Ciezko pali . |
Autor |
Wiadomość |
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 28-02-2009, 14:38 Ciezko pali .
|
|
|
witam
Moj kumpel ma problem z Fiatem UNO na gazniku. problem jest taki: auto szarpie na gazie przy ruszaniu i przyspieszaniu, i jest jeszce probl;em z odpalaniem jak jest zimny silnik to jeszce w miare odpala na gazie ale jak juz sie nagrzeje to rzadko kiedy da sie odpalic na gazie, i wtedy przełaczamy na benzyne i samochod zaraz odpala przejedzie okolo 2km i przełacza na gaz i jedzie , ale jak juz zgasi to znowu trzeba na benze , od czasu do czasu zapali na gazie. co to moze byc?? |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-02-2009, 14:43
|
|
|
cezar60 napisał/a: | co to moze byc?? |
piszesz, że szarpie na gazie - to jest powodem, instalacja do ustawienia. Znajdźcie dobrego gazownika i niech ustawi cała instalację.
PS. zimnego silnika nie odpala się na gazie - takie odpalanie powoduje zamrażanie membran w reduktorze, robią się one twarde i wtedy dzieje się dokładnie to co napisałeś, szarpanie silnika itp |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
tony
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 23 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 10:13
|
|
|
a co to moze byc z ciezkim zapalaniem? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-03-2009, 13:11
|
|
|
tony, YaSIu napisał/a: | nstalacja do ustawienia |
Problem minie a jak nie minie to będziemy się zastanawiać póki co 99% wina źle wyregulowanego LPG
Dodam jeszcze, że LPG jest bardziej czuły na niedoskonałości jeżeli chodzi o świece, kable, kopułkę, aparat zapłonowy. Ale tak jak powiedziałem - najpierw regulacja bo nie ma co gdybać. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 07-03-2009, 09:18
|
|
|
Gaz juz uregolowany ale niema zadnej po prawy, za chwile bedziemy zmieniac kable i kopulke z tipo do uno aby sprawdzic czy cos sie zmieni.
** Dodano: 07-03-2009, 11:00 **
heh nic nawet nie pasowalo, ale przeczyscilismy swieczki w uno i narazie jest ok. ale ciekawe czy na dlugo. |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-03-2009, 12:32
|
|
|
cezar60 napisał/a: | przeczyscilismy swieczki w uno i narazie jest ok. ale ciekawe czy na dlugo. |
wychodzi na to że nowe się przydadzą |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-04-2009, 00:20
|
|
|
prędzej podejrzewam, że nie ma dobrej masy, u mnie w tipo było identycznie i zrobiłem drugą masę jak ręką odjął |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
tony
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 23 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 23-04-2009, 17:38
|
|
|
czarek45 napisał/a: | prędzej podejrzewam, że nie ma dobrej masy, u mnie w tipo było identycznie i zrobiłem drugą masę jak ręką odjął |
To były świeczki |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 06-08-2009, 19:47
|
|
|
Podepne sie pod temacik aby nowego nie zakładac.
U mnie jest tak że po nocy autko nie chce odpalic na PB tzn pali ale dopiero po kilku razach (na LPG pali do strzału) od czego polecacie zacząć sprawdzanie? krokowiec, CPW...??? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-08-2009, 21:54
|
|
|
tipacz, krokowiec tylko podpiera przepustnicę więc to nie on.Lekkie wciśnięcie pedału gazu da ten sam efekt.Może zanim zaczniesz kręcić rozrusznikiem to włącz i wyłącz kilku krotnie zapłon żeby pompka paliwa nabiła troszkę większe ciśnienie jeżeli ma już z tym problem.No i kiedy wymieniałeś filtr paliwa. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 09-08-2009, 08:32
|
|
|
ZielonyTBG, no wlasnie jest taka opcja ze to moze byc filtr bo mi sie rozsypała uszczelka przy pompce... "dobijanie" ciśnienia nic nie daje po zapaleniu normalnie chodzi na Pb choc jest troche słabszy niz na LPG. Kupie dzis filterek i zobaczymy czy cos pomoże.
** Dodano: 07-08-2009, 21:29 **
Filterek kupiony, ale nie miałem czasu wymienic wiec jak to zrobie to zamelduje.
** Dodano: 08-08-2009, 21:43 **
Filterek wymieniony i byłem w szoku ze tyle syfu z niego wyleciało... jak narazie zapalił, zobaczymy co bedzie po nocy...
** Dodano: 09-08-2009, 09:31 **
A po nocy nadal to samo tak jak by chciał zapalic, lekko chwytał i teoretycznie odpala ale na słuch ma jakies 300-400 obrotów i po jakiejs sekundzie gasnie... tak ze trzy razy po czym odpala. Podpompowanie paliwa nie pomaga. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-08-2009, 09:30
|
|
|
tipacz, a czujnik temperatury masz dobry Na Twoim miejscu zdjął bym dekiel wtrysku,wyjął wtryskiwacz sprawdził czy nie ma syfu i rozruszał go troszkę np podpinając pod aku(oczywiście nie na stałe tylko z częstotliwością np 2Hz).Rozkręcił bym też regulator ciśnienia paliwa i też bym mu się przyjrzał pod kątem zanieczyszczenia.
