wyciek oleju z Tipo 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-02-2009, 20:15
|
|
|
ale dymic musi na czarno? bo mi dymi na biało |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 01-02-2009, 20:18
|
|
|
gangster_man, przyjrzyj sie bo napewno dymi ci nie na biało tylko na taki jaaaasny niebieski, prawie siwy, ale nie biały (chos łatwo jest pomylic) a jesli tak jest to albo uszczelniacze albopierscienie do wymiany
No i słabszy pewnie troche jest |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-02-2009, 20:45
|
|
|
gangster_man, Jezeli nie czujesz spadku mocy, to proponuje Ci sprawdzic w taki sposob: Otworz maske, odpal silnik, niech auto pochodzi chwile na jalowym, oblukaj caly silnik (oczywiscie tam gdzie wzrokiem siegniesz ) czy nie zaczyna sie gdzies pocic. Jesli nie to przygazuj go tak do okolo 4tys obr/min i trzymaj tak przez 15-20 sekund. Dlaczego tak radzę? Otoz wiedzialem, ze mam walnieta uszczelke pod pokrywa zaworow, bo silnik mialem zapocony olejem, ale nigdy nie mialem zadnych plam oleju pod autem. Za to w czwartek wybralem sie na regulacje gazu do PZM'otu i wszystko bylo cacy, dopóki mechanior nie przytrzymal go na wysokich obrotach. Zaraz zwrocil mi uwage na spora plame oleju i ze to moja! Ja mu na to ze nie mozliwe bo on sie jedynie poci. No to mi pokazal jak na wysokich obrotach ciurkiem cieknie przez uszczelke pokrywy zaworow nad aparatem zaplonowym Ale i tak wzial tylko dyche za regulacje i posprzatal po mnie |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-02-2009, 21:16
|
|
|
dzieki za porade tylko ja mam licznik ECONOMY i jakas druga... że wiecej pali no ale nawet na takim liczniku przygazuje i zobacze czy leci skąś. A gdzie ta uszczelka od pokrywy zaworów? wiesz jestem jeszcze młody )))
** Dodano: 01-02-2009, 21:18 **
apropos egon na jasno niebieski nawet nie dymi tylko coś w rodzaju biały-siwy z ukierunkowaniem głównie na baiały )) |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 01-02-2009, 21:23
|
|
|
gangster_man napisał/a: | apropos egon na jasno niebieski nawet nie dymi tylko coś w rodzaju biały-siwy z ukierunkowaniem głównie na baiały |
Podstaw pod wydech białą kartke lub karton a ktos inny niech przygazuje ostro i napisz czy na kartce jakis slad został |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-02-2009, 21:28
|
|
|
gangster_man, nie chodzi mi o to ze masz na wskaznik obrotow patrzec. Nie masz byc w aucie podczas gazowania tylko przy silniku. Chyba wiesz gdzie pod maska jest przepustnica? Tam przytrzymaj go na MNIEJ WIECEJ 4tys i przygladaj sie silnikowi czy cos sie dzieje A pokrywa zaworow jest na samej gorze silnika i pod nia jest uszczelka |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-02-2009, 21:46
|
|
|
egon przystawiałem białą szmate do rury i po przygazowaniu jest czarna |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-02-2009, 22:24
|
|
|
gangster_man, no to czeka Cię rozbieranie i wymiana uszczelniaczy |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-02-2009, 22:31
|
|
|
a czemu to tak nagle sie stalo? troche dziwne... a jaki koszt z robotą przewidywalnie? no i chyba do tego uszczelka pod głowicą tez trzeba wymienic
** Dodano: 02-02-2009, 13:38 **
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0004425.jpg co to jest? ta linka jest trochę uszkodzona...
** Dodano: 02-02-2009, 14:35 **
po przygazowaniu tak jak mowiłeś Ciechu78 nic nie wycieka.... na zimnym silniku miarka wskazuje brak oleju. po uruchomieniu pokazuje się olej. czy to poprawne? kontrolka mi czasem na chwile zaswieci ze nie ma oleju. |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
mayster
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 14 Skąd: Tczew
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 22:36
|
|
|
Mam pomysł, mianowicie, możesz nie jeździć dzień - dwa ?
Podłóż pod samochód karton lub jakieś gazety.
Rozgrzej silnik.
Dolej oleju by był nominalny stan.
