[Benzyna] Pomóżcie dobrać silnik |
Autor |
Wiadomość |
mzajac
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 57 Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-07-2014, 21:24 [Benzyna] Pomóżcie dobrać silnik
|
|
|
Witam wszystkich mam prosbe o wasza opinie jaki silnik dobrac zamiast 1.4 mam na oku 1.8 albo 2.0 moze ktos z was juz sie bawil w cos takiego wiec prosze o opinie z gory dzieki |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-07-2014, 07:28 Re: Pomuszcie dobrac silnik
|
|
|
mzajac napisał/a: | Witam wszystkich mam prosbe o wasza opinie jaki silnik dobrac zamiast 1.4 mam na oku 1.8 albo 2.0 moze ktos z was juz sie bawil w cos takiego wiec prosze o opinie z gory dzieki |
Nie kombinuj - szukaj silnika 1,4 !
Przy zmianie na 1,8 i 2,0 - wszystko jest inne : skrzynia , półosie , piasty , wydech , chłodnica.
Silnik musiałbyś kupić z kompletną wiązką , komputerem , czujnikami i osprzętem . - W zasadzie całe auto ! - Tylko wtedy po co to przekładać ... |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-07-2014, 10:12
|
|
|
No i zawieszenie inne - kupa roboty i zachodu - nie warto :-( |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 09-07-2014, 22:18
|
|
|
1.6 wkładaj |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
seba.flor
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-07-2014, 23:30
|
|
|
jak masz troszkę pojęcia o mechanice i elektronice to 1.6 16v z bravo pasuje do skrzyni i do auta tylko elektryka i kilka pierduł przerabiasz a 103 km masz |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-07-2014, 20:55
|
|
|
najlepiej jaakbys kupił jakiegos dawce uderzonego w tył wtedy co Ci potrzeba to przekładasz, jak juz sie pojawiło 1.6 16v z brawki wystarczy. jeden kolega z forum robił taka przekładke do tipolota |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-07-2014, 21:18
|
|
|
1,6 16v to fajny silnik , tylko swap wiąże się z zakupem silnika z osprzętem , okablowaniem (bo to wielowtrysk) + moduł , zmianą pompy = koszt 2200 + robota . wstaw zwykły 1,6 |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-07-2014, 23:59
|
|
|
Za 2200 to można jeżdzącego BBMa z LPG kupić Za połowę tej kwoty spokojnie znajdzie wszystko co potrzeba. Oczywiście wkład pracy własny. |
|
|
|
|
mzajac
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 57 Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-07-2014, 12:45
|
|
|
Właśnie myślałem o 1.6 robotę zrobię sama elektrykowi kable aby zostawiędzieki za info aby jeszcze jak wiecie który kolega to zrobił z forum to dajcie znać |
|
|
|
|
seba.flor
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-07-2014, 17:40
|
|
|
ile jak kupisz normalnie jakąś bravke za 800 zł i masz wszystko a gdzieś mam nawet wiązkę z kopem i silnik bo sam u siebie upchnąłem 16v |
|
|
|
|
mzajac
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 57 Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-11-2014, 15:14
|
|
|
od fiata sieny 1.6 będzie pasował ? mocowania itd. bo to chyba to samo co w bravo bo mam do kupienia całą siene i potrzebuje porady waszej porady raz jeszcze |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-11-2014, 20:27
|
|
|
1.6 16v w Bravo czy Sienie to te same silniki,a dół jest taki sam (prawie) jak w Tipo Tempra 1.4/1.6 więc bez problemu powinien podejść. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mzajac
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 57 Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-11-2014, 22:26
|
|
|
ok dzieki bo mam na oku za nie głupie pieniądze siene tak ze chyba sie zdecyduje
** Dodano: 18-11-2014, 19:52 **
oto dawca http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0017981.jpg
** Dodano: 26-01-2015, 21:30 **
silnik wymieniony |
|
|
|
|
lucas23
witamy nowego
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 3 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-01-2015, 18:32
|
|
|
Mam podobne pytanie, tylko że ja mam silnik 1,8 na wielopunkcie i muszę go zmienić ze względu na jego stan.
Mam na oku 2,0 z fiata cromy i 2,0 hgt z bravo, co radzicie?
Inne propozycje również mile widziane. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2015, 19:26
|
|
|
lucas23 napisał/a: | Mam podobne pytanie, tylko że ja mam silnik 1,8 na wielopunkcie i muszę go zmienić ze względu na jego stan.
Mam na oku 2,0 z fiata cromy i 2,0 hgt z bravo, co radzicie?
Inne propozycje również mile widziane. |
Silnik z Bravo HGT ma 5 cylindrów, w związku z czym wymaga wymiany wszystkiego ! Musisz mieć kompletny silnik z nienaruszoną wiązką i komputerem. Przy okazji - komputer będzie wymagał rozkodowania immobilisera. Chyba nawet na tym forum był już przypadek przeszczepu takiego silnika, zakończony niepowodzeniem właśnie ze względu na niemożność odpalenia silnika po przekładce.
