Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekładka silnika 1.6 DOHC zamiast 1,8 DOHC
Autor Wiadomość
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-11-2007, 10:21   Przekładka silnika 1.6 DOHC zamiast 1,8 DOHC

Witam jak w temacie czy ktoś próbował, oraz czy będzie możliwe. Z tego co wiem oba silniki mają dużo wspólnego (bynajmniej zewnętrznie). Czy będą pasowały łapy pod silnik, skrzynia itd.... Zastanawiam się nad taką przekładką, gdyż silnik 1.8 jest wielce nieudany i strasznie awaryjny (układ korbowy).
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2007, 12:15   Re: Przekładka silnika 1.6 DOHC zamiast 1,8 DOHC

Tomilee napisał/a:
Witam jak w temacie czy ktoś próbował, oraz czy będzie możliwe. Z tego co wiem oba silniki mają dużo wspólnego (bynajmniej zewnętrznie). Czy będą pasowały łapy pod silnik, skrzynia itd.... Zastanawiam się nad taką przekładką, gdyż silnik 1.8 jest wielce nieudany i strasznie awaryjny (układ korbowy).

Kolega posługuje się stereotypami !
Miałem wcześniej Ritmo z silnikiem 1,6 DOHC . Fakt - silnik okazał się wyjatkowo trwały - rozsypał się dopiero po 350 tys ( bez żadnych remontów ) . Teraz mam Lancię Dedrę z 1,8 , silnik w Dedrze ma zrobione 183 tys , z czego ja ~15 - i co ? I nic ! Nie zuważyłem nic szczególnego . Dlaczego układ korbowy w 1,6 miałby być dobry , w 1,8 zły - jak to te same układy ? Tłok 84 mm - różnica jest tylko kilku milimetrów w skoku tłoka ( różne wykorbienia na wale ) , a oprócz tego mój 1,8 ma dołożone wałki wyrównoważające . A w ogóle - awaryjność układu korbowego ( jak i wielu innych ) - w większości przypadków spowodowana jest niewłaściwą eksploatacją !
Mocowanie do skrzyni - to samo , problem będzie z mocowaniem poduszki od strony rozrządu. W 1,6 łapa przykręcona jest poprzez obudowę pompy wody , w silniku 1,8 była przykręcona do bloku poprzez element będący jednocześnie podstawką filtra oleju i mocowaniem alternatora . W związku z tym poduszka na podłużnicy też była w innym miejscu . Oprócz tego - w zależności od czego dostaniesz silnik ( w grę wchodzą Ritmo 90 s.i.e , takaż sama Regata , Lancia Delta GT - I generacji i Tipo , a więc auta , których produkcję dawno przerwano ) ) - będą różnice w kołach pasowych napędzających osprzęt . Silniki 1,8 8V produkowano jeszcze dużo później i były instalowane oprócz Tipo , w Lancii Delcie II i Dedrze i z niewielkimi zmianami w głowicy - w Alfie 155 .
  
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-11-2007, 12:24   

schab, a w 1.8 przypadkiem nie jest większa skrzynia i prawa półoś na podporze dzielona ?
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-11-2007, 12:32   

Silnik 1.8 105 - 103 kM jest tragicznym, ma podobno wadę. Układ smarowania jest za mało wydajny a skok tłoka za duży, podobny problem jest z wykorbieniami na wale. W związku z czym gro silników ma problemy z panewkami (dożywają zwykle 150 tys). Szlifowanie wału nic nie da, gdyż jest on mięciutki a tylko miejscami zaazotowany. Szlifowanie i ponowne zaazotowanie daje szansę na przejechania ok 50 tys. (informacje te są z forum alfa romeo). Ogólnie niedomagania tego silnika mam na codzień i gdzie się dowiaduje - silnik z demontażu mają taki sam problem w związku z czym kupienie dobrego wału jest nie możliwe. W związku z tym chciałem wymienić silnik na 1,6 DOHC bo konstrukcyjnie jest podobny i nie trzeba skrzyni zmieniać a tym samym półosiek itd... O ww. silniku słyszałem dużo dobrego i tym się kieruję (najwidoczniej te 1,8 to chałupnicza przeróbka 1,6 bez uwzględnienia podniesionej mocy).
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-11-2007, 12:44   

Tomilee, nie byłbym taki pewien czy nie trzeba zmieniać skrzyni bo wgg katalogu Valeo do 1,6 idzie sprzęgło z taczą 190mm a do 1,8 masz już 215mm co pociąga za sobą zmiane wielkości obudowy sprzegła. Po prostu mocowanie może Ci się nie zgodzić z silnikiem.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2007, 13:10   

Hipo napisał/a:
schab, a w 1.8 przypadkiem nie jest większa skrzynia i prawa półoś na podporze dzielona ?

Skrzynia jest z zewnątrz taka sama ( ma inne przełożenia ) , system wybieraków przy 1,8 ma trzy cięgna , przy 1,6 - dwa ( ale bez problemu da się przełożyć ) , natomiast przy skrzyni do 1,6 DOHC ( nawet przy starszych np. Ritmo 105TC ) półoś była juz dzielona i podparta !

** Dodano: 12-11-2007, 13:20 **
Tomilee napisał/a:
Silnik 1.8 105 - 103 kM jest tragicznym, ma podobno wadę. Układ smarowania jest za mało wydajny a skok tłoka za duży, podobny problem jest z wykorbieniami na wale. (najwidoczniej te 1,8 to chałupnicza przeróbka 1,6 bez uwzględnienia podniesionej mocy).

Pozwolę sią z kolegą nie zgodzić po raz drugi i to w dwóch punktach :
silnik 2,0 8V to dalej silnik z tłokiem 84 mm i jeszcze większym skokiem - a jest to najpopularniejszy silnik począwszy od Fiatów 131 i 132 , Ritmo 125TC i 130 , a później Tipo / Tempra , Croma , Delta / Dedra . Jak do tej pory - nie słyszałem opinii , że nieudany ...
Silnik 1,8 nie jest chałupniczą przeróbką , ilościowo wyprodukowano go więcej niż 1,6 DOHC , a mocy nie ma podniesionej - wręcz zdławioną , bo silnik 1,6 miał w Ritmie 105KM , w Delcie GT 109KM !
     assistance
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-11-2007, 14:33   

na tym forum jest/ było już parę osób co miały takie problemy z tym silnikiem. Na forum lanci też jest dużo na ten temat. Nie pisał bym o tych defektach jak bym ich nie znał z autopsji. Całkiem możliwe, iż ten model ma za słabą pompę oleju lub brak jest chłodnicy oleju.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2007, 15:07   

Tomilee napisał/a:
na tym forum jest/ było już parę osób co miały takie problemy z tym silnikiem. Na forum lanci też jest dużo na ten temat. Nie pisał bym o tych defektach jak bym ich nie znał z autopsji. Całkiem możliwe, iż ten model ma za słabą pompę oleju lub brak jest chłodnicy oleju.

Znów ogólniki ! Na każdym forum znajdziesz opinie użytkowników na temat problemów z każdym silnikiem . I jest to jedynie wypadkową nieszczęść ( czytaj - użytkowników ) , które spotkały silnik : złego oleju , niezmienionego w porę , braku oleju , braku płynu itp.
Chłodnicy oleju w standardzie nie ma - jest za to wymiennik ciepła : olej- płyn chłodzący i to wystarcza . Na forum Lancii najwięcej problemów mają ludzie z teoretycznie najnowocześniejszymi jednostkami 2,0 20V ...
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load