|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Tempra] Ciekawostka - wolne obroty plus hamulec |
Autor |
Wiadomość |
przybylas
witamy nowego
Dołączył: 30 Gru 2007 Posty: 7 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-02-2008, 13:06 [Tempra] Ciekawostka - wolne obroty plus hamulec
|
|
|
Witam serdecznie.
Mam takie pytanie.
Na wolnych obrotach ma około 700-800 obrotów na miutę czy to benzyna czy to gaz. Trzymają się róno nie falują.
I teraz taka dziwna rzecz, że jak zacznę pompować hamulcem to potrafia się podnieść nawer do 1100. Ewidentnie jak popuszczę hamulec na skrzyżowaniu do telikatnie skaczą w góre, ale tak jak wspomniałem potrafie je podbić do 1100.
Moje pytanie o co chodzi. Jakie jest zależność między hamulcem a obrotami silnika?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2008, 13:48
|
|
|
Dzieje się tak dlatego że serwo jest połączone z kolektorzem ssącym, a dlaczego dokładnie i z jakiego powodu to do końca nie wiem. Wiem że w wielu autach tak się dzieje i wydaje mi się że to normalne. |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-02-2008, 17:32
|
|
|
Zalezność jest taka że hamulce są wspomagane podciśnieniem i prawdopodobnie podcisnieniem masz też regulowane wolne obroty. Jak naciskasz hamulec to podcisnienie zasysa membrane na serwie, pewno podciśnienie rośnie w skutek czego podnosci Ci obroty. Ale głowy nie dam, takie tam gdybanie moje. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 19:39
|
|
|
tak, to będą jakieś jaja z podciśnieniami, ale powinny raczej spadać obroty bo się bardziej męczy wtedy a podciśnienie więcej ssa, ja taką reakcję zazwyczaj widziałem.. chociać na logikę mogłoby być odwrotnie... a wężyki od podciśnień sprawdzałeś czy wszędzie szczelne są i nie ucieka nieco gdzieś, nie syczy? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|