strzelił mi pasek od rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Wes27
Wiek: 46 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 15 Skąd: Nowa Ruda
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-03-2007, 14:04 strzelił mi pasek od rozrządu
|
|
|
Witam jechałem ponad 100k/h i auto nagle zgasło. Wstępna diagnoza-brak brak paska rozrządu. Zaledwie przejechałem na nim 10000 km . Silnik mam 1.8 DOHC wałki od zaworów są lużne czyli zawory są schowane i nie powinny być uderzone przez tłoki, czy sie mylę? I teraz pytanie wystarczy wymiana paska czy czeka mnie kapitalka głowicy???? |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-03-2007, 14:48
|
|
|
Wes27 napisał/a: | I teraz pytanie wystarczy wymiana paska czy czeka mnie kapitalka głowicy???? |
Bez zajrzenia do środka to raczej nikt na to pytanie nie odpowie. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 31-03-2007, 16:18
|
|
|
Jakiej firmy miałeś pasek ? |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
slawo
Dołączył: 27 Lis 2004 Posty: 85 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-03-2007, 17:05
|
|
|
Mialem niedawno to samo,efekt zawory ssace do wymiany,plus jedan wydechowy,glowica do roboty,czesci,cholowanie z Krakowa,koszt 1000zl. |
_________________ tempra1.6wtrysk bordo metalic |
|
|
|
|
Wes27
Wiek: 46 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 15 Skąd: Nowa Ruda
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-03-2007, 17:08
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Jakiej firmy miałeś pasek ? |
nie pamietam w tamtym roku robiłem remont silnika tak ze trzy tygodnie temu wymieniłem łozysko w napinaczu wałków wyrównujacych i pasek nie wskazywał na slady zuzycia jutro zaczne dokładniej zagłebiac sie w to co było przyczyna jego zerwania pozdrawiam |
|
|
|
|
daniel
Wiek: 43 Dołączył: 19 Sty 2007 Posty: 23 Skąd: Będzin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-03-2007, 18:36
|
|
|
witam ja to ostatnio tez przechodzilem ale zaworow do glowicy nigdzie niemoglem dostac potrzebowalem ssacy i wydechowy naszczescie kolega z forum wyslal mi zawory okazalo sie ze 1 krzywy ale licza sie checi dodam ze dostalem gratis wiec ja stawiam na zaglebienie sie w glowice |
_________________ TIPO 1.6 DOHC gaz
jestem wolny ale wciaz przed toba!!!!!!!! |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-03-2007, 18:47
|
|
|
Na pewno jakiś zawór dostał strzała,zwłaszcza przy 100km/h.A co do luźnych wałków to zawsze wystaje jakiś zawór. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Wes27
Wiek: 46 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 15 Skąd: Nowa Ruda
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-03-2007, 21:23
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Na pewno jakiś zawór dostał strzała,zwłaszcza przy 100km/h.A co do luźnych wałków to zawsze wystaje jakiś zawór. |
jutro zakładam stary pasek jesli go zlokalizuje i wszystko bedzie jasne |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2007, 21:56
|
|
|
Wes27 napisał/a: | jutro zakładam stary pasek jesli go zlokalizuje i wszystko bedzie jasne |
Tylko dobrze na znakach ustaw. Choć jak Zielony zauważył, to jedynie prawdziwy fuks mógł uchronić się od pogięcia zaworów. Ludzie z klubu pisali, że takie fuksy im Cię zdarzały.
Jak by auto nie miało mocy, strzelalo, lub będzie słychać, że zawory mocno klepią to lepiej rozebrać silnik. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Wes27
Wiek: 46 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 15 Skąd: Nowa Ruda
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-03-2007, 22:43
|
|
|
miszko napisał/a: | Wes27 napisał/a: | jutro zakładam stary pasek jesli go zlokalizuje i wszystko bedzie jasne |
Tylko dobrze na znakach ustaw. Choć jak Zielony zauważył, to jedynie prawdziwy fuks mógł uchronić Cię od pogięcia zaworów. Ludzie z klubu pisali, że takie fuksy im się zdarzały.
