Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Automatyczna regulacja nawiewu
Autor Wiadomość
jareq 



Wiek: 46
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 26
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-05-2005, 12:15   Automatyczna regulacja nawiewu

Witam.

Mam Tempre 1.6 i.e z automatyczną regulacją nawiewu. Niestety zauważyłem że ten system nie trzyma u mnie ustawień tzn. jak wyłączę i włącze samochód w krótkim odstępie czasu to jest OK, ale jak zostawie na co najmniej pół godziny (a nawet i krócej) to zawsze mam ustawione 24 stopnie. To chyba nie jest normalne zachowanie? Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie należy szukać przyczyny i jak to naprawić. A może to tak powinno byc :-(

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie nawiewu. Napiszę od razu że dmuchawę oczyściłem z liści. Zauważyłem, że jak wyłącze nawiew to przez około pól minuty z okolić dmuchawy (schowka) dochodzi odgłos który przypomina szmer pracy jakiegos silniczka. Nie jest to praca dmuchawy, gdyz ta się już na pewno nie kręci (Pisze "na pewno" bo robilem testy z wyjetą dmuchawą i widzialem że ona już nie pracuje a szmer był). Po jakims czasie szmer ten ustaje i wtedy dopiero w kabinie jest cisza. Ale jak wlacze ponownie system regulacji nawiewu to znowu pojawia się ten szmer. Nawet wtedy gdy dmuchwa nie pracuje (nie kręci). Czy to też jest normalne zachowanie ? Mam nadzieje że nie, bo strasznie to drazni moje ucho. Czy ktoś się orientuje, co to może być i jak się pozbyć tego odgłosu?

pozdrawiam
_________________
Jarosław Kruk
Fiat Tempra 1.6 i.e. (1993)
     Moneta
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-05-2005, 13:17   Centralka automatycznego ogrzewania

Kolego jareq

Ja również posiadam system automatycznego ogrzewania. System jest sterowany przez centralkę, która posiada dwa źródła zasilania. Jedno źródło załącza się po przekręceniu kluczyka na pozycje MAR. Drugie jest u Ciebie niepodłączone.
Zasilanie podtrzymujące pamięć w centralce jest w wnęce na radio.
Przypuszczam , że nie masz jeszcze zainstalowanego radia. Ja odkryłem to podłączenie przypadkowo podczas instalacji radia. W tej wnęce powinny być następujące przewody:
- cztery przewody różnokolorowe od przednich głośników wychodzące z wiązki w jednej grupie.
- dwa czarne przewody , a w tym jeden podłączony do masy a drugi podłączony do lampki oświetlenia schowka. Ten czarny przewód od lampki schowka należy podłączyć do tego od masy a wtedy będzie świecić lampka gdy będzie włączone oświetlenie zewnętrzne samochodu czyli światła postojowe.
- dwa zielonoczerwone , a w tym jeden podłączony do plusa zasilania (+12V) przy zapalniczcei a drugi biegnie do centralki sterowania. Na tym drugim jak podłączysz woltomierz stwierdzisz zmiejszające sie napięcie. Tak więc te dwa przewody również należy podłaczyć razem.
Producent zainstalował gniazdko z dwoma stykami i podłączył do jednego styku dwa czarnr przewody ( masa da radia) a do drugiego styku podłaczył dwa zielonoczerwone przewody ( +12 V dla radia).

Na temat brzęczenia , które również stwierdzam u siebie nie wypowiadam się. Jeżeli będziesz miał chwilę czasu i będziesz badał "brzęczenie" to napisz o tym do mnie. Ja również jestem tym zainteresowany. Podpowiem jedynie, że na schemacie ogrzewania automatycznego jest elektrowentylator pomieszczenia pasażerskiego z czujnikiem temperatury i dmuchawa elektryczna klimatyzacji pomieszczenia pasażerskiego.
Przypuszczalnie są dwa urządzenia , które pracują nad ogrzewaniem. Elektrowentylator grzeje do czasu gdy nagrzewnica jest zimna. W moim samochodzie zaraz po włączeniu było gorące powietrze, ale gdy pojechałem na test centralki wtrysku mechanik zostawił niepodłączone kable i od tego czasu przestało to działać.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-05-2005, 19:58   

