| 
            
               |  |   Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
 
 
 |  
 
	
			| silmik gasnie,problem |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | kamilsitek1983   
  
 Pomógł: 13 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 02 Mar 2006
 Posty: 757
 Skąd: sanok
 Województwo: Podkarpackie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2012, 10:46   silmik gasnie,problem | 
 |  
               | 
 |  
               | witam problem dotyczy tipka mojej tesciowej,wersja 1.4 gaznik.Tipo po przejechaniu okolo 4km gasnie,nie mozna go odpalic.Aku kreci az do rozladowania i nic.Kolega przywiozl mi go laweta pod dom,podladowalem aku,i odpalilo.Dzisiaj tesciowa pojechala na zakupy i autko stanelo w tym samym miejscu,zgaslo podczas jazdy i kaplica.Na jaka usterke obstawiacie? |  
				| _________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | JAM_BELFEGOR   
  
  
 Pomógł: 111 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 3717
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2012, 12:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie ma to jak bogato opisany problem  no wziął się i zgasł. |  
				| _________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
 RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
 LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | kamilsitek1983   
  
 Pomógł: 13 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 02 Mar 2006
 Posty: 757
 Skąd: sanok
 Województwo: Podkarpackie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2012, 12:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | auto jadac na piatym biegu,zgaslo.Po zepchaniu na pobocze nie chcialo w ogole odpalic,rozrusznik kreci az do rozladowania akumulatora a silnik nawet nie lapie!Po przywiezieniu go pod dom,podlaczylem aku pod prostownik,ladowalem chwile i auto odpala jak nowe.Ladowanie jest 14.4V, 
 ** Dodano: 31-03-2012, 13:51 **
 kopulka i palec suchy,kable i swiece nowe,problem pojawil sie niespodziewanie.
 |  
				| _________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | JAM_BELFEGOR   
  
  
 Pomógł: 111 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 3717
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2012, 13:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | A nie padało czasem w ten dzień? |  
				| _________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
 RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
 LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | palidzojnt221   
  
  
 Pomógł: 15 razy
 Wiek: 34
 Dołączył: 14 Wrz 2010
 Posty: 700
 Skąd: Morawica
 Województwo: Świętokrzyskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2012, 13:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | pierwszą sprawdz cewke zapłonową,  w maluchach  tak było jak sie nagrzała to gasł i koniec,  troche wystygła i chodził dalej,  jak zgaśnie to zprawz czy ma iskre na swiecy czy nie i jaka jest, na zimnym tez sprawdz iskre wtedy bedziesz miał porównanie czy jest  słabsza czy nie ma wcale |  
				| _________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
 |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | shagger78   
  
  
 Pomógł: 38 razy
 Dołączył: 29 Lis 2011
 Posty: 1262
 Skąd: Góra Kalwaria
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2012, 13:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | W tipo 2.0 i.e mialem podobne problemy.30 km wracalem kilka godzin bo nalezalo czekac jak ostygnie i dalej mozna bylo kilka km.przejechac.Pozniej pol godziny przerwy i znowu kilka minut jazdy.Nie szukalem wiele tylko wymienilem modul zaplonowy i juz nigdy pozniej sie nie powtorzylo.Sprawdz czy to jest kwestia temperatury.Moze zimne pali zawsze a rozgrzane juz nie...Najczesciej jest to jednak modul zaplonowy lub czujnik polozenia walu,chociaz on sie za bardzo nie rozgrzewa.Obstawialbym modul zaplonowy. |  
				| _________________ Było:
 - FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
 Jest:
 - FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
 -SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
 -BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | kamilsitek1983   
  
 Pomógł: 13 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 02 Mar 2006
 Posty: 757
 Skąd: sanok
 Województwo: Podkarpackie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2012, 14:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | CPW w nim niema,iskry nie sprawdzalem wczoraj,bo auto wrocilo laweta po 4 godzinach stania(juz bylo zimne),a dzisiaj straszna ulewa.Dzsiaj po tej samej przygodzie  pojechalem na miejsce smerci tipka,zalozylem aku ze swojego auta i autko odpalilo,wrocilem do domu,nagrzl sie do temp.90stopni,i pali raz za razem.Moze faktycznie to cewka!? |  
				| _________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | maxi   
  
  
 Pomógł: 9 razy
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Wrz 2010
 Posty: 619
 Skąd: Wałbrzych
 Województwo: Dolnośląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2012, 15:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | kamilsitek1983, udajesz się na szrot bierzesz cewkę nawet od Uno. Odkręcasz 2 śrubki, podajże klucz ósemka, podmieniasz na miejscu i już eliminujesz jedną z przyczyn. |  
				| _________________ Currently in the garage:
 
 FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
 
 RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
 
 Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
 http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JAM_BELFEGOR   
  
  
 Pomógł: 111 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 3717
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2012, 17:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | kamilsitek1983, No najpewniej właśnie to, dlatego pytałem czy padało, bo mnie cewka wysiadała, gdy się rozgrzał i było wilgotno wtedy gubiła iskrę. 
 shagger78 gaźnik 1.4 nie ma modułu i cpw
 |  
				| _________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
 RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
 LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | kamilsitek1983   
  
 Pomógł: 13 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 02 Mar 2006
 Posty: 757
 Skąd: sanok
 Województwo: Podkarpackie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2012, 19:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | JAM_BELFEGOR,  z racji ,ze to auto tesciowej,mi nie zrobilo psikusa,a ona trzyma w reku kierownice,tankuje i tyle.A usterka pewnie blacha.Jak sie okazuje auto jezdzi tylko na lpg,i awaria jest zdiagnozowana na lpg,musze zczaic jak jest na pb. OT.czy cewka podejdzie z 1.4 ie?bo taka mam gdzies w garazu?
 |  
				| _________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | maxi   
  
  
 Pomógł: 9 razy
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Wrz 2010
 Posty: 619
 Skąd: Wałbrzych
 Województwo: Dolnośląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2012, 20:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Konkretnie 'podchodzi' do: 
 FIAT TIPO 1988 - 1995
 FIAT TIPO 1.1 41KW 56KM
 FIAT TIPO 1.4 51KW 70KM
 FIAT TIPO 1.4i.e 52KW 71KM
 FIAT TIPO 1.4i.e 57KW 78KM
 FIAT TIPO 1.6 61KW 83KM
 
 Czyli, będzie pasować.
 |  
				| _________________ Currently in the garage:
 
 FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
 
 RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
 
 Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
 http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | shagger78   
  
  
 Pomógł: 38 razy
 Dołączył: 29 Lis 2011
 Posty: 1262
 Skąd: Góra Kalwaria
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2012, 20:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | JAM_BELFEGOR, faktycznie nie doczytalem ze to 1.4 gaznik   Jak sie domyslam jest tam klasyczny przerywacz zaplonu....moze on lub kondensator...
 Maluchy i 125 p tez potrafily zgasnac nagle z powodu kondensatora...
 |  
				| _________________ Było:
 - FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
 Jest:
 - FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
 -SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
 -BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | kamilsitek1983   
  
 Pomógł: 13 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 02 Mar 2006
 Posty: 757
 Skąd: sanok
 Województwo: Podkarpackie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2012, 21:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | maxi, dO tesciowej nie podchodze 	  | maxi napisał/a: |  	  | 'podchodzi' do: | 
   
 ** Dodano: 31-03-2012, 22:34 **
 a cewke zapasujemy,wszystkim dziekowa.
 |  
				| _________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | JAM_BELFEGOR   
  
  
 Pomógł: 111 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 3717
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2012, 23:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | kamilsitek1983, daj numer tej cewki bo były różne nie koniecznie musi pasować. Powinien być nabity na plastikowej części. Nie 	  | shagger78 napisał/a: |  	  | Jak sie domyslam jest tam klasyczny przerywacz zaplonu....moze on lub kondensator...
 | 
  nie ma kondensatora. Jest tak... cewka ma zasilanie bez pośrednio po stacyjce, oraz dwa przewody które przechodzą przez tak zwany moduł odcięcia (cut-off) Jest to sygnał z czujnika hala znajdującego się w aparacie zapłonowym. Sygnał ten jest wzmacniany przez tak zwany moduł wzmocnienia znajdujący się na aparacie zapłonowym. Wystarczy że któryś z tych elementów padnie a mogą być jaja z iskrą.  Na szczęście są to pancerne cześć a najsłabszym ogniwem jest cewka i to ona najczęściej z tego towarzystwa się psuje. Gdyby auto gasło na wolnych obrotach lub po odjęciu gazu podczas jazdy podejrzewał bym moduł cut-off a dokładniej elektrozawór który jest nim sterowany bo lubi się przycinać. W nastoletnich autach ma prawo się wyrobić i zacinać. P.S: jak podmiana cewki nie pomoże zainteresuj się czujnikiem hala w aparacie, drugi w kolejce klient który ulega zużyciu.
 |  
				| _________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
 RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
 LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Nie możesz ściągać załączników na tym forum
 
 | Wersja do druku
 
 
 |  
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
 Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
 Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
 |