[Benzyna] Aparat zapłonowy mechaniczny |
Autor |
Wiadomość |
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-05-2011, 23:47 [Benzyna] Aparat zapłonowy mechaniczny
|
|
|
Gdzieś wyczytałem.. Bodaj JAM_BELFEGOR dodal info, ze mechanicznym zaplonem mozna sie "pobawic" i cos tam wyregulowac. Slyszalem o opoznianiu konta zaplonu itd.. A tak serio wie ktos co i jak i co to daje.? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-05-2011, 23:50
|
|
|
jak masz gaźnik bez digiplexa to coś tam da pod warunkiem że masz LPG
Standardowo kąt zapłonu wynosi 10 stopni z tego co pamiętam. Mając LPG możesz dodać nieco dynamiki przekręcając aparat na zapłon 12 stopni ( z tego co pamiętam:p )
I tyle w temacie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-05-2011, 00:16
|
|
|
Luczu, rozumiem że na wtrysku z LPG nic nie da rady zrobić? |
_________________ Był:
Tipo 1.4 94r
Chevrolet Spark 0.8L 2008r
Tempra 1.6 LPG 91r
Jest:
ZTM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-05-2011, 00:27
|
|
|
Rajek, z tego co kojarzę to na wtrysku całym zapłonem steruje "komp"
Na gaźniku bez digiplexa jak se ustawiłeś tak miałeś - czy to lepiej czy gorzej ale sam ingerowałeś w zapłon.
Na digiplexie już nie ma takiej swobody |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-05-2011, 01:07
|
|
|
Rajek, mozesz dawke LPG podnieść hehe niestety z zapłonem nie pogmerasz |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-05-2011, 01:10
|
|
|
Cytat: | Rajek, mozesz dawke LPG podnieść |
za dużo też nie zdrowo - po prostu zmuli silnik
Jak chcesz podkręcić silnik na LPG zainstaluj blosa |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2011, 10:05
|
|
|
pisario, Dobrze cztałeś, daje odczuwalną różnice przestawienie z 10 do 12 zarówno na benzynie jak i LPG tylko trzeba pilnować jakość benzynki, przy zamarłej liczbie oktanowej sama się zapali zanim zdąży zrobić to świeca. Nawet można i kapkę więcej wycisnąć z aparatu ale bankowo trzeba było by lać dobrą 98.
Cytat: |
Luczu, rozumiem że na wtrysku z LPG nic nie da rady zrobić? | no tu za wiele nie zrobisz, jedynie dobra regulacja i ewentualnie zainwestowanie w blosa da jakiś efekt, choć cudów się nie spodziewaj. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-05-2011, 10:10
|
|
|
No dobrze Panowie.. Jak sie do tego zabrac FIZYCZNIE? Step by Step? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2011, 13:57
|
|
|
Do czego? Regulacji czy wymiany aparatu na mechaniczny?
** Dodano: 06-05-2011, 15:31 **
Do regulacji potrzebujesz lampy stroboskopowej (lub jeśli szybko mrugasz zwykłej lampki hehehe sorry za żarcik) bez tego nie ma co nawet dalej tematu ciągnąć. Załóżmy że takową masz. Ściągasz zaślepkę ze skrzyni biegów, zapalasz sobie samochodzik czekasz aż się zagrzeje (do pierwszego włączenia wentylatora) Przy założeniu że masz dobrze ustawione obroty biegu jałowego (ok. 900obr./min.) Ściągasz wężyk podciśnieniowy z aparatu zapłonowego i zaślepiasz go. Podłączasz sobie lampę strobo (w zależności od modelu różnie bywa) ale najczęściej z wszystkich lamp jakie widziałem to zasilanie po akumulator +/- czujnik na pierwszą świecę a światło kierujesz na koło zamachowe. Na obudowie skrzyni jest podziałka 0 5 10 powinieneś zobaczyć kreseczkę na 10tce to przy założeniu że masz dobrze ustawiony kąt fabryczny, jeśli nie to przystępujesz do regulacji. Kluczem lekko odkręcasz śrubę u podstawy aparatu zapłonowego (dla pewności możesz sobie wcześniej markerem zrobić kreskę przez aparat i korpus silnika, takie zabezpieczeni gdybyś coś przekombinował zawsze możesz wrócić do poprzedniego ustawienia). Teraz łapiesz za aparat i oświetlając znaczniki leciutko kręcisz w prawo lub w lewo żeby kreseczka pojawiła się na 10tce. Gdy to zrobisz musisz jeszcze delikatniej przekręcić aparat tak żeby lekko minęła 10tkę wręcz zrównała się z okienkiem obudowy skrzyni, może to wymagać świecenia delikatnie pod katem w otwór. Zakręcasz aparat odłączasz lampę, podłączasz wężyk z podciśnienia i testujesz czy nie za dużo dałeś i auto nie przymuliło lub zaczyna się dziwnie zachowywać to może oznaczać spalanie sutkowe i za duży kont zapłonu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-05-2011, 20:40
