troche przymulony 1,6 gaźnik (tempra) |
Autor |
Wiadomość |
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-07-2010, 21:57 troche przymulony 1,6 gaźnik (tempra)
|
|
|
Wydaje mi się ze mój fiacik jest troszeczkę przymulony stało się to z dnia na dzień nie ma już takie zrywu jak parę dni temu , cały czas śmigam na lpg ,na przewodzie paliwowym mam założony elektor zawór który odcina dopływ benzyny podczas jazdy na lpg , w zaworze jest śrubka do ręcznego zamknięcia zaworu gdy wkręcę ta śrubkę (zamknę zawór ) to fiacik ma zryw tak jak poprzednio ale tylko na chwilkę (1minuta) i gaśnie i nie chce odpalić ,gdy odkręcę śrubkę (otworzę zawór ) fiacik pali i znowu jest przymulony . wygląda tak jak by palił jednocześnie lpg i pb ale co najśmieszniejsze w baku jest Sahara ,
co to może być i jak to naprawić
pozdrawiam |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-07-2010, 05:26
|
|
|
wladeczek22 napisał/a: | na przewodzie paliwowym mam założony elektor zawór który odcina dopływ benzyny podczas jazdy na lpg , w zaworze jest śrubka do ręcznego zamknięcia zaworu gdy wkręcę ta śrubkę (zamknę zawór ) to fiacik ma zryw tak jak poprzednio ale tylko na chwilkę (1minuta) i gaśnie i nie chce odpalić ,gdy odkręcę śrubkę (otworzę zawór ) fiacik pali i znowu jest przymulony | a nie odwrotnie? dokręcając otwierasz a odkręcając zamykasz tak przynajmniej jest we wszystkich elektor zaworach do benzyny jakie widziałem łącznie z moim firmy Lovatto. Mulić ci może z tak wielu powodów że tu trzeba było by listę rzeczy do sprawdzenia wypisać. O to kilka z nich:
- Sprawdził bym sobie stan świec wykręcił i zobaczył czy wszystko gra czy elektrody i odstęp dobry
- Czy nie zrobiła się jakaś nieszczelność przy dolocie powietrza lub na przewodach podciśnieniowych
- Czy zamyka się prawidłowo elektrozawór (elektrycznie a nie ręcznie) i ustal sobie w jakiej pozycji jest zamknięty bo może jeździłeś tak pół na pół paliwo z lpg jak ci brakło paliwa to go zamuliło.
- jeszcze raz wracam do przewodów podciśnieniowych, zwłaszcza ten od aparatu zapłonowego czy jest ok bez niego aparat się nie przestawi wraz obrotami i będzie właśnie taki mułek
- stan parownika (spuść szlam), może filterek gazu zapchał się już na amen.
- może to głupie ale i takie przypadki się trafiają sprawdź poziom gazu w butli może porostu się skończył. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-07-2010, 08:48
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | jeszcze raz wracam do przewodów podciśnieniowych, zwłaszcza ten od aparatu zapłonowego czy jest ok bez niego aparat się nie przestawi wraz obrotami i będzie właśnie taki mułek |
w Temprze niema podciśnienia do aparatu zapłonowego , ponieważ jest digiplex. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-07-2010, 10:50
|
|
|
filterek gazu jest nowy butla lpg zatankowana do pełna szlamu wogule nie było w parowniku |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-07-2010, 12:18
|
|
|
wezyk z sygnalem podcisnienia jest niezaleznie czy jest aparat zaplonowy z podcisnieniowa korekcja i modulem czy digiplex z rozdzielaczem zaplonu , modul digiplexa takze odczytuje roznice podcisnienia w dolocie, tak ze wezyk bedzie tak czy inaczej i warto go sprawdzic:) |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-07-2010, 12:26
|
|
|
bart128, tak ale nie idzie on bezpośrednio do aparatu zapłonowego. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-07-2010, 12:37
|
|
|
nie idzie do aparatu zaplonowego z prostego powodu, nie ma aparatu zaplonowego ,jest tylko rozdzielacz zaplonu, a podcisnienie idzie do sterownika, wezyk jest taki sam i tak samo moze byc nieszczelny, wiec nie ma co sie czepiac szczegolow tylko sprawdzic wezyk:) |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-07-2010, 17:06
|
|
|
Maciek, tak jak pisze bart128, tak czy siak jest ten wężyk a bez niego nie przesteruje się zapłon czy to będzie digi czy klasyczny aparat. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-07-2010, 20:00
|
|
|
JAM_BELFEGOR, wiem , źle napisałem |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-07-2010, 20:11
|
|
|
a może ktoś mi dać jaką instrukcje najlepiej fotkę jak te wężyki od podciśnienia powinny być podłączone znalazłem fotkę w necie i tam są wo gule inaczej podpięte niż w moim fiaciku,
jak są źle podpięte to wpływa to jakoś na prace silnika ?? czy po prostu muszą być tylko podpięte i szczelne |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-07-2010, 20:16
|
|
|
tak , złe podłączenie ma wpływ na pracę silnika
tu masz http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0003879.jpg |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-07-2010, 20:37
|
|
|
ok wielkie dzięki za pomoc .
