Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
strzelił mi pasek od rozrządu
Autor Wiadomość
Wes27 


Wiek: 46
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 15
Skąd: Nowa Ruda
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-03-2007, 14:04   strzelił mi pasek od rozrządu

Witam jechałem ponad 100k/h i auto nagle zgasło. Wstępna diagnoza-brak brak paska rozrządu. Zaledwie przejechałem na nim 10000 km . Silnik mam 1.8 DOHC wałki od zaworów są lużne czyli zawory są schowane i nie powinny być uderzone przez tłoki, czy sie mylę? I teraz pytanie wystarczy wymiana paska czy czeka mnie kapitalka głowicy????
     assistance
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-03-2007, 14:48   

Wes27 napisał/a:
I teraz pytanie wystarczy wymiana paska czy czeka mnie kapitalka głowicy????


Bez zajrzenia do środka to raczej nikt na to pytanie nie odpowie.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 31-03-2007, 16:18   

Jakiej firmy miałeś pasek ?
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
slawo 



Dołączył: 27 Lis 2004
Posty: 85
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-03-2007, 17:05   

Mialem niedawno to samo,efekt zawory ssace do wymiany,plus jedan wydechowy,glowica do roboty,czesci,cholowanie z Krakowa,koszt 1000zl.
_________________
tempra1.6wtrysk bordo metalic
     Moneta
 
Wes27 


Wiek: 46
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 15
Skąd: Nowa Ruda
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-03-2007, 17:08   

Tomilee napisał/a:
Jakiej firmy miałeś pasek ?

nie pamietam w tamtym roku robiłem remont silnika tak ze trzy tygodnie temu wymieniłem łozysko w napinaczu wałków wyrównujacych i pasek nie wskazywał na slady zuzycia jutro zaczne dokładniej zagłebiac sie w to co było przyczyna jego zerwania pozdrawiam
     assistance
 
 
daniel 



Wiek: 43
Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 23
Skąd: Będzin
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 31-03-2007, 18:36   

witam ja to ostatnio tez przechodzilem ale zaworow do glowicy nigdzie niemoglem dostac potrzebowalem ssacy i wydechowy naszczescie kolega z forum wyslal mi zawory okazalo sie ze 1 krzywy ale licza sie checi dodam ze dostalem gratis wiec ja stawiam na zaglebienie sie w glowice
_________________
TIPO 1.6 DOHC gaz

jestem wolny ale wciaz przed toba!!!!!!!!
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-03-2007, 18:47   

Na pewno jakiś zawór dostał strzała,zwłaszcza przy 100km/h.A co do luźnych wałków to zawsze wystaje jakiś zawór.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wes27 


Wiek: 46
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 15
Skąd: Nowa Ruda
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-03-2007, 21:23   

ZielonyTBG napisał/a:
Na pewno jakiś zawór dostał strzała,zwłaszcza przy 100km/h.A co do luźnych wałków to zawsze wystaje jakiś zawór.

jutro zakładam stary pasek jesli go zlokalizuje i wszystko bedzie jasne
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-03-2007, 21:56   

Wes27 napisał/a:
jutro zakładam stary pasek jesli go zlokalizuje i wszystko bedzie jasne

Tylko dobrze na znakach ustaw. Choć jak Zielony zauważył, to jedynie prawdziwy fuks mógł uchronić się od pogięcia zaworów. Ludzie z klubu pisali, że takie fuksy im Cię zdarzały.

Jak by auto nie miało mocy, strzelalo, lub będzie słychać, że zawory mocno klepią to lepiej rozebrać silnik.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wes27 


Wiek: 46
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 15
Skąd: Nowa Ruda
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-03-2007, 22:43   

miszko napisał/a:
Wes27 napisał/a:
jutro zakładam stary pasek jesli go zlokalizuje i wszystko bedzie jasne

Tylko dobrze na znakach ustaw. Choć jak Zielony zauważył, to jedynie prawdziwy fuks mógł uchronić Cię od pogięcia zaworów. Ludzie z klubu pisali, że takie fuksy im się zdarzały.

Jak by auto nie miało mocy, strzelalo, lub będzie słychać, że zawory mocno klepią to lepiej rozebrać silnik.

w razie "w" mam jakas głowice 8 zaworowa wygladajaca jak moja (ale tego jeszce nie wiem od czego ona jest ) i jesli beda pasowały zawory to poprzerzucam bebechy i bedzie dobrze jak opanuje problem to dam znac co i jak pozdrawiam
     assistance
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-04-2007, 00:10   

Radziłbym pierw zajżeć do silnika. W razie czego masz pewność że wszystko jest OK, a jak założysz pasek i odpalisz to możesz mieć większe starty jak miałeś , zawory ssące do 1,8 są dostępne na link po 16zł za sztuke
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wes27 


Wiek: 46
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 15
Skąd: Nowa Ruda
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-04-2007, 18:57   

głowica zwalona wszystkie zawory do wymiany mam nadzieje ze wał sie nie uszkodził jutro zaworze glowice do zakładu naprawczego i bede liczył koszta tej przygody podsumowaniem wam sie pochwale pozdrawiam
     assistance
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-04-2007, 08:33   

sprawdź przy okazji firmę zerwanego paska - mnie też czeka wymiana, a nie chcę popeliny założyć
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-04-2007, 20:28   

BeerfaN napisał/a:
sprawdź przy okazji firmę zerwanego paska - mnie też czeka wymiana, a nie chcę popeliny założyć


To od razu powiem nie kupuj Conti, moze juz poprawili/wycofali wadliwa serie, ale byl okres ze sie strasznie rwaly, mojemu ojcu w 1.4 Conti strzelilo po troche chyba ponad 30tys. km
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 05-04-2007, 20:52   

Co do pasków to chyba sprawdzoną firmą jest Gates? Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś powiedział coś złego na ich temat...
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-04-2007, 06:21   

akj3 napisał/a:
Co do pasków to chyba sprawdzoną firmą jest Gates? Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś powiedział coś złego na ich temat...


