Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpaleniem silnika.
Autor Wiadomość
Syriusz 


Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: Borek Wielki
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-08-2008, 10:07   Problem z odpaleniem silnika.

Witam!
Krótka piłka. Nie chce zapalić na zimno czy ciepło, tzn. długo kręcić na zimno odpali ale zaraz zgaśnie. kilka razy pokręcę to tak jakby dopompowało paliwa i zapali normalnie, i chodzi normalnie przez kilkanaście sekund, aż zgaśnie. Wymieniłem filtr paliwa oraz niedawno pompę paliwową. Gdy załapie i ruszę to na pierwszych trzech biegach to tak leciutko przyszarpuje, a tak to idzie normalnie, aż do momentu kiedy wyłączę samochód. Potem znów problem z zapaleniem. Czytałem na forum wsi i trochę się zdezorientowałem, bo podejrzewam CPW, CPP i coś z układem zasilania paliwem. Doradźcie co mam zrobić. Kupić CPW nowe? dodam, że chyba od nowości nie był wymieniany. Mój pojazd to tipo 1.4 ie 1991 wcześniej gaz, teraz wywalony. Proszę bardzo o pomoc, bo narazie do pracy autobusem trzeba dojeżdżać.
_________________
Tipo 1.4 i.e. 1991 - lekki tunig optyczny. Dalsze modyfikacje w planie.
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-08-2008, 16:54   

CPW jak najbardziej może być winny, na początek bym go wyciągnął i przeczyścił

wykręć jednąświecę, załuż przewód, dotknij gwintem do silnika i sprawdź jaką masz iskrę powinna być ładna i niebieska, a nie żółta bądź czerwona
napisz tęż jak wyglądają czy śa okopcone na czarno, czy białawe lub brązowe
CPP jeśli nie ruszałeś to na razie bym wykluczył
zajrzyj w dolot, jak ktoś będzie kręcił i zobacz czy wtryskiwacz ładnie równo tryska
na razie tyle, ale przyczyn takiego stanu może być naprawdę dużo, ja bym jednak się skłaniał do elektryki i zapłonu
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
danek7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-08-2008, 21:48   

jakby był problem tylko na zimno to bym zaczął od czujnika temperatury cieczy chłodzącej... (w kolektorze dolotowym), ale jeżeli to samo jest na ciepłym silniku... to nieiwiem...
ja mam ostatnio czasami (nie wiem od czego zależy) problem na mocno rozgrzanym silniku... tzn. jak go gaszę a na głowicy jest np. 93stopnie, to czasami nie moge dziada odpalić... i mam taki efekt jak Ty Syriusz, że kręcę kilka razy i w końcu zaskakuje, czasmi obroty są nędzne ale muszę go na gazie potrzymać... ale jak ostygnie i na zimno zapalam to "0" problemu...
_________________
Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-08-2008, 11:24   

danek7, przygotuj sobie butelkę z wodą i jak nie będziesz mógł odpalić na gorącym to oblej CPW, żeby go schłodzić - jeśli odpali to masz winowajcę
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Syriusz 


Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: Borek Wielki
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-08-2008, 21:04   

Wyczyściłem CPW, sprawdziłem świece, mają okopcenie białawe, wyczyściłem je. Na zimno czy ciepło jak odpalam to trzeba pokręcić i zapali. Silnik pracuje nierówno na niskich obrotach, jak dodam gazu to idzie normalnie, a jak puszczę to spadają do około 500 obrotów, tak że prawie zgaśnie, ale potem się podniosą. Nie wiem o co chodzi.
_________________
Tipo 1.4 i.e. 1991 - lekki tunig optyczny. Dalsze modyfikacje w planie.
  
 
danek7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-08-2008, 20:25   

yoyo, tak własnie coraz bardziej podejrzewam CPW ale dla pewności zrobiłem dzisiaj pomiary i w sumie muszę jeszcze sprawdzić jedną rzecz... W jednej mądrej ksiażce jaką mam, jest napisane że rezystancja czujnika powinna mieścić się między 680-920 om, a nominalna wynosi 780 om, autor pisze, że jeżeli rezystancja jest poza wskazanym zakresem nalezy CPW wymienić. Mierzyłem dzisiaj CPW na w miarę wystudzonym silniku i rezystancja wynosiła 840om. Później troche go nagrzałem i wskazywało ok. 910 om, niestety nie doprowadziłem go do stanu "nieodpalania" (nie było już czasu) i ciekaw jestem ile wtedy miernik pokaże... to byłoby sensowne z tym co pisałeś o polaniu CPW zimną wodą i schładzeniu go... może wtedy zmniejsza się rezystancja... tylko czy tak u mnie jest?? to jeszcze muszę sprawdzić i dam znać...
Nawiasem, to Syriusz zmierz sobie rezystancję CPW.
_________________
Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-08-2008, 20:37   

Syriusz napisał/a:
mają okopcenie białawe,

to może świadczyć o ubogiej mieszance - poszukaj na forum informacji o niebieskim czujniku temperatury
jest też osobny temat o CPP

najlepiej jeśli weźmiesz multimetr w rękę, pospisujesz sobie z forum oporności i napięcia na czujnikach i po kolei pomierzysz każdy z osobna
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Syriusz 


Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: Borek Wielki
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-08-2008, 21:11   

yoyo, czujnik temperatury wymieniłem, cewkę WN też wymieniłem, bo miałem przebicia. Danek7 dostosuję się do twoich rad i zmierzę oporności CPW, pozostaje jeszcze kwestia sondy lambda i CPP. CPW mi się nie podoba z tego względu, że popatrzyłem na budowę jego na forum co jest opisane i na swój. Mój ma taki złoty bolec zamiast tzw. obudowy, jest tak jakby oskurowany i to może mieć wpływ. Dodam jeszcze jedno. Kiedy odpalam z zimnego, to raz go przytrzymam i nie załapie. Kiedy go odpalam drugi raz to złapie i ciężko chodzi aż osiągnie temperaturę 90. Potem odpala normalnie. Niestety kiedy działa normalnie to na niższych biegach to kiedy tak leciutko dodaję gazu np. przy ruszaniu, to mi szarpie, ale potem przestaje kiedy wejdzie na wyższe obroty. Takie są u mnie objawy.
_________________
Tipo 1.4 i.e. 1991 - lekki tunig optyczny. Dalsze modyfikacje w planie.
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-08-2008, 17:10   

to mi sie wygląda na CPW, chociaż kto wie
padnięta lambda często charakteryzuje się zwiększonym spalaniem

przede wszystkim zacznij może od resetu komputera:
na zimnym aucie,
odepnij klemy z akumulatora,
wsiądź do auta i wciśnij hamulec - trzymaj ok minuty
podepnij klemy i zapal silnik,
zostaw go włączonego, bez dodawania gazu, niech sobie pochodzi na wolnych obrotach dopóki nie włączy się wentylator chłodnicy

później (ale nie w trakcie pierwszego nagrzewania po resecie) mierzenie rezystancji niebieskiego czujnika wkręconego w kolektor dolotowy, wystarczą trzy pomiary: na zimnym silniku, w połowie nagrzewania i na gorącym
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
danek7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-08-2008, 20:10   

mam nowe odkrycie... nagrzałem troche autko, zgasiłem zmierzyłem CPW było 944 omy czyli więcej niż norma z ksiązki i.... lekki problem z odpaleniem, tzn auto odpaliło, ale słabe itp.... nie miałem czasu już go męczyć, ale zamówiłem CPW, zobaczymy czy to załatwi sprawę... nie przetestowałem patentu z butelką zimnej wody bo nie miałem pod ręką, a na 2 piętro nie chciało mi się lecieć :D
_________________
Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-08-2008, 21:45   

no to poczekamy na wyniki podmiany CPW, a ten reset kompa tak czy inaczej dobrze jest zrobić raz na jakiś czas, żeby wykasować, możesz to zrobić np. tuż po wymianie CPW
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
danek7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-08-2008, 22:16   

CPW wymienione, czekam na efekty :D
ale wymiana do najprostszych nie należy (bez kanału)... kombinowałem od góry ale bieda wyszła, więc wczołgałem się pod tipka i jakos pomału... najpierw udałało się odkręcić... a póżniej przykręcic nowy...
Jest tam kilka mm regulacji na płytce montażowej, ale nie za bardzo było jak, wydaje mi się że ustawiełm tak jak poprzedni (mniej więcej)... ale to sie okaże...
ten dostep jest masakrystyczny, ale przydatne narzędzia to małe lusterko (mozna kobiecie z kosmetyczki skubnąć :lol: ) , latarka, itp...
_________________
Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane
  
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-11-2008, 12:00   

Co było przyczyną jeśli można wiedziec? Czy w ogóle udało się to naprawic?
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
przemekgruda78 
witamy nowego


Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 2
Skąd: malbork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-11-2008, 11:56   

mam problem krece krece i nic moj fiat nie chce odpalic prosze o pomoc
  
 
Boogi 



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 12
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-11-2008, 16:28   

Witam wszystkich :)
Też mam problem z odpaleniem.Wszystko wskazuje jakby do silnika nie dochodziło paliwo.Początkowe objawy wyglądały tak iż jadąc na trasie (bez problemowo) zatrzymałem się na sikundę.Po zatankowaniu na orlenie nie mogłem odpalić samochodu.Po ok.10 minutach stania Temperówka odpaliła ale po drugim kręceniu.Pierwsze było długie i samochód odpalił na 2-3 sekundy a potem zgasł.Po odpaleniu znów na trase by dojechać do celu :) oczywiście z drżącą prawą nogą.Jednak nie było żadnych wskazań usterki.Szedł równo i przyspieszał jak zwykle.Po zatrzymaniu i zgaszeniu silnika (naszczęście pod domem) samochód już nie zagrał :( próbowałem odpalić na "pych" i nic :( Filtr paliwa został zmieniony wraz z pomką ok 2 miesięcy przed zajściem.Może macie jakieś rady dla mnie??Pomóżcie znów radować się z jazdy moim pięknym samochdem, bo sami wiecie jaka to pzyjemność mieć i jeździć Temprą.
_________________
Tempra 1.6 i. e. SX `94 Digital
  
 
 
danek7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-11-2008, 20:07   

no więc po dłuższym jeżdżeniu już coś wiem.... wymiana CPW coś pomogła bo nie ma już szarpania jak uda się odplaić silnik mocno goroący... ale nie zawsze chce odpalić za pierwszym razem... jak odpali i nie za bardzo chce wejść na obroty, to go przygazuję i już jest ok, a wczesniej przed wymianą CPW było tak, że jak go przygazowałem to nic nie dawało... próbowałem jechac a on szarpał, teraz tego nie ma (przynajmniej na razie ;-))
Muszę jeszcze przyjrzeć się chyba innym czujnikom (może temp...), ale teraz już jest zimniej, więc problemu pewnie nie będzie...

** Dodano: 15-11-2008, 20:20 **
aha, oczywiście CPP mozna też sprawdzić, bo z nim też może być różnie....
_________________
Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane
  
 
Boogi 



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 12
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-11-2008, 01:59   

Generalnie naprawione :) ino styki były zaśniedziałe :) aha no i kostka lekko przybrudzona :) Teraz czas zabrać się za reszte drobnych usterek :)
_________________
Tempra 1.6 i. e. SX `94 Digital
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load