|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ciezko pali . |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-08-2009, 19:36
|
|
|
tipacz, Spróbuj dolać tego: http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html (ten czarny, drugi z lewej) - może pomoże (u mnie pomogło ) Kosztuje ok.25zł |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 14-08-2009, 19:44
|
|
|
krzysiek82, na ile to jest litrów paliwa bo mam ok 1/3 baku |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-08-2009, 19:46
|
|
|
tipacz, Jedno opakowanie na pełny bak - możesz oczywiście wlać 1/3 opakowanie jeżeli masz 1/3 baku - jak wyjezdzisz to wlewasz kolejną porcje aż do wyczerpania butelki |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 14-08-2009, 19:49
|
|
|
krzysiek82, ok tylko ciekawi mnie dlaczego pisze " Należy dodawać go do benzyny przy każdej wymianie oleju" swoja droga tez Ci ciezko palił |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-08-2009, 19:52
|
|
|
tipacz, Chodzi chyba o to żeby nie używać go za często (przy każdej wymianie oleju czyli nie częściej niż raz na rok)
Jeżeli chodzi o zapalanie to nie miałem problemów z rozruchem, jednak zauważyłem że lepiej zapala na ciepłym, wolne obroty są stabilniejsze i pedał gazu lżej chodzi Napewno jak go nalejesz to nie zaszkodzi, a może pomóc. |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-08-2009, 21:26
|
|
|
tipacz, jeśli dobrze się orientuje to 1.4 ma mniejszej średnicy gardziel niż 1.6 a wtrysk może być jaki masz oby tylko w obudowę pasował.No i dobrze by było jak byś zmierzył ciśnienie paliwa.
A ten dodatek STP polecam. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-08-2009, 21:59
|
|
|
Spróbuje jeszcze wyjezdzic całe paliwo i zatankowac Pb98, bo moze paliwo mam zbyt stare i zwietrzałe....
** Dodano: 20-08-2009, 23:43 **
Stwierdziłem ze do zera nie moge wyjezdzic bo zajade pompke... kupie z piec litrówi 98 i stare wyleje bo dzis nawet po zapaleniu na LPG i przejechaniu ok 200m nie chciał jechac na PB i szarpało nim...
** Dodano: 21-08-2009, 22:58 **
Dolałem 10 litrów 98 i srodek STP i cos jakby delikatnie sie poprawiło (oczywiscie nie oczekuje cudownego uzdrowienia) bo do 4000obr/min jedzie w miare płynnie a później juz jakby brakowało paliwa... wydaje mi sie ze pompka jest juz na wykończeniu... spróbuje jutro podciągnąć napiecie od aku do pompki "na krótko" i odpalic... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-08-2009, 22:56
|
|
|
tipacz, to sprawdź jeszcze może filtr paliwa i zajrzyj do pompy, czy tam jakiś śmieci nie ma |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Piotr_ZG
Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 19 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 21-08-2009, 23:59
|
|
|
U mnie wymiana filtra paliwa oraz rozebranie i przeczyszczenie pomogło. Jeździ elegancko na PB i na ciepłym odpala elegancko.
Natomiast jest problem z odpaleniem rano po całej nocy postoju. Jest to po prostu loteria. Czasem zapali za 2, czasem za 3 a czasem to kręcenie prawie do rozładowania aku.
Podejrzewam któryś z czujników co wy na to? |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 22-08-2009, 07:50
|
|
|
jelcyn napisał/a: | to sprawdź jeszcze może filtr paliwa i zajrzyj do pompy, czy tam jakiś śmieci nie ma |
Filtr wymieniłem wda tygodnie temu a pompke mam elektryczną w baku...