Silnik z Cromy - ale której ? "I" produkowanej do 1994 , czy "II" od 2007 do dziś ?
Jak ze starej - nie liczyłbym na leszy stan niż twój . Gdyby jednak do czegoś się nadawał - to lepiej, żeby był to 2,0 8V , bo wtedy pójdzie na osprzęcie ze starego silnika 1,8 , przy 16V - patrz p.1 : wymiana wiązki i komputera.
Z nowej Cromy jest silnik nie 2,0 , tylko 2,2 - od Opla , mający raczej czarny PR. Przy okazji najbardziej skomplikowany osprzęt. |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
mzajac
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 57 Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-01-2015, 21:01
|
|
|
moje zdanie jest takie że jeśli masz silnik hgt 2.0 z całością jak kolega mówi i masz to w okazyjnej cenie to ja bym go wkładał bo wszystko da sie zrobić ja ze względów finansowych założyłem 1.6 16v bo niestety u mnie w okolicy nie było do kupienia silnika hgt 2.0 a jak był to w kosmicznych pieniądzach a i tu sie zgodze z kolegą ze jak od starej cromy to nie ma sensu zakładaj hgt z bravo |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-01-2015, 16:28
|
|
|
Przełożenie silnika 1,6 16v jest bardzo proste. W 2,0 20v masz min elektroniczny pedał gazu (trzeba go zamontować i podpiąć), 5 cylidrów czyli chyba problem z obrotomierzem, prędkościomierz też jest na impulsatorze, a nie linką. Silnik jest duży i cięższy, wymiana rozrządu jest bardzo, bardzo problemowa.
DO MODA: PROSZĘ POPRAWCIE TYTUŁ BO RAZI W OCZY JAK CHOLERA!!! |
|
|
|
|
mzajac
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 57 Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-01-2015, 21:38
|
|
|
jak sie ktoś decyduje na zmianę silnika na inny to chyba zdaje sobie sprawę z konieczności przerobienia wszystkiego co trzeba a jak by każdy tak patrzył ze to do przeróbki tamto do przeróbki tu ciężko z tym tu z tamtym to nie wiem czy by ktoś to robił w każdej marce nie tylko w fiatach |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-01-2015, 22:27
|
|
|
Jeśli każdy by sobie zdałaś z tego sprawę portale ogłoszeniowe nie byłyby pełne aut, projektów które nie zostały dokończone... |
|
|
|
|
lucas23
witamy nowego
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 3 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-01-2015, 11:24
|
|
|
To że nie mogą być zegary na lince to mnie nie dotyczy bo mam tempre z digitalem.
To jest ta w najbogatszej wersji tempra z climatronikiem,pełna elektryką,ABS-em itd. i też przez to chcę inwestować w modyfikacje.Tych aut w takiej wersji już się nie widuje,a innego z takim wyposażeniem się za takie pieniądze nie kupi więc myślę że jest warta przeróbek. |
|
|
|
|
mzajac
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 57 Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-01-2015, 22:24
|
|
|
jak najbardziej jak masz mozliwosci to rób a nie patrz na to co kto mowi |
|
|
|
|
seba.flor
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-02-2015, 19:18
|
|
|
to i ja swoje foto wsadzę jak mam 16v z brawki i lata to bardzo fajnie |
|
|
|
|
ceok
witamy nowego
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 3 Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-08-2015, 19:21
|
|
|
Siemanko. Jakiś czas temu padł mi silnik 1.4. Tipo stoi z wyjętym silnikiem, ale skrzynia, półosie itp zostały. Chcę zrobić przeszczep na 1.6 16v z sieny/bravo, chciałbym zaznaczyć że mam zamiar kupić cały samochód na przekładkę. Teraz kilka pytań (w samochodzie robię wszystko sam):
1: Lepiej kupić bravo czy siene? Chodzi mi tu o różnice w wiązce/komputerze itp.
2: Jeżeli chodzi o wiązkę co trzeba konkretnie przerobić?
3: Czy konieczna jest zmiana skrzyni/półosi itp? (Będę miał cały samochód do dyspozycji więc nie ma z tym problemu)
4: Jakie przeróbki oprócz w/w są potrzebne ?
Dodam że jestem z otwocka więc jeżeli ktoś w okolicy robił taki zabieg i chciałby podzielić się przemyśleniami na ten temat to zapraszam
A na koniec zdjęcie Tipo przed blacharką i jakimikolwiek przeróbkami:
|
_________________ Nigdy nie jest tak żeby nie mogło być lepiej !!! |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-08-2015, 21:49
|
|
|
Witaj! Ktos tu na forum przekladal silnik z brawo/brawa 1.6 100KM.Napewno nie trzeba nic ciac/spawac bo silnik pasuje plug&play.Poszukaj tematu bo napewno byl na forum. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
seba.flor
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-08-2015, 17:24
|
|
|
lepiej jest brać z bravo bo sjena miała troszkę inaczej montowaną łapę silnika prawej i skrzynia jest w sjenie na linkach a bravo jest tak w tipo na patykach |
|
|
|
|
|