Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wspomaganie..pytanko
Autor Wiadomość
wojtas87-xp 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 44
Skąd: częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-04-2008, 00:17   wspomaganie..pytanko

witam wszystkich....czy jest jakis sposob na to zeby wspomaganko chodzilo jeszcze lepiej? czy wymiana plynu cos pomoze?
  
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 02-04-2008, 16:58   

Co znaczy "jeszcze lepiej"? To pojęcie względne. ;>
A jak teraz chodzi u Ciebie wspomaganie?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-04-2008, 17:44   

wojtas87-xp, wymiana płynu cos pomoze ale duze zmiany bym nie liczył ;D
Ale po co chcesz uleprzac wspome, w tipkach jest ok :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-04-2008, 18:45   

Wymiany płynu od wspomagania, tak jak wymiany oleju (o tych samych parametrach rzecz jasna) nie wyczujesz nawet.
No chyba, że masz tam wlany olej z Biedronki to może ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 02-04-2008, 18:48   

A powiedzcie mi jaki płyn jest we wspomaganiu? Mój już jest taki ciemno brązowy. Czy po wymianie trzeba go jakos specjalnie odpowietrzac? Bo słyszałem że trzeba dac na maxa w obie strony i wystarczy ale jakos w to mi sie nie chce wierzyć.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-04-2008, 18:56   

tipacz96vc, najprościej wymienia się dolewając nowego, a upuszczając stary.
Nie trzeba wtedy odpowietrzać.
Kolor ma niewiele do rzeczy.
Masz brązowy ale po wymianie i przejechaniu ok.1000 km. nowy będzie wyglądał jak stary.
Chyba że wypłukałbyś calutki układ ale nawet wtedy i tak całego syfu nie wyczyścisz.
Więcej zachodu niż korzyści.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 02-04-2008, 19:03   

Emf, ale jaki to ma byc płyn? i gdzie sie do spuszcza?
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-04-2008, 19:10   

tipacz96vc, już nie pamiętam bo zminiałem jakiś czas temu.
Poszukaj na forum bo mi Chłopaki wtedy pisali jaki powinien być.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-04-2008, 20:55   

tipacz96vc, odkręć węża przy pompie od wspomagania i zapal auto i pokręc kierownicą,ja tak właśnie robiłem. Co do odpowietrzania to ja to robiłem tak,zalałem zbiorniczek,uruchomiłem silnik i jedna osoba kręciła kierownicą a ja pilnowałem żeby płynu nie brakło i dolewałem,jak dolejesz na max to kręcisz kierownicą od oporu do oporu przy odkręconym zbiorniczku,po kilku kilku razach układ bedzie odpowietrzony,zresztą z tego co pamiętam to w zamknięciu zbiorniczka jest dziurka,więc chyba specjalnie odpowietrzać tego nie trzeba... A płyn to miałem do przekładni automatycznych itp...czerowny... z orlenu....
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 03-04-2008, 15:13   

ego, a powiedz mi czy w tym zbiorniczku robi sie jakieś ciśnienie?
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-04-2008, 15:33   

tipacz96vc napisał/a:
ego, a powiedz mi czy w tym zbiorniczku robi sie jakieś ciśnienie?

nie ma,w zakrętce masz dziurke....
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 03-04-2008, 19:22   

ego, ok dzieki za info
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ArniK 


Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 12
Skąd: SwietokrzyskiE
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-05-2008, 18:43   

Podepnę się pod temat. Przeszukałem mądre książki, poczytałem na Naszym mądrym forum i zrobiłem wymianę płynu tak jak należy. Zabezpieczyłem wylot ze zbiornika, odessałem stary płyn, podpiąłem sobie rureczkę z butelką do węża powrotnego, nalałem płynu prawie pod korek i odpaliłem samochód. Bez kręcenia kierą wypił całość od razu- zajęło mu to dosłownie 5 sek. I teraz mam pytanie- czy u Was pompa też od razu zasysa płyn, czy jednak musicie kręcić kierownicą, tak jak opisano przy wymianach. U mnie wychodzi na to, że pompa pracuje cały czas i nie ważne, czy kręcę czy nie kręcę. Moja temperówka to składak i już dawno przestałem wierzyć, że ktoś ją dobrze poskładał, tak więc nie zdziwię się, jeżeli okaże się, że u Was pompa działa dopiero jak zaczniecie kręcić kierownicą. Oczywiście w ten sposób wymiana płynu zajęła mi dosłownie z 5 minut, ale nie wiem, co z tą pompą i czy to jest złe?
_________________
Tempra 1.9TD '92 wersja Vivaldi
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2008, 19:29   

ArniK, pompa napędzana jest paskiem z silnika, więc siłą rzeczy jak silnik pracuje to pompa również niezależnie od tego czy kręcisz akurat kierownica czy nie

samo kręcenie przy wymianie potrzebne jest po to a by olej przepłynął przez cały układ i wypchnął powietrze, które dostało się do przewodów
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ArniK 


Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 12
Skąd: SwietokrzyskiE
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-05-2008, 20:46   

Ufff a już się bałem. W sumie u mnie nie mogło dostać się powietrze skoro zalałem zbiornik a kierownica nie machałem i zdecydowanie po wymianie jest lepiej. Wcześniej pompa jęczała, a po wymianie niczego nie słychać. Czyli wszystko działa jak należy. Dzięki za podpowiedź.
_________________
Tempra 1.9TD '92 wersja Vivaldi
  
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-05-2008, 22:01   

A czy zapowietrzenie układu może wpłynąć na to że w jedną stronę chodzi ok a w drugą ciężko jakby bez wspomagania??
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load