|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Uszczelka pod pokrywą 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 16:00 Uszczelka pod pokrywą 1.4
|
|
|
Dziś zabrałem się za wymianę starej uszczelki pod pokrywą, bo była wydmuchana. Wyjąłem ją wywaliłem. Nową posmarowałem olejem i założyłem. Dokręciłem i trochę pojeździłem po mieście. Patrzę, a tam jakby trochę oleju wyszło znów, tylko teraz nie wiem czy to olej ten którym posmarowałem dekiel po prostu się wycisnął, czy np coś puszcza, albo czy to nie są resztki oleju, który skapnął przy zdejmowaniu pokrywy zaworów. Co możliwe, żeby nowa uszczelka puszczała? Dokręcone jest dobrze. Uszczelka z korka |
_________________
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-06-2008, 16:16
|
|
|
mrk69, po pirwsze to po co smarowałes nową uszczelke olejem
mrk69 napisał/a: | resztki oleju, który skapnął przy zdejmowaniu pokrywy zaworów. |
było trzeba silnik przetrzec z oleju to teraz by było wiadomo.
Wg mnie to mozliwe jest ze uszczelka puszcza, jak posmarowałes ją olejem (ale pewien nie jestem) ten co posmarowałes dekiel to raczej nie bo byłoby go baaaardzo mało |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 16:27
|
|
|
Ja wymieniłem tą uszczelkię kiedyś na nową i dużo nie dało Po jakimś czasie znowu zaczęło się to pocić.
Możliwe, że masz tak samo. Przetrzyj to i zobacz za jakiś czas czy jest dalej "spocone". |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 16:30
|
|
|
niektóre korkowe są do D.. puszczają dość szybko, można na śrubach potem dokręcić mocniej ale bardzo ostrożnie by nie przekręcić anie nie zerwać gwintów! najlepiej jednak najpierw wymyj czy szmatką choćby dokładnie wyczyść dookoła pokrywy silnik i zobacz czy faktycznie leje... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 18:11
|
|
|
mrk69, Brzegi korpusu oraz pokrywa i uszczelka mają być suche ! zero smarowania olejem! rozkręć wyczyść i zakręć porządnie pamiętając żeby zakręcać stopniowo po przekątnej tak jak koło w samochodzie. Uszczelka musi się równiutko rozłożyć. Mnie nic nie cieknie od pół roku odkąd wymieniłem na nową. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 19:25
|
|
|
najlepiej załorzyc ta sama uszczelke oczywiscie jak nie jest potargana dac troche silikonu i bedzie git i napewno nie przecieknie poniewarz jest juz dopasowana tak jak należy a tak to nowa uszczelka sie dopasowywuje i po jakims czasie robia sie przecieki
Pozdro. |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 21:07
|
|
|
poldek, no w moim przypadku sie nie dało... zresztą widać na zdjęciach w moim wątku w jakim stanie była uszczelka... |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 21:17
|
|
|
Dobra Pany! Sprawa rozwiązana. Po założeniu uszczelki zakręciłem klapę. Wydawało mi się, że mocno i nie chciałem pozrywać szpilek. Przejechałem się, ale wcześniej wytarłem wszystko na sucho. Przyjeżdżam i trochę spocone. 10 w łapę i patrzę nakrętki...1 luźna, 2 lekko przykręcone, 3 może być. Wkurzyłem się podokręcałem i zerwałem dorabianą kiedyś ze śruby szpilkę.... Na szczęście wystawało jej tyle, że dało się kombinerkami wykręcić i dorobiłem nową. Pozakładałem podkładki i podokręcałem jeszcze raz całą klapę. Żeby mi się głupki nie odkręcały to na każdą dałem jeszcze kontrę i teraz probowałem i jest elegancko.
egon11, JAM_BELFEGOR, gdzie ja napisałem, że posmarowałem uszczelkę? Klapę posmarowałem olejem bo ją malowałem i nie chciałem, żeby rozpuszczalnik, czy inny specyfik mi wlazł do silnika, także przetarłem olejem, ale wieko, a nie jego brzegi. Suma sumarum okazało się, że raz to samo odkręcające się szpilki, a dwa to olej, który przy otwieraniu pokrywy uleciał dopiero widać spłynął |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 22:12
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Dziś zabrałem się za wymianę starej uszczelki pod pokrywą, bo była wydmuchana. Wyjąłem ją wywaliłem. Nową posmarowałem olejem i założyłem | tu napisałeś |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 22:31
|
|
|
JAM_BELFEGOR, lol rzeczywiście, ale w sumie to nie posmarowałem...tylko jak ja to napisałem w ogóle..? Za długo na słońcu chyba |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|