Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
uszczelniacze zaworow
Autor Wiadomość
jankidacki 


Wiek: 56
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 42
Skąd: RZESZOW
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-05-2009, 20:07   uszczelniacze zaworow

Witam.Mam pytanie czy ktos wymienial uszczelniacze na zaworach i czy jest to mozliwe bez siagania glowicy,oczywiscie w wlasnym zakresie prosze ojakies porady.
_________________
SUCHY40
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-05-2009, 21:17   

jankidacki, w 1.6 SOHC mozna to zrobic bez zdejmowania glowicy, zdejmujesz tzw"glowiczke" z wałkiem rozrzadu i wazne poukladaj szklanki w kolejnosci zebys nie zamienil ich miedzy soba, i teraz tak albo gdzies pozyczasz od mechaniorow sprzet do takich operacji tzn przyrzad ktory wkrecasz zamiast swiecy zaplonowej i pompujesz kompresorem cylinder, wtedy mozesz rozpiac zawory a cisnienie powietrza w komorze nie pozwala zaworom sie otworzyc albo robisz domowym sposobem tak ze ustawiasz tłok w GMP i wtedy rozpinasz zawory, co prawda troche opadna az opra sie o denko tłoka i zmienisz uszczelniacz skladasz sprezynki i talerzyki i zamki na miejsce i bierzesz sie za kolejny cylinder tak samo.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 07-05-2009, 21:30   

jankidacki, oczywiscie mozna to zrobic tak jak GrzesiekK., pisze, ale ja zdejmowałem głowice, duzo roboty nie jest, a przy okazji sobie obadasz reszte silnika ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-05-2009, 21:31   

GrzesiekK. napisał/a:
wtedy mozesz rozpiac zawory a cisnienie powietrza w komorze nie pozwala zaworom sie otworzyc
w domowym zaciszu,bez w miare dobrych narzedzi ciężko bedzie mu zapiąć zawory...
GrzesiekK. napisał/a:
albo robisz domowym sposobem tak ze ustawiasz tłok w GMP i wtedy rozpinasz zawory, co prawda troche opadna az opra sie o denko tłoka i zmienisz uszczelniacz skladasz sprezynki i talerzyki i zamki na miejsce
no właśnie,nawet jak zawór jest na samej górze to ciężko jest zapiąć zawór bez odpowiednich przyrządów a co dopiero jak zawór troche opadnie... Nie wiem ile kolega jankidacki ma zaworów,ale wydaje mi sie,ze łatwiej bedzie to wszystko zrobić przy "zwalonej" głowicy. Dodatkowym koszt to tylko uszczelka... Zakładając,że szpilki zostaja te same...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-05-2009, 21:39   

ego, tak jak napisalem widzac po profilu kolega ma 1.6SOHC a tam sie latwo spina zawory jak glowiczka z walkiem jest zwalona, co do zdejmowania glowicy i skrecania na starych srubach to jestem wielkim przeciwnikiem po ostatniej walce z ojca tipo, o ile w 2.0 16V sruby glowicy sa nie do zajeb..... to w tych padlinach mniejszych rwa sie france o czym sam sie przekonalem ;/ jak juz sie zrzuci glowice to radze kupic komplet nowych srub glowicy, w InterCarsie koszt okolo 30zł za komplet Goetze.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-05-2009, 23:53   

GrzesiekK. napisał/a:
co do zdejmowania glowicy i skrecania na starych srubach to jestem wielkim przeciwnikiem po ostatniej walce z ojca tipo, o ile w 2.0 16V sruby glowicy sa nie do zajeb..... to w tych padlinach mniejszych rwa sie france o czym sam sie przekonalem

Potwierdzam, u mnie się zerwała jedna śruba przy odkręcaniu.
O dokręcaniu według instrukcji to nie ma co marzyć na starych śrubach no chyba, że ma się nerwy ze stali.
Na szczęście miałem zapas śrub, ale i tak nie poszły o 90st w ostatniej wazie dokręcania
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
jankidacki 


Wiek: 56
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 42
Skąd: RZESZOW
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-05-2009, 08:13   

Wielkie dzieki za podpowiedz,chyba sciagne sam walek a z tego wzgledu ze glowica nieda sie juz splanowac bo poprzednie bylo juz ostatnie.
_________________
SUCHY40
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-05-2009, 12:29   

romano, heh to jak u mnie, dokrecilem piewrszy raz zgodnie ze sztuka kluczem dyno, potem o 90stopni i przy drugiej fazie o 90stopni juz pierwsza strzelila ;] No a potem zabawa z wykretakami itp. Nowe sruby dokrecilem zgodnie ze sztuka ale serce mialem w gardle, co prawda srub bylem pewien ale gwintu w bloku juz nie ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-05-2009, 12:44   

GrzesiekK., ja w sedici drugiego ruchu 90 stopni nie wykonałem,bo czułem,że napewno się cos ukręci...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-05-2009, 13:24   

ego, w sedici to takie zludzenie jest ze cos sie urwie bo sruba jest dluga i sie skreca ale sa materialowo na tyle dobre ze wytrzymuja bez problemu, co wiecej powiem w delcie 2.0 16V turbo doladowanej na 1,6bar glowice dokrecalismy jeszcze o jedno dociagniecie wiecej niz normalnie [z uzyciem rurki :D ] i to pikus dla tych srub, material glowicy sie podddawal pod srubami a sruba nie miala zamiaru puscic.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load