Brzęczenie pewnie jest od silniczka który steruje obiegiem zamkniętym.
     assistance   Moneta
 
 
jareq 



Wiek: 46
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 26
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-05-2005, 11:14   

Jadodada napisał/a:
System jest sterowany przez centralkę, która posiada dwa źródła zasilania. Jedno źródło załącza się po przekręceniu kluczyka na pozycje MAR. Drugie jest u Ciebie niepodłączone.

Tak mi się wydawało, że musi być jeszcze jedno źródło zasilania.

Jadodada napisał/a:
Zasilanie podtrzymujące pamięć w centralce jest w wnęce na radio.
Przypuszczam , że nie masz jeszcze zainstalowanego radia. Ja odkryłem to podłączenie przypadkowo podczas instalacji radia.

Prawdą jest, że jeszcze nie mam radia :-) ale twoje przypuszczenia nie miały żadnego uzasadnienia. Zawsze przecież mogłem kupic auto z radiem :-)

Jadodada napisał/a:
dwa czarne przewody , a w tym jeden podłączony do masy a drugi podłączony do lampki oświetlenia schowka. Ten czarny przewód od lampki schowka należy podłączyć do tego od masy a wtedy będzie świecić lampka gdy będzie włączone oświetlenie zewnętrzne samochodu czyli światła postojowe.

Super. Kojarzę, że widziałem tam te przewody. W planach miałem ustalić dlaczego mam ciemno w schowku a teraz to muszę tylko to połączyć :-)

Jadodada napisał/a:
- dwa zielonoczerwone , a w tym jeden podłączony do plusa zasilania (+12V) przy zapalniczcei a drugi biegnie do centralki sterowania. Na tym drugim jak podłączysz woltomierz stwierdzisz zmiejszające sie napięcie. Tak więc te dwa przewody również należy podłaczyć razem.

tzn. że jak połączę te 2 przewody, to wtedy zestawię 2 zasilanie centralki?

Jadodada napisał/a:
Producent zainstalował gniazdko z dwoma stykami i podłączył do jednego styku dwa czarnr przewody ( masa da radia) a do drugiego styku podłaczył dwa zielonoczerwone przewody ( +12 V dla radia).

o jakie gniazdo chodzi ?

Jadodada napisał/a:
Na temat brzęczenia , które również stwierdzam u siebie nie wypowiadam się

A już się bałem, że to występuje tylko u mnie :-)
_________________
Jarosław Kruk
Fiat Tempra 1.6 i.e. (1993)
     Moneta
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2005, 13:22   

jareq

O gniazdko się niemartw - tak było na początku zanim wyjęto radio poraz pierwszy.

Z radiem to tylko moja "dekukcja". Doszedłbyś do tego sam gdybyś miał więcej przewodów do podłączenia niż byś się spodziewał. Ja mam jeszcze w tej wnęce na radio dodatkowo jeszcze jeden kabel antenowy tylko do czego podłączony to tego nie wiem.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
jareq 



Wiek: 46
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 26
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-05-2005, 13:36   

dziura.arek napisał/a:
Brzęczenie pewnie jest od silniczka który steruje obiegiem zamkniętym.

Gdzie się znajduje ten silniczek i jak sie do niego dobrać, żeby sprawdzić czy to on jest winowajcą ?

[ Dodano: 2005-05-04, 20:19 ]
Jadodada, Dostałes ode mnie punkt "pomógł" gdyż Twoja odpowiedź pomogła mi w podłączeniu drugiego zasilania do centralki nawiewu. Dziękuję.
_________________
Jarosław Kruk
Fiat Tempra 1.6 i.e. (1993)
     Moneta
 skype
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-05-2005, 20:58   

Za silniczkiem trzeba zanurkować. Obok dmuchawy go namierzysz.
     assistance   Moneta
 
 
jareq 



Wiek: 46
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 26
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-05-2005, 20:21   

dziura.arek napisał/a:
Za silniczkiem trzeba zanurkować. Obok dmuchawy go namierzysz.

