Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciezko pali .
Autor Wiadomość
krzysiek82 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 237
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-08-2009, 19:36   

tipacz, Spróbuj dolać tego: http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html (ten czarny, drugi z lewej) - może pomoże :) (u mnie pomogło ;) ) Kosztuje ok.25zł 8)
_________________
Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r.
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 14-08-2009, 19:44   

krzysiek82, na ile to jest litrów paliwa :?: bo mam ok 1/3 baku
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
krzysiek82 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 237
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-08-2009, 19:46   

tipacz, Jedno opakowanie na pełny bak - możesz oczywiście wlać 1/3 opakowanie jeżeli masz 1/3 baku :) - jak wyjezdzisz to wlewasz kolejną porcje aż do wyczerpania butelki 8)
_________________
Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r.
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 14-08-2009, 19:49   

krzysiek82, ok tylko ciekawi mnie dlaczego pisze " Należy dodawać go do benzyny przy każdej wymianie oleju" :?: swoja droga tez Ci ciezko palił :?:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
krzysiek82 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 237
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-08-2009, 19:52   

tipacz, Chodzi chyba o to żeby nie używać go za często (przy każdej wymianie oleju czyli nie częściej niż raz na rok) ;)
Jeżeli chodzi o zapalanie to nie miałem problemów z rozruchem, jednak zauważyłem że lepiej zapala na ciepłym, wolne obroty są stabilniejsze i pedał gazu lżej chodzi ;) Napewno jak go nalejesz to nie zaszkodzi, a może pomóc.
_________________
Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r.
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-08-2009, 21:26   

tipacz, jeśli dobrze się orientuje to 1.4 ma mniejszej średnicy gardziel niż 1.6 a wtrysk może być jaki masz oby tylko w obudowę pasował.No i dobrze by było jak byś zmierzył ciśnienie paliwa.
A ten dodatek STP polecam.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 21-08-2009, 21:59   

Spróbuje jeszcze wyjezdzic całe paliwo i zatankowac Pb98, bo moze paliwo mam zbyt stare i zwietrzałe....

** Dodano: 20-08-2009, 23:43 **
Stwierdziłem ze do zera nie moge wyjezdzic bo zajade pompke... kupie z piec litrówi 98 i stare wyleje bo dzis nawet po zapaleniu na LPG i przejechaniu ok 200m nie chciał jechac na PB i szarpało nim...

** Dodano: 21-08-2009, 22:58 **
Dolałem 10 litrów 98 i srodek STP i cos jakby delikatnie sie poprawiło (oczywiscie nie oczekuje cudownego uzdrowienia) bo do 4000obr/min jedzie w miare płynnie a później juz jakby brakowało paliwa... wydaje mi sie ze pompka jest juz na wykończeniu... spróbuje jutro podciągnąć napiecie od aku do pompki "na krótko" i odpalic...
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-08-2009, 22:56   

tipacz, to sprawdź jeszcze może filtr paliwa i zajrzyj do pompy, czy tam jakiś śmieci nie ma
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Piotr_ZG 


Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 19
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 21-08-2009, 23:59   

U mnie wymiana filtra paliwa oraz rozebranie i przeczyszczenie pomogło. Jeździ elegancko na PB i na ciepłym odpala elegancko.
Natomiast jest problem z odpaleniem rano po całej nocy postoju. Jest to po prostu loteria. Czasem zapali za 2, czasem za 3 a czasem to kręcenie prawie do rozładowania aku.
Podejrzewam któryś z czujników co wy na to?
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 22-08-2009, 07:50   

jelcyn napisał/a:
to sprawdź jeszcze może filtr paliwa i zajrzyj do pompy, czy tam jakiś śmieci nie ma


Filtr wymieniłem wda tygodnie temu a pompke mam elektryczną w baku...

