Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelka pod pokrywą 1.4
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-06-2008, 16:00   Uszczelka pod pokrywą 1.4

Dziś zabrałem się za wymianę starej uszczelki pod pokrywą, bo była wydmuchana. Wyjąłem ją wywaliłem. Nową posmarowałem olejem i założyłem. Dokręciłem i trochę pojeździłem po mieście. Patrzę, a tam jakby trochę oleju wyszło znów, tylko teraz nie wiem czy to olej ten którym posmarowałem dekiel po prostu się wycisnął, czy np coś puszcza, albo czy to nie są resztki oleju, który skapnął przy zdejmowaniu pokrywy zaworów. Co możliwe, żeby nowa uszczelka puszczała? Dokręcone jest dobrze. Uszczelka z korka
_________________
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 18-06-2008, 16:16   

mrk69, po pirwsze to po co smarowałes nową uszczelke olejem :?:
mrk69 napisał/a:
resztki oleju, który skapnął przy zdejmowaniu pokrywy zaworów.

było trzeba silnik przetrzec z oleju to teraz by było wiadomo.
Wg mnie to mozliwe jest ze uszczelka puszcza, jak posmarowałes ją olejem (ale pewien nie jestem) ten co posmarowałes dekiel to raczej nie bo byłoby go baaaardzo mało ;D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-06-2008, 16:27   

Ja wymieniłem tą uszczelkię kiedyś na nową i dużo nie dało ;) Po jakimś czasie znowu zaczęło się to pocić.
Możliwe, że masz tak samo. Przetrzyj to i zobacz za jakiś czas czy jest dalej "spocone".
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-06-2008, 16:30   

niektóre korkowe są do D.. puszczają dość szybko, można na śrubach potem dokręcić mocniej ale bardzo ostrożnie by nie przekręcić anie nie zerwać gwintów! najlepiej jednak najpierw wymyj czy szmatką choćby dokładnie wyczyść dookoła pokrywy silnik i zobacz czy faktycznie leje...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2008, 18:11   

mrk69, Brzegi korpusu oraz pokrywa i uszczelka mają być suche ! zero smarowania olejem! rozkręć wyczyść i zakręć porządnie pamiętając żeby zakręcać stopniowo po przekątnej tak jak koło w samochodzie. Uszczelka musi się równiutko rozłożyć. Mnie nic nie cieknie od pół roku odkąd wymieniłem na nową.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-06-2008, 18:26   

JAM_BELFEGOR, ja zmieniałem niedawno i postąpiłem tak jak JAM mówił... czysto sucho i dokręcamy jak koło :D narazie jest lux ^_^
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2008, 19:25   

najlepiej załorzyc ta sama uszczelke oczywiscie jak nie jest potargana dac troche silikonu i bedzie git i napewno nie przecieknie poniewarz jest juz dopasowana tak jak należy a tak to nowa uszczelka sie dopasowywuje i po jakims czasie robia sie przecieki

Pozdro.
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-06-2008, 21:07   

poldek, no w moim przypadku sie nie dało... zresztą widać na zdjęciach w moim wątku w jakim stanie była uszczelka...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-06-2008, 21:17   

Dobra Pany! Sprawa rozwiązana. Po założeniu uszczelki zakręciłem klapę. Wydawało mi się, że mocno i nie chciałem pozrywać szpilek. Przejechałem się, ale wcześniej wytarłem wszystko na sucho. Przyjeżdżam i trochę spocone. 10 w łapę i patrzę nakrętki...1 luźna, 2 lekko przykręcone, 3 może być. Wkurzyłem się podokręcałem i zerwałem dorabianą kiedyś ze śruby szpilkę.... Na szczęście wystawało jej tyle, że dało się kombinerkami wykręcić i dorobiłem nową. Pozakładałem podkładki i podokręcałem jeszcze raz całą klapę. Żeby mi się głupki nie odkręcały to na każdą dałem jeszcze kontrę ;D i teraz probowałem i jest elegancko.
egon11, JAM_BELFEGOR, gdzie ja napisałem, że posmarowałem uszczelkę? 8) Klapę posmarowałem olejem bo ją malowałem i nie chciałem, żeby rozpuszczalnik, czy inny specyfik mi wlazł do silnika, także przetarłem olejem, ale wieko, a nie jego brzegi. Suma sumarum okazało się, że raz to samo odkręcające się szpilki, a dwa to olej, który przy otwieraniu pokrywy uleciał dopiero widać spłynął :)
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2008, 22:12   

mrk69 napisał/a:
Dziś zabrałem się za wymianę starej uszczelki pod pokrywą, bo była wydmuchana. Wyjąłem ją wywaliłem. Nową posmarowałem olejem i założyłem
tu napisałeś :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-06-2008, 22:31   

JAM_BELFEGOR, lol rzeczywiście, ale w sumie to nie posmarowałem...tylko jak ja to napisałem w ogóle..? Za długo na słońcu chyba :badgrin:
_________________
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load