Ssanie na zimnym gaśnie brak 3 kreski na panelu i chodzi ;) |
Autor |
Wiadomość |
wnuk99
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 08-12-2011, 21:09 Ssanie na zimnym gaśnie brak 3 kreski na panelu i chodzi ;)
|
|
|
Witam. Fiat tempra 1.4 Lpg wtrysk
Moj problem polega na tym: Brak ssania na zimnym silniku silniczek korkowy nawet nie drgnie
Mam ssanie automatyczne "silniczek korkowy" Jest sprawny ALe ssania nie ma !
Czujnik temperatury cieczy chłodzacej kupilem nowy podlaczylem bez wkrecania nie ma rezultatu.
Myślę ze tylko zostały przewody bo nic wiecej byc chyba nie moze.. Help !
Czy cos jeszcze moze byc przyczyna ? czy gdzies jest np jakis schowany od tego bezpiecznik czy cos w tym stylu.... czy jakis moze jeszcze czujnik odgrywa tu jakas role .? |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-12-2011, 21:13
|
|
|
wnuk99, chciałbym zobaczyć ten gaźnik z silnikiem krokowym czyżbyś miał jakiś przeszczep z jakiegoś Japończyka |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
wnuk99
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 09-12-2011, 09:31
|
|
|
Nie wiem tak juz było od kupna wydaje sie ze to jest wszystko oryginalnie. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-12-2011, 11:02
|
|
|
wnuk99, koledze chodziło o to że jeśli masz silnik z gaźnikiem to nie może tam być silniczka krokowego bo te stosuje się tylko przy jednostkach z wtryskiem.
więc teraz poprosimy cię o napisanie nam oznaczenie twojego silnika ( tu masz liste silników stosowanych w T/T http://www.tempra.org/dane_techniczne.php)
a kiedy to już ustalimy może uda się coś wymyślić z twoim problemem |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
g_p
Wiek: 46 Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 42 Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-12-2011, 11:46 Gaźnik ssanie.
|
|
|
Może podciśnienia ci się popsuły w gaźniku, zawory termiczne na kolektorze dolotowym (ssącym). |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-12-2011, 13:17
|
|
|
g_p, zanim zaczniemy spekulacje najpierw trzeba dojść co to za silnik. Ty też widziałeś gaźniki z ktokowcem w T/T? kolega Leśniczy, dał mu już litanie więc może właściciel w końcu dojdzie co ma pod maską. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
wnuk99
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 09-12-2011, 17:24
|
|
|
To jest silnik 1.3 i jakies tam numerki bynajmniej tak pisze w dowodzie czyli 1.4 tak ? posiada gaznik za gaznikiem znajduje sie silniczek który popycha gaz gdy zaczyna gasnac czyli automatyczne ssanie. dobrze mowie ? dlaczego niby nie moze byc tam silniczka korkowego moze to i jakas przerobka lub mam inny silnik hehe xD |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-12-2011, 18:20
|
|
|
dobra temat zaczyna robić się dziwny ....
wnuk99, w samochodach marki fiat tipo tempra nie było silników o pojemności 1300cm3, jak również nie było silników gaźnikowych z zastosowanym silniczkiem krokowym, ponieważ pracą silnika krokowego steruje komputer, którego w wersjach gaźnikowych nie ma. mylisz pojęcia i na pytanie o wersje silnika odpowiadasz "1.3 z jakimiś numerkami czyli 1.4"
sorry ale chyba musisz wybrać się do mechanika |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-12-2011, 19:25
|
|
|
1372cm3
Tak masz wpisane w dowód?
