Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Nie pali 2-gi tłok
Autor Wiadomość
Ygrek 



Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-04-2007, 09:11   [Benzyna] Nie pali 2-gi tłok

Witam.
Niedawno kupiłem Tipo 2.0 GT z 1991r na wtrysku i z gazem. Samochodzik naprawdę super, tylko mam problemy z silnikiem, niestety taki kupiłem.
Pojemność silnika to 1995, w dowodzie wpisany jest jako "Fiat Tipo 2.0 Kat. ie GT".

Co zdiagnozowałem:
- Podczas pracy silnika zarówno na bezynie jak i na gazie, po kolei wyciągałem kable z świec, przy każdej świecy oprócz jedne była wyraźna zmiana w pracy silnika.
- Zamieniałem świece między garami co nie zmieniało faktu że nadal ten sam gar nie chodził.
- Sprawdziłem iskrę na swiecy, błyskała prawidłowo.
- Gar od środka jest cały zafajdany najprawdopodobniej olejem.
- Z pod uszczelek silnika(pokrywek zaworów jak i głowicy) ucieka olej, czyli są do wymiany.
- Przedmuchałem ten gar z wyjętą świecą, bez efektu.

Jak go dostałem nie działał w nim wiatrak na chłodnicy, więc możliwe jest że go poprzedni właściciel przygrzał, wiatrak oczywiście naprawiłem.
Gaz jest podłaczony pod kolektor dolotowy powietrza, więc nie obstawiałbym tu awarii wtyryskiwaczy(jeśli sa to wtryski bezpośrednie).
Mało wiem o tym silniku i jego budowie, więc byłbym wdzięczny za każdy namiar na jakąś wiedzę o nim, książki, strony wwe, pdf'y.

I teraz pytanie do was co może być przyczyną nie palenia tego tłoka?

Pozdrawim i bardzo dziękuję za wszelka pomoc.
     Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-04-2007, 09:29   Re: Nie pali 2-gi tłok

Ygrek napisał/a:


I teraz pytanie do was co może być przyczyną nie palenia tego tłoka?




Jeśli tak jak piszesz zmieniałeś świece i iskra jest prawidłowa a w cylindrze widać wyraźnie olej to padły pierścienie, podjedz do mechanika albo zorganizuj zegar i zmierz kompresje na każdym cylindrze, na tym nie palącym będzie zapewne dużo niższa i wtedy takie jaja się dzieją. Dla pewności podmień jeszcze przewód zapłonowy na tym cylindrze na jakiś z innego i wyczyść kopułkę zapłonową i palec rozdzielacza.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Ygrek 



Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-04-2007, 09:38   

Ile może kosztować taki test ciśnień i jeśli to faktycznie rowaliło pierścienie to na jakie koszta mam się szykować?
Czy mogę wymienić pierścienie sam?
A może wystarczy uzyć jakiś "ceramizer" ? np. gdy utrata ciśnienia jest nie duża.
Jak zrobię ten test to postaram się podać tutaj wynik.

Dzięki.
_________________
Fiat Tipo 2.0 ie 8v GranTurismo z 1991
Silnik: 159 A6.046 ; 113/5750[KM/obroty]
+ LPG
     Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-04-2007, 09:55   

Ygrek TU masz link do instrukcji PL.
Nie używaj żadnych ceramizerów itp. bo to wywalanie kasy.
Co do ciśnienia w cylindrach to cena zależy od warsztatu i nie powinna być wysoka.
Gdy będziesz już sprawdzał ciśnienie to niech zrobią drugi test z olejem,to będzie wiadomo czy to pieścienie czy może masz podparty i przez to wypalony zawór.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KRT 



Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 397
Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-04-2007, 09:58   

Ygrek napisał/a:
Ile może kosztować taki test ciśnień


Ja już będziesz wiedział to napisz bo jestem ciekaw :!:
_________________
:drive: NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi :diabelek: Tipo 2.0 8v <-rozbity :death: Calibra C20NE :hipis:
     assistance
 
 
Ygrek 



Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-04-2007, 10:19   

ZielonyTBG napisał/a:
Ygrek TU masz link do instrukcji PL.

Niestety brak w niej silnika 2.0 z wtryskiem.

