Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Pomóżcie dobrać silnik
Autor Wiadomość
mzajac 


Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 57
Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-07-2014, 21:24   [Benzyna] Pomóżcie dobrać silnik

Witam wszystkich mam prosbe o wasza opinie jaki silnik dobrac zamiast 1.4 mam na oku 1.8 albo 2.0 moze ktos z was juz sie bawil w cos takiego wiec prosze o opinie z gory dzieki
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-07-2014, 07:28   Re: Pomuszcie dobrac silnik

mzajac napisał/a:
Witam wszystkich mam prosbe o wasza opinie jaki silnik dobrac zamiast 1.4 mam na oku 1.8 albo 2.0 moze ktos z was juz sie bawil w cos takiego wiec prosze o opinie z gory dzieki

Nie kombinuj - szukaj silnika 1,4 !
Przy zmianie na 1,8 i 2,0 - wszystko jest inne : skrzynia , półosie , piasty , wydech , chłodnica.
Silnik musiałbyś kupić z kompletną wiązką , komputerem , czujnikami i osprzętem . - W zasadzie całe auto ! - Tylko wtedy po co to przekładać ...
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-07-2014, 10:12   

No i zawieszenie inne - kupa roboty i zachodu - nie warto :-(
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-07-2014, 22:18   

1.6 wkładaj
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
seba.flor 


Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-07-2014, 23:30   

jak masz troszkę pojęcia o mechanice i elektronice to 1.6 16v z bravo pasuje do skrzyni i do auta tylko elektryka i kilka pierduł przerabiasz a 103 km masz
  
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-07-2014, 20:55   

najlepiej jaakbys kupił jakiegos dawce uderzonego w tył wtedy co Ci potrzeba to przekładasz, jak juz sie pojawiło 1.6 16v z brawki wystarczy. jeden kolega z forum robił taka przekładke do tipolota
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-07-2014, 21:18   

1,6 16v to fajny silnik , tylko swap wiąże się z zakupem silnika z osprzętem , okablowaniem (bo to wielowtrysk) + moduł , zmianą pompy = koszt 2200 + robota . wstaw zwykły 1,6
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-07-2014, 23:59   

Za 2200 to można jeżdzącego BBMa z LPG kupić :) Za połowę tej kwoty spokojnie znajdzie wszystko co potrzeba. Oczywiście wkład pracy własny.
  
 
mzajac 


Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 57
Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-07-2014, 12:45   

Właśnie myślałem o 1.6 robotę zrobię sama elektrykowi kable aby zostawiędzieki za info aby jeszcze jak wiecie który kolega to zrobił z forum to dajcie znać
  
 
seba.flor 


Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-07-2014, 17:40   

ile jak kupisz normalnie jakąś bravke za 800 zł i masz wszystko a gdzieś mam nawet wiązkę z kopem i silnik bo sam u siebie upchnąłem 16v
  
 
 
mzajac 


Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 57
Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-11-2014, 15:14   

od fiata sieny 1.6 będzie pasował ? mocowania itd. bo to chyba to samo co w bravo bo mam do kupienia całą siene i potrzebuje porady waszej porady raz jeszcze
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-11-2014, 20:27   

1.6 16v w Bravo czy Sienie to te same silniki,a dół jest taki sam (prawie) jak w Tipo Tempra 1.4/1.6 więc bez problemu powinien podejść.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mzajac 


Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 57
Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-11-2014, 22:26   

ok dzieki bo mam na oku za nie głupie pieniądze siene tak ze chyba sie zdecyduje

** Dodano: 18-11-2014, 19:52 **
oto dawca http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0017981.jpg

** Dodano: 26-01-2015, 21:30 **
silnik wymieniony :D
  
 
lucas23 
witamy nowego


Dołączył: 20 Gru 2014
Posty: 3
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-01-2015, 18:32   

Mam podobne pytanie, tylko że ja mam silnik 1,8 na wielopunkcie i muszę go zmienić ze względu na jego stan.
Mam na oku 2,0 z fiata cromy i 2,0 hgt z bravo, co radzicie?
Inne propozycje również mile widziane.
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2015, 19:26   

lucas23 napisał/a:
Mam podobne pytanie, tylko że ja mam silnik 1,8 na wielopunkcie i muszę go zmienić ze względu na jego stan.
Mam na oku 2,0 z fiata cromy i 2,0 hgt z bravo, co radzicie?
Inne propozycje również mile widziane.

