Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie o katalizator???
Autor Wiadomość
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-12-2006, 23:04   pytanie o katalizator???

witam!
mam taki problem otoz mam w moim tipo 1.4 katalizator, niestety zauwazylem ostatnio ze na biegu jalowym(na luzie :) ) strasznie mi ten katalizator brzeczy jakby chrobocze z poczatku myslalem ze to tlumik na wieszakach sie obija ale zajrzalem pod auto (odpalone) i nasluchiwalem i to napewno katal. chyba jest w srodku popekany (jakby pokruszoony) co mam zrobic na nowy katalizator mnie raczej nie stac a uzywki tez nie naleza do tanich rzeczy co moge z tym zrobic zeby auto nie bylo zbyt glosne???
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-12-2006, 23:08   

Wiec tak, jesli slychac ze popekany to wyjac, przebic na wylot pretem i wysypac zawartosc, zlozyc spowrotem i tyle ;] Napewno nie zaszkodzi a tylko moze uratowac reszte tlumikow, u kumpla w scorpio sie z tym spoznilismy i wywailo pokruszony wklad ceramiczny z katalizotora w reszte wydecho i byl problem, tak zamulilo auto ze nie chcial prawie jechac, polonezy go wyprzedzaly bez problemu ;] [scorpio 2.9 V6]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-12-2006, 23:12   

ew. gdybyś miał mieć problemy na przeglądzie tech czy gdzieś to kup 'atrapę' akatalizatora np w postaci strumienicy; taka z 20-30 zeta strumienica wiele Ci nie da, może nic Ci nie da :) ale przynajmniej będzie wyglądał jak katalizator (maają też takie obudowy) i nikt się nie czepi; zawsze będzie też ciut żwawiej ma odetkanym wydechu, bez kata;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-12-2006, 09:49   

unknown napisał/a:
...kup 'atrapę' akatalizatora np w postaci strumienicy...

moze podaj/cie jakies linki ze strumnienica do sprzedania najlepiej allegro/lub innych tylko do tipo bo ja jakos znalesc nie moge...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
porczek 



Wiek: 39
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 54
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-04-2007, 23:08   

Temat trochę stary, ale nowego nie chcę zakładać więc tu się podepnę ze swoim problemem. Otóż jakiś czas temu pozbyłem się kata, nie chodziło o żadne osiągi po prostu o że tak powiem delikatną zmianę dźwięku wydechu - wcześniej zmieniłem tłumik końcowy na Ultera i było że tak powiem bez zmian, jeśli chodzi o dźwięk. Więc katalizator ciach, w jego miejsce rura o takiej samej średnicy jak reszta wydechu i... No właśnie, dźwięk inny, nawet fajny na niskich obrotach, ale na wysokich (pow. 4000) wydech zaczyna świszczeć/piszczeć. Nie ma nigdzie żadnego przelotu, wszystko elegancko pospawane, wychodzi na to ze taki dźwięk wydobywa się z wylotu rury wydechowej... Trochę dziwna sprawa, czyżby z braku kata spaliny szybciej opuszczały układ i przez to takie świsty itp :?: Z tego co czytałem na forum nikt się na coś podobnego nie skarżył.
_________________
Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi
     assistance   Moneta
 
 skype
 
imemo 
witamy nowego


Wiek: 51
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 6
Skąd: mragowo
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 15-04-2007, 12:01   

tez nie mam kata.oprozniony ze 3 lata temu.tlumiki kombinowane-jeden golf,drogi astra.ryczy auto...
pusta pucha po kat robi swoje,a wstawianie rury....efekt prawie ten sam
_________________
imemo
  
 
zajac 


Wiek: 38
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 27
Skąd: Krasnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-04-2007, 17:30   

siema wszystkim mam pytanie zamierzam przerobic troche układ wydechowy i niewiem co lepiej zrobić mianowicie czy:
1. wyciąć katalizator i w jego miejsce wspawać strumienice i wyrzucic całkiem środkowy tłumik zastąpić go rurą a na koniec jakiś tłumik sportowy
2. w miejsce katalizatora wspawać rure a w miejsce środkowego wstawić strumienice i to zakończyć tłumikiem sportowym
Doradźcie który sposób bedzie lepszy :?:
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-04-2007, 19:24   

