| strzelił mi pasek od rozrządu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Wes27   
  
 Wiek: 47
 Dołączył: 25 Sie 2006
 Posty: 15
 Skąd: Nowa Ruda
 Województwo: Dolnośląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2007, 14:04   strzelił mi pasek od rozrządu | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam jechałem ponad  100k/h i auto nagle zgasło. Wstępna diagnoza-brak brak paska rozrządu. Zaledwie przejechałem na nim 10000 km . Silnik mam 1.8 DOHC wałki od zaworów są lużne czyli zawory są schowane i nie powinny być uderzone przez tłoki, czy sie mylę? I teraz pytanie wystarczy wymiana paska czy czeka mnie kapitalka głowicy???? |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Emf   
  
  
 Pomógł: 26 razy
 Wiek: 48
 Dołączył: 16 Sty 2005
 Posty: 2668
 Skąd: Piotrków Trybunalski
 Województwo: Łódzkie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2007, 14:48 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Wes27 napisał/a: |  	  | I teraz pytanie wystarczy wymiana paska czy czeka mnie kapitalka głowicy???? | 
 
 Bez zajrzenia do środka to raczej nikt na to pytanie nie odpowie.
 |  
				| _________________ Była Włoszka.
 Był Niemiec.
 Teraz jest Francuz.
 
 
  |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tomilee   
  
  
 Pomógł: 5 razy
 Wiek: 47
 Dołączył: 14 Sty 2005
 Posty: 598
 Skąd: Opole
 Województwo: Opolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2007, 16:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jakiej firmy miałeś pasek ? |  
				| _________________ Tipo 1.8 GT
 Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slawo   
  
 
 Dołączył: 27 Lis 2004
 Posty: 85
 Skąd: tychy
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2007, 17:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mialem niedawno to samo,efekt zawory ssace do wymiany,plus jedan wydechowy,glowica do roboty,czesci,cholowanie z Krakowa,koszt 1000zl. |  
				| _________________ tempra1.6wtrysk bordo metalic
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wes27   
  
 Wiek: 47
 Dołączył: 25 Sie 2006
 Posty: 15
 Skąd: Nowa Ruda
 Województwo: Dolnośląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2007, 17:08 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Tomilee napisał/a: |  	  | Jakiej firmy miałeś pasek ? | 
 nie pamietam w tamtym roku robiłem remont silnika tak ze trzy tygodnie temu wymieniłem łozysko w napinaczu wałków wyrównujacych i pasek nie wskazywał na slady zuzycia jutro zaczne dokładniej zagłebiac sie w to co było przyczyna jego zerwania pozdrawiam
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | daniel   
  
  
 Wiek: 44
 Dołączył: 19 Sty 2007
 Posty: 23
 Skąd: Będzin
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2007, 18:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | witam ja to ostatnio tez przechodzilem ale zaworow do glowicy nigdzie niemoglem dostac potrzebowalem ssacy i wydechowy naszczescie kolega z forum wyslal mi zawory okazalo sie ze 1 krzywy ale licza sie checi dodam ze dostalem gratis  wiec ja stawiam na zaglebienie sie w glowice |  
				| _________________ TIPO 1.6 DOHC gaz
 
 jestem wolny ale wciaz przed toba!!!!!!!!
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ZielonyTBG   
  
  
 Pomógł: 94 razy
 Wiek: 47
 Dołączył: 12 Lut 2006
 Posty: 2214
 Skąd: Tarnobrzeg
 Województwo: Podkarpackie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2007, 18:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | Na pewno jakiś zawór dostał strzała,zwłaszcza przy 100km/h.A co do luźnych wałków to zawsze wystaje jakiś zawór. |  
				| _________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
 Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
 SW is COOL!!
 