Możesz coś więcej napisać, gdzie go znaleźć, bo jak bede miał chwilke czasu, to postaram się "zanurkować" :-). Gdy czyścilem dmuchawę z liści to nie kojarzę, żebym go widział w pobliżu. A może mam go szukać w "dziurze" po wyjęciu dmuchawy.
_________________
Jarosław Kruk
Fiat Tempra 1.6 i.e. (1993)
     Moneta
 skype
 
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-05-2005, 20:39   

to bzyczenie to napewno zamykająca/otwierająca się klapka obiegu zamkniętego, widać to po zdjęciu schowka.
     assistance
 
jareq 



Wiek: 46
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 26
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-05-2005, 11:49   

lotarr napisał/a:
to bzyczenie to napewno zamykająca/otwierająca się klapka obiegu zamkniętego, widać to po zdjęciu schowka.


Zerkinj na wątek http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=1575 Tam są zdjęcia które zrobiłem po zdjęciu schowka. Bzyczenie wydaje "czarna skrzynka" przykręcona do obudowy dmuchawy. Niestety nie wiem co to jest. Co prawda

dziura.arek napisał/a:
Brzęczenie pewnie jest od silniczka który steruje obiegiem zamkniętym.


i wygląda na to, że to może być to. Tylko jedna rzecz mi nie pasuje. Nie widzę, nigdzie przeniesienia napędu z silniczka na klapę od obiegu zewnętrznego.
_________________
Jarosław Kruk
Fiat Tempra 1.6 i.e. (1993)
     Moneta
 skype
 
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-05-2005, 16:02   

silniczek obiegu zamkniętego znajduje się obok dmuchawy i jest to mała czarna puszeczka do której wchodzą dwa przewody a otwór na przewody jest zalepiony jakąś brunatną mazią, przynajmniej u mnie
     assistance
 
jareq 



Wiek: 46
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 26
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-05-2005, 20:08   

lotarr napisał/a:
silniczek obiegu zamkniętego znajduje się obok dmuchawy i jest to mała czarna puszeczka do której wchodzą dwa przewody a otwór na przewody jest zalepiony jakąś brunatną mazią, przynajmniej u mnie


Wszystko wskazuje, że to właśnie jest to. Dziekuję za pomoc.
_________________
Jarosław Kruk
Fiat Tempra 1.6 i.e. (1993)
     Moneta
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-05-2005, 09:12   

Jeżeli do tej skrzynki prowadzą przewody o kolorach brązowym (oznaczenie na schemacie "M") i błękitno-czerwonym (oznaczenie na schemacie "AR") to napewno jest to silnik nastawczy przesłony powietrza doprowadzanego z zewnątrz.

Mam również taki system ogrzewania i proszę napisz co powoduje , że ten silnik brzęczy.
Czy jest to możliwe , że jest uszkodzony lub nie działają wyłączniki krańcowe. Jak to naprawić?

Czy takie brzęczenie może wydawać każdy silnik nastawczy?
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-05-2005, 12:34   

lotarr napisał, a nie napisała :evil:
_________________
tempra 2,0 ie cat sw '91r.
     assistance
 
jareq 



Wiek: 46
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 26
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-05-2005, 20:29   

lotarr napisał/a:
lotarr napisał, a nie napisała :evil:


Pewnie masz rację :-), ale to forum samo dodaje podczas odpowiadania ciąg "nick napisał/a". Teraz też doda :lol:

[ Dodano: 2005-05-29, 22:09 ]
Jadodada napisał/a:
Jeżeli do tej skrzynki prowadzą przewody o kolorach brązowym (oznaczenie na schemacie "M") i błękitno-czerwonym (oznaczenie na schemacie "AR") to napewno jest to silnik nastawczy przesłony powietrza doprowadzanego z zewnątrz.

