Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik niekręci
Autor Wiadomość
Gutek1806 
witamy nowego


Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-02-2012, 07:49   Silnik niekręci

Witam
Jestem posiadaczem Fiata Tipo 1.4 ie wczoraj podjąłem próbę odpalenia z mizernym skutkiem bo nawet zegarek w samochodzie nie działał (rozładowany akumulator). Więc przez noc podłączyłem akumulator do ładowania, rano wsadziłem akumulator i przy próbie odpalenia cisza, samochód nawet nie kręci, słychać tylko takie małe "pyk" i to koniec. Ostatni także miałem dwie podobne sytuację wyjechałem przed garaż zgasiłem auto i przy odpalaniu działo się to co dzisiaj, spróbowałem 3-4 razy cały czas z tym samym skutkiem, a za 5 razem odpalił bez problemu.
Druga sytuacja gdy samochód został na kilka godzin na mrozie wracam przekręciłem raz pojawił się tylko efekt "pyk" a na drugi raz nie starczyło już aku na próbę odpalania, odpalany był przez kable.

Dodam że ostatnio przez niedomknięty bagnet silnik zapluł mi się olejem.

Co może być przyczyną? Akumulator skończył żywot? Padnięty rozrusznik? Czy coś zalane? Czy ktoś miał podobny problem?
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-02-2012, 08:53   

sprawdziłeś poziom elektrolitu przed doładowaniem akumulatora ?
akumulator szrot lub przekaźnik od rozrusznika się poddaje.chociaż jesli wcześniej działo się coś podobnego, nawet bez mrozów to obstawiam przekaźnik ....
gdybyś miał zdeformowane tuleje na rozruszniku to na naładowanym aku chociażby próbował kręcić, powoli ale by próbował
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Gutek1806 
witamy nowego


Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-02-2012, 11:02   

Poziom elektrolitu jest dobry.
Jest jakiś sposób na sprawdzenie tego przekaźnika?
Wcześniej działo się coś takiego ale to też było na mrozach bo wciągu ostatnich dwóch tygodni. Jaki powinien być w nim akumulator?
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-02-2012, 14:03   

Gutek1806, na początek proponował bym zająć się rozrusznikiem, a mianowicie wytargaj go z samochodu, nie jest to trudne, z cyklu 3 śruby i po sprawie. Sprawdź stan szczotek, czy aby się już nie skończyły, zobacz czy bendix się nie zwiesza, bo to również częsta przyczyna. Zobacz jak rozrusznik kręci na krótko ( wina może leżeć również po stronie uszkodzonej stacyjki ). Podmień akumulator, jeżeli masz taką możliwość. Masz w ogóle obroty na desce ? Bo przyczyna również, może tkwić w innym miejscu.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Gutek1806 
witamy nowego


Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-02-2012, 15:14   

Problem rozwiązany, a rozwiązanie było banalnie proste. Ta szpara w klemie była tak zabrudzona że klema przy maksymalnym zakręceniu miała luz i nie dawała odpowiedniej dawki prądu.
  
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-02-2012, 16:13   

jak zachowuja sie kontrolki podczas odpalania?Moze masz gdzies slaba mase i z tąd ten cyrk.

** Dodano: 13-02-2012, 16:14 **
nie doczytalem :idea:
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-02-2012, 17:07   

Gutek1806 napisał/a:
Problem rozwiązany, a rozwiązanie było banalnie proste. Ta szpara w klemie była tak zabrudzona że klema przy maksymalnym zakręceniu miała luz i nie dawała odpowiedniej dawki prądu.


Gratuluje spostrzegawczosci i rozwiazania usterki.

Panowie - apel do wszystkich, zanim zalozycie temat poogladajcie swoje auta. Poogladajcie wszystko co sie da, co moze nie stykac, nie dzialc itp, podmiencie akumulator, nie wiem co jeszcze. Chodzi o to, zeby miec jakies porownanie. Bo robi sie na forum smietnik wlasnie przez takie tematy.
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-02-2012, 19:33   

nie kazdy ma pojecie o motoryzacji,nie ktorzy sa laikami trzeba ich zrozumiec.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-02-2012, 23:27   

kamilsitek1983 napisał/a:
nie ktorzy sa laikami trzeba ich zrozumiec.
nie powiedzialem ze nie
kamilsitek1983 napisał/a:
nie kazdy ma pojecie o motoryzacji
ale o :szukaj: powinien miec kazdy. To naprawde nie boli

** Dodano: 13-02-2012, 23:28 **
Koniec tematu - bez niepotrzebnych dyskucji prosze
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-02-2012, 21:24   

zgadzam się z maniutek, bo czasami jak czytam tematy typu "coś zaczęło stukać w zawieszeniu, co to może być" to ręce opadają i nóż otwiera się w kieszeni .... a najgorsze jest to, że wielu ludzie chce pomóc, pisana jest masa postów z teoriami co może stukać... a w końcu dowiadujemy się że problem rozwiązany bo "koło było nie dokręcone" ....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-02-2012, 00:09   

Leśniczy, :zgoda:
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-02-2012, 01:14   

maniutek napisał/a:
Bo robi sie na forum smietnik wlasnie przez takie tematy.


bez takich "pierdołowatych"tematów na forum byłyby może 2 - 3 posty dziennie.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-02-2012, 01:52   

I tak źle i tak nie dobrze, po prostu uważam, że wystarczy jasno sprecyzować temat oraz zawarty w nim problem. Nie wiem, czy zauważyliście, lecz najczęściej tego typu tematy zakładają osoby, które chyba tylko na chwilę wpadają na forum prosząc o pomoc. Po czym zanikają, nie osądzam ich z góry, ale właśnie to jest zastanawiające, z cyklu auto sprawia problem, patrz nie odpala wpadam na chwilę znikam na wieczność.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load