|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z odpaleniem silnika. |
Autor |
Wiadomość |
Syriusz
Wiek: 39 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 17 Skąd: Borek Wielki
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-08-2008, 10:07 Problem z odpaleniem silnika.
|
|
|
Witam!
Krótka piłka. Nie chce zapalić na zimno czy ciepło, tzn. długo kręcić na zimno odpali ale zaraz zgaśnie. kilka razy pokręcę to tak jakby dopompowało paliwa i zapali normalnie, i chodzi normalnie przez kilkanaście sekund, aż zgaśnie. Wymieniłem filtr paliwa oraz niedawno pompę paliwową. Gdy załapie i ruszę to na pierwszych trzech biegach to tak leciutko przyszarpuje, a tak to idzie normalnie, aż do momentu kiedy wyłączę samochód. Potem znów problem z zapaleniem. Czytałem na forum wsi i trochę się zdezorientowałem, bo podejrzewam CPW, CPP i coś z układem zasilania paliwem. Doradźcie co mam zrobić. Kupić CPW nowe? dodam, że chyba od nowości nie był wymieniany. Mój pojazd to tipo 1.4 ie 1991 wcześniej gaz, teraz wywalony. Proszę bardzo o pomoc, bo narazie do pracy autobusem trzeba dojeżdżać. |
_________________ Tipo 1.4 i.e. 1991 - lekki tunig optyczny. Dalsze modyfikacje w planie. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-08-2008, 16:54
|
|
|
CPW jak najbardziej może być winny, na początek bym go wyciągnął i przeczyścił
wykręć jednąświecę, załuż przewód, dotknij gwintem do silnika i sprawdź jaką masz iskrę powinna być ładna i niebieska, a nie żółta bądź czerwona
napisz tęż jak wyglądają czy śa okopcone na czarno, czy białawe lub brązowe
CPP jeśli nie ruszałeś to na razie bym wykluczył
zajrzyj w dolot, jak ktoś będzie kręcił i zobacz czy wtryskiwacz ładnie równo tryska
na razie tyle, ale przyczyn takiego stanu może być naprawdę dużo, ja bym jednak się skłaniał do elektryki i zapłonu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-08-2008, 21:48
|
|
|
jakby był problem tylko na zimno to bym zaczął od czujnika temperatury cieczy chłodzącej... (w kolektorze dolotowym), ale jeżeli to samo jest na ciepłym silniku... to nieiwiem...
ja mam ostatnio czasami (nie wiem od czego zależy) problem na mocno rozgrzanym silniku... tzn. jak go gaszę a na głowicy jest np. 93stopnie, to czasami nie moge dziada odpalić... i mam taki efekt jak Ty Syriusz, że kręcę kilka razy i w końcu zaskakuje, czasmi obroty są nędzne ale muszę go na gazie potrzymać... ale jak ostygnie i na zimno zapalam to "0" problemu... |
_________________ Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-08-2008, 11:24
|
|
|
danek7, przygotuj sobie butelkę z wodą i jak nie będziesz mógł odpalić na gorącym to oblej CPW, żeby go schłodzić - jeśli odpali to masz winowajcę |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Syriusz
Wiek: 39 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 17 Skąd: Borek Wielki
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-08-2008, 21:04
|
|
|
Wyczyściłem CPW, sprawdziłem świece, mają okopcenie białawe, wyczyściłem je. Na zimno czy ciepło jak odpalam to trzeba pokręcić i zapali. Silnik pracuje nierówno na niskich obrotach, jak dodam gazu to idzie normalnie, a jak puszczę to spadają do około 500 obrotów, tak że prawie zgaśnie, ale potem się podniosą. Nie wiem o co chodzi. |
_________________ Tipo 1.4 i.e. 1991 - lekki tunig optyczny. Dalsze modyfikacje w planie. |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-08-2008, 20:25
|
|
|
yoyo, tak własnie coraz bardziej podejrzewam CPW ale dla pewności zrobiłem dzisiaj pomiary i w sumie muszę jeszcze sprawdzić jedną rzecz... W jednej mądrej ksiażce jaką mam, jest napisane że rezystancja czujnika powinna mieścić się między 680-920 om, a nominalna wynosi 780 om, autor pisze, że jeżeli rezystancja jest poza wskazanym zakresem nalezy CPW wymienić. Mierzyłem dzisiaj CPW na w miarę wystudzonym silniku i rezystancja wynosiła 840om. Później troche go nagrzałem i wskazywało ok. 910 om, niestety nie doprowadziłem go do stanu "nieodpalania" (nie było już czasu) i ciekaw jestem ile wtedy miernik pokaże... to byłoby sensowne z tym co pisałeś o polaniu CPW zimną wodą i schładzeniu go... może wtedy zmniejsza się rezystancja... tylko czy tak u mnie jest?? to jeszcze muszę sprawdzić i dam znać...
