Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kręci z czarnym dymem(Vento)
Autor Wiadomość
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-12-2010, 18:47   Kręci z czarnym dymem(Vento)

Wiem wiem VW nie bardzo, ale nie moja lecz ojca ;) ostatnio ma jakieś problemy.

Vento 1.9TD 95r.

Autko gdy postoi na dworze przy ok. -15 ok. 10 godzin to juz ma problemy żeby zapalić normalnie, czasem nawet w garażu są problemy (blaszak).

A więc wygląda to tak.
Nawet jak nagrzeje świece 2 razy. Gdy "kręce" rozrusznikiem, auto nie chce zapalić i jest to bardziej takie jakby strzelanie z rury czarnym dymem (gdy rozrusznik zakręci to wtedy strzela dym). Gdy kręcę troche dłużej czasem jest tak jakby już łapał, ale nie do końca. Czasem gdy juz łapie (pokręci z 10 razy) i dam gaz zapala na stałe, buchnie jeszcze czarnym dymem, a po chwili normalnie. Na ciepłym nie ma problemu.

Co to może być ? Może akurat ktoś z was będzie miał jakieś wskazówki.
  
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2010, 18:52   

Wiadomo, lejące wtryskiwacze.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-12-2010, 18:53   

Świece żarowe bym sprawdził na początek.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-12-2010, 19:13   

Jelcyn, możesz jaśniej da się to wyregulować lub co trzeb próbować wymienić ?

dziura, są jakieś sposoby by samemu dobrze sprawdzić ?

Na google znalazłem to ktoś wspominał, że niby pompa oleju może nie dawać oleju na początku i to niby przez to... Ma jakiś związek ?
     Moneta
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-12-2010, 19:32   

VEndriuV, najlepiej odkręcić i potem przy użyciu kabelka i akumulatora sprawdzić na krótko
obudową świecy dotykasz masy na aku,kabelek podłączasz do plusa i gwintu świecy tam gdzie przychodzi napięcie,to wszystko
sprawna świeca powinna grzać od czubka,może też być tak że będzie grzać od połowy,wtedy też należy ją wymienić,no chyba że nic nie będzie grzać to wtedy wiadomo,do kosza z nią.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-12-2010, 19:47   

A turbina w jakim stanie w tym VW? Jeśli chodzi o wtryskiwacze to chyba można je regenerować ew. wymienić końcówki. Ale przede wszystkim warto sprawdzić na początek świece. Chociaż wydaje mi się że gdyby one niedomagały to dym byłby raczej szary niż czarny ale może się mylę. Pomijając kwestię dymu to biorąc pod uwagę to że kręci i nie chcę załapać to stawiałbym albo na ogólne zużycie silnika albo świece (świeca) padły. Albo może coś prostszego, może coś nie tak z filtrem paliwa?
     assistance   Moneta
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-12-2010, 19:50   

Gramatyk, Turbina hm.. nie wiem kiedy coś było przy niej robione, a silnik ma dopiero 140 tyś. jak na Diesla to bardzo mało, więc silnik chyba dobry chociaż kto wie...
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2010, 19:54   

VEndriuV, wtryskiwacz się wykręca i poza silnikiem podłącza przewód paliwowy i sterowanie, jedna osoba kręci a druga patrzy jak wydostaje się paliwo z końcówki wtryskiwacza. Powinna być taka ,,mgiełka'' jeśli jest strumień albo krople to wtryskiwacze wymagają przynajmniej czyszczenia albo wymiany. Niestety jak je należy czyścić, to już nie podam. Apropo świec, powinien się żarzyć sam czubek, około 5-6mm i rozgrzać się prawie do białości w czasie najwyżej 1sekundy. Turbina raczej nie ma tu nic do rzeczy, w czasie rozruchu właściwie nie pracuje.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-12-2010, 19:58   

No 140tys to faktycznie niewiele. Ja mam 250tys wg licznika a cholera wie ile naprawdę i silnik mam w stanie nadającym się do remontu ale przy -20 jeszcze odpala :D w zasadzie jeśli świec dawno nie wymieniałeś(powiedzmy ponad rok temu) to możesz profilaktycznie wymienić, jeszcze trochę zimy pewnie będzie. A jakie ma obroty jak już zapali? Ssanie masz automatyczne czy ręczne?
     assistance   Moneta
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-12-2010, 20:03   

ssanie jest automatyczne, obroty jak zapali i nagrzany to normalne ok. 900 tyś. Ssanie ok. 1100/1200
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-12-2010, 00:05   

wymień świece żarowe, wszystkie w/w problemy ustąpią .....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-12-2010, 00:54   

kolego przebieg jakkiś dziwnie mały,przy takim przebiegu w dieslu problemów nie powino być!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Pudelski7 


Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 13
Skąd: Jasło/Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-12-2010, 20:16   

to jest problem z lejacymi wtryskiwaczami wymien wtryskiwacze i bedzie wszystko w porządku, świece zrowe tylko podgrzewaja blok zeby miał samochód łatwiej odpalic.
_________________
  
 
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-12-2010, 21:28   

Tak to możliwe ale jeśli świece są walnięte to auto może nieodpalać albo palić jak stary ikarus pozostawiając po sobie kłęby dymu przez niedogrzanie.
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-12-2010, 22:08   

tak jest - zmień świece żarowe. Niezbyt kosztowne a duuuża róznica
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load