|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
słabo hamuje, pedał przy podłodze |
Autor |
Wiadomość |
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2012, 10:49 słabo hamuje, pedał przy podłodze
|
|
|
Sorki że na forum tempra tipo pytam o caravana ale tutaj sa sami fachowcy więc może ktoś podpowie zanim pojadę do mechanika i zapłacę całą wypłatę za sprawdzenie.
Problem jest taki:
pewnego razu na skrzyżowaniu trzymałem nogę na hamulcu i nagle pedał spadł do podłogi.
od tego czasu prawie nie hamuje.
pedał ciągle wpada prawie do podłogi.
płyn nie wycieka bo jest full w zbiorniczku.
nic nie było grzebane przy hamulcach o lipca 2011 (w lipcu tarcze,klocki, bębny,szczęki i płyn)
czy to pompa przepuszcza na tłoczku?
dodam że jak w miejscu podpompuje to jest ok ale jak tylko puszcze hamulec i poczekam 2 sekundy to znowu pedał spada.
z góry dzięki za pomoc. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-03-2012, 12:36
|
|
|
Sucre79, mi to wygląda na uszkodzony przewód hamulcowy na lewym lub prawym kole, jeśli w czasie postoju dajesz radę 'pompować' hamulec, to gdzieś prawdopodobnie masz wyciek płynu hamulcowego. Ale poczekajmy na wypowiedz ekspertów. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2012, 12:39
|
|
|
kilka razy zaryłem lewym wahaczem w krawężnik więc może coś się stało ale w zbiorniczku jest max płynu i tu się dziwie.
poza tym pod autem nie ma śladów wycieku. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-03-2012, 13:26
|
|
|
mo to wyglada na walniety uszczelniacz pompy, mi sei tak działo jak przewód strzelił, ale mówisz że wycieku nie ma wiec to cos innego |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2012, 14:16
|
|
|
Mozliwe ze sie uklad jakos zapowietrzyl wiec na poczatek proponuje od odpowietrzenia zaczac.Skoro pedal rosnie po podpompowaniu to by na to wskazywalo a wycieku jak piszesz nie ma.
Jesli z tylu masz chamulce bebnowe moze byc za duzy luz na szczekach i wtedy tez hamulec niski.Trzeba je rozsunac-wyregulowac.Zwykle sa automatyczne regulacje tego luzu ale czesto zawodza.
Trzecia opcja jest wymiana pompy bo tloczek tez moze przepuszczac ale to zostaw na koniec.
Poki co scisnij kluczem zaciskowym przewod elastyczny kazdego kola tak by plyn nie lecial i sprawdz ktore kolo to powoduje.Jak sie nie wyjasni zacisnij przewody obydwa tylne i wtedy sprawdz(oczywiscie bez jezdzenia)Po zacisnieciu przewodu hamulec powinien byc wyzszy i tak samo przy kazdym kole.
przewod mozna tez zacisnac sciskiem stolarskim ale tak by nie uszkodzic przewodu gumowego.Powodzenia |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2012, 14:18
|
|
|
z tyłu mam tarczobębny bo bębny są tylko do ręcznego
ok spróbuje i dam znać jak poszło.
