Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
troche przymulony 1,6 gaźnik (tempra)
Autor Wiadomość
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-07-2010, 21:57   troche przymulony 1,6 gaźnik (tempra)

Wydaje mi się ze mój fiacik jest troszeczkę przymulony stało się to z dnia na dzień nie ma już takie zrywu jak parę dni temu , cały czas śmigam na lpg ,na przewodzie paliwowym mam założony elektor zawór który odcina dopływ benzyny podczas jazdy na lpg , w zaworze jest śrubka do ręcznego zamknięcia zaworu gdy wkręcę ta śrubkę (zamknę zawór ) to fiacik ma zryw tak jak poprzednio ale tylko na chwilkę (1minuta) i gaśnie i nie chce odpalić ,gdy odkręcę śrubkę (otworzę zawór ) fiacik pali i znowu jest przymulony . wygląda tak jak by palił jednocześnie lpg i pb ale co najśmieszniejsze w baku jest Sahara ,


co to może być i jak to naprawić :?: :?: :?: :?: :?:

pozdrawiam :) :) :) :)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-07-2010, 05:26   

wladeczek22 napisał/a:
na przewodzie paliwowym mam założony elektor zawór który odcina dopływ benzyny podczas jazdy na lpg , w zaworze jest śrubka do ręcznego zamknięcia zaworu gdy wkręcę ta śrubkę (zamknę zawór ) to fiacik ma zryw tak jak poprzednio ale tylko na chwilkę (1minuta) i gaśnie i nie chce odpalić ,gdy odkręcę śrubkę (otworzę zawór ) fiacik pali i znowu jest przymulony
a nie odwrotnie? dokręcając otwierasz a odkręcając zamykasz tak przynajmniej jest we wszystkich elektor zaworach do benzyny jakie widziałem łącznie z moim firmy Lovatto. Mulić ci może z tak wielu powodów że tu trzeba było by listę rzeczy do sprawdzenia wypisać. O to kilka z nich:
- Sprawdził bym sobie stan świec wykręcił i zobaczył czy wszystko gra czy elektrody i odstęp dobry
- Czy nie zrobiła się jakaś nieszczelność przy dolocie powietrza lub na przewodach podciśnieniowych
- Czy zamyka się prawidłowo elektrozawór (elektrycznie a nie ręcznie) i ustal sobie w jakiej pozycji jest zamknięty bo może jeździłeś tak pół na pół paliwo z lpg jak ci brakło paliwa to go zamuliło.
- jeszcze raz wracam do przewodów podciśnieniowych, zwłaszcza ten od aparatu zapłonowego czy jest ok bez niego aparat się nie przestawi wraz obrotami i będzie właśnie taki mułek
- stan parownika (spuść szlam), może filterek gazu zapchał się już na amen.
- może to głupie ale i takie przypadki się trafiają sprawdź poziom gazu w butli może porostu się skończył.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-07-2010, 08:48   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
jeszcze raz wracam do przewodów podciśnieniowych, zwłaszcza ten od aparatu zapłonowego czy jest ok bez niego aparat się nie przestawi wraz obrotami i będzie właśnie taki mułek


w Temprze niema podciśnienia do aparatu zapłonowego , ponieważ jest digiplex.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-07-2010, 10:50   

filterek gazu jest nowy butla lpg zatankowana do pełna szlamu wogule nie było w parowniku
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-07-2010, 12:18   

wezyk z sygnalem podcisnienia jest niezaleznie czy jest aparat zaplonowy z podcisnieniowa korekcja i modulem czy digiplex z rozdzielaczem zaplonu , modul digiplexa takze odczytuje roznice podcisnienia w dolocie, tak ze wezyk bedzie tak czy inaczej i warto go sprawdzic:)
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-07-2010, 12:26   

bart128, tak ale nie idzie on bezpośrednio do aparatu zapłonowego.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-07-2010, 12:37   

nie idzie do aparatu zaplonowego z prostego powodu, nie ma aparatu zaplonowego ,jest tylko rozdzielacz zaplonu, a podcisnienie idzie do sterownika, wezyk jest taki sam i tak samo moze byc nieszczelny, wiec nie ma co sie czepiac szczegolow tylko sprawdzic wezyk:)
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-07-2010, 17:06   