załóż jeszcze z 8 magnetyzerów i przyklej duuuzą naklejkę PJONIER - będzie git... :roll:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 19-04-2007, 20:02   

konikks napisał/a:
załóż jeszcze z 8 magnetyzerów i przyklej duuuzą naklejkę PJONIER - będzie git... :roll:

kolega zajac chyba nie takiej rady oczekiwał... :lalala: :badgrin:
Moim zdaniem wywalanie katalizatora jeśli działa nie ma najmniejszego sensu...
Jeśli chodzi o to która opcja lepsza to na pewno 2 bo nawet żaden producent strumienicy nie poleca jej wstawiać zamiast kata tylko w miejsce tłumika środkowego.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-04-2007, 21:04   

Wywalając katalizator pamietajcie o tym ze zmienia się predkość przeplywu spalin wiec sonda lambda bedzie nagrzewać sie do niższej temp. pracy co za tym idzie ciutke zmienia sie jej charakterystyka [jest scisle zwiazana z temp. sondy niestety] i moze pojawic sie problem przeklamywania wskazan skladu mieszanki ;] Mimo dobrego składu niedogrzana sonda podaje "oszukany" sygnal informujacy sterownik wtrysku. przewaznie przeklamuje w ten sposob ze pokazuje troche uboższą mieszanke niz ona faktycznie jest, komp wtryskowy wydluza czas wtrysku [zwieksza dawke paliwa] i autko bez kata moze palic wiecej niz z katalizatorem ;] Tak sie dzieje w oplach np. Taka przerobka to indywidualna sprawa przy kazdym aucie, jednym wywalenie katalizatora nie przeszkadza, inna glupieja ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
porczek 



Wiek: 39
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 54
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-04-2007, 21:40   

No i ja jestem w grupie tych "głupiejących" :lol: Pali jak smok, chociaż przed wycięciem kata też palił dużo, tylko teraz wszędzie dookoła auta śmierdzi tak jakby nie do końca spaloną benzyną. Ehhh... mnie podkusiło z tym katem. Trzeba będzie chyba spowrotem go wcisnąć na swoje miejsce.
_________________
Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-04-2007, 21:50   

porczek napisał/a:
No i ja jestem w grupie tych "głupiejących" :lol: Pali jak smok, chociaż przed wycięciem kata też palił dużo, tylko teraz wszędzie dookoła auta śmierdzi tak jakby nie do końca spaloną benzyną. Ehhh... mnie podkusiło z tym katem. Trzeba będzie chyba spowrotem go wcisnąć na swoje miejsce.


Najprostsza sprawa to podskoczyc na analizator spalin i zobaczyc jaki jest skład spalin wedle analizatora a co pokazuje sonda, dla diagnosty to 5 minut roboty i bedzie wiadomo.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
porczek 



Wiek: 39
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 54
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-04-2007, 21:58   

GrzesiekK. napisał/a:
Najprostsza sprawa to podskoczyc na analizator spalin i zobaczyc jaki jest skład spalin wedle analizatora a co pokazuje sonda, dla diagnosty to 5 minut roboty i bedzie wiadomo.

No i tak trzeba będzie uczynić :)
_________________
Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi
     assistance   Moneta
 
 skype
 
zajac 


Wiek: 38
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 27
Skąd: Krasnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-04-2007, 09:41   

akj3 napisał/a:
konikks napisał/a:
załóż jeszcze z 8 magnetyzerów i przyklej duuuzą naklejkę PJONIER - będzie git... :roll:

kolega zajac chyba nie takiej rady oczekiwał... :lalala: :badgrin:
Moim zdaniem wywalanie katalizatora jeśli działa nie ma najmniejszego sensu...
Jeśli chodzi o to która opcja lepsza to na pewno 2 bo nawet żaden producent strumienicy nie poleca jej wstawiać zamiast kata tylko w miejsce tłumika środkowego.


dzięki za podpowiedź

** Dodano: 20-04-2007, 10:46 **
konikks nie wszyscy mają takie upodobania jak ty :lalala:
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load