dzięki za pomoc |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-03-2012, 16:05
|
|
|
Sucre79, Ja na twoim miejscu, najlepiej w dwie osoby sprawdził bym jednak na początek szczelność układu, wiem że piszesz że nie ubywa ale czasem wycieka sobie na tyle wolno że różnica w zbiorniczku jest nie zauważalna a każda dziura powoduje spadek efektywności hamowania. Niech jeden pompuje, a ty wyposażony w kocyk i latarkę dokładnie przepatrz spód auta nadkola i pod machą, być może kapie gdzieś na belkę i nie widać wycieków na drodze. Druga rzecz to tłoczek pompy hamulcowej. Tu masz rozpisane jak wygląda pompa http://forum.tempra.org/t...2365.htm#271287 wiem że to nie do caravan'a ale zasada działania ta sama. W układzie znajdują się gumowe pierścienie które się starzeją i twardnieją, wystarczy że któryś się wykruszył i szybkie pompowanie sprawia że tłoczek jeszcze działa, ale trzymanie nogi na hamulcu sprawia że płyn przecieka przez niego i pedał leci w podłogę. Ponadto pamiętaj że wcale nie musi przeciekać na przewodach równie dobrze mógł pójść gdzieś uszczelniacz na tłoczku zacisku hamulcowego. Wtedy wyciek taki jest raczej trudny do zlokalizowania, bo najpierw płyn zbiera się w gumowej osłonie, potem zaczyna wyciekać na felgę, a te z kolei jak masz brudne możesz nie z uwarzyć, zwłaszcza jak jeździ się na stalowych z kołpaczkiem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2012, 17:49
|
|
|
Bardzo dokladnie obejrzyj przewody hamulcowe. Tak jak Kloega wyzej napisal...mozliwe, ze masz gdzies maly ciezki do zlokalizowania wyciek i stad uklad sie zapowietrzyl. Proponuje zaczac odpowietrzac kolo jedno po drugim i wyjdzie Ci, na ktorym przewodzie mozesz miec jaja. Moim zdaniem pompa to ostatecznosc. Zobacz tez, czy ktorys odpowietrznik nie jest za lekko dokrecony. Sprawdz rowniez, czy przewody hamulcowe sa dobrze poskrecane na kazdym laczeniu. |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2012, 19:23
|
|
|
powiem tak- dziwi mnie fakt że wszystko było ok i nagle podczas jazdy zatrzymałem sie na światłach i hamował normalnie i trzymałem noge na hamulcu i cos zachciało mi się wcisnąć mocniej pedał no i przesadziłem i nagle pedał wpadł w podłogę ale nie tak jakby sie urwal tylko zszedł jakby stracil cisnienie.
dziwne. nigdy czegoś takiego nie miałem a już troszkę autek w życiu przerobiłem. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-03-2012, 19:45
|
|
|
Sucre79, Ja bym wolał sobie zregenerować pompę niż kupować urzywkę w niewiadomym stanie Niemniej zacznij sobie od rzeczy nie wymagających kupowania czegokolwiek. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2012, 19:55
|
|
|
ok dzięki na pewno jutro zbadam sprawe jesli tylko pogoda pozwoli.
** Dodano: 07-03-2012, 14:52 **
no i badanie szczelności układu zakończyło się nie stwierdzeniem wycieków.
wszelkie próby z zaciskaniem przewodów itp zawiodły.
została pompa
znalazłem takie coś na innym forum i objawy mam identyczne.
http://www.capri.pl/forum/41319
czyli pompka do wymiany lub regeneracji
tylko jeśli kupie uszczelniacze a okaże się że pompa ma wżery na cylindrze to leże bo muszę kupić i tak nową
** Dodano: 07-03-2012, 15:00 **
kupiłem ten zestaw naprawczy zobaczymy jak mi pójdzie
http://allegro.pl/zestaw-...2106727266.html
** Dodano: 08-03-2012, 12:52 **
dostałem mój zestaw naprawczy.
Może ktoś podpowie jak sie dobrze zabrać za naprawę żeby jak najmniej się namęczyć? |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 26-03-2012, 20:54
|
|
|
Wyciągnij pierścień z tyłu pompy, a sprężynki same wyskoczą. Jeżeli tłoczki nie będą chciały same wyjść (mogą być przytarte) to musisz mieć rurkę gumową i podać ciśnienie w otworki (w które wlewa się płyn ze zbiorniczka. (pamiętaj, że z boku pompy mogą być wkręcone śrubki oddzielające sekcje w pompie. Podczas wyciągania wnętrzności pompy proponuję rozłożyć sobie stare prześcieradło albo koc i obserwować jakie części i w jakiej kolejności wychodzą z pompy !. Moja rada jak chcesz wyciągnąć zapieczony tłoczek z zacisku albo prowadniki z pompy to weź sobie wentyl z opony bezdentkowej (może być ucięty przy nasadzie) i wsadź go do pompki (zwykłej nożnej) a drugą stronę - z gumą przyciśnij do otworu do którego podłączony jest przewód hamulcowy, następnie trzeba pompować pompką (trzymając mocno wentyl przyciśnięty do otworu) aż bardzo głośno strzeli tłoczek z zacisku ! od taki patent. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|