Zastanawiam się czy przedmuchy na tłokach nie można sprawdzić "ręcznie" np. przykładając rękę do otwartego wlewu oleju? teoretycznie przy przedmuchu powinno uderzać w rękę jakieś ciśnienie?

Dzięki za pomoc.
_________________
Fiat Tipo 2.0 ie 8v GranTurismo z 1991
Silnik: 159 A6.046 ; 113/5750[KM/obroty]
+ LPG
     Moneta
 
 skype
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 30-04-2007, 12:43   

30-50zl nie wiecej.

** Dodano: 30-04-2007, 12:47 **
Ygrek napisał/a:
Zastanawiam się czy przedmuchy na tłokach nie można sprawdzić "ręcznie" np. przykładając rękę do otwartego wlewu oleju? teoretycznie przy przedmuchu powinno uderzać w rękę jakieś ciśnienie?

zawsze bedzie Ci uderzac w reke troszeczke. Ale to nie jest wyznacznikiem tego ze silnik czy pierscienie sa do dupy. Zmierz cisnienie. Sprawdz swiece. Jesli zaolejone to dupa - pierscienie puszczają.
Dymi z rury? Jaki kolor spalin. Po smrodzie spalin juz mozna wyczuc czy bierze olej czy nie.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-05-2007, 10:07   

Ygrek napisał/a:
ZielonyTBG napisał/a:
Ygrek TU masz link do instrukcji PL.

Niestety brak w niej silnika 2.0 z wtryskiem.


Ygrek ale jest tam opis i tego silnika.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Ygrek 



Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-05-2007, 11:25   

A faktycznie ;) 1.8 ie i 2.0 16v to rochę wiedzy jest. Dziękuję wszystkim za pomoc, teraz trzeba poczekać aż się weekend majowy skończy i iść na testy :)

Pozdrawiam.
_________________
Fiat Tipo 2.0 ie 8v GranTurismo z 1991
Silnik: 159 A6.046 ; 113/5750[KM/obroty]
+ LPG
     Moneta
 
 skype
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-01-2010, 13:21   

Panowie, bo zaraz kur.we na złom oddam jak mi nie pomożecie...męczyłem się kilka godzin żeby odpalić, rozładowałem akumulatory kilku znajomym, aż wreszcie pociągnąłem za innym autem i odpaliła po niecałym KILOMETRZE ciągnięcia, ale nie pali na 2-gi gar skur.wysyn :sciana: :evil: Tempra 1.6 na gaźniku, gazi benzyna-to samo. Zmieniałem miejscami świece i to nie wina świecy, kabli też nie jest to wina, bo zmieniałem i na innym garnku działał, świeca nie jest zaolejona. Ciągle nie pali na jeden gar. Co to może być?? Paliwo mu nie dochodzi na 2 cylinder? Jakim cudem, to gaźnik przecież. Nie mam pomysłu, po ostatnich jajach bardzo żałuję kasy wpakowanej w tego lumpa, a wierzcie mi, że wpakowałem sporo w silnik i to niedawno :(
Kable i świece mają niecałe 10tys od wymiany, ale to tylko jakom ciekawostkę podaję, bo są dobre na 100%
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-01-2010, 14:32   

Przykro mi , ale zarówno Guzik , jak Ygrek - macie ten sam problem - bardzo charakterystyczny dla starych aut jeżdżących na gazie - zapieczone pierścienie tłokowe .
Można oczywiście zrzucić głowicę bez demontażu całego silnika z auta i po zdjęciu miski olejowej wypchnąć tłok do góry . Dalej - można założyć nowe pierścienie tylko na jednym tłoku , złożyć silnik i pojeździć jakiś czas . Tylko że na pewno nie będzie to kilkadziesiąt tysięcy kilometrów , a wręcz może być kilkaset .
Dlatego radzę - jeżeli ktoś czuje się na siłach przeprowadzić taką operację sam - niech to zrobi ! Ale jak ma zapłacić mechanikowi - to są to wyrzucone pieniądze . Lepiej auto sprzedać na części , czy wręcz wyzłomować , niż płakać potem na forum , że sk-...n mechanik , że parę stówek poszło się p.... itp.
     assistance
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-01-2010, 14:52   

schab napisał/a:
Przykro mi , ale zarówno Guzik , jak Ygrek - macie ten sam problem - bardzo charakterystyczny dla starych aut jeżdżących na gazie - zapieczone pierścienie tłokowe .

