|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
uszczelniacze zaworow |
Autor |
Wiadomość |
jankidacki
Wiek: 56 Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 42 Skąd: RZESZOW
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-05-2009, 20:07 uszczelniacze zaworow
|
|
|
Witam.Mam pytanie czy ktos wymienial uszczelniacze na zaworach i czy jest to mozliwe bez siagania glowicy,oczywiscie w wlasnym zakresie prosze ojakies porady. |
_________________ SUCHY40 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-05-2009, 21:17
|
|
|
jankidacki, w 1.6 SOHC mozna to zrobic bez zdejmowania glowicy, zdejmujesz tzw"glowiczke" z wałkiem rozrzadu i wazne poukladaj szklanki w kolejnosci zebys nie zamienil ich miedzy soba, i teraz tak albo gdzies pozyczasz od mechaniorow sprzet do takich operacji tzn przyrzad ktory wkrecasz zamiast swiecy zaplonowej i pompujesz kompresorem cylinder, wtedy mozesz rozpiac zawory a cisnienie powietrza w komorze nie pozwala zaworom sie otworzyc albo robisz domowym sposobem tak ze ustawiasz tłok w GMP i wtedy rozpinasz zawory, co prawda troche opadna az opra sie o denko tłoka i zmienisz uszczelniacz skladasz sprezynki i talerzyki i zamki na miejsce i bierzesz sie za kolejny cylinder tak samo. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 07-05-2009, 21:30
|
|
|
jankidacki, oczywiscie mozna to zrobic tak jak GrzesiekK., pisze, ale ja zdejmowałem głowice, duzo roboty nie jest, a przy okazji sobie obadasz reszte silnika |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-05-2009, 21:31
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | wtedy mozesz rozpiac zawory a cisnienie powietrza w komorze nie pozwala zaworom sie otworzyc | w domowym zaciszu,bez w miare dobrych narzedzi ciężko bedzie mu zapiąć zawory...
GrzesiekK. napisał/a: | albo robisz domowym sposobem tak ze ustawiasz tłok w GMP i wtedy rozpinasz zawory, co prawda troche opadna az opra sie o denko tłoka i zmienisz uszczelniacz skladasz sprezynki i talerzyki i zamki na miejsce | no właśnie,nawet jak zawór jest na samej górze to ciężko jest zapiąć zawór bez odpowiednich przyrządów a co dopiero jak zawór troche opadnie... Nie wiem ile kolega jankidacki ma zaworów,ale wydaje mi sie,ze łatwiej bedzie to wszystko zrobić przy "zwalonej" głowicy. Dodatkowym koszt to tylko uszczelka... Zakładając,że szpilki zostaja te same... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-05-2009, 21:39
|
|
|
ego, tak jak napisalem widzac po profilu kolega ma 1.6SOHC a tam sie latwo spina zawory jak glowiczka z walkiem jest zwalona, co do zdejmowania glowicy i skrecania na starych srubach to jestem wielkim przeciwnikiem po ostatniej walce z ojca tipo, o ile w 2.0 16V sruby glowicy sa nie do zajeb..... to w tych padlinach mniejszych rwa sie france o czym sam sie przekonalem ;/ jak juz sie zrzuci glowice to radze kupic komplet nowych srub glowicy, w InterCarsie koszt okolo 30zł za komplet Goetze. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-05-2009, 23:53
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | co do zdejmowania glowicy i skrecania na starych srubach to jestem wielkim przeciwnikiem po ostatniej walce z ojca tipo, o ile w 2.0 16V sruby glowicy sa nie do zajeb..... to w tych padlinach mniejszych rwa sie france o czym sam sie przekonalem |
Potwierdzam, u mnie się zerwała jedna śruba przy odkręcaniu.
O dokręcaniu według instrukcji to nie ma co marzyć na starych śrubach no chyba, że ma się nerwy ze stali.
Na szczęście miałem zapas śrub, ale i tak nie poszły o 90st w ostatniej wazie dokręcania |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
jankidacki
Wiek: 56 Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 42 Skąd: RZESZOW
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-05-2009, 08:13
|
|
|
Wielkie dzieki za podpowiedz,chyba sciagne sam walek a z tego wzgledu ze glowica nieda sie juz splanowac bo poprzednie bylo juz ostatnie. |
_________________ SUCHY40 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-05-2009, 12:29
|
|
|
romano, heh to jak u mnie, dokrecilem piewrszy raz zgodnie ze sztuka kluczem dyno, potem o 90stopni i przy drugiej fazie o 90stopni juz pierwsza strzelila ;] No a potem zabawa z wykretakami itp. Nowe sruby dokrecilem zgodnie ze sztuka ale serce mialem w gardle, co prawda srub bylem pewien ale gwintu w bloku juz nie ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-05-2009, 12:44
|
|
|
GrzesiekK., ja w sedici drugiego ruchu 90 stopni nie wykonałem,bo czułem,że napewno się cos ukręci... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-05-2009, 13:24
|
|
|
ego, w sedici to takie zludzenie jest ze cos sie urwie bo sruba jest dluga i sie skreca ale sa materialowo na tyle dobre ze wytrzymuja bez problemu, co wiecej powiem w delcie 2.0 16V turbo doladowanej na 1,6bar glowice dokrecalismy jeszcze o jedno dociagniecie wiecej niz normalnie [z uzyciem rurki ] i to pikus dla tych srub, material glowicy sie podddawal pod srubami a sruba nie miala zamiaru puscic. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|