Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Aparat zapłonowy mechaniczny
Autor Wiadomość
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-05-2011, 23:47   [Benzyna] Aparat zapłonowy mechaniczny

Gdzieś wyczytałem.. Bodaj JAM_BELFEGOR dodal info, ze mechanicznym zaplonem mozna sie "pobawic" i cos tam wyregulowac. Slyszalem o opoznianiu konta zaplonu itd.. A tak serio wie ktos co i jak i co to daje.?
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 05-05-2011, 23:50   

jak masz gaźnik bez digiplexa to coś tam da pod warunkiem że masz LPG

Standardowo kąt zapłonu wynosi 10 stopni z tego co pamiętam. Mając LPG możesz dodać nieco dynamiki przekręcając aparat na zapłon 12 stopni ( z tego co pamiętam:p )

I tyle w temacie :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-05-2011, 00:16   

Luczu, rozumiem że na wtrysku z LPG nic nie da rady zrobić?
_________________
Był:
Tipo 1.4 94r
Chevrolet Spark 0.8L 2008r
Tempra 1.6 LPG 91r

Jest:
ZTM :P
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-05-2011, 00:27   

Rajek, z tego co kojarzę to na wtrysku całym zapłonem steruje "komp"
Na gaźniku bez digiplexa jak se ustawiłeś tak miałeś - czy to lepiej czy gorzej ale sam ingerowałeś w zapłon.
Na digiplexie już nie ma takiej swobody
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-05-2011, 01:07   

Rajek, mozesz dawke LPG podnieść :P hehe niestety z zapłonem nie pogmerasz
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-05-2011, 01:10   

Cytat:
Rajek, mozesz dawke LPG podnieść


za dużo też nie zdrowo - po prostu zmuli silnik

Jak chcesz podkręcić silnik na LPG zainstaluj blosa
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-05-2011, 10:05   

pisario, Dobrze cztałeś, daje odczuwalną różnice przestawienie z 10 do 12 zarówno na benzynie jak i LPG tylko trzeba pilnować jakość benzynki, przy zamarłej liczbie oktanowej sama się zapali zanim zdąży zrobić to świeca. Nawet można i kapkę więcej wycisnąć z aparatu ale bankowo trzeba było by lać dobrą 98.
Cytat:

Luczu, rozumiem że na wtrysku z LPG nic nie da rady zrobić?
no tu za wiele nie zrobisz, jedynie dobra regulacja i ewentualnie zainwestowanie w blosa da jakiś efekt, choć cudów się nie spodziewaj.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-05-2011, 10:10   

No dobrze Panowie.. Jak sie do tego zabrac FIZYCZNIE? Step by Step?
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-05-2011, 13:57   

Do czego? Regulacji czy wymiany aparatu na mechaniczny?

** Dodano: 06-05-2011, 15:31 **
Do regulacji potrzebujesz lampy stroboskopowej (lub jeśli szybko mrugasz zwykłej lampki :lalala: hehehe sorry za żarcik) bez tego nie ma co nawet dalej tematu ciągnąć. Załóżmy że takową masz. Ściągasz zaślepkę ze skrzyni biegów, zapalasz sobie samochodzik czekasz aż się zagrzeje (do pierwszego włączenia wentylatora) Przy założeniu że masz dobrze ustawione obroty biegu jałowego (ok. 900obr./min.) Ściągasz wężyk podciśnieniowy z aparatu zapłonowego i zaślepiasz go. Podłączasz sobie lampę strobo (w zależności od modelu różnie bywa) ale najczęściej z wszystkich lamp jakie widziałem to zasilanie po akumulator +/- czujnik na pierwszą świecę a światło kierujesz na koło zamachowe. Na obudowie skrzyni jest podziałka 0 5 10 powinieneś zobaczyć kreseczkę na 10tce to przy założeniu że masz dobrze ustawiony kąt fabryczny, jeśli nie to przystępujesz do regulacji. Kluczem lekko odkręcasz śrubę u podstawy aparatu zapłonowego (dla pewności możesz sobie wcześniej markerem zrobić kreskę przez aparat i korpus silnika, takie zabezpieczeni gdybyś coś przekombinował zawsze możesz wrócić do poprzedniego ustawienia). Teraz łapiesz za aparat i oświetlając znaczniki leciutko kręcisz w prawo lub w lewo żeby kreseczka pojawiła się na 10tce. Gdy to zrobisz musisz jeszcze delikatniej przekręcić aparat tak żeby lekko minęła 10tkę wręcz zrównała się z okienkiem obudowy skrzyni, może to wymagać świecenia delikatnie pod katem w otwór. Zakręcasz aparat odłączasz lampę, podłączasz wężyk z podciśnienia i testujesz czy nie za dużo dałeś i auto nie przymuliło lub zaczyna się dziwnie zachowywać to może oznaczać spalanie sutkowe i za duży kont zapłonu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-05-2011, 20:40   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
sutkowe