Na zdjęciu http://www.tkdami.net/~jareq/1.jpg widać dwie kostki. Silniczek podłączony jest do kostki z przewodem brązowym i błękitnym (nie jest on błękitno-czerwony). Utworzyłem nowy wątek http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=1575 w którym zamieściłem zdjęcia, które porobiłem podczas "namierzania brzęczenia". Jeżeli ich nie oglądałeś to zajrzyj, bo może Ci coś powiedzą.

Jadodada napisał/a:
Mam również taki system ogrzewania i proszę napisz co powoduje , że ten silnik brzęczy.
Czy jest to możliwe , że jest uszkodzony lub nie działają wyłączniki krańcowe. Jak to naprawić?

Brzęczy jak ma podłączone zasilanie :-) Nie cały czas, ale podczas wszelkiego rodzaju operacjach na systemie nagrzewania włącza się bzyczenie na około 30 sekund. Niestety nie wiem co to są wyłączniki krańcowe więc nie mogę wiedzieć czy one nie działają. A jak to naprawić? Jeszcze nie wiem, ale jak będę miał znowu chwilę czasu to postaram się jeszcze raz zdjąć schowek, wykręcić ten silniczek i go rozebrać. Może coś mi się uda z nim zrobić :-)

Jadodada napisał/a:
Czy takie brzęczenie może wydawać każdy silnik nastawczy?

Mam nadzieje że nie, bo chciałbym żeby mi wszystko działało tak jak należy i nie wydawało żadnych nieporządanych dźwięków.
_________________
Jarosław Kruk
Fiat Tempra 1.6 i.e. (1993)
     Moneta
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-06-2005, 10:56   

Zdjęcia oglądałem. Pomiędzy kostką a skrzynką są przewody takie jak napisałem i zgodne z opisem na schemacie. Jednak w instalacji przyłączeniowej jest przewód niebieski. Wygląda na to , że występuje tu niezgodność. Czy jest możliwe , że ten silniczek powinien być podłączony do innej kostki to tego nie wiem. Jeżeli kiedyś będziesz rozbierał to urządzenie spróbuj to stwierdzić.
W najbliższym czasie dołączę schemat.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-06-2005, 10:49   

[ Dodano: 04-06-2005, 17:45 ]
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=329
tu jest rozłożony silniczek obiegu zamkniętego.
_________________
tempra 2,0 ie cat sw '91r.
     assistance
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-06-2005, 20:05   

U mnie też słychać to brzęczenie i już się do niego przyzwyczaiłem.

Interesuje mnie ten elektrowentylator. U mnie jeżeli jest to na pewno nie działa. Gdzie go szukać i gdzie podłączyć (o ile go mam).

Ostatnio stwierdziłem małe niedomaganie mojego systemu nawiewów. System nie zawsze przestawia parametry w funkcji automat. Np. gdy jest zimno wsiadam do autka i nastawiam sobie 19 st. System na początku dmucha oczywiście na szybę ale gdy już powinien przestać robi to nadal w dodatku nie zwiększając temperatury powietrza. Wystarczy przestawić temperaturę na LO i spowrotem na 19 st i wszystko zaczyna chodzić jak należy. To samo dzieje się jak na dworze jest gorąco. Nastawiam na 18 st. a system dmucha na najniższych obrotach. Przestawiam na LO i spowrotem na 18 st. i wszystko zaczyna chodzić jak należy.

Czy ktoś wie gdzie tkwi problem i jak go rozwiązać?
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-06-2005, 21:59   

Problem tkwi w czujnikach temperatury które są bezpośrednio podłączone do układów sterowania silniczkami nastawczymi.
Być może trzeba oczyść te czujniki z brudu. To wynika z Twojego opisu jak przewietrzysz dmuchawą kanały to zmieniasz parametry temperatury odczytywanej przez czujniki i wtedy postrzegasz Twój system ogrzewania jako pracujący w normie.