Nie ma co, umiesz pocieszyć człowieka :badgrin:
Najsampierw to sprawdzę sobie zaworki, bo prawdopodobnie w tym tkwi problem :lalala: Pierścienie miałem niecałe 30tysi km temu nowe więc wiesz. ;D

** Dodano: 25-01-2010, 14:53 **
I dodam, że świeca NIE JEST zaolejona tak jak pisałem wyżej, jest po prostu czysta koloru normalnego jak każda inna.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Prezesddz 


Wiek: 34
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 52
Skąd: Dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-01-2010, 16:10   

Guzik napisał/a:
Najsampierw to sprawdzę sobie zaworki, bo prawdopodobnie w tym tkwi problem :lalala: Pierścienie miałem niecałe 30tysi km temu nowe więc wiesz.

Kurcze a ile ma wytluczone autKo? Moze sie wytarl waleK... dziwne to strasznie, lacze sie z Toba w bólu. :roll:
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-01-2010, 16:26   

Cytat:
- Z pod uszczelek silnika(pokrywek zaworów jak i głowicy) ucieka olej, czyli są do wymiany.


Wydaje mi się że sam sobie odpowiedziałes na problem, gdy wywali nam uszczelke z pod głowicy jak napisałeś to nie uzyskamy odpowiedniego ciśnienie obstawiał bym na to że to nie olej się wydostaje tylko płyn chłodniczy pomieszany z olejem który jest w kanałach pomięcy cylindrami. Poprostu odkręć głowice daj na planowanie i sprawdzenie szczelności, może kup przy okazji pierścionki i wymień (jak juz masz rozebrany silnik, jak nie wiesz to chętnie Ci podpowiem co nieco). Wywiana uszczelka jest charakterystycznym objawiem przegrzania silnika, nie wykluczam że przy ostrym katowaniu mogła ulec uszczkodzeniu głowica (poprzez pęknięcie)

Guzik_ zrobiłeś troche zamieszanie wiesz?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-01-2010, 18:02   

Cytat:
Guzik_ zrobiłeś troche zamieszanie wiesz?

w jakim sensie zamieszania? Nadal nic nie wiem co z tym autem, nie pali na drugi garnek(licząc od rozrządu drugi).
Zdjęliśmy pokrywę, ale tam nic nie widać, zawory(szklanki) chodzą normalnie w górę więc wykluczam pęknięcie sprężyny czy coś w tym rodzaju.Nie wiem, na razie niech stoi, jest za zimno, później się albo p[obawię albo oddam do mechanika i uspokoję sobie głowę. Jest też taki motyw, że świeca cały czas jest sucha, a przecież jeśli nie spala to powinna być mokra od BENZYNY. Może nie dochodzi mu paliwo?Wczoraj stał na podwórku, a około 21 było -25 stopni na termometrze(przez noc pewnie więcej). Możliwe żeby zamarzł kanał dolotowy? Paliwo jakie mamy to wiemy... ;/
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-01-2010, 18:10   

No jeśli świeca jest sucha to tylko paliwo, bo niespalona mieszanka zawsze w jakimś stopniu osadzi się na świecy, kanał dolotowy raczej nie zamarzł, być moze zapchany filtr, albo Ci benzyna zamarzła, zdarza sie jesłi chodzi o jakos naszych paliw i osobiście to przeżyłem, a to jest gaźnik czy wtrysk? powiem Ci jak sprawdzić
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-01-2010, 18:11   

Larry075,


Guzik napisał/a:
Tempra 1.6 na gaźniku, gazi benzyna-to samo.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-01-2010, 18:44   

Pany, a opcja z padniętym serwem?? Może padło i tamtędy ssie coś lewizne czy coś w tym stylu??
Pedał hamulca jest bardzo twardy i obroty nie wzrastają jak się pompuje pedałem,a kiedyś wzrastały...
Jak to sprawdzić?? Odpiąć przewód i zatkać czy coś??