Tak, zapomniałem polecić Gates'a, nigdy jeszcze z nimi nie miałem żadnych przykrych doświadczeń, u ojca właśnie teraz siedzi Gates, w Uno turbo i.e też i jak narazie [odpukać w nie malowane] wszystko cacy.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-04-2007, 07:38   

:-)
Co firma to opinia ... ja sie na temat GATESA nasluchalem i naczytalem i nie zalozylbym tego do autka coz tak to sie czlowiek uprzedza do pewnych rzeczy :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-04-2007, 07:41   

akj3 napisał/a:
Co do pasków to chyba sprawdzoną firmą jest Gates? Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś powiedział coś złego na ich temat...

No to ja powiem coś złego....w tipo 1,4 mojego taty pasek Gates wytrzymał 40 tys km po tym przebiegu pękł na pół i wysypało sie część zębów...miałem tyle szczęścia że było to podczas odpalania silnika i dziwnym trafem zawory zostały nie tknięte... :) także obyło się bez remontu głowicy w zakładzie ....profilaktycznie dotarłem zawory na paście oraz wymieniłem uszczelniacze zaworowe....i jak kupowałem nastepny pasek to kupiłem Dayco czy jest lepszy to nie wiem....narazie 30 tys km jest na nim zrobione...
  
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-04-2007, 09:36   

Miałem pasek gatest w dieslu. Wytrzymał jakieś 30tys i auto poszło na szrot, więc nie wiem ile by jeszcze potrzymał.

Paski klinowe tej firmy są takie sobie - nie rwą się raczej, ale szybko twardnieje guma i się ślizgają.

** Dodano: 06-04-2007, 10:38 **
za pamięci - jak sprawdzić, czy naciąg paska w 1,6 jest prawidłowy? ASO chce za wymianę 300zł, a "u Zdźicha" zrobią mi tak samo, jak ja sam.

Nie mam klucza do ustawiania naciągu i boję się, że coś sknocę
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-04-2007, 09:48   

pasek rozrządu trzeba tak naciągnąć żeby dało się go skrecic o kat 90 stopni...tylko nie jakąs nadludzka siłą oczywiście he he
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
Wes27 


Wiek: 46
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 15
Skąd: Nowa Ruda
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-04-2007, 19:05   

auto poskładałem pasek rozrządu gatza a wałków wyważajązych dayko (czy jakoś tak
regeneracja głowicy 400 czujnik położenia wału 90 koszt całej przygody700zł o ile jutro odpali
pozdrawaiam i życzę Wszystkim Wesołych Świąt
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-04-2007, 19:23   

masz na myśli zapewne gates'a (gates)... mam mieszane odczucia co do tych pasków, a najgorsze... że sam mam podobny... po prostu swego czas upewne serie tych pasków rwały się nagminnie (niska jakość)... teraz niby lepiej, ale i tak będę go zmieniał grubo przed terminem wymiany... ryzykowniejsze już tylko conti chyba są... ale cóż... wszędzie w sklepach gates'y bo dość tanie... tyle dobrze , że już tak się chyba nie rwą...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
rożek 


Wiek: 39
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 44
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-04-2007, 13:12   

moto77 napisał/a:
akj3 napisał/a:
Co do pasków to chyba sprawdzoną firmą jest Gates? Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś powiedział coś złego na ich temat...

No to ja powiem coś złego....w tipo 1,4 mojego taty pasek Gates wytrzymał 40 tys km po tym przebiegu pękł na pół i wysypało sie część zębów...miałem tyle szczęścia że było to podczas odpalania silnika i dziwnym trafem zawory zostały nie tknięte... :) także obyło się bez remontu głowicy w zakładzie ....profilaktycznie dotarłem zawory na paście oraz wymieniłem uszczelniacze zaworowe....i jak kupowałem nastepny pasek to kupiłem Dayco czy jest lepszy to nie wiem....narazie 30 tys km jest na nim zrobione...




no tak 40 tys ale ile to miało lat?
Wg mnie pasek powinien być wymieniany razem z olejem czyli co 10-15 tys km wkoncu to tylko 25-30zł a wymiana w moim przypadku trwa 10 min
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-04-2007, 19:23   

Rozek...mam nadzieje ze to jest zart ...:D
Wymiana paska mija sie z celem po takim przebiegu a nie zapomnij ze do wymiany jest jeszcze napinacz i rolka prowadzaca pasek ! Wymienia sie komplet a nie sam pasek !
Oszczedzac mozna ale z glowa!
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 09-04-2007, 20:10   

No tak a i nie każdy potrafi sobie wymienić pasek rozrządu sam... :roll: Moim zdaniem wystarczy wymienić pasek wraz z rolką/rolkami napinacza co 50-60 tys km. Jeśli się zerwie wcześniej to będzie oznaczać prawdopodobnie wadę produktu. Należy też pamiętać o sprawdzeniu naciągu paska po ok 1000km po wymianie.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load