Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciezko pali .
Autor Wiadomość
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 28-02-2009, 14:38   Ciezko pali .

witam
Moj kumpel ma problem z Fiatem UNO na gazniku. problem jest taki: auto szarpie na gazie przy ruszaniu i przyspieszaniu, i jest jeszce probl;em z odpalaniem jak jest zimny silnik to jeszce w miare odpala na gazie ale jak juz sie nagrzeje to rzadko kiedy da sie odpalic na gazie, i wtedy przełaczamy na benzyne i samochod zaraz odpala przejedzie okolo 2km i przełacza na gaz i jedzie , ale jak juz zgasi to znowu trzeba na benze , od czasu do czasu zapali na gazie. co to moze byc??
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-02-2009, 14:43   

cezar60 napisał/a:
co to moze byc??

piszesz, że szarpie na gazie - to jest powodem, instalacja do ustawienia. Znajdźcie dobrego gazownika i niech ustawi cała instalację.
PS. zimnego silnika nie odpala się na gazie - takie odpalanie powoduje zamrażanie membran w reduktorze, robią się one twarde i wtedy dzieje się dokładnie to co napisałeś, szarpanie silnika itp
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tony 


Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 05-03-2009, 10:13   

a co to moze byc z ciezkim zapalaniem? :?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 05-03-2009, 13:11   

tony,
YaSIu napisał/a:
nstalacja do ustawienia


Problem minie a jak nie minie to będziemy się zastanawiać :) póki co 99% wina źle wyregulowanego LPG

Dodam jeszcze, że LPG jest bardziej czuły na niedoskonałości jeżeli chodzi o świece, kable, kopułkę, aparat zapłonowy. Ale tak jak powiedziałem - najpierw regulacja bo nie ma co gdybać.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 07-03-2009, 09:18   

Gaz juz uregolowany ale niema zadnej po prawy, za chwile bedziemy zmieniac kable i kopulke z tipo do uno aby sprawdzic czy cos sie zmieni. :o

** Dodano: 07-03-2009, 11:00 **
heh nic nawet nie pasowalo, ale przeczyscilismy swieczki w uno i narazie jest ok. ale ciekawe czy na dlugo.
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-03-2009, 12:32   

cezar60 napisał/a:
przeczyscilismy swieczki w uno i narazie jest ok. ale ciekawe czy na dlugo.


wychodzi na to że nowe się przydadzą :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
czarek45 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-04-2009, 00:20   

prędzej podejrzewam, że nie ma dobrej masy, u mnie w tipo było identycznie i zrobiłem drugą masę jak ręką odjął
_________________
Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(

Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-)
  
 
 
tony 


Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 23-04-2009, 17:38   

czarek45 napisał/a:
prędzej podejrzewam, że nie ma dobrej masy, u mnie w tipo było identycznie i zrobiłem drugą masę jak ręką odjął


To były świeczki :lol:
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 06-08-2009, 19:47   

Podepne sie pod temacik aby nowego nie zakładac.

U mnie jest tak że po nocy autko nie chce odpalic na PB tzn pali ale dopiero po kilku razach (na LPG pali do strzału) od czego polecacie zacząć sprawdzanie? krokowiec, CPW...???
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-08-2009, 21:54   

tipacz, krokowiec tylko podpiera przepustnicę więc to nie on.Lekkie wciśnięcie pedału gazu da ten sam efekt.Może zanim zaczniesz kręcić rozrusznikiem to włącz i wyłącz kilku krotnie zapłon żeby pompka paliwa nabiła troszkę większe ciśnienie jeżeli ma już z tym problem.No i kiedy wymieniałeś filtr paliwa.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 09-08-2009, 08:32   

ZielonyTBG, no wlasnie jest taka opcja ze to moze byc filtr bo mi sie rozsypała uszczelka przy pompce... "dobijanie" ciśnienia nic nie daje po zapaleniu normalnie chodzi na Pb choc jest troche słabszy niz na LPG. Kupie dzis filterek i zobaczymy czy cos pomoże.

** Dodano: 07-08-2009, 21:29 **
Filterek kupiony, ale nie miałem czasu wymienic wiec jak to zrobie to zamelduje.

** Dodano: 08-08-2009, 21:43 **
Filterek wymieniony i byłem w szoku ze tyle syfu z niego wyleciało... jak narazie zapalił, zobaczymy co bedzie po nocy...

