alternator |
Autor |
Wiadomość |
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-08-2008, 22:13 alternator
|
|
|
wczoraj padl mi juz calkowicie. Wymienilem rozdzielacz wraz ze szczotkami ale nic. Trzeba dac do regeneracji. Niewiecie ile to moze kosztowac?? |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-08-2008, 22:19
|
|
|
Woks, wiem bo robiłem niedawno
więc tak z wymianą mostka, łożysk i szczotki z rozdzielaczem zapłaciłem 220 zł u mechanika bo mi się nie chciało robić
a części kosztują:
mostek do MM -> 110 zł
szczotko trzymacz z rozdzielaczem -> 20zł
łożyska koło -> 40zł |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-08-2008, 22:25
|
|
|
to mi moze wyjdzie ze 150 bo juz mam szczotko trzymacz i ten rozdzielacz |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-08-2008, 22:27
|
|
|
Woks, no jak sam zrobisz mi się nie chciało brudzić a poza tym nie miałem lutownicy oddałem do mechanika 50 zeta zapłaciłem i się nie namęczyłem z zakładaniem ani wyjmowaniem |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-08-2008, 22:29
|
|
|
szczerze ja sie tez nie bede brudzil bo z mechanika u mnie to tak troche kiepsko. Lubie jak wiem ze mam dobrze zrobione i zaraz nie odpadnie mi kolo albo cosik innego. A autko robie u kuzyna. Wiec prawie darmo.
** Dodano: 27-08-2008, 23:30 **
procz doglebnej elektryki
** Dodano: 01-09-2008, 22:46 **
tipek naprawiony juz ma ladowanie:D koszr lacznie 195 zl :/ |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-09-2008, 19:41
|
|
|
Luki21 - strasznie przepłaciłes za częsci Ja regenerowałem altek co prawda w Lancii Dedrze 1.6i.e, ale silnik prawie ten sam co tempra/tipo. Zapłaciłem mniej i sam to zrobiłem. Wcale nie trzeba miec jakiejś dużej wiedzy. |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-09-2008, 19:46
|
|
|
aro, silnik może i ten sam ale alternator może być inny ja miałem MM |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-09-2008, 19:57
|
|
|
hmm.. używany cały alternator qpiłem za 100zł z miesieczna gwarancją. Opłacało się go regenerować? ?
Mój altek jak padł, to go wymieniłem. Nie opłacało mi się go robić, bo raz koszty, a dwa, że zbyt dużo czasu by to zjadło.. kombinowałem co może być przyczyną gdy mi padł.. ale okazało się że uzwojenie ma przebicie i tylko przewinięcie go może uratowac..
Pozdr |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-09-2008, 20:10
|
|
|
jak mi padł altek (z żarzącą diodą ładowania jeździłem chyba rok ), dałem do takiego spoko elektryka... z częściami + robocizna zapłaciłem 200zł, autko miałem za 4 godziny... szczerze to nie chciało mi się ściągać tego altka bo dostęp taki sobie, a gość zrobił wszystko łącznie z łożyskami... |
_________________ Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-09-2008, 20:15
|
|
|
Woks napisał/a: | Lubie jak wiem ze mam dobrze zrobione i zaraz nie odpadnie mi kolo albo cosik innego. | z tego samego powodu wielu z nas robi sobie auta samemu. dobrze wiedziec na czym sie stoi (czyt. czym sie jezdzi) a wielu mechanikow podchodzi do napraw zbyt rutynowo. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-09-2008, 23:17
|
|
|
DARREK napisał/a: | Mój altek jak padł, to go wymieniłem. Nie opłacało mi się go robić, bo raz koszty, a dwa, że zbyt dużo czasu by to zjadło.. |
dokaldnie, piszecie o kosztach, a na allegro sa regenerowane altki po 150zl...kupilem taki, mam rok gwarancji, nowe lozyska, szczotki, bierznie komutatora, regulator, sprawdzony wirnik i stojan.....no i ksiazkowe ladowanie..... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-09-2008, 09:04
|
|
|
luki21 napisał/a: | aro, silnik może i ten sam ale alternator może być inny ja miałem MM |
Mam ten sam altek, bo też MM. Zresztą na opakowaniu po częsciach pisze, że pasują też do Tipo, Tempry i innych Fiatów. Więc coś w tym musi byc.
