wyciek oleju z Tipo 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-01-2009, 16:12 wyciek oleju z Tipo 1.4
|
|
|
Witam was wszystkich.... Problem polega na tym ze jakiś niecały miesiąc temu zmieniłem olej i filtr w moim tipo (nie mowiąc już ze po tygodniu zrobił się czarny - co również mnie zastanawia) i wczoraj na zakrętach jak jechałem mrógała mi kontrolka oleju, wiec sprawidzilem na bagbnecie a tam zero sladu oleju.... wiec musialem dolać. Co jest tego przyczyną? |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-01-2009, 16:20
|
|
|
może nie dokręcony filtr oleju, albo śruba w misce olejowej.
za rzadki olej jest wlany.
a jaki olej wlałeś?? |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-01-2009, 21:48
|
|
|
olej wlałem mineralny Lotos... po uzupełnieniu oleju dalej mi czasem sie zaswieci kontrolka od oleju, sprawdzałem na miarce to olej jest nawet moze troche przydużo... |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 29-01-2009, 21:50
|
|
|
gangster_man, a filtr jaki masz moze ci cisnienia nie trzyma |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-01-2009, 22:15
|
|
|
filtr mam na pewno dobry bo kupywałem na warsztacie tam gdzie zmieniali mi olej i od razu filtr założyli, moze miska olejowa bo ostatnio się zakopałem na błocie aż po miskę.... ale skoro olej jest bo tak pokazuje na bagnecie to czemu ta kntrolka miga w czasie jazdy? |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 29-01-2009, 22:16
|
|
|
gangster_man napisał/a: | filtr mam na pewno dobry bo kupywałem na warsztacie tam gdzie zmieniali mi olej i od razu filtr założyli, |
Chodzi mi o firme no ale jesli nowy to cisnienie jako takie powinno byc |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-01-2009, 23:19
|
|
|
gangster_man, a jestes pewien ze bagnet dobrze Ci pokazuje? Gumka jest ciasno osadzona? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-01-2009, 23:22
|
|
|
no bagnet wchodzi do końca tak jak trzeba.... |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-01-2009, 23:45
|
|
|
gangster_man, chodzi o to, ze jesli gumka przesunela ci sie zbyt wysoko na bagnecie, to bagnet bedzie schodzil nizej i pokaze Ci wiecej niz masz rzeczywiscie oleju. Dobrze byloby zebys porownal swoj bagnet z kims kto tez ma TT, wtedy bedziesz mial pewnosc |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-01-2009, 17:58
|
|
|
gangster_man, Lotos to olej jak olej , ale mi chodziło jakiej jest gęstości 5w40, 10w40, 15w40?? i ile silnik już ma najechane kilometrów??
bo jeśli na zużyty silnik wlejesz za rzadki olej bo będzie szybko ubywał. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-01-2009, 19:51
|
|
|
kontrolka Ci miga? to sprawdz sobie kabelek od cisnienia oleju w skrzyni korbowej......znam jednego takiego z tego forum, ktoremu wlasnie cos takiego sie przydazylo....osobiscie mu nowy konektorek zakladalem... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-01-2009, 02:42
|
|
|
dzis dolałem oleju bo musiałem pojechac i wydawało mi sie ze go wlałem aż nad poziom miarki ale dalej mi kontrolka migała, choć już nie tak często. miska olejowa cała, silnik pracuje jak zwykle... jaki koszt wymiany tego co mowisz? i czy mogłbyś bardziej opisać o jaką cześc chodzi?
** Dodano: 31-01-2009, 02:43 **
i czy temu co wymieniałeś tą linke to serio olej ubywał czy tylko kontrolka szwankowała? bo mi raczej serio ubywa... |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-01-2009, 04:27
|
|
|
gangster_man sprawdz ten przewód ,kabel, zaznaczony na obrazki
** Dodano: 31-01-2009, 04:28 **
a jak Ci oleju ubywa to sprawdz uszczelniacze, uszczelke od pokrywy zaworów, mozliwe ze to od pierscieni albo uszczelniaczy zaworów |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-01-2009, 11:59
|
|
|
albert19912, na tej fotce zaznaczyłeś czujnik temperatury silnika.Czujnik ciśnienia oleju jest niżej i ma wtyczkę zapobiegającą samowolnemu odpięciu się kabla.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-01-2009, 12:54
|
|
|
oba te czujniki w porządku, znajomy powiedział ze mogłem silnik przegrzać ostatnio jak się zakopałem i dlatego teraz bierze olej... no ale aż tyle? wczoraj wlałem 0,7 litra przejeżdziłem ze 30km i dziś nic nie było na bagnecie. A ten bagnet też jakiś dziwny bo pokazuje olej tylko po jednej krawędzi miarki a z drugiej jest czysty.... |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-01-2009, 13:21
|
|
|
ZielonyTBG, dzieki za poprawe widac juz pozno było i sie pomyliłem moja wina |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-01-2009, 14:59
|
|
|
poul1987 olej mam Lotos 15W40. nie wiem czy to za rzadki czy za gęsty na ten silnik, wcześniej było raczej normalnie, teraz coś się zaczeło dziać... przejechane ma chyba z 74 tys km |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-01-2009, 20:05
|
|
|
gangster_man napisał/a: | i czy temu co wymieniałeś tą linke to serio olej ubywał czy tylko kontrolka szwankowała? bo mi raczej serio ubywa... |
jaka linke? napisalem cos o lince? konektor, inaczej wsuwka, koszt 10 groszy ....
** Dodano: 31-01-2009, 20:08 **
gangster_man napisał/a: | wczoraj wlałem 0,7 litra przejeżdziłem ze 30km i dziś nic nie było na bagnecie |
nie mozliwe, przy takim zuzyciu oleju silnik musi kopcic....przegrzales silnik i dlatego bierze olej? h, nie slyszalem o czyms takim....silnik moze pic olej, ale przy takim zuzyciu o jakim piszesz to problem musi lezec gdzie indziej.....uszczelka pod miska olejowa?uszczelka pod deklem zaworowym? uszczelniacze zaworow? sa jeszcze pierscienie, ale jakby az tak byly zuzyte zeby brac takie ilosci jak piszesz, to auto by nie jezdzilo, albo bylo rownie mocne i silne jak 126p z 79 roku..... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-02-2009, 14:33
|
|
|
no dobra chodziło mi o tą wsuwkę.... ale co ma wsuwka do ubywania oleju? i jaki koszt wymiany uszczelniaczy zaworów? i czy od razu trzeba przy tym wymieniac uszczelke pod głowicą? |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 01-02-2009, 18:00
|
|
|
Tak trzeba wymieniac uszczelke pod głowicą, a koszt niewiem, ale jakbys wleciał do mnie to za free bysmy zrobili |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-02-2009, 19:40
|
|
|
egon, a Twoim zdaniem co jest do naprawy przy ubytku tego oleju w moim tipo? I jaki byłby koszt... nie wiem np, usczelniacze zaworów to jest przyczyna? |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 01-02-2009, 19:49
|
|
|
gangster_man, wg mnie to tak jak maniutek, pisze, jesli takie ilosci oleju ci bierze to jesli to uszczelniacze lub pierscienie autko by ci dymiło strasznie, wiem bo w poprzednim tipku miałem uszczelniacze walniete i dymił jak lokomotywa , No a jesli nie dymi to sprawdz dokładnie czy wycieków niemasz no i sprawdz płyn chłodniczy czy ci czasem go w nadmiarze nie przybywa |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|