  |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wes27   
  
 Wiek: 47
 Dołączył: 25 Sie 2006
 Posty: 15
 Skąd: Nowa Ruda
 Województwo: Dolnośląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2007, 21:23 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ZielonyTBG napisał/a: |  	  | Na pewno jakiś zawór dostał strzała,zwłaszcza przy 100km/h.A co do luźnych wałków to zawsze wystaje jakiś zawór. | 
 jutro zakładam stary pasek jesli go zlokalizuje i wszystko bedzie jasne
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miszko   
  
  
 Pomógł: 111 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 21 Lis 2004
 Posty: 6990
 Skąd: Toruń
 Województwo: Kujawsko-Pomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2007, 21:56 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Wes27 napisał/a: |  	  | jutro zakładam stary pasek jesli go zlokalizuje i wszystko bedzie jasne | 
 Tylko dobrze na znakach ustaw. Choć jak Zielony zauważył, to jedynie prawdziwy fuks mógł uchronić się od pogięcia zaworów. Ludzie z klubu pisali, że takie fuksy im Cię zdarzały.
 
 Jak by auto nie miało mocy, strzelalo, lub będzie słychać, że zawory mocno klepią to lepiej rozebrać silnik.
 |  
				| _________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
 Zajrzyj na Fiat Klub Polska
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wes27   
  
 Wiek: 47
 Dołączył: 25 Sie 2006
 Posty: 15
 Skąd: Nowa Ruda
 Województwo: Dolnośląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2007, 22:43 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | miszko napisał/a: |  	  |  	  | Wes27 napisał/a: |  	  | jutro zakładam stary pasek jesli go zlokalizuje i wszystko bedzie jasne | 
 Tylko dobrze na znakach ustaw. Choć jak Zielony zauważył, to jedynie prawdziwy fuks mógł uchronić Cię od pogięcia zaworów. Ludzie z klubu pisali, że takie fuksy im się zdarzały.
 
 Jak by auto nie miało mocy, strzelalo, lub będzie słychać, że zawory mocno klepią to lepiej rozebrać silnik.
 | 
 w razie "w" mam jakas głowice 8 zaworowa wygladajaca jak moja (ale tego jeszce nie wiem od czego ona jest ) i jesli beda pasowały zawory to poprzerzucam bebechy i bedzie dobrze jak opanuje problem to dam znac co i jak pozdrawiam
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | moley   
  
 Pomógł: 5 razy
 Wiek: 40
 Dołączył: 29 Gru 2005
 Posty: 486
 Skąd: Gdynia
 Województwo: Pomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2007, 00:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | Radziłbym pierw zajżeć do silnika. W razie czego masz pewność że wszystko jest OK, a jak założysz pasek i odpalisz to możesz mieć większe starty jak miałeś , zawory ssące do 1,8 są dostępne na link  po 16zł za sztuke |  
				| _________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
 Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wes27   
  
 Wiek: 47
 Dołączył: 25 Sie 2006
 Posty: 15
 Skąd: Nowa Ruda
 Województwo: Dolnośląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2007, 18:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | głowica zwalona wszystkie zawory do wymiany mam nadzieje ze wał sie nie uszkodził jutro zaworze glowice do zakładu naprawczego i bede liczył koszta tej przygody podsumowaniem wam sie pochwale pozdrawiam |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BeerfaN   
  
 Pomógł: 1 raz
 Wiek: 44
 Dołączył: 26 Sty 2007
 Posty: 150
 Skąd: Warszawa Marysin
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-04-2007, 08:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | sprawdź przy okazji firmę zerwanego paska - mnie też czeka wymiana, a nie chcę popeliny założyć |  
				| _________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
 
 
 159A3.0000.75.37.430
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GrzesiekK.   
  