hihi stukowe chyba miało byc lub jak kto woli detonacyjne :D
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-05-2011, 21:31   

Panowie, pytanko :) czy wałek pośredni do napędu aparatu zapłonowego jest taki sam w 1.4 gaźnik a 1.6 ?
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-05-2011, 22:13   

Kajlon, z tego co się dowiedziałem to tak :lalala:
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-05-2011, 22:35   

Teoretycznie powinien być taki sam, bo nie ma podstaw by robić inny, a do tego to fiat mistrz upraszczania, jedna część pasuje do kilku nastu modeli :lalala: ale to tylko teoria osobiście nie widziałem wałka pośredniego w 1.6
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-05-2011, 12:44   

Sprawdziłem, jest dobrze :) napęd do aparatu jest więc wystarczy go tylko przykręcić 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-05-2011, 14:09   

No i ustawić, mam akurat nowy siłownik do starowania aparatem ale Maciek, już sobie zaklepał.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-05-2011, 15:15   

JAM_BELFEGOR, Aparacik komplet już mam załatwiony :) instalacje ze sterownikiem też. END OT ;D
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-05-2011, 20:57   

podepne sie pod temat, a jak ja ustawiałem zpłon to na rozgrzanym silniku kręciłem lekko aparatem i zostawiełem wtedy kiedy obroty były najwieksze i równomierne, ustawialem na lpg, czy dobrze zrobiłem???
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-05-2011, 21:24   

palidzojnt221, Odradzam takie eksperymenty bo to może się skończyć bardzo źle. Poczytaj sobie http://www.auto-swiat.pl/...zenia-zaplonu-0
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-05-2011, 21:42   

przeczytałem i własnie ustawiłem na słuch, i na lpg działa dobrze, lepiej niz przedtem, nie musze juz dusic do wyskokich obrotów na 4 czy 5 tylko juz moge na wolnych obrotach jezdzić ,ale jak przełaczam z benzyny na gaz bez wypalania mieszanki to gaśnie a wcześniej tak nie było, z benzyny od razu dawałem na gaz i smigał, chyba troszke cofne jutro moję ustawienia,
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-05-2011, 22:36   

Cytat:
przeczytałem i własnie ustawiłem na słuch, i na lpg działa dobrze, lepiej niz przedtem, nie musze juz dusic do wyskokich obrotów na 4 czy 5 tylko juz moge na wolnych obrotach jezdzić ,ale jak przełaczam z benzyny na gaz bez wypalania mieszanki to gaśnie a wcześniej tak nie było, z benzyny od razu dawałem na gaz i smigał, chyba troszke cofne jutro moję ustawienia,
Chryste Panie, zarżniesz ten silnik jak tak dalej pójdzie. Zapłonu nie ustania się na "słuch"! Jeśli przełączasz z benzyny na gaz to trzeba wypalić benzynę z gaźnika nikt ci tego nie mówił? Maskara. Jak nie masz lampy to lepiej już ustaw zapłon na "żarówkę".
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-05-2011, 06:12   

no ale widzisz, teraz silnika nic nie dusi ani nic, a o wypalaniu wiedziałem ale nie stosowałem tego bo możliwe żebyu nie wypalac i tez było dobrze, przestawie tak jak było wczesniej ibede tak jezdzil, dzieki za pomoc
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load