Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
słabo hamuje, pedał przy podłodze
Autor Wiadomość
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-03-2012, 10:49   słabo hamuje, pedał przy podłodze

Sorki że na forum tempra tipo pytam o caravana ale tutaj sa sami fachowcy więc może ktoś podpowie zanim pojadę do mechanika i zapłacę całą wypłatę za sprawdzenie.

Problem jest taki:

pewnego razu na skrzyżowaniu trzymałem nogę na hamulcu i nagle pedał spadł do podłogi.

od tego czasu prawie nie hamuje.

pedał ciągle wpada prawie do podłogi.

płyn nie wycieka bo jest full w zbiorniczku.

nic nie było grzebane przy hamulcach o lipca 2011 (w lipcu tarcze,klocki, bębny,szczęki i płyn)

czy to pompa przepuszcza na tłoczku?

dodam że jak w miejscu podpompuje to jest ok ale jak tylko puszcze hamulec i poczekam 2 sekundy to znowu pedał spada.

z góry dzięki za pomoc.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-03-2012, 12:36   

Sucre79, mi to wygląda na uszkodzony przewód hamulcowy na lewym lub prawym kole, jeśli w czasie postoju dajesz radę 'pompować' hamulec, to gdzieś prawdopodobnie masz wyciek płynu hamulcowego. Ale poczekajmy na wypowiedz ekspertów.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-03-2012, 12:39   

kilka razy zaryłem lewym wahaczem w krawężnik więc może coś się stało ale w zbiorniczku jest max płynu i tu się dziwie.

poza tym pod autem nie ma śladów wycieku.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-03-2012, 13:26   

mo to wyglada na walniety uszczelniacz pompy, mi sei tak działo jak przewód strzelił, ale mówisz że wycieku nie ma wiec to cos innego
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-03-2012, 14:16   

Mozliwe ze sie uklad jakos zapowietrzyl wiec na poczatek proponuje od odpowietrzenia zaczac.Skoro pedal rosnie po podpompowaniu to by na to wskazywalo a wycieku jak piszesz nie ma.
Jesli z tylu masz chamulce bebnowe moze byc za duzy luz na szczekach i wtedy tez hamulec niski.Trzeba je rozsunac-wyregulowac.Zwykle sa automatyczne regulacje tego luzu ale czesto zawodza.
Trzecia opcja jest wymiana pompy bo tloczek tez moze przepuszczac ale to zostaw na koniec.
Poki co scisnij kluczem zaciskowym przewod elastyczny kazdego kola tak by plyn nie lecial i sprawdz ktore kolo to powoduje.Jak sie nie wyjasni zacisnij przewody obydwa tylne i wtedy sprawdz(oczywiscie bez jezdzenia)Po zacisnieciu przewodu hamulec powinien byc wyzszy i tak samo przy kazdym kole.
przewod mozna tez zacisnac sciskiem stolarskim ale tak by nie uszkodzic przewodu gumowego.Powodzenia :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-03-2012, 14:18   

z tyłu mam tarczobębny bo bębny są tylko do ręcznego

ok spróbuje i dam znać jak poszło.

dzięki za pomoc
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-03-2012, 16:05   

Sucre79, Ja na twoim miejscu, najlepiej w dwie osoby sprawdził bym jednak na początek szczelność układu, wiem że piszesz że nie ubywa ale czasem wycieka sobie na tyle wolno że różnica w zbiorniczku jest nie zauważalna a każda dziura powoduje spadek efektywności hamowania. Niech jeden pompuje, a ty wyposażony w kocyk i latarkę dokładnie przepatrz spód auta nadkola i pod machą, być może kapie gdzieś na belkę i nie widać wycieków na drodze. Druga rzecz to tłoczek pompy hamulcowej. Tu masz rozpisane jak wygląda pompa http://forum.tempra.org/t...2365.htm#271287 wiem że to nie do caravan'a ale zasada działania ta sama. W układzie znajdują się gumowe pierścienie które się starzeją i twardnieją, wystarczy że któryś się wykruszył i szybkie pompowanie sprawia że tłoczek jeszcze działa, ale trzymanie nogi na hamulcu sprawia że płyn przecieka przez niego i pedał leci w podłogę. Ponadto pamiętaj że wcale nie musi przeciekać na przewodach równie dobrze mógł pójść gdzieś uszczelniacz na tłoczku zacisku hamulcowego. Wtedy wyciek taki jest raczej trudny do zlokalizowania, bo najpierw płyn zbiera się w gumowej osłonie, potem zaczyna wyciekać na felgę, a te z kolei jak masz brudne możesz nie z uwarzyć, zwłaszcza jak jeździ się na stalowych z kołpaczkiem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-03-2012, 16:18   

ja obstawiam pompe ale sprawdze to o czym piszecie dla pewności.