** Dodano: 25-01-2010, 18:44 **
Gaźnik to jest 1.6. Bena nie zamarzła, bo na innych śmiga, wlałem tez denatury tak 0,3 na jakieś 10 litrów beny w baku
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-01-2010, 21:23   

Guzik napisał/a:
schab napisał/a:
Przykro mi , ale zarówno Guzik , jak Ygrek - macie ten sam problem - bardzo charakterystyczny dla starych aut jeżdżących na gazie - zapieczone pierścienie tłokowe .

Nie ma co, umiesz pocieszyć człowieka :badgrin:
Najsampierw to sprawdzę sobie zaworki, bo prawdopodobnie w tym tkwi problem :lalala: Pierścienie miałem niecałe 30tysi km temu nowe więc wiesz. ;D
** Dodano: 25-01-2010, 14:53 **
I dodam, że świeca NIE JEST zaolejona tak jak pisałem wyżej, jest po prostu czysta koloru normalnego jak każda inna.

A widzę , że ty lansujesz zaklinanie rzeczywistości ...
Jeżeli auto zasilane gaźnikiem nie pali na jeden garnek , a zapłon jak twierdzisz jest w porządku - to w grę wchodzą pierścienie , albo zawory . Skoro jednak przy próbie odpalania nie masz wystrzałów w kolektor dolotowy - co sugerowałoby niedomknięty zawór ssący , ani strzałów w wydech co potwierdziłoby hipotezę o uszkodzonym zaworze wydechowym - to co pozostaje ?
Dodatkowym dowodem na nieszczelności pierścieni jest wywalanie oleju przez uszczelki . Powstaje nadciśnienie w skrzyni korbowej i to ono wyciska olej z silnika .
A że po wymianie pierścieni przejeździłeś 30 tys - możesz i tak sobie poczytać za wyjątkowe szczęście , bo jeśli równocześnie nie robiłeś szlifu ( a nic o tym nie piszesz ) - to już w momencie zakładania nowych pierścieni na stare tłoki - silnik był nieszczelny ( owalizacja cylindrów ) i taką operację nazywa się fachowo leczeniem syfa pudrem .
Nie bierz tego do siebie , bo nikomu źle nie życzę - stwierdzam jedynie fakty , dodatkowo przećwiczone na własnej skórze . I wymianę pierścieni bez szlifu i zapieczone pierścienie od gazu ...
Padnięte serwo zakłócałoby pracę całego silnika , a nie jednego tłoka ...
     assistance
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-01-2010, 22:02   

Czyli sprawdzenie kompresji powinno mi powiedzieć jasno co i jak. Więc jutro sprawdzę, bo kumpel ma przyrząd.

** Dodano: 25-01-2010, 22:04 **
Aha,i skąd ten olej wyciekający przez uszczelki?Nie napisałem tego...
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-01-2010, 22:47   

Cytat:
i taką operację nazywa się fachowo leczeniem syfa pudrem.

Druciarstwa też nie lubie, ale osobiście było mi by szkoda zdejmować głowice aby wymienić same pierścienie, pasuje tez planować głowice przed każdym jej założeniem a w przypadku doraźnych metod pomagania silnikowi to wywalanie kasy w błoto. A powiem wam szczerze że ceny tłoków czy innych ważnych części do silników fiata są GROSZOWYMI sprawami w porównaniu do BMW, Mercedesa czy nawet silników lanci.
Cytat:
Padnięte serwo zakłócałoby pracę całego silnika , a nie jednego tłoka ...

No faktycznie masz racje, uciekające podciśnienie z serwa uniemożliwiło by zassanie mieszanki, skoro i tak nie działa, spróbuj zatkać doraźnie ten przewód podciśnieniowy.

Cytat:
Aha,i skąd ten olej wyciekający przez uszczelki?Nie napisałem tego...