Maciek, tak jak pisze bart128, tak czy siak jest ten wężyk a bez niego nie przesteruje się zapłon czy to będzie digi czy klasyczny aparat.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-07-2010, 20:00   

JAM_BELFEGOR, wiem , źle napisałem
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-07-2010, 20:11   

a może ktoś mi dać jaką instrukcje najlepiej fotkę jak te wężyki od podciśnienia powinny być podłączone znalazłem fotkę w necie i tam są wo gule inaczej podpięte niż w moim fiaciku,

jak są źle podpięte to wpływa to jakoś na prace silnika ?? czy po prostu muszą być tylko podpięte i szczelne :?: :?: :?: :?:
  
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-07-2010, 20:16   

tak , złe podłączenie ma wpływ na pracę silnika
tu masz http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0003879.jpg
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-07-2010, 20:37   

ok wielkie dzięki za pomoc :) .
a jeszcze jedno pytanko gdzie mam wpiąć wężyk od parownika lpg żeby było dobrze :?: :?: :?: :?:
  
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-07-2010, 20:44   

odnośnie LPG jestem zielony
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-07-2010, 21:11   

wladeczek22 napisał/a:
a jeszcze jedno pytanko gdzie mam wpiąć wężyk od parownika lpg żeby było dobrze :?: :?: :?: :?:

Jak to gdzie? do miksera, zaś mikser ma być w dolocie jak najbliżej gaźnika, lub jak znajdziesz są też miksery montowane do gaźnika (dokładniej między metalową kopułką a gaźnikiem).

Tu masz przykładową instalacje na gaźniku:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-07-2010, 21:22   

nie zrozumialszymi się chodzi mi o to gdzie wpiąć wężyk podcienienia który steruje parownikiem
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-07-2010, 05:09   

Maciek napisał/a:
nie zrozumialszymi się chodzi mi o to gdzie wpiąć wężyk podcienienia który steruje parownikiem
a to musisz precyzować wypowiedzi :lalala: Swoją drogą ciekawe, nie widziałem jeszcze podciśnieniowego sterowania reduktorem LPG wyślij fotkę tego cuda 8) . Jak się wpinać? Patrząc na schemat powyżej założyć na zielonej nitce jeszcze jeden trojak albo na odejściu do serwa.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-07-2010, 08:37   

poprostu zamiast zaworka sterowanego impulsem elektrycznym jest zawor sterowany podcisnieniem z kolektora, pojawia sie podcisnienie zawor puszcza gaz, swoja droga to niezly zabytek:) mialem w rekach reduktor z 1972 roku z fiata 130, byl sterowany podcisnieniem,z 10 lat temu kumpel mial tez taki w fso 1500, teraz chyba tylko elektrozawory sie montuje, no ale skoro dziala ten reduktor to czemu nie:)
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-07-2010, 08:53   

parownik sterowany elektronicznie montuje się do wtrysku ,a do gaźnika tylko podciśnieniowy
bo w gaźniku nie masz elektroniki i nie miało by co sterować parownikiem ,przynajmniej tak mi się zdaje




pozdrawiam
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-07-2010, 22:05   

cewke zaplonowa masz pod maska? :) we wszystkich autach gaznikowych jakie mialem i mam byly i sa reduktory "elektroniczne" z elektrozaworem
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-07-2010, 04:29   

bart128 napisał/a:
cewke zaplonowa masz pod maska? :)
a jak może mieć inaczej ? :lalala: zawsze jest cewka nie ważne czy wtrysk czy gaźnik.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-07-2010, 06:26   

chodzilo o pokretne zasugerowanie zrodla impulsu dla elektrozaworu puszczajacego gaz w reduktorze w autach gaznikowych "bez elektroniki"? halo...
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load