|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Automatyczna regulacja nawiewu |
Autor |
Wiadomość |
tege
Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 12 Skąd: Kwidzyn / Poznań
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-05-2007, 10:18
|
|
|
Witam,
Mam 2 problemy z klimatyzacją:
1. Od jakiegoś czasu powietrze wdmuchiwane do środka może mieć tylko dwie temperatury - albo minimalną, albo maksymalną, niezależnie od tego jaka temperatura jest ustawiona. Występuje po prostu pewien próg, przy którym następuje skokowa zmiana temperatury.
2. Układ nie reaguje na zmianę kierunku nawiewu, jest on ciągle skierowany na szybę. Dokonałem automatycznej diagnozy. Gdy testuje się przyciski odpowiadające za zmianę kierunku nawiewu powinny się pojawić na wyświetlaczu kody (kolejno d5, 2b, 62 i 94). U mnie jednak w tym momencie wyświetla się tylko jeden kod - d7.
Czy miał ktoś z Was taki bądź podobny problem i wie, co może być przyczyną?
Pozdrawiam. |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie '95 - 256 000 i śmiga aż miło |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-05-2007, 10:03
|
|
|
tege, ktoś miał taki problem ale nie wiem czy go rozwiązał.
Na początek polecam zdjąć osłonę pod kierownicą i znajdziesz tam dwa silniczki.Jeden napędzający klapę dzięki której powietrze omija nagrzewnicę lub leci przez nią plus sterowanie zaworem od nagrzewnicy,a drugi silniczek napędza przesłonę która kieruje powietrze na nogi,szybę lub kratki w desce.Są w nich potencjometry,dzięki którym sterownik wie w jakim położeniu jest dana klapa i zawór.Może któryś nie łączy i sterownik się gubi.
Aha przed prawym kolanem jest mała krateczka za którą jest czujnik temperatury z wiatraczkiem który monitoruje temperaturę w kabinie.Może on też coś jest nie teges lub wiatraczek się przytarł i czujnik nie reaguje na zmianę temperatury.
A ja mam prośbę do Ciebie.Czy możesz mi opisać co to za "automatyczna diagnoza" i jak się jął dokonuje.Bardzo bym był wdzięczny. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tege
Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 12 Skąd: Kwidzyn / Poznań
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-05-2007, 11:32
|
|
|
Dzięki za odp , tak właśnie przypuszczam, że przyczyna leży w walniętym/zablokowanym silniczku ale nie wiedziałem gdzie te dwa, o których napisałeś, dokładnie leżą.
Jeśli chodzi o automatyczną diagnozę, to całą procedurę znalazłem w tym dokumencie (na samym dole):
http://www.brickfieldspar...ges-37to113.pdf
Na tej stronie jest zresztą więcej schematów układów itp. materiałów dotyczących tempry:
http://www.brickfieldspar.../temprainfo.htm
Pozdrawiam. |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie '95 - 256 000 i śmiga aż miło |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-05-2007, 16:41
|
|
|
tege, bardzo dziękuje za te linki.Co prawda wszystko jest po jangielskiemu a ja w tym temacie jestem zielony,to na pewno coś wyczaje.Co do diagnozy to trzeba włączyć zapłon trzymając jednocześnie przycisk auto na panelu tak
A trzeci silniczek jest po stronie pasażera.Po zdjęciu schowka widać wentylator a nad nim przesłonę od obiegu zamkniętego kabiny pasażerskiej.Silniczek jest z prawej strony między nawiewem a blachą nadkola.Trzeba jeszcze wyjąć komputer razem z uchwytem i mieć rękę jak miesięczne niemowlę.
A co tych dwóch silniczków to po zdjęciu osłony pod kierownicą na pewno zobaczysz silniczek do sterowania zaworem,a drugi będzie zasłonięty plastikiem idącym od panelu klimatyzacji.Ja wymieniałem nagrzewnicę ,więc wystarczyło tylko odchylić ten plastik,ale może i dostaniesz się do tego drugiego bez problemu. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
tege
Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 12 Skąd: Kwidzyn / Poznań
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-05-2007, 23:08
|
|
|
Ok, podłubię .
A jeśli chodzi o tą procedurę, to zgadza się - trzeba trzymać wciśnięty AUTO przekręcając kluczyk w stacyjce. |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie '95 - 256 000 i śmiga aż miło |
|
|
|
|
golcu
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 35 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-09-2007, 22:00
|
|
|
Witam.
jareq napisał/a: | system nie trzyma u mnie ustawień tzn. jak wyłączę i włącze samochód w krótkim odstępie czasu to jest OK, ale jak zostawie na co najmniej pół godziny (a nawet i krócej) to zawsze mam ustawione 24 stopnie |
Jadodada napisał/a: | System jest sterowany przez centralkę, która posiada dwa źródła zasilania. Jedno źródło załącza się po przekręceniu kluczyka na pozycje MAR. Drugie jest u Ciebie niepodłączone. |
Mam ten sam problem co miał jereq i próbuje znaleźć to drugie źródło zasilania, jednak nie jest to takie proste. dorzucam linka do zdjęcia wysokiej roździelczości, z widokiem na lukę nad radiem, za centralką. Może ktoś tam dojrzy gdzie musi być doprowadzone drugie zasilanie.
http://mgolec.republika.pl/nawiew.jpg
** Dodano: 23-09-2007, 16:06 **
No i nikt nie wie jak mam sobie z tym poradzić ? |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie LPG 92' digital 159.A3.046 digiplex 2 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-10-2007, 12:10
|
|
|
Znalazłem schemat z centralką od klimy i zaznaczyłem Ci na nim kolorem czerwonym stałe zasilanie(tak mi się wydaje).Na fotce którą dałeś jest to przewód w największej wtyce koloru czerwonego.Jego droga zaczyna się od akumulatora przez nr 37 rozgałęźnik,potem nr 50 czyli skrzynka bezpieczników,potem bezpiecznik nr 2,potem zapalniczka nr 87,potem złącze do radia nr 65,potem przechodzi (jeśli się nie mylę)przez wtykę na kablu A i idzie wprost do centralki przez pin numer 10 we wtyce A.Musisz zobaczyć czy masz prąd na czerwonym przewodzie,przy centralce.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
golcu
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 35 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-10-2007, 20:41
|
|
|
ZielonyTBG, dzięki wielkie !
Mam ten schemat w książce serwisowej i wpatrywałem się w niego pół godziny, ale nie umiałem do tego dojść Już myślałem że nikt mi nie pomoże.
Czerwony kabel przeciołem ok. 10 cm od centrali i tam podłączyłem kabel plusowy z radia. Teraz już nie musze przy każdym odpaleniu zwiększać temperatury i wyłączać automatyczne sterowanie (które jakoś nie za bardzo funkcjonuje)
Jeszcze raz dzięki. |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie LPG 92' digital 159.A3.046 digiplex 2 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|