** Dodano: 22-08-2009, 08:53 **
Piotr_ZG napisał/a: | Natomiast jest problem z odpaleniem rano po całej nocy postoju. |
Spróbuj założyc dodatkowy filterek zwrotny do paliwa tak jak ja zbobiłem koszt niewielki bo ja dałem 25zł |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Piotr_ZG
Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 19 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 24-08-2009, 19:53
|
|
|
Zaworek zwrotny juz wcześniej założyłem. Niestety nic nie pomógł. Chyba jutro pojadę podłączyć sie pod komputer bo takie zgadywanie nie ma większego senesu. |
|
|
|
|
jagy
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 51 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-08-2009, 20:10
|
|
|
Cytat: |
Filtr wymieniłem wda tygodnie temu a pompke mam elektryczną w baku... |
właśnie ta pompa elektryczna w baku potrafi się zapchać,bo jest otoczona gumą,która parcieje i zapycha pompę:)a cała pompa jest otoczona siatką,więc ta ukruszona guma trafia prosto do pompy;)
** Dodano: 25-08-2009, 12:18 **
Piotr_ZG napisał/a: | U mnie wymiana filtra paliwa oraz rozebranie i przeczyszczenie pomogło. Jeździ elegancko na PB i na ciepłym odpala elegancko.
Natomiast jest problem z odpaleniem rano po całej nocy postoju. Jest to po prostu loteria. Czasem zapali za 2, czasem za 3 a czasem to kręcenie prawie do rozładowania aku.
Podejrzewam któryś z czujników co wy na to? |
Prawdopodobnie czujnik położenia wału,ja stawiam na to. |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 25-08-2009, 19:56
|
|
|
Wczoraj po raz kolejny wyciągnąłem cały kosz z baku, wyczysciłem wszystko, wymieniłem pompke na inną (używaną, która kiedys stanęła i juz nie ruszyła ale wczoraj zadziałała) i nadal to samo. Myslałem tez nad sondą lambda bo moze ona daje do kompa złe odczyty... chyba dam kumplowi auto zeby mi w pracy podpiął go pod kompa bo nie chce mi sie juz szukac tego... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Piotr_ZG
Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 19 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-08-2009, 09:39
|
|
|
jagy napisał/a: | Prawdopodobnie czujnik położenia wału,ja stawiam na to. |
Gdy go odłączę podczas pracy silnika, to natychmiast gaśnie, tak wiec prawdopodobnie jest sprawny. Poza tym wyczytałem gdzieś w serwisówce, ze gdyby byl walnięty, to unieruchomiło by to silnik ( w ogóle by nie odpalił).
Wymieniłem dzis czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Nadal jest to samo. |
|
|
|
|
sochun
Wiek: 41 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 22 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 01-09-2009, 12:29
|
|
|
tipacz napisał/a: | Wczoraj po raz kolejny wyciągnąłem cały kosz z baku, wyczysciłem wszystko, wymieniłem pompke na inną (używaną, która kiedys stanęła i juz nie ruszyła ale wczoraj zadziałała) i nadal to samo. Myslałem tez nad sondą lambda bo moze ona daje do kompa złe odczyty... chyba dam kumplowi auto zeby mi w pracy podpiął go pod kompa bo nie chce mi sie juz szukac tego... |
Ja miałem tak, że ciągnął do chyba 3 tys i potem zaczynał szarpać, potrafił nawet zgasnąć. Niedługo potem zrobiło się tak, że gdy wciskałem mu gaz to obroty zamiast rosnąć zatrzymywały się na ok 3 tys, (byłem za miastem) po szczęśliwym dojechaniu do domu przyspieszał już tylko gdy cały czas naciskałem na gaz.
Zawiozłem go do warsztatu, który reklamuje się tym, że jego specjalnością są Fiaty. Stwierdzili, że niesprawne są dwie rzeczy: sonda Lambda i bodajże potencjometr przepustnicy Po wymianie problem ustał. Ogólnie problemy zaczęły się od tego, że padł alternator. Oprócz tego panowie mechanicy powiedzieli w samochodzie zamontowana była uniwersalna sonda Lambda uniwersalna, a Tipo źle na tym potrafi chodzić. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|