To chodzi o 1,4 zaokrągla się zawsze do najbliższej pełnej. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-12-2011, 20:32
|
|
|
wnuk99, Chłopie jak jesteś na taki poziomie wiedzy że nie wiesz nawet jak odcyfrować pojemność silnika i nie rozróżniasz gaźnika od wtrysku to daj sobie spokój jedź lepiej do mechanika. Nie zrozumiesz nawet połowy rzeczy, jak ci ktokolwiek zacznie tłumaczyć co masz zrobić. Jeśli jesteś twardy i konsekwentny i chcesz się coś nauczyć o swoim samochodzie to lepiej zacznij od zrobienia fotki swojego silnika i wklej do tego tematu, ale jak będziesz zadawał pytania na zasadzie czym się rożni śrubokręt krzyżakowy od płaskiego to ja pasuje |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-12-2011, 22:11
|
|
|
fuck znowu zobaczyłem avatara JAM_BELFEGOR, i mam banana :DDD |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-12-2011, 23:26
|
|
|
A widzisz jak zajadle murzę oczy |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
wnuk99
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 10-12-2011, 09:34
|
|
|
Zrobię dziś Foto. i sami zobaczycie i ocenicie czy to przerobka czy moze ja sie myle. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-12-2011, 09:40
|
|
|
wnuk99, obudowa przepustnicy w silniku z wtryskiem może komuś przypominać gaźnik, więc nie ma się czym stresować. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
wnuk99
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 10-12-2011, 09:52
|
|
|
Tak macie racje jest to silnik 1.4 na wtrysku. Przydaje sie czasem książka
Więc wracając do problemu co może być przyczyną ?
przy skrecaniu kierownicą na max obroty spadaja i slychac jak by gdzies powietrze syczało. po 2 serwo nie działa i przy wciskaniu hamulca obroty sie podwyższają . Ale jeśli łapie lewe powietrze to co to miało by do tego że nie działa ssanie wgl . ?
http://www.tempra.org/uploads/1323506384503.jpg
http://www.tempra.org/uploads/1323506432472.jpg |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-12-2011, 10:20
|
|
|
To odkręć silnik krokowy i wyczyść go, ewentualnie pomierz multimetrem napięcia do niego.
Tu jest dokładniej na temat: http://forum.tempra.org/t...=silnik+krokowy
** Dodano: 10-12-2011, 10:38 **
A widzisz nawet marne fotki już coś więcej powiedziały (na przyszłość używaj forumowego imgshack'a i wklejaj większe fotki tak 1000x800 już coś widać). Po pierwsze to rzeczywiście jest kombinowane bo dolot jest z gaźnikowca a jest wtryskiwacz na kolektorze ssącym. Drugie pominąłeś całkiem ważny fakt że w aucie jest LPG. Po trzecie widzę że w aucie jest wspomaganie i to co słyszysz przy maksymalnie skręconych kołach to upust płynu z maglownicy. Czwarte po czym stwierdzasz że serwo nie działa? Nie masz wspomagania hamulców? To że rosną obroty po puszczeniu hamulców o niczym nie świadczy. Zawsze zaburzysz obroty pompowaniem hamulca na postoju, a im gorzej wyregulowany gaz tym bardziej to odczuwalne. Do tego może przepuszczać zaworek zwrotny na serwie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
wnuk99
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 10-12-2011, 11:02
|
|
|
poczytałem troche i moze miec duzy wplyw digiplex czy dobrze mowie ? Serwo nie dziala brak wspomagania hamulca. silniczek korkowy podlaczylem pod zasilacz 12 v bo nie mialem mozliwosci inaczej sprawdzic i na 2 ostatnich bolcach sie chowa i sie wysuwa w zaleznosci od podlaczenia + - . na innych nic sie nie dzieje. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-12-2011, 11:19
|
|
|
wnuk99, no to serwo migiem do wymiany be będzie łapało lewe powietrze, no i niebezpiecznie tak jeździć. Krokowiec ma na przemienne zasilanie / masę i sygnałowy do określenia swojego położenia. Przykładanie napięcia po kolei do każdego bolca nie było dobrym pomysłem, jak upalisz sygnałowy to korkowiec nie będzie działał po to jest multimetr by mierzyć ewentualnie dowiedzieć się które bolce są do zasilania i jakim napięciem.
