wspomaganie..pytanko |
Autor |
Wiadomość |
wojtas87-xp
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2007 Posty: 44 Skąd: częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-04-2008, 00:17 wspomaganie..pytanko
|
|
|
witam wszystkich....czy jest jakis sposob na to zeby wspomaganko chodzilo jeszcze lepiej? czy wymiana plynu cos pomoze? |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-04-2008, 16:58
|
|
|
Co znaczy "jeszcze lepiej"? To pojęcie względne.
A jak teraz chodzi u Ciebie wspomaganie? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-04-2008, 17:44
|
|
|
wojtas87-xp, wymiana płynu cos pomoze ale duze zmiany bym nie liczył
Ale po co chcesz uleprzac wspome, w tipkach jest ok |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-04-2008, 18:45
|
|
|
Wymiany płynu od wspomagania, tak jak wymiany oleju (o tych samych parametrach rzecz jasna) nie wyczujesz nawet.
No chyba, że masz tam wlany olej z Biedronki to może |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 02-04-2008, 18:48
|
|
|
A powiedzcie mi jaki płyn jest we wspomaganiu? Mój już jest taki ciemno brązowy. Czy po wymianie trzeba go jakos specjalnie odpowietrzac? Bo słyszałem że trzeba dac na maxa w obie strony i wystarczy ale jakos w to mi sie nie chce wierzyć. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-04-2008, 18:56
|
|
|
tipacz96vc, najprościej wymienia się dolewając nowego, a upuszczając stary.
Nie trzeba wtedy odpowietrzać.
Kolor ma niewiele do rzeczy.
Masz brązowy ale po wymianie i przejechaniu ok.1000 km. nowy będzie wyglądał jak stary.
Chyba że wypłukałbyś calutki układ ale nawet wtedy i tak całego syfu nie wyczyścisz.
Więcej zachodu niż korzyści. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 02-04-2008, 19:03
|
|
|
Emf, ale jaki to ma byc płyn? i gdzie sie do spuszcza? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-04-2008, 19:10
|
|
|
tipacz96vc, już nie pamiętam bo zminiałem jakiś czas temu.
Poszukaj na forum bo mi Chłopaki wtedy pisali jaki powinien być. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-04-2008, 20:55
|
|
|
tipacz96vc, odkręć węża przy pompie od wspomagania i zapal auto i pokręc kierownicą,ja tak właśnie robiłem. Co do odpowietrzania to ja to robiłem tak,zalałem zbiorniczek,uruchomiłem silnik i jedna osoba kręciła kierownicą a ja pilnowałem żeby płynu nie brakło i dolewałem,jak dolejesz na max to kręcisz kierownicą od oporu do oporu przy odkręconym zbiorniczku,po kilku kilku razach układ bedzie odpowietrzony,zresztą z tego co pamiętam to w zamknięciu zbiorniczka jest dziurka,więc chyba specjalnie odpowietrzać tego nie trzeba... A płyn to miałem do przekładni automatycznych itp...czerowny... z orlenu.... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 03-04-2008, 15:13
|
|
|
ego, a powiedz mi czy w tym zbiorniczku robi sie jakieś ciśnienie? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2008, 15:33
|
|
|
tipacz96vc napisał/a: | ego, a powiedz mi czy w tym zbiorniczku robi sie jakieś ciśnienie? |
nie ma,w zakrętce masz dziurke.... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 03-04-2008, 19:22
|
|
|
ego, ok dzieki za info |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ArniK
Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 12 Skąd: SwietokrzyskiE
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 18:43
|
|
|
Podepnę się pod temat. Przeszukałem mądre książki, poczytałem na Naszym mądrym forum i zrobiłem wymianę płynu tak jak należy. Zabezpieczyłem wylot ze zbiornika, odessałem stary płyn, podpiąłem sobie rureczkę z butelką do węża powrotnego, nalałem płynu prawie pod korek i odpaliłem samochód. Bez kręcenia kierą wypił całość od razu- zajęło mu to dosłownie 5 sek. I teraz mam pytanie- czy u Was pompa też od razu zasysa płyn, czy jednak musicie kręcić kierownicą, tak jak opisano przy wymianach. U mnie wychodzi na to, że pompa pracuje cały czas i nie ważne, czy kręcę czy nie kręcę. Moja temperówka to składak i już dawno przestałem wierzyć, że ktoś ją dobrze poskładał, tak więc nie zdziwię się, jeżeli okaże się, że u Was pompa działa dopiero jak zaczniecie kręcić kierownicą. Oczywiście w ten sposób wymiana płynu zajęła mi dosłownie z 5 minut, ale nie wiem, co z tą pompą i czy to jest złe? |
_________________ Tempra 1.9TD '92 wersja Vivaldi |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 19:29
|
|
|
ArniK, pompa napędzana jest paskiem z silnika, więc siłą rzeczy jak silnik pracuje to pompa również niezależnie od tego czy kręcisz akurat kierownica czy nie
samo kręcenie przy wymianie potrzebne jest po to a by olej przepłynął przez cały układ i wypchnął powietrze, które dostało się do przewodów |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ArniK
Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 12 Skąd: SwietokrzyskiE
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 20:46
|
|
|
Ufff a już się bałem. W sumie u mnie nie mogło dostać się powietrze skoro zalałem zbiornik a kierownica nie machałem i zdecydowanie po wymianie jest lepiej. Wcześniej pompa jęczała, a po wymianie niczego nie słychać. Czyli wszystko działa jak należy. Dzięki za podpowiedź. |
_________________ Tempra 1.9TD '92 wersja Vivaldi |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-05-2008, 22:01
|
|
|
A czy zapowietrzenie układu może wpłynąć na to że w jedną stronę chodzi ok a w drugą ciężko jakby bez wspomagania?? |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
|