|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Przekładka silnika 1.6 DOHC zamiast 1,8 DOHC |
Autor |
Wiadomość |
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 12-11-2007, 10:21 Przekładka silnika 1.6 DOHC zamiast 1,8 DOHC
|
|
|
Witam jak w temacie czy ktoś próbował, oraz czy będzie możliwe. Z tego co wiem oba silniki mają dużo wspólnego (bynajmniej zewnętrznie). Czy będą pasowały łapy pod silnik, skrzynia itd.... Zastanawiam się nad taką przekładką, gdyż silnik 1.8 jest wielce nieudany i strasznie awaryjny (układ korbowy). |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-11-2007, 12:15 Re: Przekładka silnika 1.6 DOHC zamiast 1,8 DOHC
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Witam jak w temacie czy ktoś próbował, oraz czy będzie możliwe. Z tego co wiem oba silniki mają dużo wspólnego (bynajmniej zewnętrznie). Czy będą pasowały łapy pod silnik, skrzynia itd.... Zastanawiam się nad taką przekładką, gdyż silnik 1.8 jest wielce nieudany i strasznie awaryjny (układ korbowy). |
Kolega posługuje się stereotypami !
Miałem wcześniej Ritmo z silnikiem 1,6 DOHC . Fakt - silnik okazał się wyjatkowo trwały - rozsypał się dopiero po 350 tys ( bez żadnych remontów ) . Teraz mam Lancię Dedrę z 1,8 , silnik w Dedrze ma zrobione 183 tys , z czego ja ~15 - i co ? I nic ! Nie zuważyłem nic szczególnego . Dlaczego układ korbowy w 1,6 miałby być dobry , w 1,8 zły - jak to te same układy ? Tłok 84 mm - różnica jest tylko kilku milimetrów w skoku tłoka ( różne wykorbienia na wale ) , a oprócz tego mój 1,8 ma dołożone wałki wyrównoważające . A w ogóle - awaryjność układu korbowego ( jak i wielu innych ) - w większości przypadków spowodowana jest niewłaściwą eksploatacją !
Mocowanie do skrzyni - to samo , problem będzie z mocowaniem poduszki od strony rozrządu. W 1,6 łapa przykręcona jest poprzez obudowę pompy wody , w silniku 1,8 była przykręcona do bloku poprzez element będący jednocześnie podstawką filtra oleju i mocowaniem alternatora . W związku z tym poduszka na podłużnicy też była w innym miejscu . Oprócz tego - w zależności od czego dostaniesz silnik ( w grę wchodzą Ritmo 90 s.i.e , takaż sama Regata , Lancia Delta GT - I generacji i Tipo , a więc auta , których produkcję dawno przerwano ) ) - będą różnice w kołach pasowych napędzających osprzęt . Silniki 1,8 8V produkowano jeszcze dużo później i były instalowane oprócz Tipo , w Lancii Delcie II i Dedrze i z niewielkimi zmianami w głowicy - w Alfie 155 . |
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-11-2007, 12:24
|
|
|
schab, a w 1.8 przypadkiem nie jest większa skrzynia i prawa półoś na podporze dzielona ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 12-11-2007, 12:32
|
|
|
Silnik 1.8 105 - 103 kM jest tragicznym, ma podobno wadę. Układ smarowania jest za mało wydajny a skok tłoka za duży, podobny problem jest z wykorbieniami na wale. W związku z czym gro silników ma problemy z panewkami (dożywają zwykle 150 tys). Szlifowanie wału nic nie da, gdyż jest on mięciutki a tylko miejscami zaazotowany. Szlifowanie i ponowne zaazotowanie daje szansę na przejechania ok 50 tys. (informacje te są z forum alfa romeo). Ogólnie niedomagania tego silnika mam na codzień i gdzie się dowiaduje - silnik z demontażu mają taki sam problem w związku z czym kupienie dobrego wału jest nie możliwe. W związku z tym chciałem wymienić silnik na 1,6 DOHC bo konstrukcyjnie jest podobny i nie trzeba skrzyni zmieniać a tym samym półosiek itd... O ww. silniku słyszałem dużo dobrego i tym się kieruję (najwidoczniej te 1,8 to chałupnicza przeróbka 1,6 bez uwzględnienia podniesionej mocy). |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-11-2007, 12:44
|
|
|
Tomilee, nie byłbym taki pewien czy nie trzeba zmieniać skrzyni bo wgg katalogu Valeo do 1,6 idzie sprzęgło z taczą 190mm a do 1,8 masz już 215mm co pociąga za sobą zmiane wielkości obudowy sprzegła. Po prostu mocowanie może Ci się nie zgodzić z silnikiem. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-11-2007, 13:10
|
|
|
Hipo napisał/a: | schab, a w 1.8 przypadkiem nie jest większa skrzynia i prawa półoś na podporze dzielona ? |
Skrzynia jest z zewnątrz taka sama ( ma inne przełożenia ) , system wybieraków przy 1,8 ma trzy cięgna , przy 1,6 - dwa ( ale bez problemu da się przełożyć ) , natomiast przy skrzyni do 1,6 DOHC ( nawet przy starszych np. Ritmo 105TC ) półoś była juz dzielona i podparta !
** Dodano: 12-11-2007, 13:20 **
Tomilee napisał/a: | Silnik 1.8 105 - 103 kM jest tragicznym, ma podobno wadę. Układ smarowania jest za mało wydajny a skok tłoka za duży, podobny problem jest z wykorbieniami na wale. (najwidoczniej te 1,8 to chałupnicza przeróbka 1,6 bez uwzględnienia podniesionej mocy). |
Pozwolę sią z kolegą nie zgodzić po raz drugi i to w dwóch punktach :
silnik 2,0 8V to dalej silnik z tłokiem 84 mm i jeszcze większym skokiem - a jest to najpopularniejszy silnik począwszy od Fiatów 131 i 132 , Ritmo 125TC i 130 , a później Tipo / Tempra , Croma , Delta / Dedra . Jak do tej pory - nie słyszałem opinii , że nieudany ...
Silnik 1,8 nie jest chałupniczą przeróbką , ilościowo wyprodukowano go więcej niż 1,6 DOHC , a mocy nie ma podniesionej - wręcz zdławioną , bo silnik 1,6 miał w Ritmie 105KM , w Delcie GT 109KM ! |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 12-11-2007, 14:33
|
|
|
na tym forum jest/ było już parę osób co miały takie problemy z tym silnikiem. Na forum lanci też jest dużo na ten temat. Nie pisał bym o tych defektach jak bym ich nie znał z autopsji. Całkiem możliwe, iż ten model ma za słabą pompę oleju lub brak jest chłodnicy oleju. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-11-2007, 15:07
|
|
|
Tomilee napisał/a: | na tym forum jest/ było już parę osób co miały takie problemy z tym silnikiem. Na forum lanci też jest dużo na ten temat. Nie pisał bym o tych defektach jak bym ich nie znał z autopsji. Całkiem możliwe, iż ten model ma za słabą pompę oleju lub brak jest chłodnicy oleju. |
Znów ogólniki ! Na każdym forum znajdziesz opinie użytkowników na temat problemów z każdym silnikiem . I jest to jedynie wypadkową nieszczęść ( czytaj - użytkowników ) , które spotkały silnik : złego oleju , niezmienionego w porę , braku oleju , braku płynu itp.
Chłodnicy oleju w standardzie nie ma - jest za to wymiennik ciepła : olej- płyn chłodzący i to wystarcza . Na forum Lancii najwięcej problemów mają ludzie z teoretycznie najnowocześniejszymi jednostkami 2,0 20V ... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|