Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.6 DOHC Ciężko pali na zimnym silniku (brak ssania?)
Autor Wiadomość
Guziec 
witamy nowego



Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 5
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-02-2014, 21:49   1.6 DOHC Ciężko pali na zimnym silniku (brak ssania?)

Witam, potrzebuję pomocy bo tracę nerwy.
Zanim założyłem temat szukałem na forum (żeby nie było) i nic nie znalazłem.
W grudniu kupiłem Tipiacza od znajomego z roboty i po paru dniach użytkowania zaczęło się dziać:
-po zrobieniu trasy około 100km zaczął trzymać na biegu jałowym około 2000obr/min, po zostawieniu go na luzie obroty malały do około 1000
-następnie przestał odpalać na zimnym silniku, tzn. jakby miał brak ssania (załapał, zgasł, załapał, zgasł i tak do momentu w którym udało mi się go przytrzymać na obrotach, po złapaniu temperatury chodzi ładnie)
Jest to silnik 1.6 DOHC na monowtrysku z LPG, wyczytałem wcześniej w necie, że to mogą być czujniki temperatury. Więc wymieniłem pierw ten w obudowie termostatu (co się go naszukałem to poezja, nawet w aso fiata nie mogli go znaleść) nic nie dało, wymieniłem następnie ten w głowicy (też nic). Podmieniłem czujnik otwarcia przepustnicy na używkę i nic, krokowca wyczyściłem-nic. Świece były nowe, kabli WN nie mogą mi znaleźć odpowiednich (zawsze cewkowy za krótki).
Uchyliłem ostatnio mocniej przepustnice i jak uda mi się odpalić na zimnym to trzyma około 1000obr/min, a jak się rozgrzeje to ciągle 2000obr/min
Proszę o pomoc!
Po wypłacie chcę wymienić sonde lambda i silnik krokowy (jeśli uda mi się znaleźć)
_________________
Jest:
FIAT 126ELX '97
ALFA 147 '06
Było:
FIAT TIPO '92
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 10-02-2014, 21:57   

Guziec, wychodzi na to że krokowiec do wymiany bo jest przegrzany. miałem to samo i po wymianie na nowy (używany) pomogło :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-02-2014, 06:25   

Sonda nie ma tu nic do rzeczy bo i tak nie działa zaraz na starcie. Dopiero uaktywnia się po rozgrzaniu. Też obstawiam silnik krokowy, czyszczenie tylko czasem pomaga.

** Dodano: 11-02-2014, 06:26 **
Auto zapalasz na LPG czy benzynie?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Guziec 
witamy nowego



Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 5
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-02-2014, 09:21   

Dzięki za podpowiedź!
Auto odpalam na benzynie, ostatnio duże jeżdżę na benzynie bo gaz zaczął mi szwankować (jade na LPG i nagle brak mocy, nie wkręca się na obroty) ale pierw ogarne żeby ładnie chodzi na benzynie a później odstawie do gazownika
_________________
Jest:
FIAT 126ELX '97
ALFA 147 '06
Było:
FIAT TIPO '92
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 11-02-2014, 09:54   

Guziec napisał/a:
ale pierw ogarne żeby ładnie chodzi na benzynie a później odstawie do gazownika

prawidłowa kolej rzeczy :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Guziec 
witamy nowego



Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 5
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-02-2014, 12:42   

Mam problem ze znalezieniem silniczka krokowego u mnie w mieście. Jeśli ktoś wie jaki jest jego numer seryjny albo ma auto w którym taki silnik w oryginale zamontowany to bym potrzebował numery VIN (u mnie był zmieniany silnik). Albo jakieś inne propozycje?

To są zdjęcia mojego krokowca.

Po długich poszukiwaniach znalazłem numer tego silniczka: 7565664- ale on jest praktycznie nie dostępny :sciana: a jak się już znajdzie nowy to cena jest zaporowa (około 200euro za nowy). Na ruskiej stronie znalazłem sposób aby zaadoptować silnik krokowy z lanosa. Należy do niego doczepić w jakiś sposób tulejkę z gwintem (średnica 20 skok gwintu 1.5) i przerobić wtyczkę(lub zrobić przejściówkę)Zdjęcia ruskiego patentu


Znalazłem przy okazji jeszcze jeden czujnik którego nie widać, w tym silniku jest on schowany w kolektorze dolotowym przy samej głowicy pod uchwytem dźwigienki łączącej linkę od gazu z monowtryskiem i pierw go wymienię. A jak to nie pomoże to zabawa z adaptacją silniczka krokowego :|
_________________
Jest:
FIAT 126ELX '97
ALFA 147 '06
Było:
FIAT TIPO '92
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load