Silnik z Bravo HGT ma 5 cylindrów, w związku z czym wymaga wymiany wszystkiego ! Musisz mieć kompletny silnik z nienaruszoną wiązką i komputerem. Przy okazji - komputer będzie wymagał rozkodowania immobilisera. Chyba nawet na tym forum był już przypadek przeszczepu takiego silnika, zakończony niepowodzeniem właśnie ze względu na niemożność odpalenia silnika po przekładce.
Silnik z Cromy - ale której ? "I" produkowanej do 1994 , czy "II" od 2007 do dziś ?
Jak ze starej - nie liczyłbym na leszy stan niż twój . Gdyby jednak do czegoś się nadawał - to lepiej, żeby był to 2,0 8V , bo wtedy pójdzie na osprzęcie ze starego silnika 1,8 , przy 16V - patrz p.1 : wymiana wiązki i komputera.
Z nowej Cromy jest silnik nie 2,0 , tylko 2,2 - od Opla , mający raczej czarny PR. Przy okazji najbardziej skomplikowany osprzęt.
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
mzajac 


Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 57
Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-01-2015, 21:01   

moje zdanie jest takie że jeśli masz silnik hgt 2.0 z całością jak kolega mówi i masz to w okazyjnej cenie to ja bym go wkładał bo wszystko da sie zrobić ja ze względów finansowych założyłem 1.6 16v bo niestety u mnie w okolicy nie było do kupienia silnika hgt 2.0 a jak był to w kosmicznych pieniądzach a i tu sie zgodze z kolegą ze jak od starej cromy to nie ma sensu zakładaj hgt z bravo
  
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2015, 16:28   

Przełożenie silnika 1,6 16v jest bardzo proste. W 2,0 20v masz min elektroniczny pedał gazu (trzeba go zamontować i podpiąć), 5 cylidrów czyli chyba problem z obrotomierzem, prędkościomierz też jest na impulsatorze, a nie linką. Silnik jest duży i cięższy, wymiana rozrządu jest bardzo, bardzo problemowa.




DO MODA: PROSZĘ POPRAWCIE TYTUŁ BO RAZI W OCZY JAK CHOLERA!!!
  
 
 
mzajac 


Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 57
Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-01-2015, 21:38   

jak sie ktoś decyduje na zmianę silnika na inny to chyba zdaje sobie sprawę z konieczności przerobienia wszystkiego co trzeba a jak by każdy tak patrzył ze to do przeróbki tamto do przeróbki tu ciężko z tym tu z tamtym to nie wiem czy by ktoś to robił w każdej marce nie tylko w fiatach
  
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2015, 22:27   

Jeśli każdy by sobie zdałaś z tego sprawę portale ogłoszeniowe nie byłyby pełne aut, projektów które nie zostały dokończone...
  
 
 
lucas23 
witamy nowego


Dołączył: 20 Gru 2014
Posty: 3
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-01-2015, 11:24   

To że nie mogą być zegary na lince to mnie nie dotyczy bo mam tempre z digitalem.
To jest ta w najbogatszej wersji tempra z climatronikiem,pełna elektryką,ABS-em itd. i też przez to chcę inwestować w modyfikacje.Tych aut w takiej wersji już się nie widuje,a innego z takim wyposażeniem się za takie pieniądze nie kupi więc myślę że jest warta przeróbek.
  
 
mzajac 


Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 57
Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-01-2015, 22:24   

jak najbardziej jak masz mozliwosci to rób a nie patrz na to co kto mowi
  
 
seba.flor 


Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-02-2015, 19:18   

to i ja swoje foto wsadzę jak mam 16v z brawki i lata to bardzo fajnie
  
 
 
ceok 
witamy nowego


Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-08-2015, 19:21   

Siemanko. Jakiś czas temu padł mi silnik 1.4. Tipo stoi z wyjętym silnikiem, ale skrzynia, półosie itp zostały. Chcę zrobić przeszczep na 1.6 16v z sieny/bravo, chciałbym zaznaczyć że mam zamiar kupić cały samochód na przekładkę. Teraz kilka pytań (w samochodzie robię wszystko sam):
1: Lepiej kupić bravo czy siene? Chodzi mi tu o różnice w wiązce/komputerze itp.
2: Jeżeli chodzi o wiązkę co trzeba konkretnie przerobić?
3: Czy konieczna jest zmiana skrzyni/półosi itp? (Będę miał cały samochód do dyspozycji więc nie ma z tym problemu)
4: Jakie przeróbki oprócz w/w są potrzebne ?

Dodam że jestem z otwocka więc jeżeli ktoś w okolicy robił taki zabieg i chciałby podzielić się przemyśleniami na ten temat to zapraszam :)

A na koniec zdjęcie Tipo przed blacharką i jakimikolwiek przeróbkami:
_________________
Nigdy nie jest tak żeby nie mogło być lepiej !!!
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-08-2015, 21:49   

Witaj! Ktos tu na forum przekladal silnik z brawo/brawa 1.6 100KM.Napewno nie trzeba nic ciac/spawac bo silnik pasuje plug&play.Poszukaj tematu bo napewno byl na forum.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
seba.flor 


Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-08-2015, 17:24   

lepiej jest brać z bravo bo sjena miała troszkę inaczej montowaną łapę silnika prawej i skrzynia jest w sjenie na linkach a bravo jest tak w tipo na patykach
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load