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | sutkowe |
hihi stukowe chyba miało byc lub jak kto woli detonacyjne |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2011, 21:31
|
|
|
Panowie, pytanko czy wałek pośredni do napędu aparatu zapłonowego jest taki sam w 1.4 gaźnik a 1.6 ? |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-05-2011, 22:13
|
|
|
Kajlon, z tego co się dowiedziałem to tak |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2011, 22:35
|
|
|
Teoretycznie powinien być taki sam, bo nie ma podstaw by robić inny, a do tego to fiat mistrz upraszczania, jedna część pasuje do kilku nastu modeli ale to tylko teoria osobiście nie widziałem wałka pośredniego w 1.6 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-05-2011, 12:44
|
|
|
Sprawdziłem, jest dobrze napęd do aparatu jest więc wystarczy go tylko przykręcić |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-05-2011, 14:09
|
|
|
No i ustawić, mam akurat nowy siłownik do starowania aparatem ale Maciek, już sobie zaklepał. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-05-2011, 15:15
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Aparacik komplet już mam załatwiony instalacje ze sterownikiem też. END OT |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-05-2011, 20:57
|
|
|
podepne sie pod temat, a jak ja ustawiałem zpłon to na rozgrzanym silniku kręciłem lekko aparatem i zostawiełem wtedy kiedy obroty były najwieksze i równomierne, ustawialem na lpg, czy dobrze zrobiłem??? |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2011, 21:24
|
|
|
palidzojnt221, Odradzam takie eksperymenty bo to może się skończyć bardzo źle. Poczytaj sobie http://www.auto-swiat.pl/...zenia-zaplonu-0 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-05-2011, 21:42
|
|
|
przeczytałem i własnie ustawiłem na słuch, i na lpg działa dobrze, lepiej niz przedtem, nie musze juz dusic do wyskokich obrotów na 4 czy 5 tylko juz moge na wolnych obrotach jezdzić ,ale jak przełaczam z benzyny na gaz bez wypalania mieszanki to gaśnie a wcześniej tak nie było, z benzyny od razu dawałem na gaz i smigał, chyba troszke cofne jutro moję ustawienia, |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2011, 22:36
|
|
|
Cytat: | przeczytałem i własnie ustawiłem na słuch, i na lpg działa dobrze, lepiej niz przedtem, nie musze juz dusic do wyskokich obrotów na 4 czy 5 tylko juz moge na wolnych obrotach jezdzić ,ale jak przełaczam z benzyny na gaz bez wypalania mieszanki to gaśnie a wcześniej tak nie było, z benzyny od razu dawałem na gaz i smigał, chyba troszke cofne jutro moję ustawienia, | Chryste Panie, zarżniesz ten silnik jak tak dalej pójdzie. Zapłonu nie ustania się na "słuch"! Jeśli przełączasz z benzyny na gaz to trzeba wypalić benzynę z gaźnika nikt ci tego nie mówił? Maskara. Jak nie masz lampy to lepiej już ustaw zapłon na "żarówkę". |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-05-2011, 06:12
|
|
|
no ale widzisz, teraz silnika nic nie dusi ani nic, a o wypalaniu wiedziałem ale nie stosowałem tego bo możliwe żebyu nie wypalac i tez było dobrze, przestawie tak jak było wczesniej ibede tak jezdzil, dzieki za pomoc |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
|