|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] temparatura |
Autor |
Wiadomość |
PITEK
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 56 Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 26-03-2012, 11:05 [Benzyna] temparatura
|
|
|
koledzy mam tempre (drugą już w swoim życiu) i tak się zastanawiam czy te autka mają taka wadę czy trak jest bo jak się jeździ w trasie to wskaźnik temperatury trzyma sie tak ok 80 stopni to normallka mi się wydaje ale wystarczy wjechać do miasta trochę wolniejsza jazda i juz jest ponad 90 kolejna chwila i mały korek i już się załącza wiatrak na chłodnicy. a najgorzej to te autka znoszą lato czy uwas też tak jest czy można sobie z tym poradzi ć |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-03-2012, 11:36
|
|
|
To jest normalne w T/T, ale nienormalne dla sprawnych samochodów.Może szwankować termostat, tak samo zainteresuj się poziomem i stanem płynu chłodniczego. Stary i zwietrzały gorzej radzi sobie z temperaturą. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-03-2012, 14:33
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | To jest normalne w T/T, ale nienormalne dla sprawnych samochodów | co przez to rozumiesz? wg. ciebie wszystkie T/T tak mają?
U mnie czy trasa czy miasto miał równo 90 st. W mieście latem jedynie w korkach w kółko włączał się wiatrak ale to akurat normalka w każdym aucie. Miałem problemy z termostatem raz i trzeba było wymienić go, nie trzymał właśnie temperatury, po wymianie z powrotem 90tka na liczniku. Oczywiście w układzie dobry czysty płyn a nie ruda i woda. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-03-2012, 14:51
|
|
|
Miałem na myśli, że blisko dwudziestoletnie fiaty mają skłonności do podobnych usterek. Moja Łajza też tak miała przed wymianą termostatu. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-03-2012, 14:59
|
|
|
Ja wymieniałem termostat w październiku w swoim na Wachlera jak zawsze i już szwankuję ponieważ w trasie wskazówka spada troszke poniżej 90 stopni. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-03-2012, 16:40
|
|
|
to i ja się przypomnę, ze moje byłe 1.4 gaźnikowe również miało problem z osiągnięciem 90 stopni. Nawet po wymianie termostatu. Płyn chłodniczy nowy układ odpowietrzony i szczelny.
Może to przez instalację LPG ? Parownik i te sprawy ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-03-2012, 17:01
|
|
|
Luczu, U mnie było dobrze do tej pory, nie wiem czemu padło tak szybko. Ale wymienię dopiero na zimę bo teraz ciepełko więc niech będzie jak jest |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-03-2012, 17:23
|
|
|
a u mnie zawsze kreska była troszke przed 90st, w korku troche sie wskazówka podnosiła i wiatrak zaczynał działać, nie miałem problemu z dogrzewaniem lub przegrzewaniem silnika |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
pabloTIPO1.4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 35 Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-03-2012, 14:39
|
|
|
witam może i ja coś podpowiem w moim tipku 1.4 i.e w trasie pokazuje maks 80 stopni tak do 120 km/h jeżeli cisne nim wiecej okolo 150 km/h moj maks to do 90 skoczy a w korku miejskim to na jedna kreske przed 90 mam
ja w swoim tipku na lato podwiesze termostat zeby byl duzy obieg cieczy chlodzacej i moim zdaniem to pomoze
a i jeszcze jedno koniecznie wymien ciecz w ukladzie chlodzenia ja mam dynaxer 2000 czy jakos tak i jest git |
_________________ pabloTIPO1.4SX+LPG |
|
|
|
|
transilvanian
Wiek: 42 Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 30 Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2012, 17:26
|
|
|
U mnie jest podobny problem, Tipo 1,4 Benzyna (gaz) założyłem nowy termostat (poprzedni właściciel wyciągnął go całkiem) i w trasie nagrzewa się do temperatury nieco ponad 80 stopni, jak go pogodnie trochę po górkach to dojdzie do 90 stopni. Być może tak jak pisali chłopaki powyżej pomoże wymiana płynu na nowy - będę musiał się tym zająć. |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 31-03-2012, 18:06
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | co przez to rozumiesz? wg. ciebie wszystkie T/T tak mają? |
W temprze przy normalnej jeżdzie miałem ponad 80 st, korki 90 st, czasami wiecej w gorące dni, w tipo aktualnie kreska przed 90 st. więc potwierdzam ze to jest normalne w T/T. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-03-2012, 20:48
|
|
|
Luczu napisał/a: | to i ja się przypomnę, ze moje byłe 1.4 gaźnikowe również miało problem z osiągnięciem 90 stopni. Nawet po wymianie termostatu. Płyn chłodniczy nowy układ odpowietrzony i szczelny.
Może to przez instalację LPG ? Parownik i te sprawy ... |
A moze to kwestia nie termostatu skoro nowy a czujnika czy zegara.Czujnik po latach nagrzewania i stygniecia tez potrafi zmienic zakresy i mimo ze obwod ma to jednak klamie...Kiedys zalozylem nowy czujnik i temp.pokaywal juz prawidlowo.A wczesniej bylo ciagle za nisko. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|