem problemu bo mam na wierzchu dwie śrubki i do dołu
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-09-2008, 11:14   

Ja parę dni temu też wymieniałem. Kupiłem na szrocie za 130 zł, a na allegro widziałem nowe na 150+koszty przesyłki 20zł.

Mam tylko pytanie o napięcie- jak silnik chodzi (na wolnych obrotach) to napięcie mam 13,8V. Wydaje mi się trochę mało, czy może wystarczy?
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
evillysy 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 551
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-09-2008, 11:29   

"Prawidłowe napięcie ładowania alternatora powinno wynosić 14,0 - 14,4 V. Napięcie ładowania 14,6 V jest na granicy dopuszczalności i może powodować częściowe odparowanie elektrolitu. Przy obecnej konstrukcji akumulatorów jest dopuszczalne ale należy kontrolować poziom elektrolitu" cytat z .http://www.akumulator.pl
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-09-2008, 12:19   

zetor, jeśli na wyłączonych odbiornikach prądu masz taki pomiar to faktycznie mało. Sprawdź jak będzie ładował po włączeniu radia, świateł, dmuchawy i ogrzewania szyby. Najpierw na luzie (800-900obr/min) a potem na 2000obr/min.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-09-2008, 21:10   

jak masz takie napiecie to zbieraj na naprawe altka mialem to samo i wlasnie mi padl lecz nie oplaca mi sie go naprawiac padl stojan czyli nie warta zachodu zabawa lepiej kupic nowy dac ~250zł i miec spokoj na dluzszy czas
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-09-2008, 21:15   

Panowie, na allegro.pl sa regenerowane alternatory po 150zl...sam taki kupilem, szybka przesylka, dziala juz ponad pol roku...no i grwarancja oczywiscie...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-09-2008, 21:22   

maniutek, wciskaj od kogo kupiłeś altka po regeneracji? I na ile ta gwarancja?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-09-2008, 14:50   

Zmierzyłem jeszcze raz napięcia. Przy wolnych obr. bez włączonych odbiorników napięcie jest 14.05-14.1V, przy włączonych światłach, radio, itd. napięcie wynosi 3.95V i to zarówno na wolnych obrotach, jak i wysokich.

Edit:
Oczywiście miało być 13.95V :)
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
  
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-09-2008, 15:27   

zetor napisał/a:
napięcie wynosi 3.95V
haha rozumiem, ze chodzilo Ci o 13,95V :)
Masz wszystko w normie. Wiele zalezy tez od alternatora, ale wazne ze przy wlaczonych odbiornikach ladowanie nie spada Ci ponizej 13,5V. Tak więc nie masz się czym martwić ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-09-2008, 16:46   

http://allegro.pl/item433...raz_lancia.html

prosze...to od tego czlowieka bralem....gwarancja na pol roku
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
czah666 


Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-10-2008, 07:45   

@Ciechu78 kolega @zetor napisal ze ma pod obiciążeniem 3,95V i nie ma co sie smiac bo ja ostatnio majac problemy z ladowaniem mailem 6V pod obciazeniem a bez obciazenia bylo 14,5V. PO sprawdzeniu czy nie ma zwarcia albo czy cos nie łyka za duzo pradu w koncu kupilem na auto-złomie za 80zl alternator i problemy z ładowaniem znikły. Za to słychać w nim łożyska :) hehe z deszczu pod rynne... ciekawe ile mozna pojezdzic na zużytych łożyskach?? może ktoś wie?
  
 
rav_18 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 62
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-10-2008, 09:20   

czah666lepiej wymien łożyska koszt jeszcze w miare nieduży,jak sie całkiem zużyją to zaczną sie obracać w obudowie i alternator bedzie na szrot
     assistance
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-10-2008, 12:11   

ja ostatnio kupilem nowiutki no name na allegrogo z roczna gwarancja i po 3 kilmoetrach wiatrak sie posypal :red_kartka: w doslownym znaczeniu tego slowa niby blacha stalowa ale ja porozrywalo naszczescie zrobilem podmianke ze starego bo czas naglil i nie moglem reklamowac bo auto bylo potrzebne na ,,wczoraj'' i wszystko wpozadeczku tyle ze trzeba bylo wymienic dodatkowo pasek i rolke ktore zostaly uszkodzone przez rozwalajacy sie wiatrak :sciana:
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load