Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wyciek oleju z Tipo 1.4
Autor Wiadomość
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-01-2009, 16:12   wyciek oleju z Tipo 1.4

Witam was wszystkich.... Problem polega na tym ze jakiś niecały miesiąc temu zmieniłem olej i filtr w moim tipo (nie mowiąc już ze po tygodniu zrobił się czarny - co również mnie zastanawia) i wczoraj na zakrętach jak jechałem mrógała mi kontrolka oleju, wiec sprawidzilem na bagbnecie a tam zero sladu oleju.... wiec musialem dolać. Co jest tego przyczyną?
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-01-2009, 16:20   

może nie dokręcony filtr oleju, albo śruba w misce olejowej.
za rzadki olej jest wlany.

a jaki olej wlałeś??
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-01-2009, 16:30   

zobacz czy masz jakieś wycieki, jak nie to:
1. silnik konsumuje olej
2. za mało wlane oleju przy wymianie, co i tak równa się z 1.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-01-2009, 21:48   

olej wlałem mineralny Lotos... po uzupełnieniu oleju dalej mi czasem sie zaswieci kontrolka od oleju, sprawdzałem na miarce to olej jest nawet moze troche przydużo...
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 29-01-2009, 21:50   

gangster_man, a filtr jaki masz :?: moze ci cisnienia nie trzyma :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-01-2009, 22:15   

filtr mam na pewno dobry bo kupywałem na warsztacie tam gdzie zmieniali mi olej i od razu filtr założyli, moze miska olejowa bo ostatnio się zakopałem na błocie aż po miskę.... ale skoro olej jest bo tak pokazuje na bagnecie to czemu ta kntrolka miga w czasie jazdy?
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 29-01-2009, 22:16   

gangster_man napisał/a:
filtr mam na pewno dobry bo kupywałem na warsztacie tam gdzie zmieniali mi olej i od razu filtr założyli,

Chodzi mi o firme ;) no ale jesli nowy to cisnienie jako takie powinno byc :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-01-2009, 22:17   

może wgnieciona i smok zatyka?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-01-2009, 23:19   

gangster_man, a jestes pewien ze bagnet dobrze Ci pokazuje? Gumka jest ciasno osadzona?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-01-2009, 23:22   

no bagnet wchodzi do końca tak jak trzeba....
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-01-2009, 23:45   

gangster_man, chodzi o to, ze jesli gumka przesunela ci sie zbyt wysoko na bagnecie, to bagnet bedzie schodzil nizej i pokaze Ci wiecej niz masz rzeczywiscie oleju. Dobrze byloby zebys porownal swoj bagnet z kims kto tez ma TT, wtedy bedziesz mial pewnosc :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-01-2009, 09:42   

koś już mierzył bagnet, więc trzeba poszukać w którym miejscu gumka być powinna.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-01-2009, 17:58   

gangster_man, Lotos to olej jak olej , ale mi chodziło jakiej jest gęstości 5w40, 10w40, 15w40?? i ile silnik już ma najechane kilometrów??

bo jeśli na zużyty silnik wlejesz za rzadki olej bo będzie szybko ubywał.
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-01-2009, 19:51   

kontrolka Ci miga? to sprawdz sobie kabelek od cisnienia oleju w skrzyni korbowej......znam jednego takiego z tego forum, ktoremu wlasnie cos takiego sie przydazylo....osobiscie mu nowy konektorek zakladalem... :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-01-2009, 02:42   

dzis dolałem oleju bo musiałem pojechac i wydawało mi sie ze go wlałem aż nad poziom miarki ale dalej mi kontrolka migała, choć już nie tak często. miska olejowa cała, silnik pracuje jak zwykle... jaki koszt wymiany tego co mowisz? i czy mogłbyś bardziej opisać o jaką cześc chodzi?