A jak byś mu wlał troszkę paliwa bezpośrednio na przepustnicę to też by miał taki problem z odpaleniem |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Piotr_ZG
Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 19 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 09-08-2009, 11:57
|
|
|
Mam dokładnie taki sam problem jak tipacz. Objawy sa identyczne. Dzisiaj rano wyjątkowo topornie szło odpalenie, wiec wlałem troszkę benzyny bezpośrednio do przepustnicy i zapalił.
Od czego radzicie zacząć ? mam zamiar rozebrać jutro mono i przeczyścić, oraz wymienić filtr paliwa. Macie może jakieś schematy mono wtrysku 1,6 ? |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 09-08-2009, 13:22
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | np 2Hz |
Co to znaczy?
ZielonyTBG napisał/a: | Rozkręcił bym też regulator ciśnienia paliwa |
Gdzie on jest dokładnie? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
marchewa
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 110 Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-08-2009, 13:54
|
|
|
Cytat: | ZielonyTBG napisał/a:
np 2Hz
Co to znaczy?
|
Czyli: dwa włączenia na sekundę. |
_________________ Frontera A 2.4i LPG 92r. |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 09-08-2009, 14:30
|
|
|
marchewa, no faktycznie - chodzi o hertze a ja nie zajarzyłem |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-08-2009, 15:23
|
|
|
Sorki że napisałem troszkę nie jasno
Regulator jest tuż obok wtryskiwacza zaznaczony na fotce
A poniżej wnętrzności regulatora ciśnienia
Pasowało by jeszcze zmierzyć ciśnienie paliwa w układzie czy jest odpowiednie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 10-08-2009, 18:57
|
|
|
Rozebrałem dzisiaj wszystko i ot co zobaczyłem:
Wtryskiwacz
Wtryskiwacz 2
Regulator
Membrana
Membrana 2
Oczywiscie wszystko przeczyściłem na tyle na ile byłem w stanie i odpalił z tym ze silnik był jeszcze ciepły. Przyszedł do mnie kumpel/mechanik i powiedział ze może to tez byc spowodowane tym że przez noc paliwo z układu scieka spowrobem do baku do nie trzymie zaworek zwrotny - tylko czy TT takowe miało |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-08-2009, 19:14
|
|
|
tipacz, zaworek zwrotny musi być ponieważ ciśnienie w układzie paliwowym musi się utrzymywać po wyłączeniu zapłonu przez bodajże 10 min.
Trochę ta membrana sfatygowana no i rozruszaj ten wtrysk bo wygląda na zasyfiony. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 10-08-2009, 19:20
|
|
|
ZielonyTBG, wtrysk przeczysciłem i rozruszałem jak pisałes... kumpel doradził zebym sobie założył na wlocie do wtrysku dodatkowy zarorek który kupie za ok 15zł. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-08-2009, 20:19
|
|
|
tipacz, na pewno nie zaszkodzi a może pomóc,tylko pisałem wcześniej o kilkukrotnym włączeniu samego zapłonu i to niby powinno usunąć problem cofania paliwa do zbiornika no ale się zobaczy czy będzie jakaś poprawa |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 10-08-2009, 20:23
|
|
|
ZielonyTBG, tak w ogóle to wielkie za pomoc. Zobacze jutro rano co bedzie... wtedy bedziemy wiedziec o co kaman |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-08-2009, 20:28
|
|
|
tipacz, a tam żadna pomoc.Jak byś tu przyjechał to wtedy można by było pomagać |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 14-08-2009, 14:07
|
|
|
ZielonyTBG, dogadali bysmy sie
** Dodano: 11-08-2009, 15:16 **
Jak narazie bez zmian... zresetuje jeszcze dla pewnosci kompa i zobaczymy czy cos da...
** Dodano: 13-08-2009, 20:03 **
Komp zresetowany, zaworek zwrotny założony i dalej ciezko pali... a orientuje sie ktos czy wtrysk od 1,6 wiele sie różni od tego z 1,4 moze by podszedł. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
jagy
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 51 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-08-2009, 17:25
|
|
|
Cytat: | ** Dodano: 13-08-2009, 20:03 **
Komp zresetowany, zaworek zwrotny założony i dalej ciezko pali... a orientuje sie ktos czy wtrysk od 1,6 wiele sie różni od tego z 1,4 moze by podszedł. |
Ktoś tu na forum pisał,że do 1,6 jest większy wtryskiwacz,ale może coś mi się uroniło,więc jak coś proszę o sprostowanie:).CPW sprawdzałeś,podmieniałeś??Może pompka paliwa daje za słabe ciśnienie. |
|
|
|
|
|