Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Jak wymienić rozrząd?
Autor Wiadomość
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 14-08-2011, 11:56   [Benzyna] Jak wymienić rozrząd?

Szukam szukam i w sumie nic nie znalazłem oprócz 3 zdjęć... Czy ktoś może mi opisać jak w Tipo 1.4 ie wymienić pasek rozrządu oraz napinacz :?:

Za dodatkowe fotki i linki będę wdzięczny :)
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-08-2011, 12:33   

http://forum.tempra.org/d...detail&df_id=22

W tym manualu masz wszystko opisane. Dodatkowo większość pasków ma znaczniki (takie kreski, jak ten w manualu). Te znaczniki muszą się pokrywać idealnie ze znacznikami na kołach.
     Moneta
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 15-08-2011, 09:17   

1 śruba od obudowy rozrządu kręciła się w miejscu, efekt: urwane mocowanie.

W tym manualu nikt nic nie pisze o blokowaniu rozrządu :roll: Bez tej blokady nie da się nic zrobić, nie każdy ma klucz pneumatyczny.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-08-2011, 10:51   

gru, nie pisz że się nie da, jak kolega robiący ten manual dał rady :lalala: poza tym nikt nie każe ci używać klucza pneumatycznego. Duża grzechotka tez równie dobrze sobie poradzi.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-08-2011, 11:42   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Duża grzechotka tez równie dobrze sobie poradzi.
:red_kartka:
Nie polecam używać dużej siły i grzechotki. Raz że szkoda grzechotki, a dwa że można sobie mocno pocharatać ręce.
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-08-2011, 12:56   

Cytat:
Nie polecam używać dużej siły i grzechotki. Raz że szkoda grzechotki, a dwa że można sobie mocno pocharatać ręce.
zastanów się co piszesz, a jak myślisz czym są dokręcane śruby z bardzo dużą siłą? Przeciętny klucz dynamometryczny 1/2" może dociagac z siła ok 320Nm dokładnie z taka samą siłą co średniej kasy pneumatyczny klucz. A czym jest klucz dynamometryczny niczym innym jak tylko dużą grzechotką z mechanizmem zwalniającym / wysprzęglającym przy zadanej sile. Ja 1/2" grzechotką dobrej firmy odkręcałem śruby z tylnej piasty i jakoś sobie nic nie poharatałem, a żeby ukręcić w niej mechanizm musiał bym chyba po niej skakać i tak nie wiem czy by to coś dało. Jak się używa podłego market owego badziewia za kilka złoty to rzeczywiście możesz sobie zrobić krzywdę, ale nie będę nikomu robić wykładów z BHP bo każdy ma swój rozum :red_kartka:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-08-2011, 13:35   

Ja jedynie mogę potwierdzić - z dala od tanich grzechotek. Używanie ich grozi rozstrojem nerwowym a w skrajnych przypadkach trwałym kalectwem palców/dłoni

Ale niestety - za porządną grzechotkę trzeba zapłacić tyle co za zwykły zestaw kluczy / grzechotek
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-08-2011, 13:41   

Manual jest ciut stary i był robiony metodą "na szybko". Akurat w Temprze to trudno tam "spartolić" coś bez blokady. Dobrze zaznaczyć punkty i tyle.

Klucz pneumatyczny ma dobrą zaletę. On uderza siłą, a czasami przy takich operacjach to właśnie potrzeba takiego uderzenia, a nie ciągłej siły.
Kluczem pneumatycznym odkręcenie tego to sekunda, a że mam dostęp to używałem.

Zaś można to przecież odkręcić zwykłym kluczem nasadowym z przedłużką sztywną. Dłuższa rurka (jeżeli problemy) i puści na 100%. Tylko niech ktoś wsiądzie, jedynkę wbije i trzyma na hamulcu, aby nie przekręcić wałem.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 15-08-2011, 13:57   

miszko napisał/a:
Tylko niech ktoś wsiądzie, jedynkę wbije i trzyma na hamulcu, aby nie przekręcić wałem.
Tego nikt nie napisał w manualu :sciana:
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-08-2011, 16:28   

gru napisał/a:
Tego nikt nie napisał w manualu

Bo przy kluczy pneumatycznym nakrętka dostaje strzał(y) i jest nikła szansa, że obróci wałem.
Zaś przy takim odkręcaniu "z nogi przez klucz" jest szansa, że okręcisz.

Dlatego jak robiłem ten manual parę lat temu nie wspomniałem. Wtedy nie wspomniałem, dzisiaj widzę, że warto by było.
Ale pracę z wymianą paska i elementów rozrządu lepiej zlecić komuś, jeżeli ma się mało umiejętności. Generalnie wszystko jest proste, ale można też szybko coś zepsuć ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-08-2011, 17:41   

lynx napisał/a:
Nie polecam używać dużej siły i grzechotki. Raz że szkoda grzechotki, a dwa że można sobie mocno pocharatać ręce.

Podpisuje się pod tym obiema rękami. O poharataniu rąk nigdy nie słyszałem, ale jedną grzechotkę w podobny sposób już załatwiłem. Wytrzymałość to jedno, ale i grzechotka raczej nie jest najwygodniejszym narzędziem do siłowania się ze śrubami.
JAM_BELFEGOR napisał/a:
Ja 1/2" grzechotką dobrej firmy odkręcałem śruby z tylnej piasty i jakoś sobie nic nie poharatałem

Gratulację, niestety nie wszystkich stać na porządne narzędzia wysokiej klasy.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-08-2011, 20:20   

Jelcyn napisał/a:
Gratulację, niestety nie wszystkich stać na porządne narzędzia wysokiej klasy.
Chryste Pannie podałem to jako przykład, równie dobrze może być zwykły nasadowy. Poza tym za dużą grzechotkę bez której nie wyobrażam sobie roboty dałem 70zł i nie uważam że to jest jakaś nie wyobrażalna kwota. Skończmy ten wątek bo to nie temat o grzechotkach.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load