Nawiasem, to Syriusz zmierz sobie rezystancję CPW. |
_________________ Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-08-2008, 20:37
|
|
|
Syriusz napisał/a: | mają okopcenie białawe, |
to może świadczyć o ubogiej mieszance - poszukaj na forum informacji o niebieskim czujniku temperatury
jest też osobny temat o CPP
najlepiej jeśli weźmiesz multimetr w rękę, pospisujesz sobie z forum oporności i napięcia na czujnikach i po kolei pomierzysz każdy z osobna |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Syriusz
Wiek: 39 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 17 Skąd: Borek Wielki
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-08-2008, 21:11
|
|
|
yoyo, czujnik temperatury wymieniłem, cewkę WN też wymieniłem, bo miałem przebicia. Danek7 dostosuję się do twoich rad i zmierzę oporności CPW, pozostaje jeszcze kwestia sondy lambda i CPP. CPW mi się nie podoba z tego względu, że popatrzyłem na budowę jego na forum co jest opisane i na swój. Mój ma taki złoty bolec zamiast tzw. obudowy, jest tak jakby oskurowany i to może mieć wpływ. Dodam jeszcze jedno. Kiedy odpalam z zimnego, to raz go przytrzymam i nie załapie. Kiedy go odpalam drugi raz to złapie i ciężko chodzi aż osiągnie temperaturę 90. Potem odpala normalnie. Niestety kiedy działa normalnie to na niższych biegach to kiedy tak leciutko dodaję gazu np. przy ruszaniu, to mi szarpie, ale potem przestaje kiedy wejdzie na wyższe obroty. Takie są u mnie objawy. |
_________________ Tipo 1.4 i.e. 1991 - lekki tunig optyczny. Dalsze modyfikacje w planie. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-08-2008, 17:10
|
|
|
to mi sie wygląda na CPW, chociaż kto wie
padnięta lambda często charakteryzuje się zwiększonym spalaniem
przede wszystkim zacznij może od resetu komputera:
na zimnym aucie,
odepnij klemy z akumulatora,
wsiądź do auta i wciśnij hamulec - trzymaj ok minuty
podepnij klemy i zapal silnik,
zostaw go włączonego, bez dodawania gazu, niech sobie pochodzi na wolnych obrotach dopóki nie włączy się wentylator chłodnicy
później (ale nie w trakcie pierwszego nagrzewania po resecie) mierzenie rezystancji niebieskiego czujnika wkręconego w kolektor dolotowy, wystarczą trzy pomiary: na zimnym silniku, w połowie nagrzewania i na gorącym |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-08-2008, 20:10
|
|
|
mam nowe odkrycie... nagrzałem troche autko, zgasiłem zmierzyłem CPW było 944 omy czyli więcej niż norma z ksiązki i.... lekki problem z odpaleniem, tzn auto odpaliło, ale słabe itp.... nie miałem czasu już go męczyć, ale zamówiłem CPW, zobaczymy czy to załatwi sprawę... nie przetestowałem patentu z butelką zimnej wody bo nie miałem pod ręką, a na 2 piętro nie chciało mi się lecieć |
_________________ Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-08-2008, 21:45
|
|
|
no to poczekamy na wyniki podmiany CPW, a ten reset kompa tak czy inaczej dobrze jest zrobić raz na jakiś czas, żeby wykasować, możesz to zrobić np. tuż po wymianie CPW |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-08-2008, 22:16
|
|
|
CPW wymienione, czekam na efekty
ale wymiana do najprostszych nie należy (bez kanału)... kombinowałem od góry ale bieda wyszła, więc wczołgałem się pod tipka i jakos pomału... najpierw udałało się odkręcić... a póżniej przykręcic nowy...
