Prawidłowa kompresja w silniku lancii 2.0 8v turbo. |
Autor |
Wiadomość |
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-01-2011, 13:46 Prawidłowa kompresja w silniku lancii 2.0 8v turbo.
|
|
|
Panowie może się znają i podpowiedzą? W zwykłym 2.0 podobno minimum 13 bar, a jak to się ma w uturbionym? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-01-2011, 14:57
|
|
|
Dziękować
Póki co ciii... pochwalę się jak coś podziałam |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 13-01-2011, 19:13
|
|
|
Ktoś tu chodzi w moje ślady
Czyżbyś miał na oku tą z Krakowa? przyjrzyj się bardzo dokładnie nadkolom z tyłu, moje z zewnątrz wyglądały dużo lepiej a zdjęcie z remontu jest gdzieś na forum - było grubo |
_________________ Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-01-2011, 12:40
|
|
|
lorgbow napisał/a: | Lancia Dedra 2.0 8vT - wygrała z Temprą 2.0 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec |
sorry że sie czepiam ale z temprą 2.0 i mondeo 1.8 16v zetec 115km wygrałem na ćwiartkę jak miałem tipo 2.0 8v (wolnossące )
wiec nie wiem czym tu sie chwalić łykając te samochody mając 2.0 8vT czyli 50 hp więcej ??? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-01-2011, 16:24
|
|
|
Raku, sorry ja myślę w innych kategoriach |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-01-2011, 16:27
|
|
|
Oj do kąta marsz |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 14-01-2011, 17:20
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | lorgbow napisał/a: | Lancia Dedra 2.0 8vT - wygrała z Temprą 2.0 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec |
sorry że sie czepiam ale z temprą 2.0 i mondeo 1.8 16v zetec 115km wygrałem na ćwiartkę jak miałem tipo 2.0 8v (wolnossące )
wiec nie wiem czym tu sie chwalić łykając te samochody mając 2.0 8vT czyli 50 hp więcej ??? |
To może wyjaśnię:
Dedra wygrała z temprą - moim poprzednim autkiem - do tempry miał iść swap, ale plany przerwał zakup "gotowca" (dedry) - i wygrana oznacza zastąpienie tempry
pozostałe dwa auta to auta domowe którymi czasem pomykam - jeśli nie chcę męczyć dedry
Żeby nie przesadzać z OT:
Jakie prawidłowe ciśnienie oleju powinno być na zimnym i ciepłym silniku 8vT? Myślę że taka informacja też się przyda |
_________________ Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05 |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-01-2011, 13:18
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Oj do kąta marsz |
Rozwiń swoją wypowiedź
Jakie ciśnienie sprężania powinna mieć dedra z silnikiem bodajże 165/167 KM? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-01-2011, 14:38
|
|
|
Stopień sprężania 2.0 NA 9,5:1 ---- 2.0 Turbo 7,5:1
W silnikach 2.0 na suszarce były montowane tłoki z wklęsłym denkiem, celem odprężenia silnika |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-01-2011, 15:23
|
|
|
Kajlon napisał/a: | Stopień sprężania |
a mi chodzi o ciśnienie sprężania, czyli o kompresje :] |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-01-2011, 21:22
|
|
|
nad tą z Krakowa to sam się zacząłem zastanawiać |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-01-2011, 15:59
|
|
|
Dziś byłem i widziałem tą
http://allegro.pl/lancia-...1409839916.html
Miała być na swapa do Tempry, ale niestety delikatnie mówiąc, nie nadawała się do tego celu
Po pierwsze właściciel kłamał - miała być klima i alcantara, a był ahs i zwykłe fotele (u mnie są w lepszym stanie).
Silnik miał nie brać oleju, a zostawiał za sobą chmurę dymu na postoju, a wole nie myśleć co by było podczas hamowania silnikiem...
Ciśnienie oleju podczas pierwszego odpalenia zgasło dopiero po około dwóch sekundach. Później już gasło wraz z kontrolką akumulatora(według mnie i tak za późno jak na olej rozgrzany ledwo do 40 stopni jeszcze wtedy (u mnie gaśnie po zakręceniu wałem).
Jeździła na mineralnym.
Ostatecznie ciśnienie sprężania wynoszące kolejno od rozrządu 9.5|9|10 i 10,5 rozwiało wszelkie wątpliwości.
Stracona stówa na paliwo i cały dzień. Żal tylko, że silnik był w kiepskim stanie i nie dało się na tym jeździć (po co zamieniać lepsze na gorsze).
Chciał 2500 zł
20 sekund później było już 1500 bez negocjacji sam zjechał najpierw na 2, a później na 1.5. Pewnie ostatecznie poszła by za 1000, ale nie potrzebuję złoma na podwórku, a na części trzeba długo szukać chętnych.
BTW-czy jeśli znajdę kolektor wydech+dolot i turbinę, to można to spiąć z moim 2.0? Graty były by od lancii. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|