Które konkretnie? Kolega wyżej chyba napisał jeśli coś Ci to pomoże:

Cytat:
Dodatkowym dowodem na nieszczelności pierścieni jest wywalanie oleju przez uszczelki . Powstaje nadciśnienie w skrzyni korbowej i to ono wyciska olej z silnika .
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-01-2010, 23:09   

Nie zapędzajcie się :roll: :zolta:
Larry075 napisał/a:
Druciarstwa też nie lubie, ale osobiście było mi by szkoda zdejmować głowice aby wymienić same pierścienie, pasuje tez planować głowice przed każdym jej założeniem a w przypadku doraźnych metod pomagania silnikowi to wywalanie kasy w błoto. A powiem wam szczerze że ceny tłoków czy innych ważnych części do silników fiata są GROSZOWYMI sprawami w porównaniu do BMW, Mercedesa czy nawet silników lanci.

Kto Wam powiedział, że głowica nie była planowana, sprawdzana, zawory nie wymieniane i docierane?? Otóż tak właśnie było robione, uszczelniacze też zaworowe.

Larry075 napisał/a:
Które konkretnie? Kolega wyżej chyba napisał jeśli coś Ci to pomoże:

Nie ucieka mi nigdzie olej i o to mi chodzi. Skąd wytrzasnęliście ten wyciekający uszczelkami olej?? Nie napisałem,że wycieka mi olej uszczelkami, bo tak nie jest. Panowie, czytajcie dokładnie moje posty...

Olej nie cieknie, nie bierze go też,bo nie dolewam. Jutro sprawdzę ciśnienie żeby się upewnić czy ja mam rację czy Wy z tymi pierścieniami.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-01-2010, 23:21   

Guzik napisał/a:
Jutro sprawdzę ciśnienie żeby się upewnić czy ja mam rację czy Wy z tymi pierścieniami.


Jak już będziesz mierzył kompresję, to zrób próbę olejową. Od razu wykluczysz pierścienie, albo zawory. Ponadto możesz zrobić próbę powietrzną szczelności. Nie ma co zrzucać głowicy, jeszcze nie pora na to.

Obstawiam wypalony albo uszkodzony zawór (wydechowy).
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-01-2010, 23:32   

Cytat:
Nie ucieka mi nigdzie olej i o to mi chodzi. Skąd wytrzasnęliście ten wyciekający uszczelkami olej?? Nie napisałem,że wycieka mi olej uszczelkami, bo tak nie jest. Panowie, czytajcie dokładnie moje posty...


No nie będę się kłucił ale nie do końca moja wiadomość była kierowana do Ciebie tylko do kolego który założył ten temat, który pisał o cieknącym oleju.

Cytat:
Kto Wam powiedział, że głowica nie była planowana, sprawdzana, zawory nie wymieniane i docierane?? Otóż tak właśnie było robione, uszczelniacze też zaworowe.


A co ze szlifami, były szlify cylindrów czy samie pierścienie wymieniłeś? Jeśli same pierścienie proponuje ze zrozumieniem przeczytać post kolegi schab, bo mądrze pisze.
Cytat:
bo jeśli równocześnie nie robiłeś szlifu ( a nic o tym nie piszesz ) - to już w momencie zakładania nowych pierścieni na stare tłoki - silnik był nieszczelny ( owalizacja cylindrów )

Cytat:
Obstawiam wypalony albo uszkodzony zawór (wydechowy).

rodzynek, Kolega pisał że robił remont głowicy w co osobiście wątpie.

Napisane dziś o 14:52 guzik:
Cytat:
Najsampierw to sprawdzę sobie zaworki, bo prawdopodobnie w tym tkwi problem

A kilka godzin później głowica juz po remoncie i planowaniu... :zolta:
Cytat:
Otóż tak właśnie było robione, uszczelniacze też zaworowe.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-01-2010, 23:51   

Larry075 napisał/a:
rodzynek, Kolega pisał że robił remont głowicy w co osobiście wątpie.

Napisane dziś o 14:52 guzik:
Cytat:
Najsampierw to sprawdzę sobie zaworki, bo prawdopodobnie w tym tkwi problem

A kilka godzin później głowica juz po remoncie i planowaniu... :zolta:
Cytat:
Otóż tak właśnie było robione, uszczelniacze też zaworowe.


Jedno nie wyklucza drugiego.
Moja teza: remont silnika (wymiana pierścieni, remont głowicy) 30 tys km wstecz.

Od tego czasu i korbowód mógł wyjść bokiem, i pierścienie się rozsypać i zawory wypalić.

Dla mnie tu nie ma sprzeczności.
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load