Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
alternator
Autor Wiadomość
LeszekMalkiewic 
witamy nowego


Wiek: 73
Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-10-2008, 15:21   

Witam czy ktoś wie od jakiego samochodu może pasować alternator do Tipo 1,4 rok 1993r.
Z góey dziękuje
     assistance
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-10-2008, 18:46   

z tempry ;D
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-10-2008, 22:20   

LeszekMalkiewic napisał/a:
Witam czy ktoś wie od jakiego samochodu może pasować alternator do Tipo 1,4 rok 1993r.
Z góey dziękuje


najlepiej to włóż taki sam model co w nim masz...
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-10-2008, 10:45   

Będą pasowały i z Tempry i z Tipo 1,4 i 1,6 , bo to te same silniki.
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-10-2008, 14:18   

LeszekMalkiewic, i od poldka ale tylko z silnikiem na gaźniku
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-11-2008, 23:11   

no, od poldka o dziwo chyba trwalsze :D
na pewno MagnetiMarelli w T/T lubią trafić się upierdliwe, oj upierdliwe i można je naprawiać bez końca :-/
MM alternatory chyba są zbyt wrażliwe na wilgoć/syf, więc jak Ci brakuje jakiejś osłony - to zadbaj by jednak altek był osłonięty od dołu... albo poluj na Boshowski, bo do T/T były MagnetiMarelli i Bosch...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
kefirek 


Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-12-2008, 18:46   

Niechcę tworzyć nowego tematu o alternatorze więc podpinam się pod ten.
Mam mały problem.
Jak rano uruchamiam autko to alternator mi nie ładuje (lampka ładowania gaśnie, ale napięcie jest niskie ciągnie mi prąd z akumulatora). Musze dać mu po garach (tzn obroty silnika muszą przekroczyć 4 tys ) i jest wtedy ok. Napięcie wacha się od 13,9 do 14,4 V w zależności od ilości włączonych odbiorników (13,9 jest przy: włączonych długich, halogenach przeciwmgielnych, tylna szyba ogrzewana i właczonej wentylacji). Taka sytuacja zaczyna się powtarzać codziennie. W lato to było raz w miesiącu a teraz ze spadkiem temperatury jest co dziennie. Po rozgrzaniu nie ma takiego problemu.
Gdzie moze być usterka? Regulator, diody, czy może uzwojenie? Szczotki sprawdzałem i są ok.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-12-2008, 20:24   

kefirek napisał/a:
13,9 do 14,4 V
to jest prawidłowe ładowanie, jeśli jednak dotyczy ono tych wysokich obrotów, a na jałowym masz mniej niż 13,8 to najpierw sprawdź naciąg paska napędzającego alternator.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
kefirek 


Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-12-2008, 21:13   

Napięcie podałem na wolnych obrotach po przegazowaniu ( tzn po uruchomieniu się alternatora ). jesli nie przegazuję to napięcie spada wraz z upływem czasu aż do zgaśnięcia silnika z powodu wyładowania akumulatora.
Pasek jest teraz nowy i naciąg jest ok.
Inne sugestie?
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-12-2008, 21:24   

Cytat:
Regulator, diody, czy może uzwojenie?
jakoś przy tych objawach nie pachnie mi to ani regulatorem ani diodami. Ale jako że regulator jest niedrogi (ok 30-40zł) i można go szybko wymienić (z kanału) sugerowałbym właśnie z nim na początek spróbować. Po prostu nie miałem do czynienia z podobną sytuacją, czyli
kefirek napisał/a:
Napięcie podałem na wolnych obrotach po przegazowaniu ( tzn po uruchomieniu się alternatora )
jakby mu jakiegoś wzbudzenia brakowało...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
kefirek 


Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-12-2008, 18:40   

Hmmm, wymieniam regulator, jak to nie pomoże to będę pisał, chyba że sie wkurzę i wymienię po całości ( alternator).
  
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-12-2008, 19:10   

u mnie nic nie dala wymiana a po rozebraniu okazalo sie ze stojan walniety i kupilem na allegro jakas podrube i jak narazie chodzi dobrze tylko musialem wymienic blache od wiatraka bo sie rozleciala porozrywalo lopatki
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
rav_18 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 62
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-12-2008, 19:29   

kefirek, mialem podobny przypadek tylko u mnie lampka wogóle nieświeciła.Po uruchomienu auta alternator ładował po przegazowaniu.U mnie był przerwany kabel od wzbudzenia który idzie od altka do deski rozdzielczej.
_________________
Tempra 1.6 ie.cat
     assistance
 
 
kefirek 


Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-12-2008, 22:20   

@rav_18 u mnie żarówka działa normalnie tzn świeci i gaśnie po uruchomieniu silnika chyba że deskę mam walniętą bo mam wersję digital :lol:
Dziś zagladałem do alternatora i chyba kupię cały nowy. Nie ma żadnych oznaczeń co to za wyrób. Wydaje mi się że to Lucas bo regulator nie wyglądał tak jak u Boscha lub MM.
Czy w wersji 2.0 był Lucas?
Czy od innej wersji silnikowej tzn od 1,4 lub 1,6 da się podpasować alternator?
  
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-12-2008, 23:25   

wszystkie jakie będą ci pasowały to: CC700 ; Tipo i Tempra 1.4-1.6 ; Polonez ; Delta i Dedra 1.6 i nie pamiętam dokładnie który ale któryś altek od alfy 33.
Osobiście mam od cieniasa.Jest najtańszy z nowych :) Jeżeli chodzi o używki to najlepiej od tipo czy tempry lub dedra/delta.
Pozdrawiam

** Dodano: 19-12-2008, 23:30 **
kefirek - rav_18 ma racje moze to byc to.ja mialem taki sam problem.najpier zobacz ten przewod a pozniej dopiero kup ewentualnie regulator napiecia. a moze wystarczy poprostu najzwyczajniej w swiecie przeczyscic konektorek lub go wymienic :D
pzdr
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
kefirek 


Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-12-2008, 15:59   

Przewód sprawdzony, konektor na wszelki wypadek wymieniony. Po nowym roku zajmę sie tym, chyba że wcześniej całkowicie padnie.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load