Idź spac
Jak nic nie wycieka, to po dniu - dwóch stan bagnetu nie powinien się zmienić. Jak się zmieni, to wiemy, że to nie uszczelniacze ani pierścienie. Jak będzie wyciek - na kartonie czy gazecie łatwo zobaczysz ( tłusta plama zostaje i nie wchłania się w podłoże ). |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 22:50
|
|
|
mayster, nic nie wycieka już tak sprawdzałem... jutro chyba poajdę do mechanika i zobaczymy co powie. |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 23:01
|
|
|
gangster_man napisał/a: | na zimnym silniku miarka wskazuje brak oleju. po uruchomieniu pokazuje się olej. czy to poprawne? | jak najbardziej, na zimnym olej spoczywa na dnie miski, a po uruchomieniu rozbryzguje sie po calym silniku Tyle ze bagnet powinienes miec od oleju takze na zimnym Ale ty juz sobie dales odpowiedz. Masz uszczelniacze do wymiany i byc moze takze pierscienie, skoro jak powiedziales, kartka przy tlumiku robi sie czarna |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-02-2009, 23:20
|
|
|
a że tak się wtrącę ... kiedyś czytałem na forum o tym że można sprawdzić czy uszczelka jest cała ( nie pamiętam jaka ) że na załączonym silniku odkręcamy korek od płynu chłodniczego przystawiamy dłoń i jak będzie zasysać albo wypychać powietrze ze zbiorniczka to właśnie jest coś z uszczelką ... Przypomni mi ktoś o co z tym chodzi ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 10:33
|
|
|
LUCIACIA, chodzi o uszczelkę pod głowicą, ale to nie jest reguła. Może nic nie dmuchać, a uszczelka będzie walnięta. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 12:28
|
|
|
właśnie Ciechu78 ma racje to nie jest regułą. Ja w dieslu miałem uszczelkę walniętą od lata już bo miała przedmuchy między cylindrami,a po mrozach zrobiły się przedmuchy do układu chłodzenia i to tak że cały płyn mi wywalało :/ po zrobieniu uszczelki jest wszystko cacy |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 20:19
|
|
|
a czy nierowna praca silnika czyli nie chodzi cały czas "wrrrrrrrrr..." tylko co chwila "wrrrr...wrrrrrr...wrrrrrr..." moze być spowodowane tym ze bierze olej? |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 23:17
|
|
|
gangster_man napisał/a: | nie chodzi cały czas "wrrrrrrrrr..." tylko co chwila "wrrrr...wrrrrrr...wrrrrrr..." | ale chyba wiem o co Ci chodzi. To raczej nie ma nic do oleju. Regulacja (względnie czyszczenie i regeneracja) gaźnika się kłania |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-02-2009, 16:24
|
|
|
Otóż po przyjechaniu na warsztat powiedzieli mi zebym sobie kupił silnik i przełożył.... zaczeli gadać co może być do wymiany to nawet nie zapamiętałem wszystkiego. A wszystko przypuszczenia... Po niedzieli mam jechać na inny warsztat i tam mają mi sprawdzić co jest przyczyną że silnik tyle oleju bierze... |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-02-2009, 16:34
|
|
|
gangster_man, szczerze, dopóki nie rozłożą Ci silnika to zawsze będą domysły. Chodzi o to, żebyś mógł zaufać mechaniorowi, że jak już Ci rozbierze silnik wymieni to co trzeba, a nie będzie naciągał Cię na dodatkowe i niepotrzebne koszta. Okaże się, że jest np. tylko uszczelke pod glowica trzeba wymienic i albo cie ladnie skasuje, albo cos doda do tego, bo mu sie nie oplaca za 30zl babrac w silniku |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-02-2009, 16:38
|
|
|
uszczelka pod glowica raczej nie, prędzej uszczelniacze albo pierścienie ale i tak przy wymienie pierscieni chyba trzeba uszczelke wymieniac.... |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-02-2009, 16:56
|
|
|
gangster_man, nie trzeba mozna od dołu rozebrac nie trzeba głowicy ruszac |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-02-2009, 22:01
|
|
|
Ciechu78, masz racje z mechanikiem. Mnie kiedyś ubywało 1l/1000km. Byłem u mechanika i powiedział mi całą litanię rzeczy do wymiany a najlepiej to jakbym sobie nowy silnik wstawił. Pojechałem do innego, ten popatrzył, posłuchał, przejechał się autkiem i zabrał mi autko na 1 dzień. Po odbiorze okazało się, że zmienił mi olej, filtr oleju, uszczelkę pod zaworami i pod miską olejową. Olej mineral 15W40. Teraz autko to max 0.1L/1000km bieże oleju. A za wszystko zapłaciłem 150 zł. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
|