a jeszcze jedno pytanko gdzie mam wpiąć wężyk od parownika lpg żeby było dobrze |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-07-2010, 20:44
|
|
|
odnośnie LPG jestem zielony |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-07-2010, 21:11
|
|
|
wladeczek22 napisał/a: | a jeszcze jedno pytanko gdzie mam wpiąć wężyk od parownika lpg żeby było dobrze |
Jak to gdzie? do miksera, zaś mikser ma być w dolocie jak najbliżej gaźnika, lub jak znajdziesz są też miksery montowane do gaźnika (dokładniej między metalową kopułką a gaźnikiem).
Tu masz przykładową instalacje na gaźniku:
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-07-2010, 21:22
|
|
|
nie zrozumialszymi się chodzi mi o to gdzie wpiąć wężyk podcienienia który steruje parownikiem |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-07-2010, 05:09
|
|
|
Maciek napisał/a: | nie zrozumialszymi się chodzi mi o to gdzie wpiąć wężyk podcienienia który steruje parownikiem | a to musisz precyzować wypowiedzi Swoją drogą ciekawe, nie widziałem jeszcze podciśnieniowego sterowania reduktorem LPG wyślij fotkę tego cuda . Jak się wpinać? Patrząc na schemat powyżej założyć na zielonej nitce jeszcze jeden trojak albo na odejściu do serwa. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-07-2010, 08:37
|
|
|
poprostu zamiast zaworka sterowanego impulsem elektrycznym jest zawor sterowany podcisnieniem z kolektora, pojawia sie podcisnienie zawor puszcza gaz, swoja droga to niezly zabytek:) mialem w rekach reduktor z 1972 roku z fiata 130, byl sterowany podcisnieniem,z 10 lat temu kumpel mial tez taki w fso 1500, teraz chyba tylko elektrozawory sie montuje, no ale skoro dziala ten reduktor to czemu nie:) |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-07-2010, 08:53
|
|
|
parownik sterowany elektronicznie montuje się do wtrysku ,a do gaźnika tylko podciśnieniowy
bo w gaźniku nie masz elektroniki i nie miało by co sterować parownikiem ,przynajmniej tak mi się zdaje
pozdrawiam |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-07-2010, 22:05
|
|
|
cewke zaplonowa masz pod maska? we wszystkich autach gaznikowych jakie mialem i mam byly i sa reduktory "elektroniczne" z elektrozaworem |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-07-2010, 04:29
|
|
|
bart128 napisał/a: | cewke zaplonowa masz pod maska? | a jak może mieć inaczej ? zawsze jest cewka nie ważne czy wtrysk czy gaźnik. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-07-2010, 06:26
|
|
|
chodzilo o pokretne zasugerowanie zrodla impulsu dla elektrozaworu puszczajacego gaz w reduktorze w autach gaznikowych "bez elektroniki"? halo... |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
|