Digiplex pomocne tematy:
http://forum.tempra.org/t...hlight=digiplex
http://forum.tempra.org/t...hlight=digiplex |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-12-2011, 12:21
|
|
|
Żeby sprawdzić krokowiec włączasz zapłon, zaglądasz pod maskę jedną reką otwierasz przepustnice na max a drugą naciskasz na ten bolec krokowca. Po naciśnięciu powinien się schować, a po puszczeniu wysunąć. |
|
|
|
|
wnuk99
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 10-12-2011, 12:40
|
|
|
w tym problem ze on nawet nie drgnie. wyjelem rurke od podcisnienia jak chodzil silnik od digiplexu zadnego rezultatu normalne czy cos nie tak ? ssanie podcisnienia jest slabe nie wiem czy tak ma byc czy moze gdzies lewe lapie. |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-12-2011, 13:01
|
|
|
wnuk99, map sensor w Digiplex'ie działa na podciśnienie do niego właśnie udzie rureczka z kolektora, przy jałowych może nie kłamać za bardzo, ale przy wyższych obrotach już może nie być wesoło odpowiada on za kąt wyprzedzenia zapłonu. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
wnuk99
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 13-12-2011, 18:33
|
|
|
Samochod Nadal nadaje sie na złom. Opisze wam każdą drobnostkę jaką znam i niech ktos sie madry wypowie co mam sprawdzic i jak co moze byc przyczyna takiego zachowania. To tak Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (wyjąłem wtyczkę wpięty został nowy) zadnego rezultatu. Serwo nie działa (brak wspomagania hamulca) silniczek korkowy gdy jest podpiety w samochodzie nawet nie drgnie na 2 pinach sie chowa i sie wysuwa wiec działa tak. ? Ale gdy wysunełem go (przy pomocy zasilacza) podpielem wtyczka odpaliłem samochod zagladam pod maske a on sie schował. (Dostać musiał informację ). Samochod gdy jest zimny nie chce załapać (tzn łapie, łapię ale nie zaskakuje) Dopiero po dłuższym kreceniu silnikiem (Tak długo że mozna rozrusznik zajezdzic) i wtedy dopiero załapuję i jak zgasnie to znowu jest to samo dopiero gdy silnik jest rozgrzany odpala normalnie na gazie i na benzynie i nawet jesli zgasnie to odpali normalnie i teraz coś dziwnego (gdy auto zostanie zgaszone po dlugiej jezdzie czyli silnik byl goracy i na drugi dzien prubujemy odpalic odpala na dotyk nawet jesli jest mróz ale gdy zgasnie praktycznie brak szans i nadziei ze odpali ). Czyli tak brak ssania i moim skromnym zdaniem dostaje za małą dawkę benzyny lecz moge sie mylic. Jeśli go nie zrobię wyląduje na złomie. POMOCY !!! Niech ktos madry sie wypowie. |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-12-2011, 19:50
|
|
|
A co zrobiłeś do tej pory? Odepniij podciśnienie od serwa, sprawdź czy (i jak) zasysa powietrze. Jeżeli jest ok, to go nie podpinaj, tylko zaślep i sprawdź czy odpalanie się poprawi. Wtedy będzie coś wiadomo. Krokowiec sprawdź tak jak pisałem wcześniej (zabawa przepustnicą i bolcem), jak nie reaguje, to znaczy do czyszczenia. jak to zrobisz to potem można sie zastanawiac co dalej. |
|
|
|
|
wnuk99
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 13-12-2011, 21:30
|
|
|
Jutro sprawdzę.
Do czyszczenia chodzi ci korkowiec czy tam gdzie przepustnica ?
Dodam ze tam gdzie przepustnica to jest ladnie czysto ale na wezu tym od powietrza to takiego brudu tam troche jest i na wtrysku tez troche było z tego co pamietam. |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-12-2011, 22:17
|
|
|
Styki w krokowcu do czyszczenia. Było sporo tematów o tym na forum. |
|
|
|
|
|