|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Jak wymienić rozrząd? |
Autor |
Wiadomość |
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 14-08-2011, 11:56 [Benzyna] Jak wymienić rozrząd?
|
|
|
Szukam szukam i w sumie nic nie znalazłem oprócz 3 zdjęć... Czy ktoś może mi opisać jak w Tipo 1.4 ie wymienić pasek rozrządu oraz napinacz
Za dodatkowe fotki i linki będę wdzięczny |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-08-2011, 12:33
|
|
|
http://forum.tempra.org/d...detail&df_id=22
W tym manualu masz wszystko opisane. Dodatkowo większość pasków ma znaczniki (takie kreski, jak ten w manualu). Te znaczniki muszą się pokrywać idealnie ze znacznikami na kołach. |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 15-08-2011, 09:17
|
|
|
1 śruba od obudowy rozrządu kręciła się w miejscu, efekt: urwane mocowanie.
W tym manualu nikt nic nie pisze o blokowaniu rozrządu Bez tej blokady nie da się nic zrobić, nie każdy ma klucz pneumatyczny. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-08-2011, 10:51
|
|
|
gru, nie pisz że się nie da, jak kolega robiący ten manual dał rady poza tym nikt nie każe ci używać klucza pneumatycznego. Duża grzechotka tez równie dobrze sobie poradzi. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-08-2011, 11:42
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Duża grzechotka tez równie dobrze sobie poradzi. |
Nie polecam używać dużej siły i grzechotki. Raz że szkoda grzechotki, a dwa że można sobie mocno pocharatać ręce. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-08-2011, 12:56
|
|
|
Cytat: | Nie polecam używać dużej siły i grzechotki. Raz że szkoda grzechotki, a dwa że można sobie mocno pocharatać ręce. | zastanów się co piszesz, a jak myślisz czym są dokręcane śruby z bardzo dużą siłą? Przeciętny klucz dynamometryczny 1/2" może dociagac z siła ok 320Nm dokładnie z taka samą siłą co średniej kasy pneumatyczny klucz. A czym jest klucz dynamometryczny niczym innym jak tylko dużą grzechotką z mechanizmem zwalniającym / wysprzęglającym przy zadanej sile. Ja 1/2" grzechotką dobrej firmy odkręcałem śruby z tylnej piasty i jakoś sobie nic nie poharatałem, a żeby ukręcić w niej mechanizm musiał bym chyba po niej skakać i tak nie wiem czy by to coś dało. Jak się używa podłego market owego badziewia za kilka złoty to rzeczywiście możesz sobie zrobić krzywdę, ale nie będę nikomu robić wykładów z BHP bo każdy ma swój rozum |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-08-2011, 13:35
|
|
|
Ja jedynie mogę potwierdzić - z dala od tanich grzechotek. Używanie ich grozi rozstrojem nerwowym a w skrajnych przypadkach trwałym kalectwem palców/dłoni
Ale niestety - za porządną grzechotkę trzeba zapłacić tyle co za zwykły zestaw kluczy / grzechotek |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-08-2011, 13:41
|
|
|
Manual jest ciut stary i był robiony metodą "na szybko". Akurat w Temprze to trudno tam "spartolić" coś bez blokady. Dobrze zaznaczyć punkty i tyle.
Klucz pneumatyczny ma dobrą zaletę. On uderza siłą, a czasami przy takich operacjach to właśnie potrzeba takiego uderzenia, a nie ciągłej siły.
Kluczem pneumatycznym odkręcenie tego to sekunda, a że mam dostęp to używałem.
Zaś można to przecież odkręcić zwykłym kluczem nasadowym z przedłużką sztywną. Dłuższa rurka (jeżeli problemy) i puści na 100%. Tylko niech ktoś wsiądzie, jedynkę wbije i trzyma na hamulcu, aby nie przekręcić wałem. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 15-08-2011, 13:57
|
|
|
miszko napisał/a: | Tylko niech ktoś wsiądzie, jedynkę wbije i trzyma na hamulcu, aby nie przekręcić wałem. | Tego nikt nie napisał w manualu |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-08-2011, 16:28
|
|
|
gru napisał/a: | Tego nikt nie napisał w manualu |
Bo przy kluczy pneumatycznym nakrętka dostaje strzał(y) i jest nikła szansa, że obróci wałem.
Zaś przy takim odkręcaniu "z nogi przez klucz" jest szansa, że okręcisz.
Dlatego jak robiłem ten manual parę lat temu nie wspomniałem. Wtedy nie wspomniałem, dzisiaj widzę, że warto by było.
Ale pracę z wymianą paska i elementów rozrządu lepiej zlecić komuś, jeżeli ma się mało umiejętności. Generalnie wszystko jest proste, ale można też szybko coś zepsuć |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-08-2011, 17:41
|
|
|
lynx napisał/a: | Nie polecam używać dużej siły i grzechotki. Raz że szkoda grzechotki, a dwa że można sobie mocno pocharatać ręce. |
Podpisuje się pod tym obiema rękami. O poharataniu rąk nigdy nie słyszałem, ale jedną grzechotkę w podobny sposób już załatwiłem. Wytrzymałość to jedno, ale i grzechotka raczej nie jest najwygodniejszym narzędziem do siłowania się ze śrubami.
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Ja 1/2" grzechotką dobrej firmy odkręcałem śruby z tylnej piasty i jakoś sobie nic nie poharatałem |
Gratulację, niestety nie wszystkich stać na porządne narzędzia wysokiej klasy. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-08-2011, 20:20
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | Gratulację, niestety nie wszystkich stać na porządne narzędzia wysokiej klasy. | Chryste Pannie podałem to jako przykład, równie dobrze może być zwykły nasadowy. Poza tym za dużą grzechotkę bez której nie wyobrażam sobie roboty dałem 70zł i nie uważam że to jest jakaś nie wyobrażalna kwota. Skończmy ten wątek bo to nie temat o grzechotkach. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|