strzelił mi pasek od rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-04-2007, 08:47
|
|
|
rożek napisał/a: | moto77 napisał/a: | akj3 napisał/a: | Co do pasków to chyba sprawdzoną firmą jest Gates? Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś powiedział coś złego na ich temat... |
No to ja powiem coś złego....w tipo 1,4 mojego taty pasek Gates wytrzymał 40 tys km po tym przebiegu pękł na pół i wysypało sie część zębów...miałem tyle szczęścia że było to podczas odpalania silnika i dziwnym trafem zawory zostały nie tknięte... także obyło się bez remontu głowicy w zakładzie ....profilaktycznie dotarłem zawory na paście oraz wymieniłem uszczelniacze zaworowe....i jak kupowałem nastepny pasek to kupiłem Dayco czy jest lepszy to nie wiem....narazie 30 tys km jest na nim zrobione... |
no tak 40 tys ale ile to miało lat?
Wg mnie pasek powinien być wymieniany razem z olejem czyli co 10-15 tys km wkoncu to tylko 25-30zł a wymiana w moim przypadku trwa 10 min |
Pasek był używany przez około 1,5 roku .... i co powiesz że stary był?
.. a wymiana paska razem z olejem jest poprostu bezsensowna ...skoro w/g danych fabrycznych pasek ma wytrzymać dajmy na to 100 tys km ...to profilaktycznie mozna wymienic np po 60-70 tys km... to uważam że jest wystarczajaca dbałość o ten element( oczywiście okresowo sprawdzac stan paska i jego naciąg) wymiana oczywiście wraz z napinaczem i rolka prowadząca jeśli takowa wystepuje....
...a opony jak ci sie przytra o 1mm to tez zmieniasz zaraz bo juz nowe nie są? |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-04-2007, 10:39
|
|
|
Przy okazji chciałbym się dowiedzieć, jak sprawdzacie naciąg paska - skręt o 90st w najdłuższym odcinku? |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
Wes27
Wiek: 46 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 15 Skąd: Nowa Ruda
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-04-2007, 12:25
|
|
|
Wg mnie pasek powinien być wymieniany razem z olejem czyli co 10-15 tys km wkoncu to tylko 25-30zł a wymiana w moim przypadku trwa 10 min[/quote]
witam moze w Twoim przypadku tak jest ale Ci co maja silniki 1.8 i 2.0 nie wiem jak jest w 1.6 DOHC aby wymienic pasek to jest pół dnia roboty i trzeba sie na wku... bo nie ma jak tam reki włozyc pasek to małe piwo koszt ok.40zł ale dochodzi do tego jeszcze napinacz i drugi pasek który kosztuje 70 zł i tez masz napinacz dobrze ze nie zaproponowałes przy okazji aby wymieniac płyn chłodniczy bo u mnie jest jego 8 litrów pozdrawiam |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-04-2007, 12:37
|
|
|
Wymiana razem z olejem to trochę przesada. W moim przypadku to wypadało by 2 razy w roku. Pasek + rolka 96 zł. Większość producentów zaleca wymianę paska po 60 000 km. |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
rożek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 44 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-04-2007, 00:08
|
|
|
Producenci pasków nie zalecają naciągać używanego paska......
Może z olejem to przesada ale nie wiem po co te paski są tak szczelnie obudowane. Miałem taki pasek który po 7-8 tys km zrobił sie luźny i przeskoczył o zęba. Kupiłem drugi tej samej firmy i po miesiącu znowu luźny, wiec go wywaliłem. Ktoś mi nawet powiedział że to nie wyczynowe paski - nie do sportu tylko do dupowozu |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-04-2007, 08:16
|
|
|
"Naciągnąc pasek" to nie znaczy żeby był napiety jak struna...chodzi o zniwelowanie luzu, żeby pasek nie przeskoczył właśnie.... i okresowo nalezy sprawdzać i korygować "naciąg paska" ... trwałość tego elementu zależy w dużym stopniu od tego jak traktujemy silnik.Jeśli jest to jazda bardziej intensywna niz normalna codzienna jazda to pasek napewno nie wytrzyma założonego przez producenta przebiegu a i korekcje naciągu trzeba będzie częściej robić a nie dziwić się że po 7-8 tys luźny sie zrobił. Nigdzie się nie spotkałem z tym żeby niezalecane było naciąganie paska????Zreszta każdy producent zainteresowany jest jak największa sprzedażą więc co maja mówić |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
rożek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 44 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 00:01
|
|
|
właśnie o to chodzi czyli jak się traktuje silnik....
ps ale mocne mamy te silniki inne by już dawno olej puszczały albo tłoki pogubiły heheh |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-04-2007, 11:00
|
|
|
fiatowskie silniki dobrze znosza wyższe obroty ztego co zaobserwowałem .... zreszta sam wiesz że silniki tipo wywodzace sie z silników fiata 128(w fabrycznym wykonaniu wytrzymywały obroty rzędu 8 tys nawet 8,5 tys a jest to przeciez sinik 8 zaw.) to dość dobra i sprawdzona konstrukcja |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
Baracus86
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 31 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-04-2007, 11:21
|
|
|
heh widzę ze problemik podobny jak u mojego taty rok temu :/ tez mu poszedł pasek i to tak niefortunnie ze wracaliśmy z działki i coś pukało ale nikt nie wpadł na to ze to silnik.okazało sie wieczorem jak ojciec miał jechać po mamę do pracy już nie odpalił ojciec myślał ze akumulator sie rozładował.zabrał do domu i naładował.a rano poszedl do samochodu i tak długo kręcił aż usłyszał huk z wydechu i skończył kręcenie .Diagnoza pasek przeskoczył na zębach :/ koszty 1000zł z częściami.pogięte dwa zawory jedne pękł w połowie.prawdopodobnie wada fabryczna jak to powiedział mechanik .
A takie pytanko koledzy drodzy. Wiem ze regulacja zaworów 80zł jeśli nie trzeba dokładać płytek.a jak znam życie trzeba,wiec wie ktoś ile może kosztować jedna płytka? mechanik powiedział ze zawory przestana pukać po przejechaniu paru kilometrów jak na razie przez rok sie nie ułożyły |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2007, 11:53
|
|
|
hehe...u mnie po to jest hydrauliczny napinacz paska rozrządu,ktory sam dozuje sile naciągu. A nie uwierzycie ile sie napierdzielilem zeby dostac nowy.
przedział cenowy to 225-550zl. Cholery mozna dostac. Bo przeciez używki nie wstawie. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-04-2007, 12:33
|
|
|
cóż Ninja, za wygody sie płaci he he |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2007, 14:24
|
|
|
to nie jest wygoda...to jest technologia. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-04-2007, 15:10
|
|
|
masakryczna technologia |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-04-2007, 09:37
|
|
|
Właśnie wróciłem z wymiany paska, napinacza i uszczelniaczy w temprze.
Robocizna 120 (warszawa)
pasek 50 (goodyear)
napinacz 50 (skf)
uszczelniacze 25
Poprzedni pasek wytrzymał 70tys - dayco. Niestety napinacz już trochę wysechł i zaczął drzeć pasek - ufff...w porę wymieniłem!
Teraz mam luz do 200kkm, więc zapewne do "końca". |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|