Kręci z czarnym dymem(Vento) |
Autor |
Wiadomość |
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-12-2010, 18:47 Kręci z czarnym dymem(Vento)
|
|
|
Wiem wiem VW nie bardzo, ale nie moja lecz ojca ostatnio ma jakieś problemy.
Vento 1.9TD 95r.
Autko gdy postoi na dworze przy ok. -15 ok. 10 godzin to juz ma problemy żeby zapalić normalnie, czasem nawet w garażu są problemy (blaszak).
A więc wygląda to tak.
Nawet jak nagrzeje świece 2 razy. Gdy "kręce" rozrusznikiem, auto nie chce zapalić i jest to bardziej takie jakby strzelanie z rury czarnym dymem (gdy rozrusznik zakręci to wtedy strzela dym). Gdy kręcę troche dłużej czasem jest tak jakby już łapał, ale nie do końca. Czasem gdy juz łapie (pokręci z 10 razy) i dam gaz zapala na stałe, buchnie jeszcze czarnym dymem, a po chwili normalnie. Na ciepłym nie ma problemu.
Co to może być ? Może akurat ktoś z was będzie miał jakieś wskazówki. |
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-12-2010, 18:52
|
|
|
Wiadomo, lejące wtryskiwacze. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-12-2010, 18:53
|
|
|
Świece żarowe bym sprawdził na początek. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-12-2010, 19:13
|
|
|
Jelcyn, możesz jaśniej da się to wyregulować lub co trzeb próbować wymienić ?
dziura, są jakieś sposoby by samemu dobrze sprawdzić ?
Na google znalazłem to ktoś wspominał, że niby pompa oleju może nie dawać oleju na początku i to niby przez to... Ma jakiś związek ? |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-12-2010, 19:32
|
|
|
VEndriuV, najlepiej odkręcić i potem przy użyciu kabelka i akumulatora sprawdzić na krótko
obudową świecy dotykasz masy na aku,kabelek podłączasz do plusa i gwintu świecy tam gdzie przychodzi napięcie,to wszystko
sprawna świeca powinna grzać od czubka,może też być tak że będzie grzać od połowy,wtedy też należy ją wymienić,no chyba że nic nie będzie grzać to wtedy wiadomo,do kosza z nią. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-12-2010, 19:47
|
|
|
A turbina w jakim stanie w tym VW? Jeśli chodzi o wtryskiwacze to chyba można je regenerować ew. wymienić końcówki. Ale przede wszystkim warto sprawdzić na początek świece. Chociaż wydaje mi się że gdyby one niedomagały to dym byłby raczej szary niż czarny ale może się mylę. Pomijając kwestię dymu to biorąc pod uwagę to że kręci i nie chcę załapać to stawiałbym albo na ogólne zużycie silnika albo świece (świeca) padły. Albo może coś prostszego, może coś nie tak z filtrem paliwa? |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-12-2010, 19:50
|
|
|
Gramatyk, Turbina hm.. nie wiem kiedy coś było przy niej robione, a silnik ma dopiero 140 tyś. jak na Diesla to bardzo mało, więc silnik chyba dobry chociaż kto wie... |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-12-2010, 19:54
|
|
|
VEndriuV, wtryskiwacz się wykręca i poza silnikiem podłącza przewód paliwowy i sterowanie, jedna osoba kręci a druga patrzy jak wydostaje się paliwo z końcówki wtryskiwacza. Powinna być taka ,,mgiełka'' jeśli jest strumień albo krople to wtryskiwacze wymagają przynajmniej czyszczenia albo wymiany. Niestety jak je należy czyścić, to już nie podam. Apropo świec, powinien się żarzyć sam czubek, około 5-6mm i rozgrzać się prawie do białości w czasie najwyżej 1sekundy. Turbina raczej nie ma tu nic do rzeczy, w czasie rozruchu właściwie nie pracuje. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-12-2010, 19:58
|
|
|
No 140tys to faktycznie niewiele. Ja mam 250tys wg licznika a cholera wie ile naprawdę i silnik mam w stanie nadającym się do remontu ale przy -20 jeszcze odpala w zasadzie jeśli świec dawno nie wymieniałeś(powiedzmy ponad rok temu) to możesz profilaktycznie wymienić, jeszcze trochę zimy pewnie będzie. A jakie ma obroty jak już zapali? Ssanie masz automatyczne czy ręczne? |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-12-2010, 20:03
|
|
|
ssanie jest automatyczne, obroty jak zapali i nagrzany to normalne ok. 900 tyś. Ssanie ok. 1100/1200 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-12-2010, 00:05
|
|
|
wymień świece żarowe, wszystkie w/w problemy ustąpią ..... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-12-2010, 00:54
|
|
|
kolego przebieg jakkiś dziwnie mały,przy takim przebiegu w dieslu problemów nie powino być!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Pudelski7
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 13 Skąd: Jasło/Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-12-2010, 20:16
|
|
|
to jest problem z lejacymi wtryskiwaczami wymien wtryskiwacze i bedzie wszystko w porządku, świece zrowe tylko podgrzewaja blok zeby miał samochód łatwiej odpalic. |
_________________ |
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-12-2010, 21:28
|
|
|
Tak to możliwe ale jeśli świece są walnięte to auto może nieodpalać albo palić jak stary ikarus pozostawiając po sobie kłęby dymu przez niedogrzanie. |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-12-2010, 22:08
|
|
|
tak jest - zmień świece żarowe. Niezbyt kosztowne a duuuża róznica |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|