 Pomógł: 43 razy
 Wiek: 44
 Dołączył: 17 Paź 2006
 Posty: 1290
 Skąd: Lublin
 Województwo: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-04-2007, 20:28 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | BeerfaN napisał/a: |  	  | sprawdź przy okazji firmę zerwanego paska - mnie też czeka wymiana, a nie chcę popeliny założyć | 
 
 To od razu powiem nie kupuj Conti, moze juz poprawili/wycofali wadliwa serie, ale byl okres ze sie strasznie rwaly, mojemu ojcu w 1.4 Conti strzelilo po troche chyba ponad 30tys. km
 |  
				| _________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
 
 ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
 
 ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy
   |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | akj3   
  
  
 Pomógł: 26 razy
 Wiek: 39
 Dołączył: 15 Lut 2007
 Posty: 1108
 Skąd: Orońsko
 Województwo: Mazowieckie
 Zaproszone osoby: 1
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-04-2007, 20:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | Co do pasków to chyba sprawdzoną firmą jest Gates? Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś powiedział coś złego na ich temat... |  
				| _________________ banda złego
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GrzesiekK.   
  
 Pomógł: 43 razy
 Wiek: 44
 Dołączył: 17 Paź 2006
 Posty: 1290
 Skąd: Lublin
 Województwo: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-04-2007, 06:21 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | akj3 napisał/a: |  	  | Co do pasków to chyba sprawdzoną firmą jest Gates? Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś powiedział coś złego na ich temat... | 
 
 Tak, zapomniałem polecić Gates'a, nigdy jeszcze z nimi nie miałem żadnych przykrych doświadczeń, u ojca właśnie teraz siedzi Gates, w Uno turbo i.e też i jak narazie [odpukać w nie malowane] wszystko cacy.
 |  
				| _________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
 
 ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
 
 ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy
   |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MupiK   
  
  
 Pomógł: 15 razy
 Wiek: 41
 Dołączył: 14 Maj 2005
 Posty: 1350
 Skąd: Zabrze
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-04-2007, 07:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | :-) Co firma to opinia ... ja sie na temat GATESA nasluchalem i naczytalem i nie zalozylbym tego do autka coz tak to sie czlowiek uprzedza do pewnych rzeczy :-)
 |  
				| _________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | moto77   
  
 Pomógł: 4 razy
 Wiek: 48
 Dołączył: 19 Gru 2006
 Posty: 185
 Skąd: Pińczów
 Województwo: Świętokrzyskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-04-2007, 07:41 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | akj3 napisał/a: |  	  | Co do pasków to chyba sprawdzoną firmą jest Gates? Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś powiedział coś złego na ich temat... | 
 No to ja powiem coś złego....w tipo 1,4 mojego taty pasek Gates wytrzymał 40 tys km po tym przebiegu pękł na pół i wysypało sie część zębów...miałem tyle szczęścia że było to podczas odpalania silnika i dziwnym trafem zawory zostały nie tknięte...
  także obyło się bez remontu głowicy w zakładzie ....profilaktycznie dotarłem zawory na paście oraz wymieniłem uszczelniacze zaworowe....i jak kupowałem nastepny pasek to kupiłem Dayco czy jest lepszy to nie wiem....narazie 30 tys km jest na nim zrobione... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BeerfaN   
  
 Pomógł: 1 raz
 Wiek: 44
 Dołączył: 26 Sty 2007
 Posty: 150
 Skąd: Warszawa Marysin
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-04-2007, 09:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | Miałem pasek gatest w dieslu. Wytrzymał jakieś 30tys i auto poszło na szrot, więc nie wiem ile by jeszcze potrzymał. 
 Paski klinowe tej firmy są takie sobie - nie rwą się raczej, ale szybko twardnieje guma i się ślizgają.
 
 ** Dodano: 06-04-2007, 10:38 **
 za pamięci - jak sprawdzić, czy naciąg paska w 1,6 jest prawidłowy? ASO chce za wymianę 300zł, a "u Zdźicha" zrobią mi tak samo, jak ja sam.
 
