Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Prawidłowa kompresja w silniku lancii 2.0 8v turbo.
Autor Wiadomość
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-01-2011, 13:46   Prawidłowa kompresja w silniku lancii 2.0 8v turbo.

Panowie może się znają i podpowiedzą? W zwykłym 2.0 podobno minimum 13 bar, a jak to się ma w uturbionym?
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-01-2011, 14:54   

tak samo
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-01-2011, 14:57   

Dziękować :D
Póki co ciii... pochwalę się jak coś podziałam 8)
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-01-2011, 15:43   

działaj
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-01-2011, 19:13   

Ktoś tu chodzi w moje ślady :D
Czyżbyś miał na oku tą z Krakowa? przyjrzyj się bardzo dokładnie nadkolom z tyłu, moje z zewnątrz wyglądały dużo lepiej a zdjęcie z remontu jest gdzieś na forum - było grubo
_________________
Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-01-2011, 12:40   

lorgbow napisał/a:
Lancia Dedra 2.0 8vT - wygrała z Temprą 2.0 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec


sorry że sie czepiam ale z temprą 2.0 i mondeo 1.8 16v zetec 115km wygrałem na ćwiartkę jak miałem tipo 2.0 8v (wolnossące :) )
wiec nie wiem czym tu sie chwalić łykając te samochody mając 2.0 8vT czyli 50 hp więcej ??? :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-01-2011, 12:43   

Leśniczy, pomyśl.
Nie chodzi o wygranie wyścigu, tylko miejsca - na parkingu/w garażu/w sercu/itp. Możesz sobie wybrać ;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-01-2011, 16:24   

Raku, sorry ja myślę w innych kategoriach :P
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-01-2011, 16:27   

Raku napisał/a:
tak samo


Oj do kąta marsz :D
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 14-01-2011, 17:20   

Leśniczy napisał/a:
lorgbow napisał/a:
Lancia Dedra 2.0 8vT - wygrała z Temprą 2.0 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec


sorry że sie czepiam ale z temprą 2.0 i mondeo 1.8 16v zetec 115km wygrałem na ćwiartkę jak miałem tipo 2.0 8v (wolnossące :) )
wiec nie wiem czym tu sie chwalić łykając te samochody mając 2.0 8vT czyli 50 hp więcej ??? :)


To może wyjaśnię:
Dedra wygrała z temprą - moim poprzednim autkiem - do tempry miał iść swap, ale plany przerwał zakup "gotowca" (dedry) - i wygrana oznacza zastąpienie tempry :P
pozostałe dwa auta to auta domowe którymi czasem pomykam - jeśli nie chcę męczyć dedry 8)

Żeby nie przesadzać z OT:

Jakie prawidłowe ciśnienie oleju powinno być na zimnym i ciepłym silniku 8vT? Myślę że taka informacja też się przyda
_________________
Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-01-2011, 13:18   

GrzesiekK. napisał/a:
Oj do kąta marsz

Rozwiń swoją wypowiedź :idea:
Jakie ciśnienie sprężania powinna mieć dedra z silnikiem bodajże 165/167 KM?
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-01-2011, 14:38   

Stopień sprężania 2.0 NA 9,5:1 ---- 2.0 Turbo 7,5:1
W silnikach 2.0 na suszarce były montowane tłoki z wklęsłym denkiem, celem odprężenia silnika :?
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-01-2011, 15:23   

Kajlon napisał/a:
Stopień sprężania

a mi chodzi o ciśnienie sprężania, czyli o kompresje :]
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 15-01-2011, 21:22   

nad tą z Krakowa to sam się zacząłem zastanawiać :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-01-2011, 15:59   

Dziś byłem i widziałem tą
http://allegro.pl/lancia-...1409839916.html
Miała być na swapa do Tempry, ale niestety delikatnie mówiąc, nie nadawała się do tego celu :(

Po pierwsze właściciel kłamał - miała być klima i alcantara, a był ahs i zwykłe fotele (u mnie są w lepszym stanie).
Silnik miał nie brać oleju, a zostawiał za sobą chmurę dymu na postoju, a wole nie myśleć co by było podczas hamowania silnikiem...

Ciśnienie oleju podczas pierwszego odpalenia zgasło dopiero po około dwóch sekundach. Później już gasło wraz z kontrolką akumulatora(według mnie i tak za późno jak na olej rozgrzany ledwo do 40 stopni jeszcze wtedy (u mnie gaśnie po zakręceniu wałem).
Jeździła na mineralnym.
Ostatecznie ciśnienie sprężania wynoszące kolejno od rozrządu 9.5|9|10 i 10,5 rozwiało wszelkie wątpliwości.
Stracona stówa na paliwo i cały dzień. Żal tylko, że silnik był w kiepskim stanie i nie dało się na tym jeździć (po co zamieniać lepsze na gorsze).
Chciał 2500 zł
20 sekund później było już 1500 bez negocjacji :roll: sam zjechał najpierw na 2, a później na 1.5. Pewnie ostatecznie poszła by za 1000, ale nie potrzebuję złoma na podwórku, a na części trzeba długo szukać chętnych.

BTW-czy jeśli znajdę kolektor wydech+dolot i turbinę, to można to spiąć z moim 2.0? Graty były by od lancii.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load