Naprawe robiłem sam, ale wyjąc ten altek ti istny horror |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-09-2008, 09:07
|
|
|
aro, ja nie miałem problemu bo mam na wierzchu dwie śrubki i do dołu |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-09-2008, 11:14
|
|
|
Ja parę dni temu też wymieniałem. Kupiłem na szrocie za 130 zł, a na allegro widziałem nowe na 150+koszty przesyłki 20zł.
Mam tylko pytanie o napięcie- jak silnik chodzi (na wolnych obrotach) to napięcie mam 13,8V. Wydaje mi się trochę mało, czy może wystarczy? |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
evillysy
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 551 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-09-2008, 11:29
|
|
|
"Prawidłowe napięcie ładowania alternatora powinno wynosić 14,0 - 14,4 V. Napięcie ładowania 14,6 V jest na granicy dopuszczalności i może powodować częściowe odparowanie elektrolitu. Przy obecnej konstrukcji akumulatorów jest dopuszczalne ale należy kontrolować poziom elektrolitu" cytat z .http://www.akumulator.pl |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-09-2008, 12:19
|
|
|
zetor, jeśli na wyłączonych odbiornikach prądu masz taki pomiar to faktycznie mało. Sprawdź jak będzie ładował po włączeniu radia, świateł, dmuchawy i ogrzewania szyby. Najpierw na luzie (800-900obr/min) a potem na 2000obr/min. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-09-2008, 21:10
|
|
|
jak masz takie napiecie to zbieraj na naprawe altka mialem to samo i wlasnie mi padl lecz nie oplaca mi sie go naprawiac padl stojan czyli nie warta zachodu zabawa lepiej kupic nowy dac ~250zł i miec spokoj na dluzszy czas |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-09-2008, 21:15
|
|
|
Panowie, na allegro.pl sa regenerowane alternatory po 150zl...sam taki kupilem, szybka przesylka, dziala juz ponad pol roku...no i grwarancja oczywiscie... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-09-2008, 21:22
|
|
|
maniutek, wciskaj od kogo kupiłeś altka po regeneracji? I na ile ta gwarancja? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-09-2008, 14:50
|
|
|
Zmierzyłem jeszcze raz napięcia. Przy wolnych obr. bez włączonych odbiorników napięcie jest 14.05-14.1V, przy włączonych światłach, radio, itd. napięcie wynosi 3.95V i to zarówno na wolnych obrotach, jak i wysokich.
Edit:
Oczywiście miało być 13.95V |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-09-2008, 15:27
|
|
|
zetor napisał/a: | napięcie wynosi 3.95V | rozumiem, ze chodzilo Ci o 13,95V
Masz wszystko w normie. Wiele zalezy tez od alternatora, ale wazne ze przy wlaczonych odbiornikach ladowanie nie spada Ci ponizej 13,5V. Tak więc nie masz się czym martwić |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-09-2008, 16:46
|
|
|
http://allegro.pl/item433...raz_lancia.html
prosze...to od tego czlowieka bralem....gwarancja na pol roku |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
czah666
Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-10-2008, 07:45
|
|
|
@Ciechu78 kolega @zetor napisal ze ma pod obiciążeniem 3,95V i nie ma co sie smiac bo ja ostatnio majac problemy z ladowaniem mailem 6V pod obciazeniem a bez obciazenia bylo 14,5V. PO sprawdzeniu czy nie ma zwarcia albo czy cos nie łyka za duzo pradu w koncu kupilem na auto-złomie za 80zl alternator i problemy z ładowaniem znikły. Za to słychać w nim łożyska hehe z deszczu pod rynne... ciekawe ile mozna pojezdzic na zużytych łożyskach?? może ktoś wie? |
|
|
|
|
rav_18
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Cze 2007 Posty: 62 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-10-2008, 09:20
|
|
|
czah666lepiej wymien łożyska koszt jeszcze w miare nieduży,jak sie całkiem zużyją to zaczną sie obracać w obudowie i alternator bedzie na szrot |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-10-2008, 12:11
|
|
|
ja ostatnio kupilem nowiutki no name na allegrogo z roczna gwarancja i po 3 kilmoetrach wiatrak sie posypal w doslownym znaczeniu tego slowa niby blacha stalowa ale ja porozrywalo naszczescie zrobilem podmianke ze starego bo czas naglil i nie moglem reklamowac bo auto bylo potrzebne na ,,wczoraj'' i wszystko wpozadeczku tyle ze trzeba bylo wymienic dodatkowo pasek i rolke ktore zostaly uszkodzone przez rozwalajacy sie wiatrak |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
|