Jak by auto nie miało mocy, strzelalo, lub będzie słychać, że zawory mocno klepią to lepiej rozebrać silnik. |
w razie "w" mam jakas głowice 8 zaworowa wygladajaca jak moja (ale tego jeszce nie wiem od czego ona jest ) i jesli beda pasowały zawory to poprzerzucam bebechy i bedzie dobrze jak opanuje problem to dam znac co i jak pozdrawiam |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-04-2007, 00:10
|
|
|
Radziłbym pierw zajżeć do silnika. W razie czego masz pewność że wszystko jest OK, a jak założysz pasek i odpalisz to możesz mieć większe starty jak miałeś , zawory ssące do 1,8 są dostępne na link po 16zł za sztuke |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
Wes27
Wiek: 46 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 15 Skąd: Nowa Ruda
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-04-2007, 18:57
|
|
|
głowica zwalona wszystkie zawory do wymiany mam nadzieje ze wał sie nie uszkodził jutro zaworze glowice do zakładu naprawczego i bede liczył koszta tej przygody podsumowaniem wam sie pochwale pozdrawiam |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-04-2007, 08:33
|
|
|
sprawdź przy okazji firmę zerwanego paska - mnie też czeka wymiana, a nie chcę popeliny założyć |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-04-2007, 20:28
|
|
|
BeerfaN napisał/a: | sprawdź przy okazji firmę zerwanego paska - mnie też czeka wymiana, a nie chcę popeliny założyć |
To od razu powiem nie kupuj Conti, moze juz poprawili/wycofali wadliwa serie, ale byl okres ze sie strasznie rwaly, mojemu ojcu w 1.4 Conti strzelilo po troche chyba ponad 30tys. km |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 05-04-2007, 20:52
|
|
|
Co do pasków to chyba sprawdzoną firmą jest Gates? Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś powiedział coś złego na ich temat... |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 06:21
|
|
|
akj3 napisał/a: | Co do pasków to chyba sprawdzoną firmą jest Gates? Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś powiedział coś złego na ich temat... |
Tak, zapomniałem polecić Gates'a, nigdy jeszcze z nimi nie miałem żadnych przykrych doświadczeń, u ojca właśnie teraz siedzi Gates, w Uno turbo i.e też i jak narazie [odpukać w nie malowane] wszystko cacy. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 07:38
|
|
|
:-)
Co firma to opinia ... ja sie na temat GATESA nasluchalem i naczytalem i nie zalozylbym tego do autka coz tak to sie czlowiek uprzedza do pewnych rzeczy :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 07:41
|
|
|
akj3 napisał/a: | Co do pasków to chyba sprawdzoną firmą jest Gates? Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś powiedział coś złego na ich temat... |
No to ja powiem coś złego....w tipo 1,4 mojego taty pasek Gates wytrzymał 40 tys km po tym przebiegu pękł na pół i wysypało sie część zębów...miałem tyle szczęścia że było to podczas odpalania silnika i dziwnym trafem zawory zostały nie tknięte... także obyło się bez remontu głowicy w zakładzie ....profilaktycznie dotarłem zawory na paście oraz wymieniłem uszczelniacze zaworowe....i jak kupowałem nastepny pasek to kupiłem Dayco czy jest lepszy to nie wiem....narazie 30 tys km jest na nim zrobione... |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-04-2007, 09:36
|
|
|
Miałem pasek gatest w dieslu. Wytrzymał jakieś 30tys i auto poszło na szrot, więc nie wiem ile by jeszcze potrzymał.
Paski klinowe tej firmy są takie sobie - nie rwą się raczej, ale szybko twardnieje guma i się ślizgają.
** Dodano: 06-04-2007, 10:38 **
za pamięci - jak sprawdzić, czy naciąg paska w 1,6 jest prawidłowy? ASO chce za wymianę 300zł, a "u Zdźicha" zrobią mi tak samo, jak ja sam.
Nie mam klucza do ustawiania naciągu i boję się, że coś sknocę |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 09:48
|
|
|
pasek rozrządu trzeba tak naciągnąć żeby dało się go skrecic o kat 90 stopni...tylko nie jakąs nadludzka siłą oczywiście he he |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
Wes27
Wiek: 46 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 15 Skąd: Nowa Ruda
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 19:05
|
|
|
auto poskładałem pasek rozrządu gatza a wałków wyważajązych dayko (czy jakoś tak
regeneracja głowicy 400 czujnik położenia wału 90 koszt całej przygody700zł o ile jutro odpali
pozdrawaiam i życzę Wszystkim Wesołych Świąt |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 19:23
|
|
|
masz na myśli zapewne gates'a (gates)... mam mieszane odczucia co do tych pasków, a najgorsze... że sam mam podobny... po prostu swego czas upewne serie tych pasków rwały się nagminnie (niska jakość)... teraz niby lepiej, ale i tak będę go zmieniał grubo przed terminem wymiany... ryzykowniejsze już tylko conti chyba są... ale cóż... wszędzie w sklepach gates'y bo dość tanie... tyle dobrze , że już tak się chyba nie rwą... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
rożek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 44 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-04-2007, 13:12
|
|
|
moto77 napisał/a: | akj3 napisał/a: | Co do pasków to chyba sprawdzoną firmą jest Gates? Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś powiedział coś złego na ich temat... |
No to ja powiem coś złego....w tipo 1,4 mojego taty pasek Gates wytrzymał 40 tys km po tym przebiegu pękł na pół i wysypało sie część zębów...miałem tyle szczęścia że było to podczas odpalania silnika i dziwnym trafem zawory zostały nie tknięte... także obyło się bez remontu głowicy w zakładzie ....profilaktycznie dotarłem zawory na paście oraz wymieniłem uszczelniacze zaworowe....i jak kupowałem nastepny pasek to kupiłem Dayco czy jest lepszy to nie wiem....narazie 30 tys km jest na nim zrobione... |
no tak 40 tys ale ile to miało lat?
Wg mnie pasek powinien być wymieniany razem z olejem czyli co 10-15 tys km wkoncu to tylko 25-30zł a wymiana w moim przypadku trwa 10 min |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-04-2007, 19:23
|
|
|
Rozek...mam nadzieje ze to jest zart ...:D
Wymiana paska mija sie z celem po takim przebiegu a nie zapomnij ze do wymiany jest jeszcze napinacz i rolka prowadzaca pasek ! Wymienia sie komplet a nie sam pasek !
Oszczedzac mozna ale z glowa! |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 09-04-2007, 20:10
|
|
|
No tak a i nie każdy potrafi sobie wymienić pasek rozrządu sam... Moim zdaniem wystarczy wymienić pasek wraz z rolką/rolkami napinacza co 50-60 tys km. Jeśli się zerwie wcześniej to będzie oznaczać prawdopodobnie wadę produktu. Należy też pamiętać o sprawdzeniu naciągu paska po ok 1000km po wymianie. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
|