Jest tam kilka mm regulacji na płytce montażowej, ale nie za bardzo było jak, wydaje mi się że ustawiełm tak jak poprzedni (mniej więcej)... ale to sie okaże...
ten dostep jest masakrystyczny, ale przydatne narzędzia to małe lusterko (mozna kobiecie z kosmetyczki skubnąć ) , latarka, itp... |
_________________ Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-11-2008, 12:00
|
|
|
Co było przyczyną jeśli można wiedziec? Czy w ogóle udało się to naprawic? |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
przemekgruda78
witamy nowego
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 2 Skąd: malbork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-11-2008, 11:56
|
|
|
mam problem krece krece i nic moj fiat nie chce odpalic prosze o pomoc |
|
|
|
|
Boogi
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 12 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-11-2008, 16:28
|
|
|
Witam wszystkich
Też mam problem z odpaleniem.Wszystko wskazuje jakby do silnika nie dochodziło paliwo.Początkowe objawy wyglądały tak iż jadąc na trasie (bez problemowo) zatrzymałem się na sikundę.Po zatankowaniu na orlenie nie mogłem odpalić samochodu.Po ok.10 minutach stania Temperówka odpaliła ale po drugim kręceniu.Pierwsze było długie i samochód odpalił na 2-3 sekundy a potem zgasł.Po odpaleniu znów na trase by dojechać do celu oczywiście z drżącą prawą nogą.Jednak nie było żadnych wskazań usterki.Szedł równo i przyspieszał jak zwykle.Po zatrzymaniu i zgaszeniu silnika (naszczęście pod domem) samochód już nie zagrał próbowałem odpalić na "pych" i nic Filtr paliwa został zmieniony wraz z pomką ok 2 miesięcy przed zajściem.Może macie jakieś rady dla mnie??Pomóżcie znów radować się z jazdy moim pięknym samochdem, bo sami wiecie jaka to pzyjemność mieć i jeździć Temprą. |
_________________ Tempra 1.6 i. e. SX `94 Digital |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-11-2008, 20:07
|
|
|
no więc po dłuższym jeżdżeniu już coś wiem.... wymiana CPW coś pomogła bo nie ma już szarpania jak uda się odplaić silnik mocno goroący... ale nie zawsze chce odpalić za pierwszym razem... jak odpali i nie za bardzo chce wejść na obroty, to go przygazuję i już jest ok, a wczesniej przed wymianą CPW było tak, że jak go przygazowałem to nic nie dawało... próbowałem jechac a on szarpał, teraz tego nie ma (przynajmniej na razie ;-))
Muszę jeszcze przyjrzeć się chyba innym czujnikom (może temp...), ale teraz już jest zimniej, więc problemu pewnie nie będzie...
** Dodano: 15-11-2008, 20:20 **
aha, oczywiście CPP mozna też sprawdzić, bo z nim też może być różnie.... |
_________________ Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane |
|
|
|
|
Boogi
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 12 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-11-2008, 01:59
|
|
|
Generalnie naprawione ino styki były zaśniedziałe aha no i kostka lekko przybrudzona Teraz czas zabrać się za reszte drobnych usterek |
_________________ Tempra 1.6 i. e. SX `94 Digital |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|