znalazłem na allegro takie cos http://moto.allegro.pl/ze...2106727266.html

ale nie wiem czy nie lepiej kupić pompę sprawną

http://moto.allegro.pl/do...2093648694.html

muszę pomyśleć bo nie wiem czy poradze sobie z wymianą tych uszczelniaczy
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-03-2012, 17:49   

Bardzo dokladnie obejrzyj przewody hamulcowe. Tak jak Kloega wyzej napisal...mozliwe, ze masz gdzies maly ciezki do zlokalizowania wyciek i stad uklad sie zapowietrzyl. Proponuje zaczac odpowietrzac kolo jedno po drugim i wyjdzie Ci, na ktorym przewodzie mozesz miec jaja. Moim zdaniem pompa to ostatecznosc. Zobacz tez, czy ktorys odpowietrznik nie jest za lekko dokrecony. Sprawdz rowniez, czy przewody hamulcowe sa dobrze poskrecane na kazdym laczeniu.
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-03-2012, 19:23   

powiem tak- dziwi mnie fakt że wszystko było ok i nagle podczas jazdy zatrzymałem sie na światłach i hamował normalnie i trzymałem noge na hamulcu i cos zachciało mi się wcisnąć mocniej pedał no i przesadziłem i nagle pedał wpadł w podłogę ale nie tak jakby sie urwal tylko zszedł jakby stracil cisnienie.

dziwne. nigdy czegoś takiego nie miałem a już troszkę autek w życiu przerobiłem.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-03-2012, 19:45   

Sucre79, Ja bym wolał sobie zregenerować pompę niż kupować urzywkę w niewiadomym stanie :lalala: Niemniej zacznij sobie od rzeczy nie wymagających kupowania czegokolwiek.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-03-2012, 19:55   

ok dzięki na pewno jutro zbadam sprawe jesli tylko pogoda pozwoli.

** Dodano: 07-03-2012, 14:52 **
no i badanie szczelności układu zakończyło się nie stwierdzeniem wycieków.

wszelkie próby z zaciskaniem przewodów itp zawiodły.

została pompa

znalazłem takie coś na innym forum i objawy mam identyczne.

http://www.capri.pl/forum/41319

czyli pompka do wymiany lub regeneracji

tylko jeśli kupie uszczelniacze a okaże się że pompa ma wżery na cylindrze to leże bo muszę kupić i tak nową :sciana:

** Dodano: 07-03-2012, 15:00 **
kupiłem ten zestaw naprawczy zobaczymy jak mi pójdzie ;)

http://allegro.pl/zestaw-...2106727266.html

** Dodano: 08-03-2012, 12:52 **
dostałem mój zestaw naprawczy.

Może ktoś podpowie jak sie dobrze zabrać za naprawę żeby jak najmniej się namęczyć?
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 26-03-2012, 20:54   

Wyciągnij pierścień z tyłu pompy, a sprężynki same wyskoczą. Jeżeli tłoczki nie będą chciały same wyjść (mogą być przytarte) to musisz mieć rurkę gumową i podać ciśnienie w otworki (w które wlewa się płyn ze zbiorniczka. (pamiętaj, że z boku pompy mogą być wkręcone śrubki oddzielające sekcje w pompie. Podczas wyciągania wnętrzności pompy proponuję rozłożyć sobie stare prześcieradło albo koc i obserwować jakie części i w jakiej kolejności wychodzą z pompy !. Moja rada jak chcesz wyciągnąć zapieczony tłoczek z zacisku albo prowadniki z pompy to weź sobie wentyl z opony bezdentkowej (może być ucięty przy nasadzie) i wsadź go do pompki (zwykłej nożnej) a drugą stronę - z gumą przyciśnij do otworu do którego podłączony jest przewód hamulcowy, następnie trzeba pompować pompką (trzymając mocno wentyl przyciśnięty do otworu) aż bardzo głośno strzeli tłoczek z zacisku ! od taki patent.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load