** Dodano: 31-01-2009, 02:43 **
i czy temu co wymieniałeś tą linke to serio olej ubywał czy tylko kontrolka szwankowała? bo mi raczej serio ubywa...
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-01-2009, 04:27   

gangster_man sprawdz ten przewód ,kabel, zaznaczony na obrazki

** Dodano: 31-01-2009, 04:28 **
a jak Ci oleju ubywa to sprawdz uszczelniacze, uszczelke od pokrywy zaworów, mozliwe ze to od pierscieni albo uszczelniaczy zaworów
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-01-2009, 11:59   

albert19912, na tej fotce zaznaczyłeś czujnik temperatury silnika.Czujnik ciśnienia oleju jest niżej i ma wtyczkę zapobiegającą samowolnemu odpięciu się kabla.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-01-2009, 12:54   

oba te czujniki w porządku, znajomy powiedział ze mogłem silnik przegrzać ostatnio jak się zakopałem i dlatego teraz bierze olej... no ale aż tyle? wczoraj wlałem 0,7 litra przejeżdziłem ze 30km i dziś nic nie było na bagnecie. A ten bagnet też jakiś dziwny bo pokazuje olej tylko po jednej krawędzi miarki a z drugiej jest czysty....
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-01-2009, 13:21   

ZielonyTBG, dzieki za poprawe widac juz pozno było i sie pomyliłem moja wina :sciana:
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-01-2009, 14:59   

poul1987 olej mam Lotos 15W40. nie wiem czy to za rzadki czy za gęsty na ten silnik, wcześniej było raczej normalnie, teraz coś się zaczeło dziać... przejechane ma chyba z 74 tys km
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-01-2009, 20:05   

gangster_man napisał/a:
i czy temu co wymieniałeś tą linke to serio olej ubywał czy tylko kontrolka szwankowała? bo mi raczej serio ubywa...


jaka linke? napisalem cos o lince? konektor, inaczej wsuwka, koszt 10 groszy ....

** Dodano: 31-01-2009, 20:08 **
gangster_man napisał/a:
wczoraj wlałem 0,7 litra przejeżdziłem ze 30km i dziś nic nie było na bagnecie

nie mozliwe, przy takim zuzyciu oleju silnik musi kopcic....przegrzales silnik i dlatego bierze olej? haha h, nie slyszalem o czyms takim....silnik moze pic olej, ale przy takim zuzyciu o jakim piszesz to problem musi lezec gdzie indziej.....uszczelka pod miska olejowa?uszczelka pod deklem zaworowym? uszczelniacze zaworow? sa jeszcze pierscienie, ale jakby az tak byly zuzyte zeby brac takie ilosci jak piszesz, to auto by nie jezdzilo, albo bylo rownie mocne i silne jak 126p z 79 roku.....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-02-2009, 14:33   

no dobra chodziło mi o tą wsuwkę.... ale co ma wsuwka do ubywania oleju? :) i jaki koszt wymiany uszczelniaczy zaworów? i czy od razu trzeba przy tym wymieniac uszczelke pod głowicą?
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 01-02-2009, 18:00   

Tak trzeba wymieniac uszczelke pod głowicą, a koszt niewiem, ale jakbys wleciał do mnie to za free bysmy zrobili :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-02-2009, 19:40   

egon, a Twoim zdaniem co jest do naprawy przy ubytku tego oleju w moim tipo? I jaki byłby koszt... nie wiem np, usczelniacze zaworów to jest przyczyna?
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 01-02-2009, 19:49   

gangster_man, wg mnie to tak jak maniutek, pisze, jesli takie ilosci oleju ci bierze to jesli to uszczelniacze lub pierscienie autko by ci dymiło strasznie, wiem bo w poprzednim tipku miałem uszczelniacze walniete i dymił jak lokomotywa :P , No a jesli nie dymi to sprawdz dokładnie czy wycieków niemasz no i sprawdz płyn chłodniczy czy ci czasem go w nadmiarze nie przybywa ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load