** Dodano: 09-08-2009, 09:31 **
A po nocy nadal to samo :sciana: tak jak by chciał zapalic, lekko chwytał i teoretycznie odpala ale na słuch ma jakies 300-400 obrotów i po jakiejs sekundzie gasnie... tak ze trzy razy po czym odpala. Podpompowanie paliwa nie pomaga.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-08-2009, 09:30   

tipacz, a czujnik temperatury masz dobry :?: Na Twoim miejscu zdjął bym dekiel wtrysku,wyjął wtryskiwacz sprawdził czy nie ma syfu i rozruszał go troszkę np podpinając pod aku(oczywiście nie na stałe tylko z częstotliwością np 2Hz).Rozkręcił bym też regulator ciśnienia paliwa i też bym mu się przyjrzał pod kątem zanieczyszczenia.
A jak byś mu wlał troszkę paliwa bezpośrednio na przepustnicę to też by miał taki problem z odpaleniem :?:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Piotr_ZG 


Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 19
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 09-08-2009, 11:57   

Mam dokładnie taki sam problem jak tipacz. Objawy sa identyczne. Dzisiaj rano wyjątkowo topornie szło odpalenie, wiec wlałem troszkę benzyny bezpośrednio do przepustnicy i zapalił.

Od czego radzicie zacząć ? mam zamiar rozebrać jutro mono i przeczyścić, oraz wymienić filtr paliwa. Macie może jakieś schematy mono wtrysku 1,6 ?
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 09-08-2009, 13:22   

ZielonyTBG napisał/a:
np 2Hz


Co to znaczy?

ZielonyTBG napisał/a:
Rozkręcił bym też regulator ciśnienia paliwa


Gdzie on jest dokładnie?
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
marchewa 



Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 110
Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-08-2009, 13:54   

Cytat:
ZielonyTBG napisał/a:
np 2Hz


Co to znaczy?


Czyli: dwa włączenia na sekundę.
_________________
Frontera A 2.4i LPG 92r.
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 09-08-2009, 14:30   

marchewa, no faktycznie - chodzi o hertze a ja nie zajarzyłem :sciana:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-08-2009, 15:23   

Sorki że napisałem troszkę nie jasno ;D

Regulator jest tuż obok wtryskiwacza zaznaczony na fotce

A poniżej wnętrzności regulatora ciśnienia


Pasowało by jeszcze zmierzyć ciśnienie paliwa w układzie czy jest odpowiednie.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 10-08-2009, 18:57   

Rozebrałem dzisiaj wszystko i ot co zobaczyłem:

Wtryskiwacz




Wtryskiwacz 2




Regulator




Membrana




Membrana 2




Oczywiscie wszystko przeczyściłem na tyle na ile byłem w stanie i odpalił z tym ze silnik był jeszcze ciepły. Przyszedł do mnie kumpel/mechanik i powiedział ze może to tez byc spowodowane tym że przez noc paliwo z układu scieka spowrobem do baku do nie trzymie zaworek zwrotny - tylko czy TT takowe miało :?:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-08-2009, 19:14   

tipacz, zaworek zwrotny musi być ponieważ ciśnienie w układzie paliwowym musi się utrzymywać po wyłączeniu zapłonu przez bodajże 10 min.
Trochę ta membrana sfatygowana ;D no i rozruszaj ten wtrysk bo wygląda na zasyfiony.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 10-08-2009, 19:20   

ZielonyTBG, wtrysk przeczysciłem i rozruszałem jak pisałes... kumpel doradził zebym sobie założył na wlocie do wtrysku dodatkowy zarorek który kupie za ok 15zł.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-08-2009, 20:19   

tipacz, na pewno nie zaszkodzi a może pomóc,tylko pisałem wcześniej o kilkukrotnym włączeniu samego zapłonu i to niby powinno usunąć problem cofania paliwa do zbiornika no ale się zobaczy czy będzie jakaś poprawa 8)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 10-08-2009, 20:23   

ZielonyTBG, tak w ogóle to wielkie :uklony: za pomoc. Zobacze jutro rano co bedzie... wtedy bedziemy wiedziec o co kaman
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-08-2009, 20:28   

tipacz, a tam żadna pomoc.Jak byś tu przyjechał to wtedy można by było pomagać :partyman:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 14-08-2009, 14:07   

ZielonyTBG, dogadali bysmy sie :piwko:

** Dodano: 11-08-2009, 15:16 **
Jak narazie bez zmian... zresetuje jeszcze dla pewnosci kompa i zobaczymy czy cos da...

** Dodano: 13-08-2009, 20:03 **
Komp zresetowany, zaworek zwrotny założony i dalej ciezko pali... a orientuje sie ktos czy wtrysk od 1,6 wiele sie różni od tego z 1,4 :?: moze by podszedł.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
jagy 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 14-08-2009, 17:25   

Cytat:
** Dodano: 13-08-2009, 20:03 **
Komp zresetowany, zaworek zwrotny założony i dalej ciezko pali... a orientuje sie ktos czy wtrysk od 1,6 wiele sie różni od tego z 1,4 :?: moze by podszedł.

Ktoś tu na forum pisał,że do 1,6 jest większy wtryskiwacz,ale może coś mi się uroniło,więc jak coś proszę o sprostowanie:).CPW sprawdzałeś,podmieniałeś??Może pompka paliwa daje za słabe ciśnienie.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load