alternator |
Autor |
Wiadomość |
LeszekMalkiewic
witamy nowego
Wiek: 73 Dołączył: 04 Paź 2008 Posty: 2 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-10-2008, 15:21
|
|
|
Witam czy ktoś wie od jakiego samochodu może pasować alternator do Tipo 1,4 rok 1993r.
Z góey dziękuje |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-10-2008, 18:46
|
|
|
z tempry |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-10-2008, 22:20
|
|
|
LeszekMalkiewic napisał/a: | Witam czy ktoś wie od jakiego samochodu może pasować alternator do Tipo 1,4 rok 1993r.
Z góey dziękuje |
najlepiej to włóż taki sam model co w nim masz... |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-10-2008, 10:45
|
|
|
Będą pasowały i z Tempry i z Tipo 1,4 i 1,6 , bo to te same silniki. |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-10-2008, 14:18
|
|
|
LeszekMalkiewic, i od poldka ale tylko z silnikiem na gaźniku |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-11-2008, 23:11
|
|
|
no, od poldka o dziwo chyba trwalsze
na pewno MagnetiMarelli w T/T lubią trafić się upierdliwe, oj upierdliwe i można je naprawiać bez końca :-/
MM alternatory chyba są zbyt wrażliwe na wilgoć/syf, więc jak Ci brakuje jakiejś osłony - to zadbaj by jednak altek był osłonięty od dołu... albo poluj na Boshowski, bo do T/T były MagnetiMarelli i Bosch... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
kefirek
Dołączył: 10 Cze 2008 Posty: 39 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-12-2008, 18:46
|
|
|
Niechcę tworzyć nowego tematu o alternatorze więc podpinam się pod ten.
Mam mały problem.
Jak rano uruchamiam autko to alternator mi nie ładuje (lampka ładowania gaśnie, ale napięcie jest niskie ciągnie mi prąd z akumulatora). Musze dać mu po garach (tzn obroty silnika muszą przekroczyć 4 tys ) i jest wtedy ok. Napięcie wacha się od 13,9 do 14,4 V w zależności od ilości włączonych odbiorników (13,9 jest przy: włączonych długich, halogenach przeciwmgielnych, tylna szyba ogrzewana i właczonej wentylacji). Taka sytuacja zaczyna się powtarzać codziennie. W lato to było raz w miesiącu a teraz ze spadkiem temperatury jest co dziennie. Po rozgrzaniu nie ma takiego problemu.
Gdzie moze być usterka? Regulator, diody, czy może uzwojenie? Szczotki sprawdzałem i są ok. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 20:24
|
|
|
kefirek napisał/a: | 13,9 do 14,4 V | to jest prawidłowe ładowanie, jeśli jednak dotyczy ono tych wysokich obrotów, a na jałowym masz mniej niż 13,8 to najpierw sprawdź naciąg paska napędzającego alternator. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
kefirek
Dołączył: 10 Cze 2008 Posty: 39 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-12-2008, 21:13
|
|
|
Napięcie podałem na wolnych obrotach po przegazowaniu ( tzn po uruchomieniu się alternatora ). jesli nie przegazuję to napięcie spada wraz z upływem czasu aż do zgaśnięcia silnika z powodu wyładowania akumulatora.
Pasek jest teraz nowy i naciąg jest ok.
Inne sugestie? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 21:24
|
|
|
Cytat: | Regulator, diody, czy może uzwojenie? | jakoś przy tych objawach nie pachnie mi to ani regulatorem ani diodami. Ale jako że regulator jest niedrogi (ok 30-40zł) i można go szybko wymienić (z kanału) sugerowałbym właśnie z nim na początek spróbować. Po prostu nie miałem do czynienia z podobną sytuacją, czyli kefirek napisał/a: | Napięcie podałem na wolnych obrotach po przegazowaniu ( tzn po uruchomieniu się alternatora ) | jakby mu jakiegoś wzbudzenia brakowało... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
kefirek
Dołączył: 10 Cze 2008 Posty: 39 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-12-2008, 18:40
|
|
|
Hmmm, wymieniam regulator, jak to nie pomoże to będę pisał, chyba że sie wkurzę i wymienię po całości ( alternator). |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-12-2008, 19:10
|
|
|
u mnie nic nie dala wymiana a po rozebraniu okazalo sie ze stojan walniety i kupilem na allegro jakas podrube i jak narazie chodzi dobrze tylko musialem wymienic blache od wiatraka bo sie rozleciala porozrywalo lopatki |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
rav_18
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Cze 2007 Posty: 62 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-12-2008, 19:29
|
|
|
kefirek, mialem podobny przypadek tylko u mnie lampka wogóle nieświeciła.Po uruchomienu auta alternator ładował po przegazowaniu.U mnie był przerwany kabel od wzbudzenia który idzie od altka do deski rozdzielczej. |
_________________ Tempra 1.6 ie.cat |
|
|
|
|
kefirek
Dołączył: 10 Cze 2008 Posty: 39 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-12-2008, 22:20
|
|
|
@rav_18 u mnie żarówka działa normalnie tzn świeci i gaśnie po uruchomieniu silnika chyba że deskę mam walniętą bo mam wersję digital
Dziś zagladałem do alternatora i chyba kupię cały nowy. Nie ma żadnych oznaczeń co to za wyrób. Wydaje mi się że to Lucas bo regulator nie wyglądał tak jak u Boscha lub MM.
Czy w wersji 2.0 był Lucas?
Czy od innej wersji silnikowej tzn od 1,4 lub 1,6 da się podpasować alternator? |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-12-2008, 23:25
|
|
|
wszystkie jakie będą ci pasowały to: CC700 ; Tipo i Tempra 1.4-1.6 ; Polonez ; Delta i Dedra 1.6 i nie pamiętam dokładnie który ale któryś altek od alfy 33.
Osobiście mam od cieniasa.Jest najtańszy z nowych Jeżeli chodzi o używki to najlepiej od tipo czy tempry lub dedra/delta.
Pozdrawiam
** Dodano: 19-12-2008, 23:30 **
kefirek - rav_18 ma racje moze to byc to.ja mialem taki sam problem.najpier zobacz ten przewod a pozniej dopiero kup ewentualnie regulator napiecia. a moze wystarczy poprostu najzwyczajniej w swiecie przeczyscic konektorek lub go wymienic
pzdr |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
kefirek
Dołączył: 10 Cze 2008 Posty: 39 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-12-2008, 15:59
|
|
|
Przewód sprawdzony, konektor na wszelki wypadek wymieniony. Po nowym roku zajmę sie tym, chyba że wcześniej całkowicie padnie. |
|
|
|
|
|