** Dodano: 22-08-2009, 08:53 **
Piotr_ZG napisał/a:
Natomiast jest problem z odpaleniem rano po całej nocy postoju.


Spróbuj założyc dodatkowy filterek zwrotny do paliwa tak jak ja zbobiłem koszt niewielki bo ja dałem 25zł
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Piotr_ZG 


Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 19
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 24-08-2009, 19:53   

Zaworek zwrotny juz wcześniej założyłem. Niestety nic nie pomógł. Chyba jutro pojadę podłączyć sie pod komputer bo takie zgadywanie nie ma większego senesu.
  
 
jagy 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 24-08-2009, 20:10   

Cytat:

Filtr wymieniłem wda tygodnie temu a pompke mam elektryczną w baku...

właśnie ta pompa elektryczna w baku potrafi się zapchać,bo jest otoczona gumą,która parcieje i zapycha pompę:)a cała pompa jest otoczona siatką,więc ta ukruszona guma trafia prosto do pompy;)

** Dodano: 25-08-2009, 12:18 **
Piotr_ZG napisał/a:
U mnie wymiana filtra paliwa oraz rozebranie i przeczyszczenie pomogło. Jeździ elegancko na PB i na ciepłym odpala elegancko.
Natomiast jest problem z odpaleniem rano po całej nocy postoju. Jest to po prostu loteria. Czasem zapali za 2, czasem za 3 a czasem to kręcenie prawie do rozładowania aku.
Podejrzewam któryś z czujników co wy na to?

Prawdopodobnie czujnik położenia wału,ja stawiam na to.
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 25-08-2009, 19:56   

Wczoraj po raz kolejny wyciągnąłem cały kosz z baku, wyczysciłem wszystko, wymieniłem pompke na inną (używaną, która kiedys stanęła i juz nie ruszyła ale wczoraj zadziałała) i nadal to samo. Myslałem tez nad sondą lambda bo moze ona daje do kompa złe odczyty... chyba dam kumplowi auto zeby mi w pracy podpiął go pod kompa bo nie chce mi sie juz szukac tego...
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Piotr_ZG 


Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 19
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 27-08-2009, 09:39   

jagy napisał/a:
Prawdopodobnie czujnik położenia wału,ja stawiam na to.


Gdy go odłączę podczas pracy silnika, to natychmiast gaśnie, tak wiec prawdopodobnie jest sprawny. Poza tym wyczytałem gdzieś w serwisówce, ze gdyby byl walnięty, to unieruchomiło by to silnik ( w ogóle by nie odpalił).

Wymieniłem dzis czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Nadal jest to samo.
  
 
sochun 



Wiek: 41
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 01-09-2009, 12:29   

tipacz napisał/a:
Wczoraj po raz kolejny wyciągnąłem cały kosz z baku, wyczysciłem wszystko, wymieniłem pompke na inną (używaną, która kiedys stanęła i juz nie ruszyła ale wczoraj zadziałała) i nadal to samo. Myslałem tez nad sondą lambda bo moze ona daje do kompa złe odczyty... chyba dam kumplowi auto zeby mi w pracy podpiął go pod kompa bo nie chce mi sie juz szukac tego...


Ja miałem tak, że ciągnął do chyba 3 tys i potem zaczynał szarpać, potrafił nawet zgasnąć. Niedługo potem zrobiło się tak, że gdy wciskałem mu gaz to obroty zamiast rosnąć zatrzymywały się na ok 3 tys, (byłem za miastem) po szczęśliwym dojechaniu do domu przyspieszał już tylko gdy cały czas naciskałem na gaz.
Zawiozłem go do warsztatu, który reklamuje się tym, że jego specjalnością są Fiaty. Stwierdzili, że niesprawne są dwie rzeczy: sonda Lambda i bodajże potencjometr przepustnicy :-k Po wymianie problem ustał. Ogólnie problemy zaczęły się od tego, że padł alternator. Oprócz tego panowie mechanicy powiedzieli w samochodzie zamontowana była uniwersalna sonda Lambda uniwersalna, a Tipo źle na tym potrafi chodzić.
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load