|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
silmik gasnie,problem |
Autor |
Wiadomość |
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-03-2012, 10:46 silmik gasnie,problem
|
|
|
witam problem dotyczy tipka mojej tesciowej,wersja 1.4 gaznik.Tipo po przejechaniu okolo 4km gasnie,nie mozna go odpalic.Aku kreci az do rozladowania i nic.Kolega przywiozl mi go laweta pod dom,podladowalem aku,i odpalilo.Dzisiaj tesciowa pojechala na zakupy i autko stanelo w tym samym miejscu,zgaslo podczas jazdy i kaplica.Na jaka usterke obstawiacie? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2012, 12:26
|
|
|
Nie ma to jak bogato opisany problem no wziął się i zgasł. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-03-2012, 12:50
|
|
|
auto jadac na piatym biegu,zgaslo.Po zepchaniu na pobocze nie chcialo w ogole odpalic,rozrusznik kreci az do rozladowania akumulatora a silnik nawet nie lapie!Po przywiezieniu go pod dom,podlaczylem aku pod prostownik,ladowalem chwile i auto odpala jak nowe.Ladowanie jest 14.4V,
** Dodano: 31-03-2012, 13:51 **
kopulka i palec suchy,kable i swiece nowe,problem pojawil sie niespodziewanie. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2012, 13:11
|
|
|
A nie padało czasem w ten dzień? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-03-2012, 13:19
|
|
|
pierwszą sprawdz cewke zapłonową, w maluchach tak było jak sie nagrzała to gasł i koniec, troche wystygła i chodził dalej, jak zgaśnie to zprawz czy ma iskre na swiecy czy nie i jaka jest, na zimnym tez sprawdz iskre wtedy bedziesz miał porównanie czy jest słabsza czy nie ma wcale |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-03-2012, 13:43
|
|
|
W tipo 2.0 i.e mialem podobne problemy.30 km wracalem kilka godzin bo nalezalo czekac jak ostygnie i dalej mozna bylo kilka km.przejechac.Pozniej pol godziny przerwy i znowu kilka minut jazdy.Nie szukalem wiele tylko wymienilem modul zaplonowy i juz nigdy pozniej sie nie powtorzylo.Sprawdz czy to jest kwestia temperatury.Moze zimne pali zawsze a rozgrzane juz nie...Najczesciej jest to jednak modul zaplonowy lub czujnik polozenia walu,chociaz on sie za bardzo nie rozgrzewa.Obstawialbym modul zaplonowy. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-03-2012, 14:52
|
|
|
CPW w nim niema,iskry nie sprawdzalem wczoraj,bo auto wrocilo laweta po 4 godzinach stania(juz bylo zimne),a dzisiaj straszna ulewa.Dzsiaj po tej samej przygodzie pojechalem na miejsce smerci tipka,zalozylem aku ze swojego auta i autko odpalilo,wrocilem do domu,nagrzl sie do temp.90stopni,i pali raz za razem.Moze faktycznie to cewka!? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-03-2012, 15:46
|
|
|
kamilsitek1983, udajesz się na szrot bierzesz cewkę nawet od Uno. Odkręcasz 2 śrubki, podajże klucz ósemka, podmieniasz na miejscu i już eliminujesz jedną z przyczyn. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2012, 17:14
|
|
|
kamilsitek1983, No najpewniej właśnie to, dlatego pytałem czy padało, bo mnie cewka wysiadała, gdy się rozgrzał i było wilgotno wtedy gubiła iskrę.
shagger78 gaźnik 1.4 nie ma modułu i cpw |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-03-2012, 19:48
|
|
|
JAM_BELFEGOR, z racji ,ze to auto tesciowej,mi nie zrobilo psikusa,a ona trzyma w reku kierownice,tankuje i tyle.A usterka pewnie blacha.Jak sie okazuje auto jezdzi tylko na lpg,i awaria jest zdiagnozowana na lpg,musze zczaic jak jest na pb.
OT.czy cewka podejdzie z 1.4 ie?bo taka mam gdzies w garazu? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-03-2012, 20:21
|
|
|
Konkretnie 'podchodzi' do:
FIAT TIPO 1988 - 1995
FIAT TIPO 1.1 41KW 56KM
FIAT TIPO 1.4 51KW 70KM
FIAT TIPO 1.4i.e 52KW 71KM
FIAT TIPO 1.4i.e 57KW 78KM
FIAT TIPO 1.6 61KW 83KM
Czyli, będzie pasować. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-03-2012, 20:35
|
|
|
JAM_BELFEGOR, faktycznie nie doczytalem ze to 1.4 gaznik
Jak sie domyslam jest tam klasyczny przerywacz zaplonu....moze on lub kondensator...
Maluchy i 125 p tez potrafily zgasnac nagle z powodu kondensatora... |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-03-2012, 21:17
|
|
|
maxi, maxi napisał/a: | 'podchodzi' do: | dO tesciowej nie podchodze
** Dodano: 31-03-2012, 22:34 **
a cewke zapasujemy,wszystkim dziekowa. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2012, 23:09
|
|
|
kamilsitek1983, daj numer tej cewki bo były różne nie koniecznie musi pasować. Powinien być nabity na plastikowej części. shagger78 napisał/a: |
Jak sie domyslam jest tam klasyczny przerywacz zaplonu....moze on lub kondensator... | Nie nie ma kondensatora. Jest tak... cewka ma zasilanie bez pośrednio po stacyjce, oraz dwa przewody które przechodzą przez tak zwany moduł odcięcia (cut-off) Jest to sygnał z czujnika hala znajdującego się w aparacie zapłonowym. Sygnał ten jest wzmacniany przez tak zwany moduł wzmocnienia znajdujący się na aparacie zapłonowym. Wystarczy że któryś z tych elementów padnie a mogą być jaja z iskrą. Na szczęście są to pancerne cześć a najsłabszym ogniwem jest cewka i to ona najczęściej z tego towarzystwa się psuje. Gdyby auto gasło na wolnych obrotach lub po odjęciu gazu podczas jazdy podejrzewał bym moduł cut-off a dokładniej elektrozawór który jest nim sterowany bo lubi się przycinać. W nastoletnich autach ma prawo się wyrobić i zacinać.
P.S: jak podmiana cewki nie pomoże zainteresuj się czujnikiem hala w aparacie, drugi w kolejce klient który ulega zużyciu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|