|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
1.6 DOHC Ciężko pali na zimnym silniku (brak ssania?) |
Autor |
Wiadomość |
Guziec
witamy nowego
Dołączył: 05 Lut 2014 Posty: 5 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-02-2014, 21:49 1.6 DOHC Ciężko pali na zimnym silniku (brak ssania?)
|
|
|
Witam, potrzebuję pomocy bo tracę nerwy.
Zanim założyłem temat szukałem na forum (żeby nie było) i nic nie znalazłem.
W grudniu kupiłem Tipiacza od znajomego z roboty i po paru dniach użytkowania zaczęło się dziać:
-po zrobieniu trasy około 100km zaczął trzymać na biegu jałowym około 2000obr/min, po zostawieniu go na luzie obroty malały do około 1000
-następnie przestał odpalać na zimnym silniku, tzn. jakby miał brak ssania (załapał, zgasł, załapał, zgasł i tak do momentu w którym udało mi się go przytrzymać na obrotach, po złapaniu temperatury chodzi ładnie)
Jest to silnik 1.6 DOHC na monowtrysku z LPG, wyczytałem wcześniej w necie, że to mogą być czujniki temperatury. Więc wymieniłem pierw ten w obudowie termostatu (co się go naszukałem to poezja, nawet w aso fiata nie mogli go znaleść) nic nie dało, wymieniłem następnie ten w głowicy (też nic). Podmieniłem czujnik otwarcia przepustnicy na używkę i nic, krokowca wyczyściłem-nic. Świece były nowe, kabli WN nie mogą mi znaleźć odpowiednich (zawsze cewkowy za krótki).
Uchyliłem ostatnio mocniej przepustnice i jak uda mi się odpalić na zimnym to trzyma około 1000obr/min, a jak się rozgrzeje to ciągle 2000obr/min
Proszę o pomoc!
Po wypłacie chcę wymienić sonde lambda i silnik krokowy (jeśli uda mi się znaleźć) |
_________________ Jest:
FIAT 126ELX '97
ALFA 147 '06
Było:
FIAT TIPO '92 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 10-02-2014, 21:57
|
|
|
Guziec, wychodzi na to że krokowiec do wymiany bo jest przegrzany. miałem to samo i po wymianie na nowy (używany) pomogło |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-02-2014, 06:25
|
|
|
Sonda nie ma tu nic do rzeczy bo i tak nie działa zaraz na starcie. Dopiero uaktywnia się po rozgrzaniu. Też obstawiam silnik krokowy, czyszczenie tylko czasem pomaga.
** Dodano: 11-02-2014, 06:26 **
Auto zapalasz na LPG czy benzynie? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Guziec
witamy nowego
Dołączył: 05 Lut 2014 Posty: 5 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-02-2014, 09:21
|
|
|
Dzięki za podpowiedź!
Auto odpalam na benzynie, ostatnio duże jeżdżę na benzynie bo gaz zaczął mi szwankować (jade na LPG i nagle brak mocy, nie wkręca się na obroty) ale pierw ogarne żeby ładnie chodzi na benzynie a później odstawie do gazownika |
_________________ Jest:
FIAT 126ELX '97
ALFA 147 '06
Było:
FIAT TIPO '92 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 11-02-2014, 09:54
|
|
|
Guziec napisał/a: | ale pierw ogarne żeby ładnie chodzi na benzynie a później odstawie do gazownika |
prawidłowa kolej rzeczy |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Guziec
witamy nowego
Dołączył: 05 Lut 2014 Posty: 5 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-02-2014, 12:42
|
|
|
Mam problem ze znalezieniem silniczka krokowego u mnie w mieście. Jeśli ktoś wie jaki jest jego numer seryjny albo ma auto w którym taki silnik w oryginale zamontowany to bym potrzebował numery VIN (u mnie był zmieniany silnik). Albo jakieś inne propozycje?
To są zdjęcia mojego krokowca.
Po długich poszukiwaniach znalazłem numer tego silniczka: 7565664- ale on jest praktycznie nie dostępny a jak się już znajdzie nowy to cena jest zaporowa (około 200euro za nowy). Na ruskiej stronie znalazłem sposób aby zaadoptować silnik krokowy z lanosa. Należy do niego doczepić w jakiś sposób tulejkę z gwintem (średnica 20 skok gwintu 1.5) i przerobić wtyczkę(lub zrobić przejściówkę)Zdjęcia ruskiego patentu
Znalazłem przy okazji jeszcze jeden czujnik którego nie widać, w tym silniku jest on schowany w kolektorze dolotowym przy samej głowicy pod uchwytem dźwigienki łączącej linkę od gazu z monowtryskiem i pierw go wymienię. A jak to nie pomoże to zabawa z adaptacją silniczka krokowego |
_________________ Jest:
FIAT 126ELX '97
ALFA 147 '06
Było:
FIAT TIPO '92 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|