W moim systemie gdy temperatura zewnętrzna jest dużo wyższa od nastawionej a w kabinie jest temperatura jeszcze wyższa od zewnętrznej to dmuchawa prawie nie działa (jedna kreska). Dopiero po jakimś czasie rusza nawiewając gorące powietrze z zewnątrz, które i tak ma temperaturę niższą od tego powietrza w kabinie.

Wyglada na to , że w niedługim czasie i ja będę zmuszony do reanimacji silniczków nastawczych i czujników temperatury będąc przygotowany do tego w wyniku Waszych doświadczeń, które byliście uprzejmi opisać w Swoich postach.

Pozdrowienia
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-06-2005, 22:09   

Jadodada napisał/a:
Problem tkwi w czujnikach temperatury które są bezpośrednio podłączone do układów sterowania silniczkami nastawczymi.
Być może trzeba oczyść te czujniki z brudu.



To ile jest tych czujników i silniczków?

Pewnie trzeba rozebrać pół samochodu żeby się do nich dostać? Czy możesz napisać coś więcej gdzie ich szukać?
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-06-2005, 19:40   

silniczki znalazłem 3
1-silniczek obiegu zamkniętego
2-silniczek zmiany kierunku nawiewu
3-silniczek otwarcia przepustnicy nagrzewnicy

czujnik temperatury znalazłem jeden obok kierownicy po prawej stronie.
_________________
tempra 2,0 ie cat sw '91r.
     assistance
 
goodninja 
witamy nowego


Wiek: 42
Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 5
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-03-2006, 18:24   

czujnik koło kierownicy po prawej stronie to czujnik temperatury pomieszczenia pasażerskiego z elektrowentylatorem (236 na schemacie)
znalazłem jeszcze 2 czujniki temperatury powietrza zmieszanego ( 237 i 238 na schemacie) bez wentylatora; jeden zamontowany jest w prawej centralnej kratce wentylacyjnej, drugi jeszcze głębiej na dole (żeby siędo nich dostać trzeba ściągnąć konsole środkową, będą po prawej strone, łatwo je żnaleźć)
Jest jeszcze czujnik temperatury zewnętrznej i jest z tego co mi się wydaje zamocowany gdzieś w lewym lusterku ale jeszce do tego nie doszedłem.
Tak przy okazji, jakie patametry powinny mieć te czujniki i ile coś takiego może kosztowac?

[ Dodano: 23-03-2006, 20:34 ]
Jadodada napisał/a:
Przypuszczalnie są dwa urządzenia , które pracują nad ogrzewaniem. Elektrowentylator grzeje do czasu gdy nagrzewnica jest zimna. W moim samochodzie zaraz po włączeniu było gorące powietrze, ale gdy pojechałem na test centralki wtrysku mechanik zostawił niepodłączone kable i od tego czasu przestało to działać.


Elektrowentylator a raczej elektrowentylatorek nie grzeje tylko zasysa powietrze z kabiny do czujnika temperatury. Całe to urządzenie zamocowane jest po prawej stronie kierownicy poda taka małą krateczką
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-03-2006, 00:55   

A mi padł silniczek od obiegu zamknietego.Odpiąłem go bo jak domykał klapke to mechanizm zaczął przeskakiwać przez co głośno strzelał.Więc klapke otworzyłem i odpiołem silniczek.Może ktoś ma ??
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-05-2006, 21:30   

jareq jak bys potrzebowal silniczki sterujace lub czujniki to daj znac. mam u siebie na stanie i za grosze bym oddal w dobre rtece aby komus sie przydaly. jak by cos numer masz ponizej w opisie
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-05-2006, 21:42   

TEMPRAWG potrzebuje ten silniczek od obiegu zamkniętego,bo mechanika padła.
Tak wygląda.Jak byś miał to daj "cynk". :food:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load