 Nie mam klucza do ustawiania naciągu i boję się, że coś sknocę
 |  
				| _________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
 
 
 159A3.0000.75.37.430
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | moto77   
  
 Pomógł: 4 razy
 Wiek: 48
 Dołączył: 19 Gru 2006
 Posty: 185
 Skąd: Pińczów
 Województwo: Świętokrzyskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-04-2007, 09:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | pasek rozrządu trzeba tak naciągnąć żeby dało się go skrecic o kat 90 stopni...tylko nie jakąs nadludzka siłą oczywiście he he |  
				| _________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wes27   
  
 Wiek: 47
 Dołączył: 25 Sie 2006
 Posty: 15
 Skąd: Nowa Ruda
 Województwo: Dolnośląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-04-2007, 19:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | auto poskładałem pasek rozrządu gatza a wałków wyważajązych dayko (czy jakoś tak regeneracja głowicy 400  czujnik położenia wału 90 koszt całej przygody700zł o ile jutro odpali
 pozdrawaiam i życzę Wszystkim Wesołych Świąt
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | unknown   
  
  
 Pomógł: 66 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 17 Mar 2005
 Posty: 3978
 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-04-2007, 19:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | masz na myśli zapewne gates'a (gates)... mam mieszane odczucia co do tych pasków, a najgorsze... że sam mam podobny... po prostu swego czas upewne serie tych pasków rwały się nagminnie (niska jakość)... teraz niby lepiej, ale i tak będę go zmieniał grubo przed terminem wymiany... ryzykowniejsze już tylko conti chyba są... ale cóż... wszędzie w sklepach gates'y bo dość tanie... tyle dobrze  , że już tak się chyba nie rwą... |  
				| _________________ 
   
 
 
 była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy
  http://www.nizu.pl |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rożek   
  
 Wiek: 40
 Dołączył: 17 Gru 2006
 Posty: 44
 Skąd: Poznań
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-04-2007, 13:12 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | moto77 napisał/a: |  	  |  	  | akj3 napisał/a: |  	  | Co do pasków to chyba sprawdzoną firmą jest Gates? Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś powiedział coś złego na ich temat... | 
 No to ja powiem coś złego....w tipo 1,4 mojego taty pasek Gates wytrzymał 40 tys km po tym przebiegu pękł na pół i wysypało sie część zębów...miałem tyle szczęścia że było to podczas odpalania silnika i dziwnym trafem zawory zostały nie tknięte...
  także obyło się bez remontu głowicy w zakładzie ....profilaktycznie dotarłem zawory na paście oraz wymieniłem uszczelniacze zaworowe....i jak kupowałem nastepny pasek to kupiłem Dayco czy jest lepszy to nie wiem....narazie 30 tys km jest na nim zrobione... | 
 
 
 
 no tak 40 tys ale ile to miało lat?
 Wg mnie pasek powinien być wymieniany razem z olejem czyli co 10-15 tys km wkoncu to tylko 25-30zł a wymiana w moim przypadku trwa 10 min
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MupiK   
  
  
 Pomógł: 15 razy
 Wiek: 41
 Dołączył: 14 Maj 2005
 Posty: 1350
 Skąd: Zabrze
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-04-2007, 19:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | Rozek...mam nadzieje ze to jest zart ...:D Wymiana paska mija sie z celem po takim przebiegu a nie zapomnij ze do wymiany jest jeszcze napinacz i rolka prowadzaca pasek ! Wymienia sie komplet a nie sam pasek !
 Oszczedzac mozna ale z glowa!
 |  
				| _________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | akj3   
  
  
 Pomógł: 26 razy
 Wiek: 39
 Dołączył: 15 Lut 2007
 Posty: 1108
 Skąd: Orońsko
 Województwo: Mazowieckie
 Zaproszone osoby: 1
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-04-2007, 20:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | No tak a i nie każdy potrafi sobie wymienić pasek rozrządu sam...  Moim zdaniem wystarczy wymienić pasek wraz z rolką/rolkami napinacza co 50-60 tys km. Jeśli się zerwie wcześniej to będzie oznaczać prawdopodobnie wadę produktu. Należy też pamiętać o sprawdzeniu naciągu paska po ok 1000km po wymianie. |  
				| _________________ banda złego
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |